Landingsverbod voor luchtballonnen op FNRS bedrijven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:48

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:04

Niello schreef:
Jaren geleden hier ook vlakbij een laag overvliegende luchtballon. Paarden op hol in de wei. Twee paarden een pees blessure, een merrie het veulen verworpen en drie paarden in de sloot. Afhandeling vergoeding was een juridisch drama.De bokkers met deze hobby zouden de piloten kunnen proberen op te voeden.

Als amazone en ballon'fan' doe ik hiervoor hartstikke mijn best.

Zoals al eerder aangegeven in het topic: net zoals er onder de autochauffeurs rotte appels zitten, is dat bij de ballonvaarders ook zo.
Ook wij vinden dit niet tof -O-

Niello

Re: Landingsverbod voor luchtballonnen op FNRS bedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:40

Dank je voor je inzet Optiwolk! Persoonlijk vind ik ons land te dichtbevolkt voor deze hobby. De kans op onherstelbare schade aan mens of dier is mijn inziens te groot.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:23

Hoe zit het eigenlijk met alcoholgebruik in zo'n ballon. Wij hadden vorig jaar een ballon over ons huis (heel erg laag) die duidelijk aan het bier zaten. Ze lieten zelfs een flesje Heineken vallen in de tuin van de buren. Je zult er maar net onder lopen en dat ding op je hoofd krijgen.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:52

Ja dat is absoluut niet de bedoeling dat er dingen naar beneden vallen uit een ballon. Maar goed dat kan natuurlijk gebeuren. Ik ga er vanuit dat die passagier daar wel iets van te horen heeft gekregen.

Het is hetzelfde als in een vliegtuig of auto. De piloot/bestuurder mogen niet drinken. Maar een passagier uiteraard wel. Echter kan ik het me niet voorstellen dat een bedrijf dronken passagiers meeneemt. Veiligheid staat natuurlijk altijd voorop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:34

Het ballonfestival in mijn dorp doet geen ochtendvaart meer na dronken piloten := , heb geneog verhalen gehoord . Drank is uit den boze , en zeker dingen naar beneden gooien

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:12

Cayenne schreef:
Hoe zit het eigenlijk met alcoholgebruik in zo'n ballon. Wij hadden vorig jaar een ballon over ons huis (heel erg laag) die duidelijk aan het bier zaten. Ze lieten zelfs een flesje Heineken vallen in de tuin van de buren. Je zult er maar net onder lopen en dat ding op je hoofd krijgen.

Absoluut niet de bedoeling!!

Dit is hier vast onderdeel van de briefing, net zoals niet roken (was gasflessen).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:57

Roken in een ballon lijkt me echt levensgevaarlijk. Zijn er serieus mensen die dat doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:12

Mag hopen van niet := , heb wel gehad dat ik passagiers wegbracht (dat doe ik oa met mijn vrijwilligerswerk op evenement in dorp) , en die staken ondanks dat de omroeper zei dat er niet gerookt mocht worden op het middenterrein (waar de ballonnen lagen/liggen en dus ook de gasflessen) . Gewoon doodleuk er 1 op , gesommeerd die uit te doen maar het is wel potentieel gevaarlijk := . Laat staan in de lucht er 1 op steken

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 07:50

Nee, net zoals dingen uit een ballon laten vallen dus potentiëel levensgevaarlijk is.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:09

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:55

De vraag is of je onbestuurbare vervoermiddelen in ons drukke land dan nog wel toe kan staan.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:58

Tuurlijk!

Ik zou zeggen, iedereen die het er niet mee eens is dat er ballonnen varen, verlaat het land :+

Haha nee geintje, maar ik zou niet weten waarom er een verbod op moet komen. Op de eg gebeuren ook veel ongelukken. Dus dan auto’s ook gelijk maar verbieden....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:06

Zou dan zeggen dat ze een minimale hoogte aan moeten houden. Met uitzondering van stijgen en landen natuurlijk.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:13

Ricie schreef:
Tuurlijk!

Ik zou zeggen, iedereen die het er niet mee eens is dat er ballonnen varen, verlaat het land :+

Haha nee geintje, maar ik zou niet weten waarom er een verbod op moet komen. Op de eg gebeuren ook veel ongelukken. Dus dan auto’s ook gelijk maar verbieden....

Gelukkig zit er in mijn auto een stuur ha ha.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:14

Ricie schreef:
.....

maar ik zou niet weten waarom er een verbod op moet komen. Op de eg gebeuren ook veel ongelukken. Dus dan auto’s ook gelijk maar verbieden....

Er moet een verbod komen om op privé terrein te landen. Ze zijn daar ongewenst en veroorzaken schade aan aan andermans eigendommen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:16

Ricie schreef:
Tuurlijk!

Wat een drogreden.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:41

JMJ schreef:
Ricie schreef:
.....

maar ik zou niet weten waarom er een verbod op moet komen. Op de eg gebeuren ook veel ongelukken. Dus dan auto’s ook gelijk maar verbieden....

Er moet een verbod komen om op privé terrein te landen. Ze zijn daar ongewenst en veroorzaken schade aan aan andermans eigendommen.

Sommige mensen vinden het niet erg hoor. Graag niet generaliseren.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:44

martine0503 schreef:

Dan kan er met die mensen toch afgesproken worden dat er wel geland mag worden ipv het “standaard” dat er maar overal geland mag worden?

In overleg in iemands land mogen lopen/rijden/hond uitlaten is wat anders dan gewoon doen (en snel wegwezen wanneer er schade veroorzaakt is -O- ). In goed overleg kan vaak veel en is respectvol naar beide partijen toe. ;)

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:49

martine0503 schreef:

Dan zal ik het anders verwoorden: er moet een verbod komen om op privé terrein te landen, indien men hiervoor geen expliciete toestemming heeft verkregen.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:06

JMJ schreef:
martine0503 schreef:

Dan zal ik het anders verwoorden: er moet een verbod komen om op privé terrein te landen, indien men hiervoor geen expliciete toestemming heeft verkregen.

Practisch, wanneer je met de landing bezig bent roepen of je hier mag landen. Shit, niemand thuis. Wat nu? Ik kan nergens anders meer heen. Vooraf kun je geen toestemming vragen ivm grotendeels afhankelijk van de wind.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:17

Er rijden toch auto’s op de grond, de route is op een gegeven moment best in te schatten dus kan die auto informeren (en op den duur heb je een meerdere plekken waarvan je weet dat je welkom bent).

Probleem met melden is dat de grondeigenaren dan ook precies weten wie de schadevergoeding dient te betalen, daar frinkt bij veel bedrijven de schoen. O:)

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:21

martine0503 schreef:
Practisch, wanneer je met de landing bezig bent roepen of je hier mag landen. oliebol, niemand thuis. Wat nu? Ik kan nergens anders meer heen. Vooraf kun je geen toestemming vragen ivm grotendeels afhankelijk van de wind.

Maar is dat dan het probleem van de grondeigenaar? Als je onbestuurbaar blijkt, dien je de lucht niet in te gaan.
De bedrijfsvoering van de ballonvaarders bedrijven kan toch niet afhankelijk moeten zijn van andermans eigendommen.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:27

Als mijn buurman toestemming geeft om te landen, dan hebben mijn paarden op het perceel ernaast nog een probleem.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:31

Niello schreef:
Als mijn buurman toestemming geeft om te landen, dan hebben mijn paarden op het perceel ernaast nog een probleem.

Je buurman overtuigen die goedkeuring in te trekken. O:)

Daarnaast weet je buurman iig bij welk bedrijf je je klacht/claim neer kan leggen, dat is nu niet altijd het geval. :P