Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
lotje5lotje schreef:Ik verbaas me ook al jaren dat bijvoorbeeld in Duitsland Ingrid Klimke of Uta Graf nooit eens in een team worden opgenomen, deze dames zijn het voorbeeld van vriendelijk rijden. Maar blijkbaar te weinig spektakel.....
Evelijn schreef:Of ze gaan eerst op hun bek in Tryon.. waar de ruiters eerst allemaal andere dingen de schuld gaan geven...
Electra63 schreef:Evelijn schreef:Of ze gaan eerst op hun bek in Tryon.. waar de ruiters eerst allemaal andere dingen de schuld gaan geven...
Wanneer ga je op je bek? Als de Nederlandse ruiters bij de 1e 20-25 eindigen, dan doen ze het toch internationaal goed? Er kan er maar 1 de winnaar zijn. Wij zijn ook nog steeds maar een klein landje; we hebben grote successen gehad, maar dat is uitzonderlijk. Dat geldt imo voor de meest sporten.
Electra63 schreef:Evelijn schreef:Of ze gaan eerst op hun bek in Tryon.. waar de ruiters eerst allemaal andere dingen de schuld gaan geven...
Wanneer ga je op je bek? Als de Nederlandse ruiters bij de 1e 20-25 eindigen, dan doen ze het toch internationaal goed? Er kan er maar 1 de winnaar zijn. Wij zijn ook nog steeds maar een klein landje; we hebben grote successen gehad, maar dat is uitzonderlijk. Dat geldt imo voor de meest sporten.
Careri18 schreef:Als stelselmatig laag punten van de huidige Nederlandse top zou helpen om de wijze van rijden te veranderen, dan zou ik dat alleen maar toejuigen.
Al ben ik het niet met je eens dat het een wereldwijd probleem is Kadankovitch, als je ziet hoe Duitsland, Denemarken, USa en Engeland zijn gaan rijden de afgelopen jaren, dan is dat weer dressuursport zoals het hoort en daarom enorm genieten ( mijn inziens).
Janine1990 schreef:Electra63 schreef:
We hebben Duitsland nog niet kunnen evenaren in het hooghouden van een dergelijk sterke positie.
Sportief gezien is het natuurlijk als Nederland ver beneden de maat om niet met het gehele team in de top 10 terecht te komen. De oogkleppen zijn enige jaren geleden opgegaan. We stonden op eenzame hoogte qua ontwikkeling (of moet ik zeggen aanwas jong talent die nodig is vanwege de VOC mentaliteit), en zijn niet verder gaan ontwikkelen.
Dit zal je in Duitsland niet snel zien...
Careri18 schreef:Ik ga volgende week weer naar het Bundeschampionate en eerlijk, 10 jaar geleden vond ik dat al een verademing qua rijderij, ik verwacht dat ik dat weer vind.
Maar ik vraag mij de afgelopen 2 dagen ook echt af hoe de ruiters zich voelen, voelen ze zich superieur? Die vd schaft snapt het niet, of denken ze..........jeetje, ik ben beschuldigd van dieronvriendelijk paardrijden, hoe ga ik dat oplossen?
Zelf zou ik mij als het laatste voelen, maar ik betwijfel of onze top zich zo voelt.
N0a schreef:Zal wellicht ook te maken hebben met de keuze voor het team dat naar het wk gaat. Ik geloof niet dat hij Madeleine mee zou nemen.. En knhs is nogal van de oude stempel. Dus die zullen hem wel niet de vrijheid hebben gegeven om meer harmonie in de combinaties te ontwikkelen.
Fitzroy schreef:Kom, Electra, Nederland was jaren hét tweede dressuurland na Duitsland. Dat halen we nu al tijden niet meer. En dat kwam echt niet alleen door Anky, de top was breder dan dat. Ik vind persoonlijk dat Nl. de laatste jaren echt ondermaats presteert.
Ik heb juist wél het idee dat het internationale jurycorps de Nederlanders minder waardeert door de manier van rijden.
Udo2001 schreef:N0a schreef:Zal wellicht ook te maken hebben met de keuze voor het team dat naar het wk gaat. Ik geloof niet dat hij Madeleine mee zou nemen.. En knhs is nogal van de oude stempel. Dus die zullen hem wel niet de vrijheid hebben gegeven om meer harmonie in de combinaties te ontwikkelen.
Precies dat ja! Waarom überhaupt een bondscoach ze doen toch allemaal hun eigen ding met hun eigen trainers. Hij zou eerder wat zijn voor de jeugd. Die kun je lekker kneden. Dan is er in de toekomst misschien meer harmonie....
fransje23 schreef:Kadankovitch schreef:Ik denk ook dat het een keerpunt is in de aanstelling van bondstrainers in Nederland. En wellicht zou men beter eraan doen alleen een Chef d'equipe aan te stellen.
Bij endurance is er geen bondscoach maar een chef d'equipe en een teamtrainer.
Wat dat laatste betreft zit Rien dus in de verkeerde tak van de paardensport![]()
Komt misschien ook omdat de huidige bondstrainer endurance ooit als bondscoach ontslagen is door de KNHS. Kun je hem moeilijkeen jaar later wel weer in die functie aanstellen![]()
Maar wat ik wilde zeggen, de functie zijn bij de KNHS dus sowieso aan verandering onder hevig.
Rien verdient groot respect met een groep individuen kun je geen harmonie en teamspirit bereiken.
KNHS blijft nog steeds een clubje oude jongens krentenbrood"die niet ziet dat ze niet klaar zijn voor de toekomst.
Kadankovitch schreef:Ik vermoed dat wij er hetzelfde over denken.
MCE schreef:Janine1990 / Electra, Engeland is het land dat nu opkomt. Die hebben geen rijke dressuurhistorie, moesten het van het springen hebben. Als je die nu naast Duitsland zet... dan begrijp je niet wat ik vergelijk.
Engeland geen rijke historie!!!!!!
1985
https://www.youtube.com/watch?v=p3dJNc_TNoM