Dat zal zo met veel boeren zijn.
Je vind op marktplaats nog wel hooi voor 3,50 per pakje maar ik zie nu ook wel hooi te koop voor 5,- per pakje. Ik had mijn overschot van 37 pakjes hooi beter even vast kunnen houden

Nou ja, de kennissen uit de buurt waren er in elk geval erg blij mee....
Wat wel een voordeel is dit jaar, is dat men in verhouding meer hooi heeft kunnen maken ipv voordroog in plastic. Ik heb jaren dat ik moet kiezen tussen een gokje met hooi of goede voordroog en dan kies ik voor voordroog. Dit jaar de eerste snee gekozen voor voordroog terwijl het ook hooi had kunnen worden als ik net iets eerder gemaaid had, en met wat pech heb je dan de tweede snee weer net niet lang genoeg en moet je hooi kopen. Nu had ik weliswaar kort gras, maar wel mooi droog hooi.als het had geregend was er nog een mooie derde snee voordroog gekomen ergens rond deze tijd en had ik een prima jaar gehad.nu duurt met minstens 4 weken voor er weer wat staat, mogelijk 6, en met wat pech is de groei er zo uit dat het te kort blijft om te maaien en moet ik hopen op een droog najaar zodat de paarden in elk geval nog tot laat in het jaar op de wei kunnen grazen. Kan ik daarmee 1 of twee voerbeurten per dag besparen.