Toch geen overeenkomst tussen FNRS en KNVVL

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: Toch geen overeenkomst tussen FNRS en KNVVL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:03

Die zullen idd leeg geweest zijn.

Nog zoiets dat wijst op minder goed gedrag: borrelen op het land.
Elke keer dat ik meega is er eerst alles netje van t land krijgen en dan pas borrelen, aan de kant van de weg of maximum de inham van de weg.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:09

Ik sta werkelijk waar helemaal versteld van wat ik hier lees. Je land op privéland van mensen, maakt schade en je gedraagt je zo onbeschoft... alsof je recht heb om zomaar op privéterrein te komen. Ik snap eigenlijk niet waarom dit zo is toegestaan. Ik dacht altijd dat ze bepaalde landingsplekken hadden waar ze vooraf toestemming voor hebben geregeld. Tuurlijk ben je afhankelijk van windrichting en windsnelheid, maar je kan toch wel, op de avond zelf, enigszins inschatten waar je gaat landen?

Als ik een hobby heb, kom ik toch ook niet zomaar op privéterrein van anderen. En dan nog lege flessen achterlaten! >;) Ik zal de volgende keer met mijn paard even rondjes rennen door hun achtertuin en alle plantjes vernielen. Of is dat onbeschoft? Ik wil namelijk mijn hobby uitoefenen en sorry als ik daarmee in jouw tuin terecht ben gekomen. Schade vergoeden? Waarom? O:) }:)

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:39

Tja, normale mensen zijn gast als ze op het terrein van een ander zijn uitgenodigd. Maar ballonvaarders hebben het recht om te landen. Want het is noodlanding he. Net als katten vogelvrij!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:31

JMJ schreef:
Ik snap niet dat het bij wet toegestaan is om andermans privé terrein te gebruiken om je bedrijf te kunnen uitoefenen. Als die ballonnen onbestuurbaar blijken, dan moeten ze aan de grond blijven. Maar kennelijk zijn ze prima te sturen, ze mogen niet in de buurt van vliegvelden, militaire objecten en residenties van het koningshuis komen.
En als je op voorhand weet dat je een noodlanding gaat maken, dan dien je bij voorbaat al niet op te stijgen.

Helemaal mee eens!

Weg met die stomme rotdingen.
Ze gaan maar ballonvaarten doen in een zeer afgelegen verweggistan.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:17

Even dan ook een hele andere insteek:

Je zou maar waakhonden hebben die hun tanden in 1 van die ballonvaarders zet terwijl ze hun territorium bewaken, of een kudde baldadige hengsten die zich niet zo snel laten wegjagen en er 1 voor zijn donder trapt. Dan ben je verdomme ook nog verantwoordelijk voor eventuele schade die men oploopt terwijl ze ergens zijn waar ze in eerste instantie al niet horen.

Een "pas op, waakhond" of "niet betreden" bord in de lucht projecteren is ook niet echt een optie, nog meer redenen om die hele ballonlandingen op privé terrein volledig te verbieden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:48

Nou het seizoen is weer open he.

Waar kon je te laag vliegende ballonnen ook al weer melden?

Net zeer laag over ons huis hier...

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:22

NatasjavE schreef:

Bij ons dinsdag ook met de les.... luchtballon ging landen naast de bak terwijl we met 4e aan het rijden waren.... een wonder dat er geen aan de kletter gingen

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:03

Het Seizoen is al ff bezig hahaha, maar dat zal vast ergens bij de KNVVL zijn...

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:07

NatasjavE schreef:

Als je bewijs heb (bv gefilmd) bij de politie.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:16

JMJ schreef:
NatasjavE schreef:

Hoezo? Het is niet verboden, dus politie kan er weinig mee.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:18

Ricie schreef:
Het Seizoen is al ff bezig hahaha, maar dat zal vast ergens bij de KNVVL zijn...

Bij ons was dit de eerst van het jaar die ik gezien heb.

Ik heb een foto maar ik moest eerst naar binnen om mijn telefoon te pakken.
Toen waren ze al weer een stukje van ons af waardoor het niet heel duidelijk is dat ze wel heel laag boven ons huis hingen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:20

Ineke2 schreef:

Ik zou er ook niet naar de politie mee gaan.

Maar het lijkt me niet de bedoeling dat ze zo laag boven je achtertuin gaan.
Is echt inbreuk op de privacy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:32

Mwah ze zijn zo weer voorbij , met het evenement in mijn dorp elk jaar gingen er vaak geneog ballonnen laag bij mijn ouders over de tuin heen . Ik heb er niet een probleem mee , ze zijn zo weer weg

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:34

Ze vliegen maar lekker een stuk hoger. Ik ga ook niet zomaar even bij mensen naar binnen gluren.
Ook niet heel eventjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:58

:')

Landen / stijgen ze dichtbij jou op dan ?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:04

Rebecca schreef:
:')

Landen / stijgen ze dichtbij jou op dan ?

Nope...geen idee waar ze dat doen maar ik denk aan de andere kant van de snelweg.

Ik woon zelf in een woonwijk die grenst aan het park.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:37

Rebecca schreef:
Mwah ze zijn zo weer voorbij , met het evenement in mijn dorp elk jaar gingen er vaak geneog ballonnen laag bij mijn ouders over de tuin heen . Ik heb er niet een probleem mee , ze zijn zo weer weg

En Natasja heeft er wel een probleem mee. Waarom moet alles door jou gebagatelliseerd worden? Er zijn niet voor niets regels over hoe laag je mag vliegen over bewoond gebied dunkt me :?. Ik zou het ook niet fijn vinden wanneer ik in mijn omheinde tuin aan het zonnen ben en van boven begluurd wordt.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:54

Ineke2 schreef:
JMJ schreef:

In het luchtverkeersreglement staat dat een luchtballon minimaal 300 meter boven de grond moet vliegen als die zich boven de bebouwde kom bevindt. Vliegt de ballon lager, dan mag de politie gewoon een proces verbaal opmaken.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:22

Moet er wel bewijs zijn of de politie het zelf zien. En geloof me....300 meter is echt niet hoog hoor. Ik verkijk me daar keer op keer ook op.....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:48

Nou deze vloog zeker weten geen 300 meter hoog. Het was zeer zeker veel lager dan 100 meter.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:54

Wat een absurde redenatie; "tsja, ik kan mijn voertuig niet besturen, dus ik mag overal landen".... :+
Die knakkers moeten wel een fantastische lobby hebben dat ze hier mee weg komen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:43

Kuggur schreef:
Wat een absurde redenatie; "tsja, ik kan mijn voertuig niet besturen, dus ik mag overal landen".... :+
Die knakkers moeten wel een fantastische lobby hebben dat ze hier mee weg komen...

Als ik die redenatie mbt mijn paard voer, ben ik de sjaak ;(.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:48

Kuggur schreef:

Tsjaaa, daar kan je het idd niet mee eens zijn en lang discuseren. Maar das gewoon bij wet geregeld dat het ten alle tijden een noodlanding is. En die mogen overal uitgevoerd worden. Kan de frustratie wel snappen, maar daar zal weinig aan te veranderen zijn....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:58

Ricie schreef:
Kuggur schreef:

Tsjaaa, daar kan je het idd niet mee eens zijn en lang discuseren. Maar das gewoon bij wet geregeld dat het ten alle tijden een noodlanding is. En die mogen overal uitgevoerd worden. Kan de frustratie wel snappen, maar daar zal weinig aan te veranderen zijn....

Net zo lang ellende tot er genoeg draagvlak is om het hele gebeuren te verbieden... Er kan dus zeker wat aan veranderen, en dat zal niet ten goede van de liefhebbers zijn. En als er geen officiele wetgeving is, dan zal de branche zichzelf moeten reguleren of accepteren dat de hele branche kapot gaat.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 05:56

Ricie schreef:
Kuggur schreef:

Er is niet bepaald dat iedere landing van een luchtballon een noodlanding is. Je hebt als grondeigenaar ten alle tijden een noodlanding te tollereren op je grondgebied.

En als je zo vaak een noodlanding moet maken kun je je dus afvragen of dit een geschikte hobby is voor dit land.

Als ik toch iedere keer als ik buiten ga rijden mijn paard alleen thuis naar stal krijg door ergens bij iemand door de tuin te rijden en het stil te laten staan in iemands voortuin omdat ik dan pas kan afstappen dan heb ik problemen.
Stel 80% van de ruiters doet dat dan is het snel gedaan met de pret. Dan mag dat gewoon niet meer.