Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:17

Vjestagirl schreef:
SavannahNx schreef:
@JustMe
Dus jij wilt rijden op een paard vergelijken met seks hebben met een paard?!

Het is beiden gebruik/misbruik maken van een dier, het dier kan voor beiden geen toestemming geven noch weigeren en het dier houdt er in beide gevallen als het goed is niets aan over (en die kans is bij seks nog kleiner dan bij ermee rijden). Wat is precies het verschil?

Ben ik met je eens, het verschil is dat seks met een dier not done is. Nooit niet. En de meeste paardeneigenaren hebben een paard en die rijden daarop en hebben er geen seks mee. Want dat is niet normaal.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:21

SavannahNx schreef:
Ben ik met je eens, het verschil is dat seks met een dier not done is. Nooit niet. En de meeste paardeneigenaren hebben een paard en die rijden daarop en hebben er geen seks mee. Want dat is niet normaal.

Nu komen we ergens :).

Dat het niet normaal is, dat ben ik niet perse met je eens maar ik snap je punt. Dat het in onze maatschappij gezien word als not-done dat ben ik ook met je eens.
Maar dat iets waarvan niemand last heeft strafbaar moet zijn, omdat het not-done is, dat vind ik gewoon niet zo logisch.

Andermans dier gebruiken voor seks: strafbaar. Je doet iets waar je geen toestemming voor hebt van de eigenaar en dat mag strafbaar zijn. Net zoals dat je niet een auto zomaar mee kan nemen voor een joyride, kan kamperen in de tuin van de buren of andermans kip mag slachten.
Seks met je eigen dier, en het dier daarbij beschadigen: strafbaar. Das dierenmishandeling.
Seks met je eigen dier, en het dier daarbij niet beschadigen: meh... I don't really care. Dier zal het misschien niet altijd leuk vinden, maar we doen zoveel met een dier wat ze niet altijd leuk vinden.

SavannahNx

Re: Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:28

Nou ik vind het echt heel bijzonder dat je dit ziet als “dier vind het vast niet altijd leuk maar dat is met rijden ook zo”. Seks met een paard is iets heel anders dan rijden op een paard. En ik kan t amper geloven dat het je niks zou schelen als iemand seks heeft met een paard en het paard vind het niet fijn/heeft er last van.

Maargoed he. Wie ben ik? Ik vind het totaal iets anders en niet vergelijkbaar.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:33

SavannahNx schreef:
Nou ik vind het echt heel bijzonder dat je dit ziet als “dier vind het vast niet altijd leuk maar dat is met rijden ook zo”. Seks met een paard is iets heel anders dan rijden op een paard. En ik kan t amper geloven dat het je niks zou schelen als iemand seks heeft met een paard en het paard vind het niet fijn/heeft er last van.

Misschien heeft het paard wel liever 3 keer in de week een piemel erin waar ze waarschijnlijk helemaal niets van voelt en waarbij ze gewoon door kan vreten dan dat ze 3 keer in de week een uur rondjes moet rennen in een bak. ;)

Ik vind het ook vreemd maar dat is meer omdat ik niet begrijp hoe je zo kan denken als mens. Maar voor het paard zelf maakt het waarschijnlijk niet zoveel uit.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 28-07-18 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:34

Sorry Vjestagirl, maar ik word een beetje bang van je.

“Dat het niet normaal is ben ik niet perse met je eens”, schrijf je. Ik krijg echt bedenkingen bij jou hoor >;)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:36

Sorry dat ik dit zeg, maar mensen die nu zeggen dat dit gewoon oke is, en een iemand zegt dat dit zelfs mooi is: Make up your mind. :r

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:39

Wth mensen....
sommige moeten denk ik nodig even een bezoekje aan een pschyloog brengen.
Ik begrijp niet dat je dit normaal vind en ben dan ook oprecht geïnteresseerd in wat je gelooft. God/evolutie/ iets anders? Ik vind de uitspraak “hij voelt er niks van” wagelijk en een abnormale uitspraak.
Pedofiele mensen gebruiken deze ook, ja het kindje sliep hoor dus voelde er niks van.
Waar gaat het heen met jullie. Of is de pedofiel in deze kwestie dan ook oké omdat andere het niet snappen en de tegen partij het misschien niet zo vond maar toch niks merkte .....
Edit: Of omdat het kindje knipperde naar zijn piemel of wat dan ook dat het dan maar toestemming heeft gegeven?
Ben dan oprecht benieuwd wat je daarvan vind

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:42

Ik ben het toch helemaal met Vjestagirl eens eigenlijk

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:43

Qimm schreef:

Wil jij dan mijn bovenstaande vragen beantwoorden, ben dan benieuwd hoe je daar tegen aankijkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:43

Arabier schreef:
Sorry dat ik dit zeg, maar mensen die nu zeggen dat dit gewoon oke is, en een iemand zegt dat dit zelfs mooi is: Make up your mind. :r

Ik zeg dat niet maar ik begrijp Vjestagirl wel. Wij vinden het niet normaal omdat het niet gebruikelijk is. Maar dieren opeten vinden we wel normaal. Op een paard gaan zitten met zweep/sporen/hulpteugels en hem dwingen rondjes te lopen in een bepaalde houding vinden we ook normaal. Melk uit de tieten van een koe knijpen en dat nog opdrinken ook vinden we normaal. Een kip poept een ei uit en dat eten we op, allemaal normaal. Maar eigenlijk zijn dat toch ook allemaal hele vreemde dingen? We vinden dat alleen normaal omdat we niet beter weten maar anders klinkt 'iets uit de tieten drinken bij een dier' ook best wel bijzonder vreemd. Je piemel erin steken klinkt ook vreemd maar is het nou echt zo verschrikkelijk? Ik vind dat die man wat vreemde gedachten heeft omdat ik mij niet voor kan stellen dat je opgewonden kunt raken van een dier. Ik zou ook wel willen weten of die man psychisch wel in orde is.. Maar voor het dier maakt het denk ik geen klap uit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:46

Niet heel lang geleden had ik hem het liefst opgeknoopt gezien, maar eigenlijk ben ik het er wel mee eens. Waarom is dit meer taboe dan al die andere dingen waar we dieren voor misbruiken?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:47

miesnaom schreef:
Qimm schreef:

Wil jij dan mijn bovenstaande vragen beantwoorden, ben dan benieuwd hoe je daar tegen aankijkt

Jouw post is een beetje rommelig, maar ik zal eens kijken.

Ik vind evolutie de meest aannemelijke versie van ons ontstaan (wat dit er mee te maken heeft is me niet duidelijk)

Wat is er mis met de uitspraak 'hij voelt er niets van'? Want dat is toch zo, ik vind het altijd wel een beetje sneu als de dierenarts er tot aan zijn schouder in moet, maar zo'n sneu mensen-piemeltje tegen over een paardenpiemel? Dat ontgaat het paard waarschijnlijk helemaal.

Wat pedofielen hiermee te maken hebben is mij volledig onduidelijk en het is misplaatst. Een kind penetreren richt lichamelijke en vaak ook psychische schade aan. Dat zal bij een dier niet opgaan omdat seks voor hun net zo normaal is als eten

zoiets?
Laatst bijgewerkt door Qimm op 28-07-18 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:48

Jildau schreef:
SavannahNx schreef:

Misschien heeft het paard wel liever 3 keer in de week een piemel erin waar ze waarschijnlijk helemaal niets van voelt en waarbij ze gewoon door kan vreten dan dat ze 3 keer in de week een uur rondjes moet rennen in een bak. ;)

Ik vind het ook vreemd maar dat is meer omdat ik niet begrijp hoe je zo kan denken als mens. Maar voor het paard zelf maakt het waarschijnlijk niet zoveel uit.

Voor het paard niet, kun je denken/zeggen maar wie weet heeft het paard er WEL last van.. maar dat een mens dit dan voor eigen genot doet.... :r

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:49

Ik snap Vjestagirl ook wel. En dat is iets heel anders dan dat ik het 'goedkeur'. Maar ik snap niet waarom mensen hier zo over steigeren terwijl er inderdaad ook andere dingen gebeuren die heel erg raar zijn, maar die normaal gevonden worden omdat wij dat zo hebben afgesproken. Wij gaan gewoon op een hele vreemde manier met dieren om, en zo'n dier heeft onze goede of slechte intenties niet door. Wij hebben als maatschappij seks gewoon een erg grote lading gegeven. Maar ik vind het dus echt heel raar dat het aflikken van een piemel door een paard verschrikkelijk is maar een dier opsluiten in een kleine ruimte niet. Of het dier vermoorden en opeten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:50

Zouden degenen die dit normaal vinden,het dan accepteren dat zulke mannen bij hun op stal rond zouden lopen?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:50

miesnaom schreef:
Qimm schreef:

Wil ik best doen maar begrijp je vragen niet helemaal.. Wil je weten wat ik van pedofielen vind? Ik vind dat niet te vergelijken omdat mensen hun hele leven lang last kunnen hebben van seks zonder toestemming. Dat is mentaal verschrikkelijk en daarom vind ik dat niet okee. Daarnaast kan het fysiek ook nog eens heel pijnlijk zijn en iemand bewust pijn doen vind ik ook niet okee. Dus ik vind seks met kinderen heel erg en dat zou absoluut nooit mogen gebeuren.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:52

Qimm schreef:
ik ben het toch helemaal met Vjestagirl eens eigenlijk

Wil jij dan mijn bovenstaande vragen beantwoorden, ben dan benieuwd hoe je daar tegen aankijkt[/quote]

Citaat:
Jouw post is een beetje rommelig, maar ik zal eens kijken.

Ik vind evolutie de meest aannemelijke versie van ons ontstaan (wat dit er mee te maken heeft is me niet duidelijk)

Wat is er mis met de uitspraak 'hij voelt er niets van'? Want dat is toch zo, ik vind het altijd wel een beetje sneu als de dierenarts er tot aan zijn schouder in moet, maar zo'n sneu mensen-piemeltje tegen over een paardenpiemel? Dat ontgaat het paard waarschijnlijk helemaal.

Wat pedofielen hiermee te maken hebben is mij volledig onduidelijk en het is misplaatst. Een kind penetreren richt lichamelijke en vaak ook psychische schade aan. Dat zal bij een dier niet opgaan omdat seks voor hun net zo normaal is als eten

zoiets?

Dus als iemand onder narcose is. Mag bijvoorbeeld een arts ook even aan iemand zijn geslachtsdelen zitten, of er even aan likken? Diegene merkt er niets van en ondervindt er dus ook geen lichamelijke en psychische schade aan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:53

anjali schreef:
Zouden degenen die dit normaal vinden,het dan accepteren dat zulke mannen bij hun op stal rond zouden lopen?

Als iemand een eigen paard in pension heeft staan en daar zulke dingen mee doet zou ik dat heel vervelend vinden omdat ik dat liever niet zie. Maar dat is hetzelfde als dat twee mensen seks in de Jumbo zouden hebben, kijk ik ook niet graag naar. Dus ik zou het liever niet willen zien maar ik denk dat het paard van die man een beter leven kan hebben dan paarden van andere pensionklanten.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:58

Ik weet oprecht niet meer wat ik vreemder vind... Het verhaal in de openingspost of de discussie die hier ontstaan is.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:58

anjali schreef:
@Justme: Dat rijden is het werk van het paard waar hij zijn onderhoud mee verdient.Dat moet een mens ook.Maar niemand hoeft zich sexueel te laten misbruiken,of je nu mens ,dier, kind,of wat dan ook bent.

Want paarden hebben ervoor gekozen om in gevangenschap te leven. :')

Ik zal mijn chinchilla's thuis ook eens aan het werk zetten, die beesten doen niets anders dan met stront smijten en ze betalen mij nog niet eens ook! Mijn vogels doen hun werk als inbraakalarm ten minste nog. :j
Jij houdt dieren voor je eigen plezier, beest kan prima zonder jou overleven in het wild, hun natuurlijke omgeving. Alleen maken mensen zichzelf graag wijs dat dieren zonder hun niks zijn geloof ik.

Ik denk dat niemand het normaal vind dat je seksuele gevoelens hebt voor een dier. Maar zoals hier al meermaals gezegd is doen we zoveel andere dingen voor ons eigen plezier. Lijkt mij dat een paard meer last heeft van opvoelen... Verdomme een hele arm die erin gaat, en dat is OOK voor ons eigen plezier (en soms voor de gezondheid). Niemand die daarover klaagt. Ondanks dat het paard daar ook geen toestemming voor geeft.
Maar omdat er nu een andere context rond hangt zou het plots traumatiserend zijn voor het paard ofzo, daar geloof ik niet direct in. Niet dat ik graag zou willen dat iemand zo met mijn dieren bezig is, maar dat is (zoals al gezegd in het topic) eerder om het idee dat eromheen hangt, niet omdat mijn dier er lichamelijk of mentaal last van zou hebben.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:00

Nachocheese schreef:
Dus als iemand onder narcose is. Mag bijvoorbeeld een arts ook even aan iemand zijn geslachtsdelen zitten, of er even aan likken? Diegene merkt er niets van en ondervindt er dus ook geen lichamelijke en psychische schade aan.

Niet echt te vergelijken. Het dier kan prima protesten/weglopen/trappen/bijten. Onder narcose ben je je vrijheid om te reageren kwijt. Als een paard niet wil lukt het je denk ik ook niet

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:01

Ik wil overigens niet zeggen dat ik het normaal vind of vind dat het moet mogen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:01

anjali schreef:

Als zo'n man daadwerkelijk van mijn dier afblijft: ja. Maar dat vind ik ook van andere mensen op stal: die moeten ook van mijn dier afblijven. Zoals deze man er niet aan hoeft te zitten omdat mijn paard hem verteld dat het oké is om seks te hebben, zo hoeven andere mensen hem geen koekjes te geven omdat mijn paard hen verteld dat dat oké is.

Daarnaast hoef ik het ook niet te zien, maar ik hoef sowieso geen andere mensen seks te zien hebben.

Over pedofilie (dat er mensen zijn die op jonge kinderen vallen): daar ben ik niet perse tegen tegen. Wel denk ik dat het voor deze mensen gemakkelijker zou zijn om deze geaardheid niet te ervaren, want pedoseksualiteit heeft wat mij betreft geen plaats in onze samenleving. Dat is omdat kinderen (mensen) in het algemeen op een totaal andere manier ontwikkelen dan dieren, en zich dus ook een heel ander bewustzijn ontwikkelen. Waar een dier nooit de vermogens zal hebben om zich ergens voor of tegen uit te spreken, gaat een kind dat wel hebben zodra het zich verder ontwikkeld. Voordat het dat vermogen heeft mag je er vanuit gaan dat het antwoord nee is, juist omdat het later wel dat vermogen ontwikkeld.

Ik zou het wel fijn vinden trouwens als mensen het op de bal willen blijven spelen ipv op de man. Ik hoef geen berichtjes dat ik naar een psycholoog zou moeten oid. Dat bepaal ik zelf wel. Bij voorbaat dank.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:02

Qimm schreef:
Nachocheese schreef:

Niet echt te vergelijken. Het dier kan prima protesten/weglopen/trappen/bijten. Onder narcose ben je je vrijheid om te reageren kwijt. Als een paard niet wil lukt het je denk ik ook niet

Je weet niet of het paard aan een halstertouw of op een andere manier vast staat in de stal en dan alsnog geen vrijheid heeft om weg te komen/protesteren.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:03

Als je de topictitel leest denk je: ok, gekken zijn overal.

Als je de rest van het topic leest denk je: en soms dichter bij huis als je denkt.

Juist omdat dieren (en ook kleine kinderen trouwens) dus niet duidelijk instemming kunnen geven worden ze door de wet beschermd tegen dit soort zaken.
Er zijn namelijk bij dieren en kinderen wel meer dingen te bedenken waar ze misschien lichamelijk geen/weinig last van hebben, maar gewoon niet door de beugel kunnen. Op dat gebied zit je al snel op een hellende vlak.