Grooms bedwelmd en beroofd bij vierspanwedstrijd in Exloo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:42

Mijn vriendin en man en hond is het zelfde overkomen. Hond heeft het maar net overleefd. Was buiten het seizoen op een kleine camping in Frankrijk. Waren wakker geworden in de ochtend met een wattig hoofd en wilde broodjes gaan halen bij de bakker die broodje rond bracht op de camping. Konden zo snel hun portemonnee niet vinden. Buren leende wat geld. Vreemd was dat de hond nog steeds lag te slapen. Na het brood kooen camper overhoop gehaald en bleken TomTom, fotocamera portemonnee en telefoons weg. Ze hebben mij gebeld en ik heb alles geblokkeerd. Gelukkig ging een andere vriendin hun kant op en kon ik die pasjes mee geven. Hond heeft de hele dag nodig gehad om weer bij te komen. En hun wel een paar uur.
En dit was 10 jaar geleden.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:06

Van de site https://www.nkc.nl/advies/techniek/veil ... ?fromsso=1

Ether is bekend als starthulp bij slechtstartende dieselmotoren. Het is een spray op basis van diethylether. Bij lage temperaturen start de motor vlot. Ook wanneer de startaccu zwak begint te worden is vlot starten nog mogelijk. Starthulp is bij alle benzinestations en automateriaalzaken vrij te koop. De spuitbusjes hebben een inhoud van ca. 250 gram.

Er is een grote kans dat ether wordt gebruikt om bewoners onder narcose te brengen. Er zijn twee manieren:
Men gebruikt een met ether gedrenkte doek. In dit geval is er altijd persoonlijk contact nodig om een persoon te kunnen bedwelmen. De andere mogelijkheid is met een spuitbus het ether in de kampeerauto te spuiten.
Afhankelijk van de inhoud van de kampeerauto ligt een onveilige concentratie tussen de 15 en 20 gram ingespoten ether. Dan is er kans op narcotische effecten.
Ether is een kleurloze vloeistof met een typische geur. De damp is zwaarder dan lucht en verspreidt zich over de grond. Gemengd met de omgevingslucht (reeds bij 1,7 volume % in lucht) is ontsteking mogelijk. Dus, brandgevaar.
Bij het inademen kan men duizelig en slaperig worden. In hoge concentraties is bewusteloosheid zelfs mogelijk. Eerste hulp: frisse lucht, rust en zonodig beademing.
Ether is een vluchtige koolwaterstofverbinding.
Het kan worden gedetecteerd met een zogenaamde "elektronische neus", die op basis van een halfgeleiderprincipe werkt. Een luidalarm wordt na detectie ingeschakeld. De gevoeligheid van zo'n detectieapparaat is in te stellen tussen 100 ppm tot 5000 ppm. De letters ppm staan voor parts per million oftewel delen per miljoen.

Het is gewoon verkrijgbaar bij tankstations en er is voor een vrachtwagen/camper net veel nodig buiten een dun slangetje en een klein gaatje kiertje om het slangetje door te steken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:26

aikon schreef:
Van de site https://www.nkc.nl/advies/techniek/veil ... ?fromsso=1

Ether is bekend als starthulp bij slechtstartende dieselmotoren. Het is een spray op basis van diethylether. Bij lage temperaturen start de motor vlot. Ook wanneer de startaccu zwak begint te worden is vlot starten nog mogelijk. Starthulp is bij alle benzinestations en automateriaalzaken vrij te koop. De spuitbusjes hebben een inhoud van ca. 250 gram.

Er is een grote kans dat ether wordt gebruikt om bewoners onder narcose te brengen. Er zijn twee manieren:
Men gebruikt een met ether gedrenkte doek. In dit geval is er altijd persoonlijk contact nodig om een persoon te kunnen bedwelmen. De andere mogelijkheid is met een spuitbus het ether in de kampeerauto te spuiten.
Afhankelijk van de inhoud van de kampeerauto ligt een onveilige concentratie tussen de 15 en 20 gram ingespoten ether. Dan is er kans op narcotische effecten.
Ether is een kleurloze vloeistof met een typische geur. De damp is zwaarder dan lucht en verspreidt zich over de grond. Gemengd met de omgevingslucht (reeds bij 1,7 volume % in lucht) is ontsteking mogelijk. Dus, brandgevaar.
Bij het inademen kan men duizelig en slaperig worden. In hoge concentraties is bewusteloosheid zelfs mogelijk. Eerste hulp: frisse lucht, rust en zonodig beademing.
Ether is een vluchtige koolwaterstofverbinding.
Het kan worden gedetecteerd met een zogenaamde "elektronische neus", die op basis van een halfgeleiderprincipe werkt. Een luidalarm wordt na detectie ingeschakeld. De gevoeligheid van zo'n detectieapparaat is in te stellen tussen 100 ppm tot 5000 ppm. De letters ppm staan voor parts per million oftewel delen per miljoen.

Het is gewoon verkrijgbaar bij tankstations en er is voor een vrachtwagen/camper net veel nodig buiten een dun slangetje en een klein gaatje kiertje om het slangetje door te steken.

En van die ether heb je zo ongeveer een tankwagen nodig in een gemiddelde caravan, plus de geur die dagen wil blijven hangen etc nog maar te zwijgen over de kosten.

Om een gemiddelde persoon buiten gevecht te stellen bij een operatie, is een precieze hoeveelheid nodig en bewaking, is het niet vreemd dat er nog nooit iemand is overleden?
Of 'bij' was tijdens zo'n attack omdat hij 'te weinig' heeft ingeademd? Of om die ook onder zeil te krijgen de partner is gaan hemelen?

In het geval met de hond.... er loopt iemand om de caravan te spoken en de hond merkt daar al niets van.

en met alle respect hecht ik meer geloofwaardigheid aan een groep anesthesisten dan aan het AD

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:39

bron: http://www.camperverhalen.info/TEKSTEN/ ... ioloog.htm
link btw verkregen via het eerder genoemde vrachtwagenchauffeurs forum

Citaat:
De hoeveelheid product nodig in de motorhome is berekend op een Kampeerauto
binnenvolume van 10 m3.
Product.................Staat........... Concentratie nodig ..............Hoeveelheid
.........................bij 20 gr C ..........voor narcose ...................nodig in Kampeerauto

Chloroform...... Vloeistof ...............100 g/m3 .............................1 kg
Lachgas............. Gas .....................50% ......................................5 m3
Halothaan ........Vloeistof............... 60 g/m3 ...............................600 g
Ether................ Vloeistof ..............300 g/m3 ..............................3 kg

Opmerkingen

Lachgas
- De 5 m3 die nodig zijn om de kampeerauto te vullen, vereist een gasfles van 25 liter (bij een
druk van 200 atm).
- Zeer vlot verkrijgbaar (wordt gebruikt in race wagens en de melkindustrie, kan zelf
gemaakt worden uit ammonium nitraat).
- Niet brandbaar bij kamertemperatuur.

Halothaan
- Vrij duur (een bron geeft aan: $70 per kg)
- Niet brandbaar
- Werd gebruikt door de Russen in het theater in Moskou tijdens de gijzelneming
door Tsjetsjenen om deze te verdoven (samen met een slaapmiddel). Dit product is
dus gebruikt geweest in grote ruimten.

Ether (Ethyl ether)
- Zeer goedkoop (spuitbusjes van 250 mL).
- Zeer gemakkelijk verkrijgbaar in bussen voor het starten van dieselmotoren.
- Zeer ontvlambaar. Inbrekers lopen waarschijnlijk niet graag het risico op
ontploffing.
- 12 spuitbusjes nodig om de kampeerauto te vullen.

De hoevelheden die nodig zijn om een overval te plegen zijn te groot om practisch
inzetbaar te zijn. Alleen de hoeveelheid Halothaan is vrij klein: 600 gram is slechts
300 mL vloeistof. Maar de kostprijs is hoog.

blijft dus de vraag: is een crimineel of bende, bereid zoveel te investeren, zoveel moeite te nemen voor heelveel onzekerheid want ze weten niet:
waar hetgeen zich bevind wat ze kunnen stelen (denk aan ingebouwde kluizen)
wat er te roven valt
en de kans dat ze gesnapt worden tijdens de procedure, moord op hun geweten (indien iemand niet tegen het gebruikte gas kan) en als ze dan niet bang zijn voor moord... is een pistool dan niet handiger icm rol ducttape?

beatje

Re: Grooms bedwelmd en beroofd bij vierspanwedstrijd in Exloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:34

Het is bij onze buren echt gebruikt hoor Alane,wat heeft de politie er aan om er over te liegen?
Mij had een stuk worst ook handiger geleken maar blijkbaar gaat gas sneller en bij worst weet je niet zeker of ze het eten.Niet alle honden zijn zo scherp dat ze gelijk aanslaan.

Ik vind het wel straf dat julie mensen zomaar voor leugenaar uitmaken omdat je denkt dat het niet kan,zonder enig bewijs verder.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:47

beatje schreef:
Het is bij onze buren echt gebruikt hoor Alane,wat heeft de politie er aan om er over te liegen?
Mij had een stuk worst ook handiger geleken maar blijkbaar gaat gas sneller en bij worst weet je niet zeker of ze het eten.Niet alle honden zijn zo scherp dat ze gelijk aanslaan.

Ik vind het wel straf dat julie mensen zomaar voor leugenaar uitmaken omdat je denkt dat het niet kan,zonder enig bewijs verder.

ik maak niemand voor leugenaar uit, ik geef feiten aan die het aannemelijk maken dat het gebruik van gas zeer onwaarschijnlijk is.

daarnaast zouden je buren niet de eersten zijn die de eigen honden onder zeil brengen en een inbraak gesimuleerd hebben (ik zeg niet dat zij dat daadwerkelijk hebben gedaan)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 15:33

beatje schreef:

Wie weet zal de verdovende stof iets anders zijn geweest dan ether, dat bovendien erg stinkt, feit blijft dat er al tientallen jaren mensen bedwelmd worden en beroofd... criminele bendes zullen vast wel willen investeren in een middel, als ze daarna zonder vervelende confrontaties met boze slachtoffers beloond worden met een buit van een paar honderd/duizend euro, en vaak hebben toeristen/vrachtwagenchauffeurs/deelnemers aan concoursen wel zoveel geld bij zich dat het de investering waard is.

Voor de niet-gelovigen onder ons even een voorbeeldje: https://www.nrc.nl/nieuws/1990/07/25/toeristen-in-frankrijk-bedwelmd-en-beroofd-6936313-a901620 En ik weet dat het de jaren daarvoor ook al regelmatig gebeurde.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 15:49

Mij lijkt het ook geloofwaardiger dat bijvoorbeeld iemand gezien had dat ze veel geld bij zich hadden en vervolgens iets in hun drankje heeft gedaan.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 15:57

Feit blijft ?
Ik zou eens feiten willen zien.
Een lege gasfles bijvoorbeeld.
Of criminelen die betrapt worden op het moment dat ze inderdaad gas aan het blazen zijn.
Of criminelen die opgepakt worden, en waar gasflessen bij hun materiaal worden gevonden.
Tot nog toe hoor ik alleen sterke verhalen.
Deze morgen werd ik wakker, mijn portemonnee was verdwenen, ik had vreselijke koppijn.
Er zal wel gas in mijn camper geblazen zijn...

Inbraak, diefstal ? Misschien wel, ja.
Bedwelmd door een gas dat werd binnen geblazen ?
Kan volgens mijn niet. Eerst bewijzen zien.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 15:58

Bloodymary schreef:
Mij lijkt het ook geloofwaardiger dat bijvoorbeeld iemand gezien had dat ze veel geld bij zich hadden en vervolgens iets in hun drankje heeft gedaan.

Dat zou ook heel goed kunnen, maar dan spreek je net zo goed van bedwelming.

Het is ook nog mogelijk dat mensen die al in slaap zijn minder bedwelmend gas nodig hebben om niet wakker te worden van een inbraak dan mensen tijdens een operatie nodig hebben.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:55

Moderatoropmerking:
Graag wil ik even wijzen op het volgende: discussiëren en verschillen van mening mag, dit beargumenteren: graag! Maar houd het op de bal in plaats van op de persoon. Persoonlijk worden lijkt me niet nodig in deze discussie. Mocht er een bericht opvallen of als vervelend ervaren worden, plaats hier dan een TeM op zodat wij er even extra naar kijken en zo nodig op kunnen handelen. Bij voorbaat dank.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:02

Zoolgangster schreef:
Bloodymary schreef:

Dat zou ook heel goed kunnen, maar dan spreek je net zo goed van bedwelming.

Het is ook nog mogelijk dat mensen die al in slaap zijn minder bedwelmend gas nodig hebben om niet wakker te worden van een inbraak dan mensen tijdens een operatie nodig hebben.

Nope... mensen die een op krijgen krijgen juist vaan al pre medicatie, en is het direct toegediend.

De 'slachtoffers' spreken over gas.. niet over bedwelming, iets in hun drankje geloof ik ook eerder in.

vreemd blijft het dat er nog nooit dodelijke slachtoffers zijn gevallen, kinderen, honden alles overleeft het.
De ANWB evenmin waarschuwingen afgeeft of tips heeft om bedwelming te voorkomen.

https://www.acsifreelife.nl/tips-trends ... chtje-aan/
maar ze bieden ook preventie aan, 3 jaar later... zie punt 6
https://www.acsifreelife.nl/tips-trends ... preventie/

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:22

Kunnen we het vriendelijk houden?

Ik was trouwens aanwezig op de wedstrijd, ik ken één van de mensen die beroofd werd en heb hem de dag erna ook gesproken, maar dat de slachtoffers bedwelmd zouden zijn met gas heb ik toch niet gehoord.
Dat neemt echter niet weg dat zo'n beroving een zeer traumatische ervaring kan zijn.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:06

Eline91 schreef:
Kunnen we het vriendelijk houden?

Ik was trouwens aanwezig op de wedstrijd, ik ken één van de mensen die beroofd werd en heb hem de dag erna ook gesproken, maar dat de slachtoffers bedwelmd zouden zijn met gas heb ik toch niet gehoord.
Dat neemt echter niet weg dat zo'n beroving een zeer traumatische ervaring kan zijn.

Precies dit!
Of deze grooms al dan niet bedweld/verdoofd werden door wat dan ook, ze werden wèl beroofd.

Zo'n mengezelschap is een kleine groep waar ongeveer iedereen iedereen kent. Het gaat er best gemoedelijk aan toe, vind ik persoonlijk toch, zeker vergeleken met sommige andere takken van de paardensport. Kijk ik rondom ons, dan zie ik ook niet afgesloten vrachtwagens en caravans. Wanneer wij hindernissen verkennen, bergen we wel wat op, maar alles achter slot en grendel? Nee hoor.
Wanneer je dan in deze sfeer bij het beoefenen van je hobby bestolen wordt, is erg.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:58

Moderatoropmerking:
Mensen, hier vlak boven staat een moderatoropmerking met het verzoek om respectvol te blijven in een discussie. Het topic is hier niet de plaats voor. Verschillen van mening mag, maar houd het op de bal.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:02

Ik zie hier meerdere keren staan dat er geen narcotica zouden bestaan die krachtig genoeg zouden zijn in goed vervoerbare hoeveelheden, en dat ze te duur zouden zijn. Ook zie ik al een paar keer het gas aangehaald worden wat in Rusland in het Dubrovka theater in Moskou gebruikt zou zijn, en ik zie oa staan dat dat halothaan geweest zou zijn. Er is nooit uitsluitsel gekomen over welk gas daar gebruikt is. Halothaan zou daar gebruikt kunnen zijn, maar waarschijnlijker is dat het 3-methylfentanyl is geweest, een opiaat, dat is snelwerkend, in relatief kleine hoeveelheden nodig (zelfs in grote ruimtes), en heel erg algemeen verkrijgbaar.
Hier is het nauwelijks verkrijgbaar, maar in Rusland en landen in oost-Europa juist heel makkelijk, wordt veel als goedkope recreatieve drugs gebruikt. In Estland bijvoorbeeld is het zelfs een enorm probleem. Hier slecht verkrijgbaar en onbekend en daarom duurder. Van 1 gram 3-MF kunnen duizenden dosissen gemaakt worden, dus dan kun je wel bedenken dat je er niet veel van nodig hebt. Bovendien zijn formules on het te maken gewoon beschikbaar, en het wordt in oost-Europa dus ook veel gemaakt.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:28

Methylfentanyl is een poeder. Het schijnt inderdaad ongelofelijk krachtig te zijn, maar om het als gas te gebruiken zou je een vernevelinstallatie moeten hebben, het poeder moeten vernevelen tot een aerosol, en vervolgens zou je ook nog eens actief (met een ventilator bv.) de aerosol in de juiste richting moeten blazen. Theoretisch is dat misschien wel mogelijk, maar het is echt een high-tech operatie, en het past niet in de setting van een crimineel die een inbraak met diefstal pleegt.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:40

BigBen schreef:
Methylfentanyl is een poeder. Het schijnt inderdaad ongelofelijk krachtig te zijn, maar om het als gas te gebruiken zou je een vernevelinstallatie moeten hebben, het poeder moeten vernevelen tot een aerosol, en vervolgens zou je ook nog eens actief (met een ventilator bv.) de aerosol in de juiste richting moeten blazen. Theoretisch is dat misschien wel mogelijk, maar het is echt een high-tech operatie, en het past niet in de setting van een crimineel die een inbraak met diefstal pleegt.

Juist wel, het zijn veelal georganiseerde bendes die heel goed weten hoe ze eea aan moeten pakken. Die weten feilloos welke auto’s, type mensen etc. Ze moeten pakken voor een zo laag mogelijk risico en een zo groot mogelijke buit.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:56

BigBen schreef:

Het is inderdaad een poeder, maar het is ook (o.a.) wateroplosbaar. De vorm waarin het als drugs bijvoorbeeld veel gebruikt wordt is een neusspray.
En het hoeft echt niet met een hele ventilator opstelling de juiste richting opgeblazen te worden, spuitbussen etc werken ook. In Moskou werkte het ook door het ‘simpelweg’ het gebouw in te laten lopen, daar konden ze ook geen richting geven aan wat ze naar binnen lieten lopen, niet alle kieren afdichten etc, maar het effect was er niet minder door. Daar had het een hele berg doden tot gevolg, waarschijnlijk door combinatie met nog een ander (slaap)middel, hoewel 3-MT zelf ook makkelijk te overdoseren is. En een cabine van een vrachtwagen oid is niet bijzonder groot.

En nee, de overvallers zelf hebben waarschijnlijk niet de kennis om het zelf te maken en tot aerosol te maken in handige vervoerbare vorm. Maar dit soort ‘bendes’ zijn vaak goed georganiseerd, de overvallers zelf zijn alleen de uitvoerders, die maken het inderdaad niet zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:38

Ik vraag me af: als het lukt om mensen met gas in een vrachtwagencabine onder zeil te brengen, hoe kan het dan eigenlijk dat er nog nooit is overgedoseerd? De eerder genoemde stoffen hebben (voor zover ik weet) bij een hoge dosering ernstige gevolgen, tot aan de dood. En correct doseren (wel slapen, niet dood) lijkt me in zo'n setting best een behoorlijke uitdaging. Toch heb ik nog nooit een bericht gehoord van iemand die met gas in z'n vrachtwagen onder zeil is gebracht en die het niet heeft overleefd. Hoe zit dat dan eigenlijk?

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:10

Supertje schreef:
BigBen schreef:

Het is inderdaad een poeder, maar het is ook (o.a.) wateroplosbaar. De vorm waarin het als drugs bijvoorbeeld veel gebruikt wordt is een neusspray.
En het hoeft echt niet met een hele ventilator opstelling de juiste richting opgeblazen te worden, spuitbussen etc werken ook. In Moskou werkte het ook door het ‘simpelweg’ het gebouw in te laten lopen, daar konden ze ook geen richting geven aan wat ze naar binnen lieten lopen, niet alle kieren afdichten etc, maar het effect was er niet minder door. Daar had het een hele berg doden tot gevolg, waarschijnlijk door combinatie met nog een ander (slaap)middel, hoewel 3-MT zelf ook makkelijk te overdoseren is. En een cabine van een vrachtwagen oid is niet bijzonder groot.

En nee, de overvallers zelf hebben waarschijnlijk niet de kennis om het zelf te maken en tot aerosol te maken in handige vervoerbare vorm. Maar dit soort ‘bendes’ zijn vaak goed georganiseerd, de overvallers zelf zijn alleen de uitvoerders, die maken het inderdaad niet zelf.

Ik weet niet of het allemaal zo simpel is, maar for the sake of argument wil ik wel aannemen dat er een eenvoudige manier bestaat om 3-methylfentanyl in een truck of een camper te blazen.
Alleen, fentanyl en zijn afgeleiden kunnen gemakkelijk opgespoord worden met een bloed- of een urinetest. Meer nog, als een aerosol is gebruikt zouden zelfs in de kledij van de slachtoffers, de gordijnen van de camper, of pakweg het tapijt sporen van fentanyl moeten gevonden worden.
De politie laat dit soort tests ongetwijfeld uitvoeren, en als er positieve resultaten waren geweest, was dat al lang bekend geraakt.

Plus, wat Safina zegt.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:42

Safina misschien hebben ze dat in het buitenland al getest tot hoever ze moeten gaan? Zal wel geen toeval zijn dat er hier (nog) geen doden door gevallen zijn.

En wat betreft investeren in deze middelen, waarom zou een bende gaan investeren als ze het ook kunnen jatten? Dat kost een stuk minder en is niet traceerbaar.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:03

dat dan in Moskou toentertijd veel doden zijn gevallen door het gas moeten we dan vergeten.
dat Fentanyl de ademhaling geheel stil kan leggen waardoor de persoon in een coma kan geraken ook.

In het buitenland al getest? dat kost ook handen vol met geld en dan om wat te stelen? paar bankpassen en een mobieltje (in het meest ongunstigste geval?)
En dan mn in Frankrijk en pas jaren later in Duitsland, en in beide landen geen doden, geen coma, geen sporen helemaal niets. En dan hebben die overvallers iets in handen waarmee ze bij wijze van spreke de koning kunnen beroven maar houden ze zich bezig met kruimel diefstal?

en bendes die eerst op pad gaan om bedwelmende middelen te stelen en vervolgens chauffeurs en toeristen bedwelmen (waar ze in pak hem beet 30 jaar nooit bij gepakt zijn, niet bij het ene en niet bij het andere, er nooit geen slachtoffers zijn gevallen en nooit iemand opgepakt is met iets wat er op zou kunnen wijzen dat dit gebeurd)

Terug naar het begin... 2 beroofd en 3e wordt wakker tijdens de beroving waardoor de dieven op de vlucht slaan... hoe dan? de 2 anderen slapen tot in de ochtend, de 3e wordt wakker en slaat geen alarm? geen sporen van gas? niets?
dat vind ik dan weer vreemd

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:36

safina schreef:
Ik vraag me af: als het lukt om mensen met gas in een vrachtwagencabine onder zeil te brengen, hoe kan het dan eigenlijk dat er nog nooit is overgedoseerd? De eerder genoemde stoffen hebben (voor zover ik weet) bij een hoge dosering ernstige gevolgen, tot aan de dood. En correct doseren (wel slapen, niet dood) lijkt me in zo'n setting best een behoorlijke uitdaging. Toch heb ik nog nooit een bericht gehoord van iemand die met gas in z'n vrachtwagen onder zeil is gebracht en die het niet heeft overleefd. Hoe zit dat dan eigenlijk?

omdat de daders binnen moeten zijn, en dan is gelijk de ruimte in 1x geventileerd en is er frisse lucht bij wat de slachtoffers dan weer inademen en inwendig wordt dan het middel weer uit het menselijke systeem gepompt waardoor ze weer bij bewustzijn komen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:19

speurneusc schreef:
safina schreef:

omdat de daders binnen moeten zijn, en dan is gelijk de ruimte in 1x geventileerd en is er frisse lucht bij wat de slachtoffers dan weer inademen en inwendig wordt dan het middel weer uit het menselijke systeem gepompt waardoor ze weer bij bewustzijn komen

Zelfs specialisten hebben wel eens problemen met het toedienen van verdoving, dat een patiënt het amper overleefd, in coma geraakt of zelfs overlijd.... maar met al die overvallen in al die jaren zijn die overvallers er i geslaagd om de perfect dosering voor iedere persoon in iedere leeftijds categorie met alle soorten van medische achtergronden en ook dieren, te bedwelmen zonder rest schade....
daarbij is het ze gelukt het te doen met een onbekend bedwelmend niet te overdoseren door gas waar niets en niemand allergisch op reageert.
En het enige wat ze er mee doen is vakantiegangers beroven en vrachtwagenchauffeurs....