Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Niello schreef:Jaren geleden hier ook vlakbij een laag overvliegende luchtballon. Paarden op hol in de wei. Twee paarden een pees blessure, een merrie het veulen verworpen en drie paarden in de sloot. Afhandeling vergoeding was een juridisch drama.De bokkers met deze hobby zouden de piloten kunnen proberen op te voeden.
, heb geneog verhalen gehoord . Drank is uit den boze , en zeker dingen naar beneden gooien Cayenne schreef:Hoe zit het eigenlijk met alcoholgebruik in zo'n ballon. Wij hadden vorig jaar een ballon over ons huis (heel erg laag) die duidelijk aan het bier zaten. Ze lieten zelfs een flesje Heineken vallen in de tuin van de buren. Je zult er maar net onder lopen en dat ding op je hoofd krijgen.
, heb wel gehad dat ik passagiers wegbracht (dat doe ik oa met mijn vrijwilligerswerk op evenement in dorp) , en die staken ondanks dat de omroeper zei dat er niet gerookt mocht worden op het middenterrein (waar de ballonnen lagen/liggen en dus ook de gasflessen) . Gewoon doodleuk er 1 op , gesommeerd die uit te doen maar het is wel potentieel gevaarlijk
. Laat staan in de lucht er 1 op steken
Ricie schreef:Tuurlijk!
Ik zou zeggen, iedereen die het er niet mee eens is dat er ballonnen varen, verlaat het land![]()
Haha nee geintje, maar ik zou niet weten waarom er een verbod op moet komen. Op de eg gebeuren ook veel ongelukken. Dus dan auto’s ook gelijk maar verbieden....
JMJ schreef:Ricie schreef:.....
maar ik zou niet weten waarom er een verbod op moet komen. Op de eg gebeuren ook veel ongelukken. Dus dan auto’s ook gelijk maar verbieden....
Er moet een verbod komen om op privé terrein te landen. Ze zijn daar ongewenst en veroorzaken schade aan aan andermans eigendommen.
martine0503 schreef:Sommige mensen vinden het niet erg hoor. Graag niet generaliseren.
). In goed overleg kan vaak veel en is respectvol naar beide partijen toe.
JMJ schreef:martine0503 schreef:Sommige mensen vinden het niet erg hoor. Graag niet generaliseren.
Dan zal ik het anders verwoorden: er moet een verbod komen om op privé terrein te landen, indien men hiervoor geen expliciete toestemming heeft verkregen.
martine0503 schreef:Practisch, wanneer je met de landing bezig bent roepen of je hier mag landen. oliebol, niemand thuis. Wat nu? Ik kan nergens anders meer heen. Vooraf kun je geen toestemming vragen ivm grotendeels afhankelijk van de wind.