Paintlinger schreef:Morgen 30 september 12 uur grote demonstratie centrum lelystad.
Kom als je ook wil dat de dieren de 'gehouden'status krijgen.
En dan deze winter weer klagen dat ze allemaal dood gaan van de honger?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
speurneusc schreef:Almighty schreef:Als de koningspaarden niet herplaatst kunnen worden kunnen ze die toch ook bij een stal plaatsen en rijwaardig maken? Zeker de jongere dieren maken kans tam worden.
zien er niet echt rijbaar uit. en wat van inteelt? en lichamelijk gezond om mens te dragen?
mvdende schreef:Even de hongersnood van afgelopen winter daar gelaten, die herten hebben toch een heel prima leven? Worden in vrijheid geboren en mogen net zo lang bij de moeder lopen als ze willen. De winter is wat lastiger, maar als er een normale populatie loopt, vormt dag geen probleem. Als de herten 1 a 2 jaar oud zijn, vallen ze "ineens" dood neer door een kogel. Ik zeg dat eerlijker vlees bijna niet bestaat. Natuurlijk mag het aantal dieren niet te groot zijn zodat ze de winter gemakkelijk overleven en de jagers moeten kundig genoeg zijn om het met 1 schot te kunnen dooden.
idinn schreef:Paintlinger schreef:Morgen 30 september 12 uur grote demonstratie centrum lelystad.
Kom als je ook wil dat de dieren de 'gehouden'status krijgen.
En dan deze winter weer klagen dat ze allemaal dood gaan van de honger?
Bravura schreef:https://www.nu.nl/binnenland/5488184/actievoerders-protesteren-afschieten-herten-in-oostvaardersplassen.html
Het spijt me geweldig maar wat een malloten. Ze voeren tegenwoordig actie om actie te voeren maar gebruiken hun grijze massa zeer zeker niet in deze.
IMJ schreef:Als je ze laat leven is er volgend jaar een nog groter probleem.. en ndaarna nog groter, waarna de kudde inmiddels verdubbelt etc..
Hoe moet dat dan? Steeds meer bijvoeren? Anticonceptie? (wat ik prima vindt maar voor nu en komende winter is dat even geen oplossing)
JewEmm schreef:Paintlinger schreef:Uiteindelijk ga je dan uitsterven naar helemaal geen grote grazers meer.
In de tussentijd alleen afschot als ICMO2 in treedt.
En hoe moet dat dan met de vogels die een begraasd gebied nodig hebben om te broeden of te eten?
Helemaal geen grote grazers is ook geen oplossing.