Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:12

Boras schreef:
Weet je wat ik triest vind?
Dit :r gebruiken voor mensen.
Voor mensen die een andere mening hebben dan jij.
En hen ook nog eens walgelijk noemen.
Wat ben je dan zelf, vraag ik me af.

Fijn dat het dier nu dan toch rust wordt gegund, dat het er nog maar lang van mag genieten.

Ik gebruik die smiley en de term 'walgelijk' voor de mensen die er hun missie van gemaakt hebben bepaalde personen in een negatief daglicht te stellen. Voor deze personen kan Gal niets goed doen, als hij zijn paarden rijdt dan doet hij dat niet goed en beschuldigen ze hem van mishandeling, als hij zijn paard een bitloos, ijzerloos en met een lekker vachtje op de wei zet is dat ook niet goed. Continu zijn het dezelfde personen die Gal op niet mis te verstane wijze afbranden. Als hij nu zou stoppen met de sport en zijn paarden in een paddock paradise gaat houden dan weten ze nog steeds iets te vinden om te zeiken. Voor deze mensen is Gal een gemakkelijk pispaaltje want hij reageert zelf niet terug, ik vraag me af of deze mensen de teksten die ze vanachter hun veilige toetsenbordje ook op de man af tegen hem zouden zeggen maar ik denk dat ik het antwoord wel weet.

Vindt je dat zelf ook niet erg gemeen? Er wordt niets constructiefs gemeld, er wordt alleen gezeken. Tja, sorry ik vind dat om te kotsen om eerlijk te zijn. Jij vraag je af wat ik zelf ben als ik onredelijk zwart maken walgelijk vind. Dat vind ik dan weer een bijzondere vraag en dat toont mij toch wel dat je het niet helemaal begrijpt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:13

Jammer dat het nu op de man gaat...

Maar dat lokken bepaalde verdedigende reacties helaas uit als er geen redelijke onderbouwing is.

rien10

Re: Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:50

Het paard is met pensioen en staat intussen lekker gras te eten.
Ging het daar niet om? ;)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:13

Wilde net zeggen, paard staat lekker op de wei en hier maken mensen zich druk :’)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:23

Jullie hebben het toch niet over mij mbt Gal afzeiken? Want dat zou nogal amusant zijn eerlijk gezegd. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:25

sureido schreef:
Wilde net zeggen, paard staat lekker op de wei en hier maken mensen zich druk :’)

Dat is de discussie toch niet?
Vind het zo'n kulargument: paard staat lekker in de wei.
Dus mag je er niet over discussiëren? Een discussie is er toch om nieuwe inzichten te krijgen?

Op Bokt wordt wel meer gediscussieerd terwijl het paard lekker in de wei staat, of toch al dood is.

Je wilde toch niet beweren dat andere discussies inzake grote/bekende ruiters wel iets aan paard en/of ruiter verandert als ze actief zijn in de wedstrijdring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:30

Je kan ook discussiëren om het discussiëren. Een beetje onnodig, lijkt mij.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:34

Hoe veel staak topics er wel niet op bokt geopend worden.... waar maak je je druk om zeg :roll:

Lekker dat Undercover lekker op de wei staat. Leuk dat we zoiets horen. Van totilas zullen we het nooit weten hoe die er nu bijstaat...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:56

Van Totilas komen er ook geregeld foto's voorbij via Rath/Linsenhoff.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:22

Bokt zal Bokt niet zijn als er om onzinnige offtopic dingen worden gediscussieerd :+ . Heb even getemd :x

Ik vind het erg goed dat Glock zo met de situatie om gaat, mensen gaan in het topic in op voorgaande paarden en situaties. Ik vind dat we beter kunnen kijken naar deze situatie en die vind ik erg goed. Goed opgelost voor mens én dier. Ze hebben hem (volgens mij) zes jaar gehad/gereden, in die jaren kan er altijd wat mis gaan. Iedere Bokker zal ook in de periode met zijn/haar paard wel een keer hebben gehad van 'oei, achteraf had ik het anders gedaan'. Ik verwacht niet dat, dat bij hun anders is.

De Facebook-pagina vind ik persoonlijk ontzettend leuk, ik vind het wel fijn als niet alles zo serieus hoeft. Een met zijn deken spelende Incognito maakt m'n dag weer goed en als je er niet naar wilt kijken of het kinderachtig vindt dan volg je simpelweg die pagina toch gewoon niet? Ik snap het probleem niet zo _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:27

Janine1990 schreef:
sureido schreef:

Je wilde toch niet beweren dat andere discussies inzake grote/bekende ruiters wel iets aan paard en/of ruiter verandert als ze actief zijn in de wedstrijdring?

Ik heb ‘t vier gelezen maar snap echt niet wat je zegt.
Ook niet wat het te maken heeft met een ex-wedstrijd paard wat met sokjes aan z’n voeten gras staat te eten.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:57

Wat triest weer zeg.

Ik heb veel van Fritsie gezien. Ik was namelijk wel groot fan.

Onder Stefano was hij namelijk niet dusdanig hoog en scherp gereden. Het is hem te veel geworden en we falen allemaal wel eens denk ik. Toch hebben ze wel degelijk dingen geprobeerd om het voor hem rustiger te houden. Het is zonde dat een paard met toch zoveel kwaliteit bezwijkt onder bepaalde druk en dat maakt Edward of de Glock's stal niet slecht. Ieder paard is anders. Ik heb vele filmpjes van Frits gezien waarin het een heel rustig en fijn paard is. Helaas heb ik hem ook door de ring zien gaan. Te sensibel? Misschien teveel prikkels?

Niemand van ons kan het weten aangezien het niet ons paard is. Ik neem aan dat Stal Glock's die zo succesvol is met vele goede paarden best heeft ingezien dat het misging en daaruit ook deze weloverwogen beslissing is gemaakt.

Hoe vaak Kl''t de gemiddelde ruiter met zijn/haar paard? Neemt hem onterecht mee op wedstrijd om weer te testen of het wel weer kan? Hoevaak worden proeven afgegroet? Hoeveel echte mooie proeven zie je als je een Z klasse gaat bekijken.?

Stop met speculeren en aanvaard dat dit paard nu krijgt wat hij verdient, misschien voor de ene te laat en overbodig, maar hij staat nu wel waar hij hoort te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:04

GabberGill schreef:
Wat triest weer zeg.

Ik heb veel van Fritsie gezien. Ik was namelijk wel groot fan.

Onder Stefano was hij namelijk niet dusdanig hoog en scherp gereden. Het is hem te veel geworden en we falen allemaal wel eens denk ik. Toch hebben ze wel degelijk dingen geprobeerd om het voor hem rustiger te houden. Het is zonde dat een paard met toch zoveel kwaliteit bezwijkt onder bepaalde druk en dat maakt Edward of de Glock's stal niet slecht. Ieder paard is anders. Ik heb vele filmpjes van Frits gezien waarin het een heel rustig en fijn paard is. Helaas heb ik hem ook door de ring zien gaan. Te sensibel? Misschien teveel prikkels?

Niemand van ons kan het weten aangezien het niet ons paard is. Ik neem aan dat Stal Glock's die zo succesvol is met vele goede paarden best heeft ingezien dat het misging en daaruit ook deze weloverwogen beslissing is gemaakt.

Hoe vaak Kl''t de gemiddelde ruiter met zijn/haar paard? Neemt hem onterecht mee op wedstrijd om weer te testen of het wel weer kan? Hoevaak worden proeven afgegroet? Hoeveel echte mooie proeven zie je als je een Z klasse gaat bekijken.?

Stop met speculeren en aanvaard dat dit paard nu krijgt wat hij verdient, misschien voor de ene te laat en overbodig, maar hij staat nu wel waar hij hoort te staan.

_/-\o_

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:38

Janneke02 je eerste zin: dat is de discussie niet, ga ik hier voor jou gebruiken: ik reageer met mijn opmerking op dat mensen zelfs over woordkeuzes en smileys beginnen te vallen en elkaar beginnen aan te vallen.

Niet zo opwinden. :) en ook niet invullen wat ik wel of niet wil zeggen, ik snap je laatste zin sowieso ook niet wat het er mee te maken heeft.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:01

Change3x schreef:
Bokt is bokt niet als er geen mensen zijn die wat te zeiken hebben. :r

Wanneer is het dan wél goed volgens degenen die weer eens commentaar leveren?

De beste stuurlui staan aan wal he. Zijn vast ook bij alle trainingen geweest van Undercover. Neem ik aan toch? Omdat iedereen zo goed weet dat het Edward zijn schuld is dat Undercover zo geworden is? Want er zijn natuurlijk niet meer mogelijkheden waardoor hij zo lastig geworden is. 8)7

Wanneer er geen paarden mentaal of fysiek kapot gaan aan de "topsport' en ze een paardwaardig leven kunnen leiden met soortgenoten en voldoende weidegang is het wat mij betreft goed.

Uiteraard spelen er in het geval van Undercover ook andere factoren mee, oa de prijsuitreiking in Aken waardoor hij zo bang is geworden. Maar dat is niet het enige..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:10

Janine1990 schreef:
Ben ik misschien in de war met een ander. Maar het was iig rond dezelfde tijd als Gribaldi.
Zal vanavond even kijken of ik het betreffende filmpje kan vinden.

Zou er nog even op terugkomen... Ik haal wat dingen door elkaar, want in mijn hoofd ging er één vol in de achteruit in de piaffe. Maar Lingh was in ieder geval degene die 'vrolijk' werd in de uitgestrekte galop.

https://www.youtube.com/watch?v=gFnZvyZMf3k

Ik begrijp dat men hier van mening is dat ik Edward als persoon niet moet. Dat is niet waar... Ik oordeel niet aan de hand van een persoon. Het is de sport die me aan het hart gaat. Het is niet voor niets dat we in Nederland momenteel zo slecht presteren (naast onze VOC handelsgeest waardoor de kwaliteit niet in huis blijft natuurlijk) ten opzichte van de rest van de wereld, waar het algemene beeld ook compleet anders is.

Wanneer iets één keer voorkomt, vind ik het niet schokkend. Maar wanneer de geschiedenis zich herhaalt, op wat voor manier dan ook... Dan zet ik daar wel vraagtekens bij.
Als er dan vervolgens bepaalde nieuwsberichten (dat ze wel werken is mij wel duidelijk) verschijnen die ik niet kan rijmen met mijn vraagtekens, dan kan ik dat wel eens hypocriet vinden ja. En dan vraag ik me af: Als ik dat al zie, wie ziet dat dan nog meer? In deze tijd ligt de paardensport wel meer dan eens onder vuur, niet alleen onder paardenliefhebbers.

En dan maakt het mij niet zoveel uit welke naam er achter zit hoor. Is dus niks persoonlijks.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:14

Wat is er zo vreemd aan het 'vrolijk' worden van Lingh in de galop? Het is en blijft een paard, geen robot.
Dit deed die van mij ook weleens wanneer ie iets in z'n bol had :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:19

Cayenne schreef:
Wat is er zo vreemd aan het 'vrolijk' worden van Lingh in de galop? Het is en blijft een paard, geen robot.
Dit deed die van mij ook weleens wanneer ie iets in z'n bol had :')

Geen idee? Ik vind het niet zo vreemd...
Er is me ergens vaag iets bij gebleven. Ik kom er even braaf op terug dat ik het fout had toch?

Ik wil geen dingen in een context plaatsen als je het op diverse manieren kan zien. Daar sta ik dan weer niet achter.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:21

Janine, bedoelde jij niet Sandreo?

Ik krijg ook een beetje kriebels van de "brief". Mijn sales-achtergrond trekt dat ook niet :+ . Maar mooi voor het dier dattie lekker de wei in kan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:25

Viennanova schreef:
Janine, bedoelde jij niet Sandreo?

Ik krijg ook een beetje kriebels van de "brief". Mijn sales-achtergrond trekt dat ook niet :+ . Maar mooi voor het dier dattie lekker de wei in kan.

Geen idee, die staakte toch niet?
Is hij uberhaupt verder gekomen dan LT?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:26

koos2015 schreef:
Janine1990 schreef:
Ben naast hoe Edward Undercover reed, ook niet zo gecharmeerd van de Glock mediacommunicatie/marketing :o

Ik mis ook een mooie foto met wollige wintervacht en bitloos zonder zadel door de "groene weides vol paarse geurende bloemen".

Wat is dit nou weer voor reactie?

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:29

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:37

Viennanova schreef:

Dat gedrag was me wel wat bekend... Maar de oorzaak daarvan zou ik niet direct aan de ruiter willen adresseren als het gaat om een paard van 5 jaar (ik neem aan dat ze daar een M proef moesten doen ivm pas 6 worden in januari dus HC in het M gelopen), met een ruiter die behoorlijk kan rijden.
Dan moet er al sprake van extreem mismanagement zijn wil het niet gaan... Dan zou ik eerder uitgaan van een combinatie van factoren en een paard dat niet al te gemakkelijk is. Het zijn nu eenmaal niet allemaal engeltjes...

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:39

Ahh! Ik weet nog dat hij Undercover net reed, wat een paard was het toen! Die passage/ piaffe, het gemak en het plezier kan ik me nog goed herinneren. Op zich snap ik ze wel; ze hebben nog een stal vol staan met toppers. En natuurlijk ook een naam hoog te houden. De laatste keren was het natuurlijk niet echt reclame.

Mijn pennyhart is wel benieuwd wat er had gebeurd als een Tristan Tucker (of andere ruiter) ermee aan de slag gegaan was, maar god, het beestje is 17, dus misschien ook wel gewoon een mooie leeftijd voor een pensionado.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:42

Janine1990 schreef:
Viennanova schreef:

Dat gedrag was me wel wat bekend... Maar de oorzaak daarvan zou ik niet direct aan de ruiter willen adresseren als het gaat om een paard van 5 jaar (ik neem aan dat ze daar een M proef moesten doen ivm pas 6 worden in januari dus HC in het M gelopen), met een ruiter die behoorlijk kan rijden.
Dan moet er al sprake van extreem mismanagement zijn wil het niet gaan... Dan zou ik eerder uitgaan van een combinatie van factoren en een paard dat niet al te gemakkelijk is. Het zijn nu eenmaal niet allemaal engeltjes...

Mee eens hoor, maar omdat je het over een paard met staakgedrag had en Gal, dacht ik dat je Sandreo wellicht bedoelde.