Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:05

Ik zou het als manegehouder heel makkelijk oplossen.

Plaat plaatsen met 'verboden toegang' en dat manege gesloten is tot 10 uur 'smorgen.
Hek mag ik als eigenaar openlaten, maar als er 'prive' auto's van anderen er staan gaat het steenvast dicht (achter hun kont bwz). En pas na 10 u open.
Ben benieuwd hoe lang ze dat dan volhouden?

Erg associaal gedrag van ouders, school en rector!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:02

Cowgirl schreef:
Gewoon spijkermatje op het pad. Wel even je klanten informeren.

+1 _/-\o_

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:48

Cowgirl schreef:
Gewoon spijkermatje op het pad. Wel even je klanten informeren.

+2 _O-

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:10

palousa_boy schreef:
xxCYNNxx schreef:
nou idd...zeker op die leeftijd.

Geef die stalhouder ook groot gelijk. Eigenlijk hebben die ouders nog geluk; als het mijn stal zou zijn geweest zou ik bij de gemeente geopteerd hebben om een wegsleepregeling te krijgen...en iedere keer weg laten slepen zodra er weer 1 illegaal bij mij parkeerde....zeker gezien de 'verboden te parkeren' bordjes gewoon straal worden genegeerd.
Iets met; wie niet luisteren wil, moet maar voelen...desnoods in de portemonnee

Gewoon een ketting om de trekhaak en gas geven met je trekker :+ geen sleepdienst voor nodig toch..

hahaha ja dat kan natuurlijk ook :D

Shiloh

Re: Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:24

Wat ontzettend aso van die ouders.

Ik zou ook een hek plaatsen en random dichtgooien voor een uur als er ouders op het terrein zijn. Hek dicht. Slot erop. Tot over een uur.

Dan leren ze het zo af!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:30

zelfde probleem vroeger gehad bij tankstation waar ik werkte...alles vol met mensen die gingen shoppen en geen zin hadden om parkeergeld te betalen...de huurauto's die terug zouden komen konden dus niet geparkeerd worden..zag ik het en liep erheen om er wat van te zeggen kon ik een grote mond krijgen...heb toen dus de huurauto's die binnen kwamen ervoor geparkeerd, sleutels vd huurauto's in de kluis gemikt...kon geen kip weg...stonden ze te kijken...sorry jongens..dat wordt lopen. Morgen 8 uur zijn we weer geopend. Fijne avond nog.
Mensen moeten hun fatsoen eens een keer houden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:43

Koper schreef:
Ineke2 schreef:
De houding van de rector vind ik nogal slap als die dat werkelijk zo gezegd heeft.

Ik denk eigenlijk dat hij helemaal niet Henk heet. Maar Anton.

:j

Daarbij zien we hier ook wat er gebeurt als de ouders gaan zwabberen met hun auto...
Dan gaan de kinderen ook zwabberen, en zijn ze niet in staat 250 meter te lopen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 01:14

IHN schreef:
zelfde probleem vroeger gehad bij tankstation waar ik werkte...alles vol met mensen die gingen shoppen en geen zin hadden om parkeergeld te betalen...de huurauto's die terug zouden komen konden dus niet geparkeerd worden..zag ik het en liep erheen om er wat van te zeggen kon ik een grote mond krijgen...heb toen dus de huurauto's die binnen kwamen ervoor geparkeerd, sleutels vd huurauto's in de kluis gemikt...kon geen kip weg...stonden ze te kijken...sorry jongens..dat wordt lopen. Morgen 8 uur zijn we weer geopend. Fijne avond nog.
Mensen moeten hun fatsoen eens een keer houden.

En? Succesvolle actie? Vind hem in ieder geval geniaal. Ik zou daar weleens bij willen zijn. :') En dan vooral zien hoe chagrijnig zevde volgende dag hun auto komen halen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 05:50

Ik denk alleen als je allerlei acties verzint om de auto’s klem te zetten snel opgemerkt worden.

De ouders zullen namelijk waarschijnlijk in de auto wachten. In de ochtend zal het parkeerplaats op en af zijn en in de middag zal het even wachten zijn...maar die ouders lopen echt niet naar het schoolplein toe.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:42

Dan zet je de auto's toch Incl ouders klem :+

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:21

NatasjavE schreef:
Ik denk alleen als je allerlei acties verzint om de auto’s klem te zetten snel opgemerkt worden.

De ouders zullen namelijk waarschijnlijk in de auto wachten. In de ochtend zal het parkeerplaats op en af zijn en in de middag zal het even wachten zijn...maar die ouders lopen echt niet naar het schoolplein toe.

Kahawa schreef:
Als ik de manegehouder was zou ik in overleg met zijn klanten op een piekmoment van parkerende ouders snel een baaltje neerleggen om zijn eigen parkeerplaats af te zetten, zodat de aso ouders er niet meer af kunnen. }:) Of gewoon de tractor zo klaarzetten zoals op Google Streetview nu de zwarte auto staat en dan snel ff een paar meter achteruit, zodat er niemand kan ontsnappen :))

Erg kinderachtig, maar wel effectief denk ik. :Y)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:04

palousa_boy schreef:

Ja uiteraard....maar dan merken ze het toch....en kunnen als de eerste klem staat alsnog weg rijden.

Die uitgang van de parkeerplaats heb je niet 1, 2, 3 dicht.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:07

Kahawa schreef:
NatasjavE schreef:

Kahawa schreef:
Als ik de manegehouder was zou ik in overleg met zijn klanten op een piekmoment van parkerende ouders snel een baaltje neerleggen om zijn eigen parkeerplaats af te zetten, zodat de aso ouders er niet meer af kunnen. }:) Of gewoon de tractor zo klaarzetten zoals op Google Streetview nu de zwarte auto staat en dan snel ff een paar meter achteruit, zodat er niemand kan ontsnappen :))

Erg kinderachtig, maar wel effectief denk ik. :Y)

Denk dat die manege houder in de ochtend wel wat ander te doen heeft. Het zou ook zijn probleem niet moeten zijn.

Wat netjes zou zijn als de school iemand bij die parkeerplaats zou zetten als verkeersregelaar met het verzoek aan ouders verderop te parkeren. Als je dat regelmatig een paar keer in de week doet dan is het zo over. Wel regelmatig herhalen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:09

NatasjavE schreef:
palousa_boy schreef:

Ja uiteraard....maar dan merken ze het toch....en kunnen als de eerste klem staat alsnog weg rijden.

Die uitgang van de parkeerplaats heb je niet 1, 2, 3 dicht.

Maakt toch ook niet uit. Als ze weg rijden op het moment dat jij met een baal op de vorkhef aan komt rijden heb je je doel toch ook behaalt? En anders zet je nog iemand bij de ingang die parkeergeld vraagt als ze weg rijden...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:10

Ibbel schreef:
Maakt toch ook niet uit. Als ze weg rijden op het moment dat jij met een baal op de vorkhef aan komt rijden heb je je doel toch ook behaalt? En anders zet je nog iemand bij de ingang die parkeergeld vraagt als ze weg rijden...

Maar dan blijft het het probleem van de manegehouder. En het zou het probleem van de school moeten zijn. Laten zij er maar iemand neerzetten.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:12

Mooi internetpraat allemaal, maar zet wedje uit dat de meeste in reallife nog niet eens de hufter durven aan te spreken die parkeerd op een invalide parkeerplek bij je eigen supermarkt omdat ie te lui is paar meter verder te lopen met zijn kratje bier.

Moedig dat deze man wel aktie onderneemt.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:13

Goede actie! Hopelijk met het gewenste resultaat.

Bijzonder dat kinderen van 12+ opeens niet meer kunnen fietsen. Eigenlijk wel sneu ook. :(:)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:13

Ik zou als manegehouder overigens wat pensionklanten ronselen om een paar weken de boel de blokkeren. Desnoods vraag je twee pensionklanten om dwars voor de ingang te parkeren, waarbij één in de auto blijft en andere klanten doorlaat, en blokkeert voor schoolgasten... Aangezien de klanten van de manege er uiteindelijk zelf last van hebben, moeten die toch te porren zijn om het zo op te lossen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:18

Als het terrein vol staat trekker in de inrit zetten en daarna lekker je stallen afmesten. Ouders kunnen niet inschatten of je de trekker van het erf afrijdt of hem stil zet.

Het zou niet nodig moeten zijn, maar ouders zijn echt heel asociaal. Is niet iets van de laatste jaren. Mijn ouders wonen achter een school, de ingang van het schoolplein is een meter of 50 verder. Er werden regelmatig auto's op het eerste stuk van onze oprit gezet en in de berm. Uiteindelijk heeft mn vader de auto maar zelf op dat stuk gereden. Kon hij er in ieder geval zelf nog uit.. :n

Ook zelf van die bermpaaltjes aangeschaft, maar de huismama's reden die veelvuldig stuk omdat ze ertussen probeerden te parkeren..

En Peetstap, ik doe dat wel hoor. Maar meestal word je gewoon verrot gescholden en krijg je een dikke vinger. Er zou eigenlijk een soort van parkeerwacht-appservice moeten zijn. Meer boete-inkomsten voor de gemeente zal vast geen probleem vormen..

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:22

Koper schreef:
Chiave schreef:
Op het Baarnsch Lyceum zitten ook leerlingen van omliggende dorpen. Er worden inderdaad vaak kids gebracht met bijvoorbeeld slecht weer.

:)* Daarom willen ze natuurlijk bij Zonneveld parkeren.

Leeeeet the sun shine :)ddd

:D :D :D :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:22

Als die beste man er daadwerkelijk zoveel last van heeft, is het dan niet een idee om een slagboom te plaatsen? Ja dat kost klauwen geld, maar dan ben je wel van het probleem af. :D
Pensionklanten kunnen erin en eruit, ouders kunnen het terrein niet meer op.
Denk dat dat de enige oplossing is, want mensen die er lak aan hebben zullen er toch blijven parkeren.

Ikzelf woon aan een doodlopende straat, mijn grind oprit wordt heeeel vaak gebruikt om te keren. Nu snap ik dat mensen die verkeerde rijden willen keren in deze straat. Maar... het blijft niet bij auto's, complete vrachtwagentjes en busjes gaan keren. Met als gevolg dat mijn oprit + gras berm naast oprit naar de kloten wordt gereden door anderen. Nu zijn er ergere dingen in deze wereld, maar onze oprit staat nu bekend als het omkeer plekje. Want de rest van de buren hebben juist om die reden al een hek geplaatst, wij nog niet.
Oplossing is mijn eigen auto in het begin van de oprit parkeren. Dus die blokkeert de boel. Tzt komt er een hek. Anders blijft het probleem er. En ik denk dat dat ook zo zal zijn met die school.
Treiteren doe ik niet. Zoals andermans spullen kapot willen maken dmv spijkers, stokken, stenen of wat dan ook.

Als IK er last van heb, moet IK met een oplossing komen. In mijn geval is dat dus een hek plaatsen. Voor nu werkt mijn eigen auto als blokkade op de oprit.

edit. speelgoed traptractor van zoonlief is door die stomme keer acties al aan stront gereden, maar er staat geen naam bij wie het gedaan heeft. Dus ik moet zelf voor een oplossing zorgen. Zorgen dat men niet meer de oprit op kan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:33

Peetstap schreef:
Mooi internetpraat allemaal, maar zet wedje uit dat de meeste in reallife nog niet eens de hufter durven aan te spreken die parkeerd op een invalide parkeerplek bij je eigen supermarkt omdat ie te lui is paar meter verder te lopen met zijn kratje bier.

Moedig dat deze man wel aktie onderneemt.

Die spreek ik niet aan idd. Ik bel gewoon direct de politie, zulke lui verdienen die 360 euro boete zonder waarschuwing.

Ik woonde bij n station met eigen oprit. Daar werd ook op mijn oprit geparkeerd door treinreizigers ivm blauwe zone en een PR van 300 m lopen.

Auto ervoor gezet en mn tuinhek op slot en de bel eruit. Om 23:00 gaan kijken zat er al een paar uur iemand te wachten in zn auto. Nooit meer iemand op mn oprit gehad _O_

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:39

upendo schreef:
Als het terrein vol staat trekker in de inrit zetten en daarna lekker je stallen afmesten. Ouders kunnen niet inschatten of je de trekker van het erf afrijdt of hem stil zet.

Het zou niet nodig moeten zijn, maar ouders zijn echt heel asociaal. Is niet iets van de laatste jaren. Mijn ouders wonen achter een school, de ingang van het schoolplein is een meter of 50 verder. Er werden regelmatig auto's op het eerste stuk van onze oprit gezet en in de berm. Uiteindelijk heeft mn vader de auto maar zelf op dat stuk gereden. Kon hij er in ieder geval zelf nog uit.. :n

Ook zelf van die bermpaaltjes aangeschaft, maar de huismama's reden die veelvuldig stuk omdat ze ertussen probeerden te parkeren..

En Peetstap, ik doe dat wel hoor. Maar meestal word je gewoon verrot gescholden en krijg je een dikke vinger. Er zou eigenlijk een soort van parkeerwacht-appservice moeten zijn. Meer boete-inkomsten voor de gemeente zal vast geen probleem vormen..

Ipv berm paaltjes van die grote stevige keien plaatsen. Ziet er nog hip uit, en er is niemand die daar durft te parkeren. Want zon kei rijd je er niet zomaar uit.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:09

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:05

Je mag in zo’n geval toch de sleepwagen bellen? kijken hoe leuk de ouders dat vinden. (al vrees ik dat ze er daar te kort voor staan)