Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tazzey schreef:vraagteken schreef:Nu maar hopen dat ze dat rotkarakter eruit gekloond hebben.....
Een rot karakter vind ik nogal overdreven, het is geen makkelijk paard maar rot is hij zeker niet en zijn nazaten ook niet.
NatasjavE schreef:Kortbenig, mist lange lijnen, korte rug erg schuine croupe.
Op stand vind ik het altijd een propje om te zien![]()
Maar afstamming zal destijds mee gespeeld hebben Elisa. Over het algemeen fokt Negro toch wat ouderwetser en dat zagen ze toen minder graag.
Elisa2 schreef:NatasjavE schreef:Kortbenig, mist lange lijnen, korte rug erg schuine croupe.
Op stand vind ik het altijd een propje om te zien![]()
Maar afstamming zal destijds mee gespeeld hebben Elisa. Over het algemeen fokt Negro toch wat ouderwetser en dat zagen ze toen minder graag.
Ik heb hem nooit irl of op stand gezien dus kan er niets over zeggen, wel vind ik dat ie altijd nogal in overconditie is zeg maar.
Door Valegro is het Negro bloed daarna wel de fokkerij ingehaald.
vraagteken schreef:Tazzey schreef:Een rot karakter vind ik nogal overdreven, het is geen makkelijk paard maar rot is hij zeker niet en zijn nazaten ook niet.
Ik heb hem van heel dichtbij mee gemaakt en geloof mij.... hij had geen fijn karakter in de omgang. misschien wel om te werken, maar niet in de omgang
vraagteken schreef:Ik vind dit nogal wat! Chique uitspraak![]()
Mijn ervaring is absoluut anders. En daar komt bij dat een paard met een slecht karakter nooit hoog in de sport komt.
Daar verschillen wij dus van mening... en dat mag
Ik ken verschillende hengsten met een onprettige omgang (zeg maar gerust gevaarlijk) die hoog in de sport lopen. Karakter in de dagelijkse omgang is niet hetzelfde als werklust en talent. Tenminste, dat is mijn mening.
vraagteken schreef:Daar verschillen wij dus van mening... en dat mag
Ik ken verschillende hengsten met een onprettige omgang (zeg maar gerust gevaarlijk) die hoog in de sport lopen. Karakter in de dagelijkse omgang is niet hetzelfde als werklust en talent. Tenminste, dat is mijn mening.
NatasjavE schreef:vraagteken schreef:Daar verschillen wij dus van mening... en dat mag
Jij hebt met deze hengsten gewerkt?
Kijk voordat een KWPN hengst goedgekeurd is gast hij Nasr het verrichtingsonderzoek. Daar wordt hij getest. Ook het gedrag wordt geobserveerd.
In het geval van Jazz heeft hij zelfs een cijfer er voor gekregen. Een keurige 8.
Omschrijving:een eerlijke en betrouwbare hengst die zicht goed laat bewerken. Veel bereidheid tot werken. Temperamentvol en gevoelig.
Om stal(de omgang dus) gedraagt de hengst zich normaal.
Een gevaarlijke hengst wordt(en zeker in de tijd van Jazz) niet goedgekeurd.