Eifelopfok schreef:Eens met GypsyCobs!
Er zal heus wel wat aan vooraf gegaan zijn wil een manegehouder een paard naar de eigenaar brengen. Naar het niet betaalde stalgeld kan hij wel fluiten nu, maar hij is in ieder geval wel van de komende kosten af. Ik weet niet of ik het op die manier zou doen maar ik heb er wel begrip voor.
Het is voor een stalhouder erg vervelend om achter je geld te moeten aanzitten. Je verzorgt de dieren naar eer en geweten en je krijgt stank voor dank. Ook wij hebben er wel eens mee te maken. Dan zeggen de mensen, ja sorry, ik heb geen geld. Of zijn ze plotseling onbereikbaar. Maar ik vind het ronduit asociaal om van hun probleem ons probleem te maken. Wij zijn geen bank van lening en werken ook hard voor ons geld.
Ik heb gelukkig een goede rechtsbijstandsverzekering. Ik heb het tot nu toe 1 keer tot een zaak laten komen en die zaak ook gewonnen en mijn geld gekregen. Daarna hebben we ook op advies van de advocaat direct het paard naar de eigenaar gebracht zodat de kosten niet weer opnieuw zouden oplopen (die was er trouwens wel van op de hoogte dat wij hem kwamen brengen).
En dan vind ik het nog raar dat jij het beest naar de eigenaar moet brengen. Je (althans, ik) zou denken dat een rechter de eigenaar meteen zou sommeren het beest op te halen met een dwangsom voor elke dag dat dit niet gebeurt.