Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42091
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:50

Heel benieuwd wie het uiteindelijke eventingteam gaan vormen!

Van de menners en de springers heb ik hoge verwachtingen.

Electra63

Berichten: 18078
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:03

Slmt9 schreef:
Dat van isabel is mij ook opgevallen :j

Ik bedoel het ook niet dat Adelinde met haar zit in de weg zit. Maar het geheel komt op mij heel strak en statisch over.
Als ik dan kijk naar bijv Charlotte/Valegro, zit er veel meer lucht in. Ik weet niet zo goed hoe ik het kan omschrijven, maar het lijkt meer ontspannen, meer ruimte (letterlijk).



[ [url=m/LirTLm.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/hWm1Ko.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kon even niet een foto van dezelfde gang vinden, maar wellicht is het zo beter te begrijpen. Overigens zie je die ruimte aan de voorkant in elke gang bij Charlotte wel terug.


Deze foto's zijn niet met elkaar te vergelijken, andere gang/oefening.
Ik vind Charlotte haar armen vaak te gestrekt, maar ja, wie ben ik, denk ik dan :D

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:05

Ik denk dat je over mijn laatste zinnen heen hebt gelezen ;)

Iedereen zijn eigen mening toch? Ik zie het in elk geval liever anders en wie ik ben maakt dan helemaal niet uit.

Heleennn

Berichten: 6362
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:11

Electra63 schreef:
Slmt9 schreef:
Dat van isabel is mij ook opgevallen :j

Ik bedoel het ook niet dat Adelinde met haar zit in de weg zit. Maar het geheel komt op mij heel strak en statisch over.
Als ik dan kijk naar bijv Charlotte/Valegro, zit er veel meer lucht in. Ik weet niet zo goed hoe ik het kan omschrijven, maar het lijkt meer ontspannen, meer ruimte (letterlijk).



[ [url=m/LirTLm.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/hWm1Ko.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kon even niet een foto van dezelfde gang vinden, maar wellicht is het zo beter te begrijpen. Overigens zie je die ruimte aan de voorkant in elke gang bij Charlotte wel terug.


Deze foto's zijn niet met elkaar te vergelijken, andere gang/oefening.
Ik vind Charlotte haar armen vaak te gestrekt, maar ja, wie ben ik, denk ik dan :D

& Charlotte heeft vaak heel veel gewicht in haar handen. Valegro is echt best zwaar op de hand, je moet er maar eens opletten als ze terug moet rijden/zwaardere oefeningen moet rijden. Dat was bij Valegro als jong onervaren paard blijkbaar al een 'probleem' :)

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:48

Adelinde zit precies zoals de FEI en het Skala het hebben voorgeschreven.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:34

Slmt9 schreef:
Goh, na de reacties hier had ik een hele andere proef van Adeline verwacht.
Ik vond het nog steeds erg lijken alsof ze houvast aan de teugels nodig heeft om overeind te blijven zitten. Het ziet er in mijn ogen zo zwaar uit, wellicht voelt het heel anders.. :?

Edward zn kur had ik ook anders verwacht na de reacties. Heb ik na 1 minuut ook maar weg geklikt.. hp ben ik gewoon maar niet aan begonnen.

Erg jammer.


Ik denk dat Adelinde heel wat stabieler in haar bovenlijf is dan de meesten van ons hier bij elkaar.
Maar ben het met je eens, het doet wel af aan de rest van het plaatje. Maar op dit paard en zeker gisteren in de kür, was te zien dat het Adelinde haar natuurlijke (? kan ook aangeleerd zijn) handhouding is. Ze was verder heel erg mooi ontspannen en mee in de bewegingen, waar ik bij een aantal van haar andere paarden toch altijd het idee blijf houden dat ze elke spier op volle spanning heeft staan.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:38

De ceremonie was megagaaf! <3 ik mocht de doekjes in de kleuren vd vlag uitdelen :D

Bonnelover

Berichten: 1550
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:18

Wouw weer een gevalletje de beste stuurlui staan aan wal. Denk dat als ik hier zo wat reacties lees er erg veel Bokkers zijn die erheen moeten ipv de genoemde ruiters.
Ik weet wel, ik doe het ze niet na.

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 00:06

Bonnelover schreef:
Wouw weer een gevalletje de beste stuurlui staan aan wal. Denk dat als ik hier zo wat reacties lees er erg veel Bokkers zijn die erheen moeten ipv de genoemde ruiters.
Ik weet wel, ik doe het ze niet na.


Dit vind ik ook zo’n heerlijk typische boktopmerking :D
Begrijp nooit zo goed dat als je je het niet mooi vindt, je het dan ook maar niet moet zeggen en je het zelf eerst beter moet kunnen :?

Volgens mij geef ik een nette mening, kraak ik niemand af en zeg ik zeker niet dat ik het ze na doe. Met elkaar bespreken is hartstikke goed, maar wat onnodig in mijn ogen om die reactie te plaatsen Bonnelover. Smaken verschillen, mijn smaak is het niet en dat is oke. Leven en laten leven :wave:

@janine: ik heb het ook vaker gezien, daarom dacht ik dat het nu echt een verschil was. Misschien waren mn verwachtingen wat te hoog en misschien oogt het op film ook strakker? Ik vond haar stanggebruik overigens wel veel vriendelijker!

@careri: hihi doet me een beetje denken aan cbr-autorijden. Je handen op tien over twee op het stuur :+ het is idd keurig armen op 90 graden, dat is het statische en gespannen ook in mijn ogen. Iets meer lucht en ontspanning had ik wel mooi gevonden. Maar wellicht kwam dat irl veel beter over dan op film.

@heleen: ik zal er eens opletten bij oudere filmpjes. Maar dat zal dan wellicht een gebrek aan actieve achterhand zijn? Of laat zij de energie van achter er teveel van voren uitgaan, bedoel je dat?

Ter verduidelijking: het is niet mijn intentie om te zeggen dat ik het beter kan. Ik vind veel van onze Nederlandse ruiters helaas niet zo plezierig om naar te kijken. Dat is gewoon mijn smaak niet en dat is persoonlijk.

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 00:44

Slmt, probeer de volgende keer dat je kijkt eens op haar ellebogen te letten. Die blijven bewegen waardoor je ziet dat ze absoluut niet strak is.

Overigens ben ik met je eens dat het een kul verhaal is dat je het beter moet kunnen. De reden dat deze sport sponsoren heeft als Rolex en Longines is omdat er veel mensen naar kijken. Die mensen zijn wij...........en als wij het met zn allen niet meer zo mooi vinden, dan kijken we niet meer, weg sponsors, weg topsport.

En dat realisme moet er een keer gaan komen. Gelukkig hebben de andere landen dit signaal wel begrepen.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:34

Ik denk dat die hoek van de ellebogen het beeld verstoord. Een grotere hoek geeft een ontspanner beeld.

Getup

Berichten: 8407
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:43

Er zijn gewoon combinaties,waar het er wel harmonieus uitziet, maar die gewoon nog niet zo hoog scoren. Of in het buitenland wonen :+ , mag toch wel gezegd worden?


Qua menners hebben we wel echt n topteam,dat wordt spannend!

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:19

Het rijden van de Nederlandse dressuurruiters laat ik me even niet over uit, ik ga er vanuit dat de bondscoach veel beter als ik kan beoordelen met welk team hij rijtechnisch de meeste kans maakt.

Maar dit:
bigone schreef:
Tja, Madeleine zegt over de gele kaart: Het was warm, paard was flink bezweet, kan nogal veel hengst zijn en omdat mijn groom niet snel genoeg met de spons en emmer kwam heb ik een gele kaart gekregen. Ik zou nooit mijn dieren slecht behandelen. Tja, filmpjes zeggen iets anders, misschien niet bewust maar niet mijn manier van rijden en zeker geen vriendelijke manier.

Iemand die de schuld van een gele kaart, die echt niet voor niets zal zijn uitgedeeld, afschuift op haar groom. Na het eerdere onsportieve gedrag met de sneren naar Adelinde, maakt dat ik mijn ogen uit mijn kop schaam dat zo iemand Nederland gaat vertegenwoordigen op een sportief evenement. Iemand met zo weinig teammoraal en zo weinig zelf reflectie hoort niet geselecteerd te worden. Beschamend gedrag...beschamend voor het Nederlandse team.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:34

Maar het kan toch gewoon zo zijn dat dit is hoe het is gegaan? Haar man en Anky kregen volgens mij woorden. Niet zijzelf. We waren er niet bij, dus we kunnen niet oordelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:37

oji schreef:
Het rijden van de Nederlandse dressuurruiters laat ik me even niet over uit, ik ga er vanuit dat de bondscoach veel beter als ik kan beoordelen met welk team hij rijtechnisch de meeste kans maakt.

Maar dit:
bigone schreef:
Tja, Madeleine zegt over de gele kaart: Het was warm, paard was flink bezweet, kan nogal veel hengst zijn en omdat mijn groom niet snel genoeg met de spons en emmer kwam heb ik een gele kaart gekregen. Ik zou nooit mijn dieren slecht behandelen. Tja, filmpjes zeggen iets anders, misschien niet bewust maar niet mijn manier van rijden en zeker geen vriendelijke manier.

Iemand die de schuld van een gele kaart, die echt niet voor niets zal zijn uitgedeeld, afschuift op haar groom. Na het eerdere onsportieve gedrag met de sneren naar Adelinde, maakt dat ik mijn ogen uit mijn kop schaam dat zo iemand Nederland gaat vertegenwoordigen op een sportief evenement. Iemand met zo weinig teammoraal en zo weinig zelf reflectie hoort niet geselecteerd te worden. Beschamend gedrag...beschamend voor het Nederlandse team.


Jij was erbij?

Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:41

xyzutu2 schreef:
Geen idee welke ruiter dit is, maar dit vind ik niet meer vallen onder een paard dat niet voorwaarts wil, dit is gewoon Back to the Anky's qua rollkür:
https://www.facebook.com/birgit.fechner ... =3&theater
https://www.facebook.com/birgit.fechner ... =3&theater
Dat ruiterhandje ook... :x
Ik mag toch hopen dat dit de ruiter is die de gele kaart kreeg.


Ik vind dit eerlijk gezegd niet super schokkend, ja wat ruw en dat zou wellicht anders kunnen. Maar het is wel te zien dat het 1 bonk spanning is en dat hij kijkerig is e.d.
Longeren van te voren lijkt me een goede oplossing voor een volgende keer.

pialotta
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:41


Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:44

oji schreef:
Het rijden van de Nederlandse dressuurruiters laat ik me even niet over uit, ik ga er vanuit dat de bondscoach veel beter als ik kan beoordelen met welk team hij rijtechnisch de meeste kans maakt.

Maar dit:
bigone schreef:
Tja, Madeleine zegt over de gele kaart: Het was warm, paard was flink bezweet, kan nogal veel hengst zijn en omdat mijn groom niet snel genoeg met de spons en emmer kwam heb ik een gele kaart gekregen. Ik zou nooit mijn dieren slecht behandelen. Tja, filmpjes zeggen iets anders, misschien niet bewust maar niet mijn manier van rijden en zeker geen vriendelijke manier.

Iemand die de schuld van een gele kaart, die echt niet voor niets zal zijn uitgedeeld, afschuift op haar groom. Na het eerdere onsportieve gedrag met de sneren naar Adelinde, maakt dat ik mijn ogen uit mijn kop schaam dat zo iemand Nederland gaat vertegenwoordigen op een sportief evenement. Iemand met zo weinig teammoraal en zo weinig zelf reflectie hoort niet geselecteerd te worden. Beschamend gedrag...beschamend voor het Nederlandse team.


Ik lees het anders. Meer als: ze vonden dat mijn groom niet snel genoeg was. Vind het een vrij objectieve reactie waarin ze de kaart gewoon accepteert en aangeeft dat ze het e.e.a. in de toekomst anders zou oplossen.

Daarbij, gezien de omstandigheden kan ik me voorstellen dat je je paard eerst enigszins stabiel wilt hebben voordat je je groom er bij laat. Niet onnodig je groom in gevaar willen brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:59

Careri18 schreef:
Slmt, probeer de volgende keer dat je kijkt eens op haar ellebogen te letten. Die blijven bewegen waardoor je ziet dat ze absoluut niet strak is.

Overigens ben ik met je eens dat het een kul verhaal is dat je het beter moet kunnen. De reden dat deze sport sponsoren heeft als Rolex en Longines is omdat er veel mensen naar kijken. Die mensen zijn wij...........en als wij het met zn allen niet meer zo mooi vinden, dan kijken we niet meer, weg sponsors, weg topsport.

En dat realisme moet er een keer gaan komen. Gelukkig hebben de andere landen dit signaal wel begrepen.




moest even aan dit filmpje denken, gemaakt tijdens een hengstenompetitie in Duitsland,

lossigheid in paard en ruiter en een blijheid in de combinatie terwijl het een GP hengst is die zich hier ook in optima forma moet tonen........................ dat mis ik zo vaak bij de nederlandes combinaties
landen om ons heen hebben het heel goed opgepakt
dat maakt het kijken naar GP aangenamer maar geeft ook aangenamere sport

https://www.youtube.com/watch?v=hCJx9hKBxdw

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:06

Veel mensen vallen over Madeleine en het filmpje/gele kaart en vinden dat we zo'n combinatie niet kunnen sturen.. maar ik hoor niemand over Jur Vrieling die in Rio uit de ring werd gehaald omdat hij een paar rake klappen uitdeelde...

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:08

davinci2412 schreef:
Veel mensen vallen over Madeleine en het filmpje/gele kaart en vinden dat we zo'n combinatie niet kunnen sturen.. maar ik hoor niemand over Jur Vrieling die in Rio uit de ring werd gehaald omdat hij een paar rake klappen uitdeelde...



True. Dat komt omdat Jur Vrieling gewoon een sympathieke gozer is én omdat de dressuursport altijd onder vuur staat. En het is makkelijker om een hekel te hebben aan Madeleine dan haar sympathiek te vinden. Zij kan niks meer goed doen, dat vind ik sneu. Zij is ook gewoon iemand die haar best doet.. Ze is echt niet de beste maar ik vind het zo enorm sneu dat de spotlight altijd op haar gericht staat.

Electra63

Berichten: 18078
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:14

Ik vind het filmpje van Klimke prachtig, maar niet te vergelijken met een GPkur.
Dit is een showrubriek :D op een hengstenshow.

Madeleine kan inderdaad niet veel goeds meer doen; het is precies zoals Koosje Mulder al aangaf in haar column. Dat is niet alleen bij paardensport, maar in de gehele maatschappij zo. Iedereen heeft overal een mening over en plempt deze (anoniem) op internet.

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:17

Ik begrijp dat je tegenwoordig alleen iets mag vinden en zeggen als je erbij bent? Denk dat dan bijna iedereen hier niets mag zeggen.

Nee ik was er niet bij. Maar een gele kaart krijg je niet voor Jan Joker, daar was een opgeleid iemand voor om die uit te delen, die er met zijn neus bovenop stond. Als je dan de groom de schuld geeft vind ik dat onsportief ja, jij bent als ruiter altijd voor de volle 100% verantwoordelijk voor de toestand van het paard waar je op zit. Is die toestand onacceptabel, dan stap je af. Als je die verantwoording afschuift vind ik dat beschamend. Jij bent nl ook verantwoordelijk voor de instructies aan je groom dat die langs de kant moet staan met een emmer en spons bij dit weer.
Je krijgt echt niet voor niets een gele kaart, dan doe je echt wel iets behoorlijk fout.

Indertijd kreeg Merel Blom ook een gele kaart. Gaf onterecht de schuld aan de official. Die werd daardoor niet opgenomen in het Olympisch team naar Londen. Dat vond ik ballen van de bondscoach en Merel heeft ervan geleerd.

Madeleine heeft nu geleerd dat ze overal mee weg komt. Met slecht gedrag naar teamleden en met gele kaarten uitgedeeld door officials die ervoor zijn om het dierenwelzijn te bewaken. Ik vind dat een slechte zaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:22

Electra63 schreef:
Ik vind het filmpje van Klimke prachtig, maar niet te vergelijken met een GPkur.
Dit is een showrubriek :D op een hengstenshow.

Madeleine kan inderdaad niet veel goeds meer doen; het is precies zoals Koosje Mulder al aangaf in haar column. Dat is niet alleen bij paardensport, maar in de gehele maatschappij zo. Iedereen heeft overal een mening over en plempt deze (anoniem) op internet.


zeker, er is dan meer show, desalniettemin ……….. ook als het om een echte kür gaat en vooral de manier waarop ze kleine haperingtjes voorwaarts oplost, blijft het prettig om naar te kijken

het durchlässig zijn klopt ook in een echte kür en het paard heeft er veel plezier in dat zie



https://www.facebook.com/clipmyhorse/vi ... anziskus-kür/10155974302128395/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-07-18 09:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:27

Het lastige is dat als je er niet bij bent je uit moet gaan van speculaties, die kloppen niet altijd en worden vaak ook negatief ingevuld.

Als je erbij bent en je mening geeft (wat ook gewoon moet kunnen ookal rijdt je geen GP) dan is het wel vaak net wat objectiever.

Ik vond de blog van Mulder echt een lachertje, dressuur is een jurysport en daarom is er altijd al veel discussie over geweest. Uiteraard zijn er wel grenzen, en is je mening geven niet hetzelfde als iemand steevast negatief afzeiken.

Ik vond dat van Jur Vrieling ook een blamage voor de springsport, sowieso zie ik in de springsport over het algemeen ook veel paardonvriendelijkheid in de rijderij. Maar dat lijkt meer geaccepteerd te zijn oid...(als je ziet hoe sommige ruiters daar in die monden zitten te trekken)