Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:02

Karl66 schreef:
Horsy83 schreef:
Kennen jullie fatsoenlijke wielrenners dan? 9 van 10 keer menen ze Lance armstrong te evenaren op de weg en daarbij ontzien ze niks. Het zijn gewoon tokkies in een te strak pakje. Mountainbikers daarentegen zijn altijd heel sociaal.

Ik snap dan ook echt helemaal niks van de reacties hier dat de amazone uit haar doppen moet kijken en onverantwoordelijk is. Laat ik voorop stellen dat ik de stukken over de weg altijd beperk tot een minimum vanwege dit soort malloten.


Het enige probleem is dat het hier niet om een wielrenner maar een triathleet gaat :(:)

Hoe het verkeersregeltechnisch in Engeland zit weet ik niet, maar in Nederland mag je als fietser natuurlijk gewoon links inhalen. Wat dat betreft kan het best zijn dat de triathleet helemaal niet fout zit. Maar doorrijden na een aanrijding is volgens mij een misdrijf. Dan kan je je nog zo lang op een wedstrijd hebben voorbereid, maar als je zo dom bent om tegen een paard op te rijden, dan moet je accepteren dat die wedstrijd over is.

Het is misschien dom dat de amazone onvoorbereid op pad ging, zonder door te hebben dat er een grote wedstrijd aan de gang was. Het was ook slimmer geweest om strak aan de kant te gaan rijden op het moment dat ze erachter komt dat ze in een wedstrijd terecht gekomen is. Maar dat zijn geen misdrijven. Het doorrijden na een aanrijding wel, dus al had de amazone de zaken slimmer aan kunnen pakken, het is echt wel de schuld van de triathleet.


Tri atlethen zijn voor een deel gewoon wielrenner zwemmer of hardloper maar vooral verkeersdeelnemer.
Maartje heeft ook al verteld dat er in Engeland links wordt gereden en daarom links inhalen gevaarlijk en verboden is.

De amazone was zeer goed voorbereid en zowel zij als het paard droegen high vis kleding tuigage om zichtbaar te zijn in het verkeer.

Uiterst links (engeland) of rechts (nederland/EU mainland) is niet het beste om met een paard te doen. Je geeft achterop komende auto's daarmee de kans om je de berm in te duwen ipv dat ze netjes snelheid minderen en je netjes inhalen. De amazone reed netjes op de linkerhelft circa een meter uit de berm.

Heel fijn alle goed bedoelde belerende kommentaren die er niets van snappen.

trysteffy

Berichten: 3242
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:04

Nou niet alleen met het paard was dit gebeurd hoorde op het nieuws ook dat ze tegen een auto waren gebotst die weg wou gaan.. die woonde ook in de straat waar ze gingen fietsen en die wist van niks dat er een wedstrijd was...

https://m.hln.be/sport/wielrennen/auto- ... ~acc15aa3/
Laatst bijgewerkt door trysteffy op 18-06-18 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:04

Britta31 schreef:
Doet mij denken aan onze buurman die op oudjaarsdag een buitenrit ging maken in de straat waar een hoog pubber jongens gehalte is.Buurman is gelanceerd.


Wat een totaal ongepaste reactie. De vergelijking is geheel misplaatst. Dit soort opmerkingen toont aan geen smaak te hebben en geen gevoel voor wat er werkelijk is gebeurt.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:08

Kom net haar volledige bericht tegen op facebook. Dit nuanceert toch wel een beetje.

https://www.facebook.com/jennimortimer? ... 4Y&fref=nf

Citaat:
Further statement:

No event warning on road
I would not have been out on the road in any form had I known there was a sporting event on. I saw no signs alerting the local that an event would take place on the road I was on and when, hence why I went out like any normal early Sunday morning this time of year.

Hit and run cyclist
Nobody stopped and the cyclist that hit me seemed to show no remorse by what looks like him lifting his middle finger at me whilst riding off as I screamed. I'm very thankful to the event officials for their prompt investigation into identifying the individual and the sincerity in which they are taking the incident. As mentioned, police are also investigating and both aim to work together.

Lack of road awareness
Although one cyclist hit me, I am surprised there wasn't more. Many individuals on this stretch of road at this time had passed dangerously and irresponsibly - too fast and too close. They also put other road users at risk by putting themselves between my horse and oncoming vehicles.

Ongoing concern
It was terrifying being on a spooked horse and knowing that these individuals weren't willing to stop. I am lucky to ride such a calm animal but there are other horses that really wouldn't have tolerated the speed and proximity of those cyclists, risking everyone. I am genuinely concerned. There are many amazing road users that pass safely (and who should always be thanked by horse riders) but there does seem to be a growing lack of awareness of how to pass horses safely on the road and indeed with other vulnerable road users such as cyclists. I think that is what is more shocking in this instance as I felt victimised by many of the individuals on bicycles on that road at that time and particularly by the one individual that hit my horse and I.

Damaging incident
My horse was on the defence with every cyclist he met from then on after the hit and didn't calm until we got away from cyclists on that road. I strongly hope there are no long term effects associated with cyclists coming up behind him from now on. I have had amazing support from the cyclist and triathlete community - so much so that some have offered to do some desensitisation work with my horse if he has picked up a new fear of cyclists. I want to pass my deepest and sincerest gratitude and respects to everyone involved in this sporting community for their support and consideration. I realise it is a few select individuals and not in any way a reflection of the majority of cyclists out on our roads.

Mutual ground
I am in full support of our want to all get home safely and enjoy our sports peacefully. I hope this doesn't divide us but makes us stronger in raising awareness of what seems like an ongoing and escalating issue regarding the lack of safety awareness from some individuals when passing vulnerable road users. Pass slow and wide should apply to both of us from everyone and anyone out on the road - as is stated in the highway code.

Edit: Under investigation with police and the Human Race officials. Grateful to everyone for their support and kind words. Horse and I are OK.

No warning to local residents, signs, etc... Went out at 7:30am to our other farm down the road and came back on same road 9am. I have lived here all my life and never had a problem with cyclists - as with my horse, who is bombproof on the road. I am wearing a yellow hi-vis hat silk, coat, gloves and gilet. My horse is wearing a yellow hi-vis rug and breastplate. The cyclist smashes along the side of my horse, taking my stirrup in the handlebars and bruising up my ankle. My horse rears and bolts forward, taking off one of his back shoes.

Not a lot I can do I think but what should I do? I had no knowledge of the event and repeatedly had near misses where cyclists failed to slow down and put themselves, me, my horse and drivers at risk. No one stopped to see if I or the horse was ok after this hit. I'm still in shock and feeling very sore along one side of my ankle.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:09

Karl66 schreef:
@Maartje, ik bedoelde dat je in Nederland rechts mag inhalen. Ik zat even met de Engelse wegsituatie in mijn hoofd. Maar als fietser mag je hier in Nederland dus gewoon rechts een auto inhalen.


Een fietser mag, in Nederland, rijdend snelverkeer rechts inhalen. Geen paarden. Ik vermoed dat de regels vergelijkbaar zijn in Engeland

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:26

Karl66 schreef:
@Maartje, ik bedoelde dat je in Nederland rechts mag inhalen. Ik zat even met de Engelse wegsituatie in mijn hoofd. Maar als fietser mag je hier in Nederland dus gewoon rechts een auto inhalen.


ik denk dat je nooit rechts mag inhalen, pas als er gescheiden rijstroken (fietspaden) zijn wordt het anders.
De situatie van een verplichtfietspad is hier niet van toepassing.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:31

poes schreef:
Arm paard en arme ruiter! Ik sta versteld van de reacties. Ik volg geen actualiteit en al helemaal geen sport. Als je de weg niet afzet, is hij ook gewoon vrij voor iedereen. Zo simpel is dat. En dan hoort iedereen zich aan de regels te houden. Wat mij betreft dikke misser dat dit zi georganiseerd mag worden. Ik mag er echt niet aan denken dat ik dit meemaak zeg. Kan heel goed begrijpen dat de ruiter enorm schrikt. Paard is erg braaf gelukkig!


Volledig mee eens! _/-\o_

Sintara

Berichten: 7487
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:40

Wel netjes dat ze zulke positieve en aardige berichten heeft gehad van die fietsvereniging enzo. Dat doet wel goed denk ik :D

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:41

BMHP schreef:
Karl66 schreef:
@Maartje, ik bedoelde dat je in Nederland rechts mag inhalen. Ik zat even met de Engelse wegsituatie in mijn hoofd. Maar als fietser mag je hier in Nederland dus gewoon rechts een auto inhalen.


ik denk dat je nooit rechts mag inhalen, pas als er gescheiden rijstroken (fietspaden) zijn wordt het anders.
De situatie van een verplichtfietspad is hier niet van toepassing.


Daf mag dus wel. Een fietser mag rijdend snelverkeer rechts inhalen :) en er zijn bepaalde situaties waarom auto's ander rijdend snelverkeer mogen inhalen.

Mars

Berichten: 33314
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:42

Wielrenners daar zijn dus al even aso als hier in NL. Rot voor het paard, de enige deelnemer aan het incident die geen keuze had om daar te zijn.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58091
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:46

Benfan schreef:
Grote kans dat de fietser niet anders kon. Die gaan hard, die kunnen niet in eens op de rem. Zou mij niet verbazen dat deze fietser zichzelf in gevaar moest brengen DOOR de ruiter. Als je het mij vraagt moet zijzelf verantwoordelijk gehouden moeten worden voor het in gevaar brengen van andere weggebruikers.

Dan rijdt hij dus onverantwoord hard op een openbare weg die niet afgesloten is voor andere weggebruikers. Dus is hij nog steeds het gevaar. Als een dikke BMW tegen 200 per uur tegen iemand die braaf 120 rijdt op de snelweg knalt is het ook niet degene die zich aan de snelheid houdt z'n fout.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:46

Maartje1990 schreef:
BMHP schreef:
ik denk dat je nooit rechts mag inhalen, pas als er gescheiden rijstroken (fietspaden) zijn wordt het anders.
De situatie van een verplichtfietspad is hier niet van toepassing.


Daf mag dus wel. Een fietser mag rijdend snelverkeer rechts inhalen :) en er zijn bepaalde situaties waarom auto's ander rijdend snelverkeer mogen inhalen.


Je schrijft het zelf bepaalde situaties, uitzonderingen.
dat ontken ik ook niet, aleen de basis regel blijft dat je niet rechts mag inhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:46

Ik ben ook wel eens met de auto in een wielerpeloton terecht gekomen, bij ons in het dorp. Stond ook niet aangekondigd, geen borden, niks. Zit je dan op de 70 weg.

Ook wel eens in Zeeland gehad, wij op bezoek bij familie (90+ woont alleen). Konden we ook niet komen. Man zat door een wielerwedstrijd opgesloten in zijn huis. Uiteindelijk wel het parcours op gekomen met de auto door een straat verder te pakken waar geen afzetting meer was én geen borden meer stonden. Kan toch gewoon niet zo zijn dat je opgesloten raakt in je huis dan. Ook dit stond buiten het dorp zelf niet aangekondigd. en al helemaal niet op twee uur rijden van daar waar wij vandaan kwamen.

Als je niet af mag zetten, zet dan op zijn minst wel borden verkeersregelaars neer, en politie die zorgt dat een ieder zich gewoon aan de verkeresregels houdt. Dan krijg je tenminste geen gelazer.

En heel simpel gedacht misschien, maar als je niet kan remmen heb je niks op de openbare weg te zoeken. Of je nou fietst, skeelert, paardrtijdt, autorijdt.

Dan moet je maar naar wedstrijden met een afgezet parcours gaan.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:53

Maartje1990 schreef:
BMHP schreef:
ik denk dat je nooit rechts mag inhalen, pas als er gescheiden rijstroken (fietspaden) zijn wordt het anders.
De situatie van een verplichtfietspad is hier niet van toepassing.


Daf mag dus wel. Een fietser mag rijdend snelverkeer rechts inhalen :) en er zijn bepaalde situaties waarom auto's ander rijdend snelverkeer mogen inhalen.



BMHP schreef:
Je schrijft het zelf bepaalde situaties, uitzonderingen.
dat ontken ik ook niet, aleen de basis regel blijft dat je niet rechts mag inhalen.


Maar het stuk dat jij dikgedrukt hebt gaat over auto's de regels over fietsers is weer anders. Daar begon ik mee. Fietsers mogen rijdend snelverkeer gewoon rechts inhalen, dus geen uitzonderingen.

SweetVanille
Berichten: 1777
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:54

Wat een achterlijke fietsers, haar links inhalen terwijl ze daar rijdt... Wel had ze misschien zelf iets meer links kunnen rijden.

Ik verbaas mij ook over de reacties dat ze daar niet zou mogen rijden. Niks aangekondigd, en openbare weg, zij heeft net zoveel recht om daar te zijn als ieder ander. En bij een paard hoor je gewoon afstand te houden, wielrenner of niet.

Heb het wel vaker meegemaakt dat mensen in een groep, zoals met pinksteren Elfstedentocht van motoren, menen dat zij zich niet aan de verkeersregels hoeven houden... Stilstaan midden op rotonde, rechts niet voor laten... De wereld wordt steeds asocialer. Ikke ikke ikke. Regels? Wat zijn dat....

Christiene
Berichten: 7744
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:25

Dat ze aan de verkeerde kant in halen is niet slim.
Daar rijden tja als dat de weg na huis is..

Groep fietsers zagen waarschijnlijk op laatste moment pas het paard en gingen daarom toch links er langs..

Er kan ook een kind zo de weg op fietsen.. bij dit soort openbare routes..

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:33

Wat een idee ook om tijdens zo'n evenement daar te gaan rijden. Ze zegt dat ze er al haar hele leven woont, dan weet je zo'n dingen toch wel lijkt me? Ik ga toch ook niet met mijn paarden op het militair domein rijden op de dag dat ik weet dat ze komen oefenen? Je kan toch zelf wel een beetje inschatten in wat voor situaties jij en je paard mogelijk een groter risico hebben op ongelukken. En dan ga je die situaties toch gewoon vermijden? Dat het openbaar is wil niet zeggen dat het veilig is. Daar moet je als ruiter zelf over nadenken... beide hebben hier een stuk verantwoordelijkheid vind ik.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:32

Heleennn schreef:
Wat een idee ook om tijdens zo'n evenement daar te gaan rijden. Ze zegt dat ze er al haar hele leven woont, dan weet je zo'n dingen toch wel lijkt me? Ik ga toch ook niet met mijn paarden op het militair domein rijden op de dag dat ik weet dat ze komen oefenen? Je kan toch zelf wel een beetje inschatten in wat voor situaties jij en je paard mogelijk een groter risico hebben op ongelukken. En dan ga je die situaties toch gewoon vermijden? Dat het openbaar is wil niet zeggen dat het veilig is. Daar moet je als ruiter zelf over nadenken... beide hebben hier een stuk verantwoordelijkheid vind ik.


Het is ongeveer hetzelfde als ondoordacht op bokt posten en dan ontdekken dat je de plank helemaal misslaat.
https://www.facebook.com/jennimortimer? ... 4Y&fref=nf

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:48

BMHP schreef:
Heleennn schreef:
Wat een idee ook om tijdens zo'n evenement daar te gaan rijden. Ze zegt dat ze er al haar hele leven woont, dan weet je zo'n dingen toch wel lijkt me? Ik ga toch ook niet met mijn paarden op het militair domein rijden op de dag dat ik weet dat ze komen oefenen? Je kan toch zelf wel een beetje inschatten in wat voor situaties jij en je paard mogelijk een groter risico hebben op ongelukken. En dan ga je die situaties toch gewoon vermijden? Dat het openbaar is wil niet zeggen dat het veilig is. Daar moet je als ruiter zelf over nadenken... beide hebben hier een stuk verantwoordelijkheid vind ik.


Het is ongeveer hetzelfde als ondoordacht op bokt posten en dan ontdekken dat je de plank helemaal misslaat.
https://www.facebook.com/jennimortimer? ... 4Y&fref=nf

Hmm mijn post is niet ondoordacht hoor, ik blijf echt bij mijn standpunt. Je gaat mij niet vertellen dat je totaal geen idee hebt dat er een sportevenement met honderden deelnemers in je buurt plaatsvindt. Die sporters komen niet zomaar uit de lucht vallen, dat geeft wel wat drukte. Daarbij zegt ze zelf herhaaldelijk 'bijna' botsingen te hebben gehad met de wielrenners. Waarom zou je dan in godsnaam daar nog blijven rijden? Wat meer richting de berm had misschien de botsing die op de film getoond wordt kunnen voorkomen. Ze rijdt echt letterlijk op het midden van het baanvak, wetende dat ze zich midden in een groep wielrenners bevindt die dezelfde richting als haar uitmoeten. Die wielrenners hadden dan wel 2 keer nagedacht om zich er links tussen te wringen. Maar nu was er plaats, en dan doen die gasten dat natuurlijk gewoon. Zij willen verdergaan met de wedstrijd en hebben geen besef wat de impact op het paard kan zijn. Dus jij mag vinden dat ik de plank helemaal missla, maar ik blijf toch echt vinden dat beide partijen hier gewoon in fout zijn.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:07

Heleennn schreef:
Wat een idee ook om tijdens zo'n evenement daar te gaan rijden. Ze zegt dat ze er al haar hele leven woont, dan weet je zo'n dingen toch wel lijkt me? Ik ga toch ook niet met mijn paarden op het militair domein rijden op de dag dat ik weet dat ze komen oefenen? Je kan toch zelf wel een beetje inschatten in wat voor situaties jij en je paard mogelijk een groter risico hebben op ongelukken. En dan ga je die situaties toch gewoon vermijden? Dat het openbaar is wil niet zeggen dat het veilig is. Daar moet je als ruiter zelf over nadenken... beide hebben hier een stuk verantwoordelijkheid vind ik.


Citaat:
Het is ongeveer hetzelfde als ondoordacht op bokt posten en dan ontdekken dat je de plank helemaal misslaat.
https://www.facebook.com/jennimortimer? ... 4Y&fref=nf


Heleennn schreef:
Hmm mijn post is niet ondoordacht hoor, ik blijf echt bij mijn standpunt. Je gaat mij niet vertellen dat je totaal geen idee hebt dat er een sportevenement met honderden deelnemers in je buurt plaatsvindt. Die sporters komen niet zomaar uit de lucht vallen, dat geeft wel wat drukte. Daarbij zegt ze zelf herhaaldelijk 'bijna' botsingen te hebben gehad met de wielrenners. Waarom zou je dan in godsnaam daar nog blijven rijden? Wat meer richting de berm had misschien de botsing die op de film getoond wordt kunnen voorkomen. Die wielrenners hadden dan wel 2 keer nagedacht om zich er links tussen te wringen. Maar nu was er plaats, en dan doen die gasten dat natuurlijk gewoon. Zij willen verdergaan met de wedstrijd en hebben geen besef wat de impact op het paard kan zijn. Dus jij mag vinden dat ik de plank helemaal missla, maar ik blijf toch echt vinden dat beide partijen hier gewoon in fout zijn.


Heb je de link gelezen?
Een beetje voorbereiding is wat jij promoot.
Ik bepaal niet wat jij vind, ik vind het alleen slordig om iemand van dingen te beschuldigen zonder jezelf in te lezen.

De dame had Hi-vis en alle voorbereidingen genomen en er was geen aankondiging geweest.
knap dat jij vind dat ze de botsing had kunnen voorkomen, jij rijd met spiegels om achteruit te kunnen kijken?

Het doorrijden na een ongeval is ook haar schuld?

je schrijft je post is niet ondoordacht, ook dit antwoord getuigd niet van een beetje voorbereiding.
Dingen die je het slachtoffer zelf wel aanrekend.

Waarom ze daar rijd staat ook in het verhaal.
het is gewoon teveel moeite om te lezen maar je hebt wel het lef om iemand te beschuldigen!

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:13

SuperAssie schreef:
Kuggur schreef:
(quote="_merel_"
Daarom heb ik een zweep bij me tijdens buitenritten.... ik sla ze gewoon van dr fiets!)

Wat een verstandige reactie. Rijd je ook net als die sukkel in de OP op trajecten tijdens fietswedstrijden?

Ja.
Ik ben namelijk zo'n "sukkel" die in het zuiden van het land woont, waar nog net niet ieder weekend zo'n tocht is. Met de logica zou ik niet meer met mijn paard van het erf mogen want dan hinder ik iedere wielrenner die er bestaat.
Ik ga dus ook gewoon rijden met zo'n toertocht. Ja, ik zoek de wegen op waar ze het minst komen en blijft zoveel mogelijk van de weg af, maar helaas zal ik toch echt een stukje moeten. Dus dan gewapend met zweep en braaf paard en zoveel mogelijk doorstappen.

Blijf jij ook braaf thuis met je auto/fiets/kind als er wielrenners langs komen? Élke keer? Ook wanneer dit eigenlijk echt niet uit komt?

Als het nou netjes afgezet is rij ik net zo goed om hoor, maar voor die "toerrijders" die menen dat de weg van hun is heb ik geen respect meer.
Paar weken terug reed er eentje zichzelf bijna mijn auto in(gelukkig voor hem viel hij de struiken in de andere kant op) omdat die me in een bocht rechts wilde inhalen. Wie is hier dan de "sukkel"?


Jup! Same here.... ik kan in het weekend mijn voordeur niet uit met de hond. Er is hier wekelijks wel een georganiseerde rit. En toch gek dat we alle kanten op moeten springen om de wielrenners te ontwijken. En dat terwijl een georganiseerde brommertocht, buggyrace of zelfs landbouwrit geen problemen veroorzaken.

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:24

BMHP, ik heb zeker de link gelezen. Ik haal daar ook argumenten uit maar dat heb je dan blijkbaar niet gelezen in mijn post. Ik snap niet waarom jij je zo aangevallen voelt hoor, ik geef overigens niemand de schuld en al zeker de vrouw zelf of de wielrenners niet. Ik zeg duidelijk dat ik de verantwoordelijkheid bij beide partijen vind liggen, en dat ze beiden wel anders hadden kunnen handelen. En dingen die ik het slachtoffer 'aanreken'? Wat een dramatische reactie zeg :') Vergeet even niet dat het hier om een klein ongeluk gaat, niet om een dodelijke hit and run. Ik snap dat de vrouw geschrokken is en dat de wielrenners hier weer makkelijk de schuld krijgen, maar laten we het niet overdramatiseren. Zowel de vrouw als de wielrenners hadden deze situatie anders kunnen aanpakken. De wielrenners hadden zich aan de verkeersregels kunnen houden maar de vrouw had ook gewoon uiterst links kunnen rijden in plaats van op het midden van het baanvak. Dus voor je mij vertelt dat ik mijn posts slecht heb voorbereid (wat trouwens belachelijk is, wil je dat ik eerst een plaatselijk onderzoek ga doen dan?) moet je misschien mijn post nog eens rustig opnieuw lezen en niet meteen in de aanval schieten :Y)

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:29

Heleennn schreef:
Wat een idee ook om tijdens zo'n evenement daar te gaan rijden. Ze zegt dat ze er al haar hele leven woont, dan weet je zo'n dingen toch wel lijkt me? Ik ga toch ook niet met mijn paarden op het militair domein rijden op de dag dat ik weet dat ze komen oefenen?


ze woont daar, ze had eerder het ritje tussen de 2 farms in andere richting geemaakt.
Nee er was geen aankondiging of route informatie afgegeven.

veel plezier op het schietterrein.

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:33

BMHP schreef:
Heleennn schreef:
Wat een idee ook om tijdens zo'n evenement daar te gaan rijden. Ze zegt dat ze er al haar hele leven woont, dan weet je zo'n dingen toch wel lijkt me? Ik ga toch ook niet met mijn paarden op het militair domein rijden op de dag dat ik weet dat ze komen oefenen?


ze woont daar, ze had eerder het ritje tussen de 2 farms in andere richting geemaakt.
Nee er was geen aankondiging of route informatie afgegeven.

veel plezier op het schietterrein.

Met jou valt echt niet te praten he, in ieder geval bedankt :')

Onali

Berichten: 18525
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:45

Over het in het gebruik nemen van het baanvlak, dat is normaal voor Engelse ruiters. Er bestaan daar geen ruiterpaden en rijden ze voornamelijk op de openbare weg, die vaak ook nog eens smal zijn (vandaar de reflectiezooi) en dit is hun plaats.
Verder naar links en ze zou constant de berm ingeduwd worden, dit is dus een mooie plaats om afstand af te dwingen aan het overige verkeer.

Toertochten worden hier regelmatig ook over de openbare weg gehouden, zonder aankondiging. Vorig jaar ook bijna iemand op de motorkap gehad omdat zij mij geen voorrang gaf.