Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:40

Gewoon al die beesten lekker vetmesten daar, hebben ze een lekker leven in "de natuur" en wij lekker puur en gezond wildvlees zonder hormonen en troep. Beter idee lijkt me.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:46

Carol_Beer schreef:
Gewoon al die beesten lekker vetmesten daar, hebben ze een lekker leven in "de natuur" en wij lekker puur en gezond wildvlees zonder hormonen en troep. Beter idee lijkt me.

Best een goed idee. Alleen zit er in geen enkel stukje vlees toegevoegde hormonen hoor ;) dat is allaaang verboden.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:54

Kuggur schreef:
Nooit in de búúrt van een boerderij geweest, laat staan eens met een veehouder te hebben gepraat.
Idealistische stadbewoners.... :roll:

Ah, bedankt voor je aannames! :D If only you knew ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:21

Fennadev schreef:
Het afschieten van de magerste dieren gebeurt ook. Alleen in oktober/november staan ze allemaal nog moddervet dus dan zie je niet welke de zwakkeren zijn. Ik vind het idee van de hengstenkudde zonder merries nog altijd het beste.

Daarom moet je aan het eind van het seizoen gewoon ruimen.

Of om het jaar bv de groep halveren. Dit geld in mijn ogen voor alle dieren die daar lopen. 4000 herten...sodeju zeg.

Iemand zou staatsbosbeheer moeten aanklagen wegen gebrek aan verzorging van zijn dieren.
Het is gewoon pure mishandeling. Partij voor de Dieren is helemaal een aanfluiting.

mvdbijl

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:43

Nou indd de partij van de dieren is mijn stem kwijt..

En wat jij zegt aanklagen wegens dierenmishandeling, ik stem voor, daar wil ik wel voor doneren!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:57

Het jachtseizoen is van eind november tot midden maart als ik het goed onthouden heb. In ieder geval ná de edelhertenbronst.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:26

Partij voor de dieren zou beter partij voor het milieu ofzo kunnen heten, volgens mij is Wilders de enige die er werk van heeft proberen te maken omdat hij het lijden van de dieren niet vond kunnen.. maar doordat zoveel mensen bij voorbaat al tegen Wilders zijn komt hij hiermee ook niet ver.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:57

SparklingApp schreef:
Partij voor de dieren zou beter partij voor het milieu ofzo kunnen heten, volgens mij is Wilders de enige die er werk van heeft proberen te maken omdat hij het lijden van de dieren niet vond kunnen.. maar doordat zoveel mensen bij voorbaat al tegen Wilders zijn komt hij hiermee ook niet ver.

Precies.
Terwijl Wilders zijn ideeën bij lange na niet slecht zijn hoor. Hij brengt dingen gewoon fout en word hiermee dus niet meer serieus genomen.

Maar idd staatsbosbeheer aanklagen met een behoorlijk aantal mensen is geen slecht idee.

Daar wil ik ook wel voor tekenen en/of doneren.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:00

Wat is er moeilijk aan om er een kudde van maximaal zoveel paarden aantal Heck runderen en paar herten er te laten lopen dat het gebied aan kan.

Probleem is gewoon te veel dieren die niks meer te eten hebben omdat ze achter een omheining staan.

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:01

Cowgirl schreef:
Fennadev schreef:
Het afschieten van de magerste dieren gebeurt ook. Alleen in oktober/november staan ze allemaal nog moddervet dus dan zie je niet welke de zwakkeren zijn. Ik vind het idee van de hengstenkudde zonder merries nog altijd het beste.

Daarom moet je aan het eind van het seizoen gewoon ruimen.

Of om het jaar bv de groep halveren. Dit geld in mijn ogen voor alle dieren die daar lopen. 4000 herten...sodeju zeg.

Iemand zou staatsbosbeheer moeten aanklagen wegen gebrek aan verzorging van zijn dieren.
Het is gewoon pure mishandeling. Partij voor de Dieren is helemaal een aanfluiting.

Helemaal voor!
Gaat al jaren zo deze wanvertoning.
Als ze van een particulier waren, waren ze allang weggehaald door de dierenbescherming of iets dergelijks.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:20

Ik raad staatsbosbeheer aan te stoppen met dit walgelijke horrorproject! Je zet of de hekken open en je gaat echt de natuur zijn gang laten gaan, of je zorgt ervoor dat die beesten genoeg te vreten hebben.. Natuur my ass..... het is pas natuur als er van migratie spraken kan zijn en natuurlijke vijanden. Daar is in dit geval geen sprake van, dus is het niks anders dan een waardeloos fokbeleid en een eigenaar die verrekt om voor zijn beesten te zorgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:22

Reed er vandaag nog langs met de trein, 1 kale vlakte met heel veel dieren . Het is een mislukt project neem je verlies en laad de dieren niet lijden ervoor. Alles is dood , de bomen zijn dood het gras is kapot gelopen . Waarom zou je die dieren dat aandoen

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:24

Iedere particulier die zijn dieren zo verwaarloosde had toch een groot probleem....en onder de noemer
"natuurbeheer" komen ze hier mee weg....walgelijk!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:39

Vreselijk dit! Ik heb er geen woorden voor. Ze laten de dieren gewoon verrotten en langzaam doodgaan daar. Ik snap echt niet dat er niks aan gedaan word! :n

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:40

Macs ze zijn met 1 kudde van 20 paarden begonnen, er is sinds dien geen nieuw bloed bijgekomen. Er is dus al inteelt daar.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:55

aikon schreef:
Macs ze zijn met 1 kudde van 20 paarden begonnen, er is sinds dien geen nieuw bloed bijgekomen. Er is dus al inteelt daar.

Dat zou al een reden moeten zijn om de kudde tot 100 paarden uit te dunnen en er een verse hengst in te zetten.
Dan haal je elk jaar de jonge hengsten eruit , deel van de jonge merries en om de 3 jaar een verse hengst.

Idem met de herten en runderen.

Ja dat is een massa slachting maar dat is de bioindustrie ook en ook wanneer er weer eens varkenspest of vogelgriep uitbreekt. In feite is het dan gewoon hetzelfde.

Hekken open zetten lijkt mij ook niet de oplossing...5000 dieren op trek naar Duitsland. Geen idee of onze oosterburen daar blij mee zullen zijn :P . Daarnaast komen er dan nog veel meer dieren bij omdat er weer voedsel is. En hoeveel natuurlijke vijanden zijn er in de omliggende landen?

Staats bosbeheer heeft toch ook kuddes met Fjorden, daar gaat het toch wel goed.
Waarom kan zoiets dan niet op de OVP?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:58

Omdat die groepen fjorden wel beheerd worden: er wordt soms wat verkocht aan particulieren en de dekkende hengsten worden af en toe gewisseld.

Als ze daadwerkelijk geen hengsten of merries met andere gebieden hebben uitgewisseld krijg ik nog meer vraagtekens bij dit "project".

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:16

Is op deze manier geen natuurgebied meer, maar een horrorgebied.
En idd als je als pariculier zo je dieren houdt, volgt er in beslagname en een dikke boete....

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:22

Macs schreef:
Carol_Beer schreef:

Best een goed idee. Alleen zit er in geen enkel stukje vlees toegevoegde hormonen hoor ;) dat is allaaang verboden.

Leuk dat je in dat sprookje gelooft. Er zit wel degelijk troep in het industrievlees. Conserveringsmiddelen, hopen suiker, hormonen en nog velen andere shit.
Geef mij maar een lekker paarden/runderbiefstukje van dieren met een goed leven uit ons eigen kikkerlandje dan die argentijnse slachtbeesten ed.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:19

Ik lees net op nu.nl dat de boswachter is bedreigd. Dat lijkt me dan ook weer niet nodig.
Er staat ook dat dieren die te mager worden, afgeschoten worden.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:33

Een stelletje idioten is SIM city aan het spelen en noemt dat natuur. In de natuur kunnen dieren wegtrekken en beschutting en eten zoeken. Bovendien hebben ze daar roofdieren die de zwaksten opeten. Staatsbosbeheer probeert zich uit deze wansituatie te l*llen omdat er nu eindelijk eens veel kritiek komt. Dit moest een veehouder eens proberen, sterkere koeien fokken door ze uit te hongeren en kijken wat er overblijft.
En hamsteren en winterslaap noemen, ronduit belachelijk. Ik heb nog nooit een hert in winterslaap gezien of eentje die een heel hok met voer had gehamsterd. Het is gewoon een totaal mislukt experiment en daar horen mensen voor gestraft te worden. Die is pure dierenmishandeling en iemand is daar voor verantwoordelijk.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:03

Supervixen schreef:
Ik lees net op nu.nl dat de boswachter is bedreigd. Dat lijkt me dan ook weer niet nodig.
Er staat ook dat dieren die te mager worden, afgeschoten worden.

Wel erg triest dat ze de dieren pas afschieten als ze al zo mager zijn.. Ik las het ook inderdaad. Arme dieren

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:22

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:58

Dat gaat over 2017,het is triest dat er maar 4000mensen getekend hebben.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 00:00

knollentuin schreef:
Dat gaat over 2017,het is triest dat er maar 4000mensen getekend hebben.

Sinds gisteren wordt er massaal getekend...