Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:12

CharmingS schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=vlGhiV3OxJo
Deze ook

Moet wel zeggen, het lijkt me ook geen makkelijk paard!

Het lijkt me een paard met karakter. Zet er een springruiter op (want deze man is een 'jaag-hem-erover-en-blijf-erop' ruiter) en hij lijkt me leuk kunnen lopen.

Zet er een goéde ruiter op, met een klik met het paard, die weet wat respect voor zo'n karaktervol paard betekent, en je hebt een kampioen van heb ik jou daar. Gezien de filmpjes die ik heb gevonden, heeft dit paard zeker de kwaliteiten.

Of hij er de zin in heeft durf ik niet heel zeker te zeggen. Met deze ruiter niet, in ieder geval.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:39

Het paard heeft kwaliteit en vermogen zat om goed te springen bij andere ruiters. Zoals we dat zagen bij de andere filmpjes. Bij een met paard met een (moeilijk ) karakter moet je gaan kijken naar de juiste ruiter die bij zo karaktervol paard past . Die er een band en klik heeft en weet er met respect mee om te gaan. Die ruiters zijn er.

Het paard is continu in gevecht met de ruiter , bij deze ruiter heeft geen klik met het paard en dat is goed te zien.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:45

CharmingS schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=Kmg1AUbS1vc

Hij doet me hier een beetje aan denken ( al zal de jongen op bovenstaand filmpje iets meer pijn aan zn zaakie hebben :') )

Over brave paarden gesproken zeg.

Maar ook dit mag van mij uitgebeld worden. Wat heb je op wedstrijd (of überhaupt boven een sprong) te zoeken als je er zo op zit?

Tijd voor wat scherpere en duidelijkere regels lijkt me.

Melewel94

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:02

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar zijn tegenreactie. Ofja, wat hij als excuus zou gezegd hebben om het even zo te verwoorden.

Ik ben wel blij dat er een straf tegenover staat bij hem! Hij kan nog wel het een en ander leren zoals het wél moet... kom op

Ik ben geen springruiter, maar die keer dat ik eens spring, zorg ik dat ik vertrouwd en soepel over de sprong kom, en niet hoger ga als het nog niet lukt.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:15

Ik had ergens gelezen dat hij vond dat het een oneerlijke hetze was tegen zijn dochter en hemzelf,omdat zij van simpele komaf zijn en het zover brengen in de sport.

Tja. Je ziet het of je ziet het niet, en deze meneer ziet het denk ik niet, en wíl het niet zien.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:51

khirshanta schreef:
Ik had ergens gelezen dat hij vond dat het een oneerlijke hetze was tegen zijn dochter en hemzelf,omdat zij van simpele komaf zijn en het zover brengen in de sport..

Ja klopt, dat had ik ook gelezen. Mag verdorie hopen dat hij zelf ook wel beseft (mocht hij dit filmpje zien) dat er ergens iets misgaat..

Zijn verdere excuus was; het paard is ook wel heel erg lastig. Waarop ik me dan afvraag waarom je hem dan uitbrengt, als jij als ruiter er geen fatsoenlijke hindernis mee kunt rijden..

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:09

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:20

khirshanta schreef:
CharmingS schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=vlGhiV3OxJo
Deze ook

Moet wel zeggen, het lijkt me ook geen makkelijk paard!

Zet er een goéde ruiter op, met een klik met het paard, die weet wat respect voor zo'n karaktervol paard betekent, en je hebt een kampioen van heb ik jou daar. Gezien de filmpjes die ik heb gevonden, heeft dit paard zeker de kwaliteiten.

Of hij er de zin in heeft durf ik niet heel zeker te zeggen. Met deze ruiter niet, in ieder geval.

Het is geen slecht paard maar je kan wel zien dat het best een hete knol is waar je niet zo iedere ruiter een 1.45 parcours mee instuurt.

Ben benieuwd wat er nu met het paard gebeurd aangezien we deze flapdrol waarschijnlijk niet meer in de wedstrijdring gaan zien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:26

De Sjiem kon niet iedereen op. Darco was ook niet de gemakkelijkste en Libero H kon er ook wat van.
Als paard en ruiter niet matchen wordt het niets.
Paard verdiend beter.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:42

Fortitude schreef:
CharmingS schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=Kmg1AUbS1vc

Hij doet me hier een beetje aan denken ( al zal de jongen op bovenstaand filmpje iets meer pijn aan zn zaakie hebben :') )

Over brave paarden gesproken zeg.

Maar ook dit mag van mij uitgebeld worden. Wat heb je op wedstrijd (of überhaupt boven een sprong) te zoeken als je er zo op zit?

Tijd voor wat scherpere en duidelijkere regels lijkt me.

Daar heb je in NL de klasse B voor. Deze man had nooit een voldoende voor wijze van rijden en houding en zit gehad :=

Ik vind dat dhr Maier gematst is met 5 jaar schorsen. Van mij had hij wel meer mogen krijgen. Idd paard kan zat springen. Zonde dat hij nu zo in beeld is gekomen door een ruiter die er op zijn zachtst gezegd niet goed weg mee weet.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:50

Bah bah, arm paard zeg. Je hoort het publiek ook fluiten. Ik snap niet hoe je ‘s avonds tevreden in je bedje kan liggen als je zo met je eigen dier om gaat.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:01

Mijn hemel hoe kan die vent in een 1.40 parcours geraken? Als je zo rijd behoor je nog geen eens in de B...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:32

FCSA schreef:
Zelfde paard, andere ruiter, stuk netter gereden: https://www.youtube.com/watch?v=okfyDGMm8oo

Dit zag er idd heel wat beter uit.

ook veel minder verzet, dan bij maier :) :)

Paard kan het dus wel, de ruiter dus niet

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:38

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:28

Kelly_ann schreef:
Xanthippe schreef:
Ik ken niets van springsport, maar waarom hebben ze hem na een hindernis of 3 niet gewoon uit de ring gehaald?

Ik denk dat er in een juryhok wel even nagedacht moet worden over de gronden van uitbellen. Want welke overtreding maakt hij nu precies? Zo vaak zie je dit soort praktijken niet in je ring, en dan benoem je dat niet direct. En onterecht uitbellen heeft ook zo zijn gevolgen. Je hoort trouwens ook dat het publiek pas later in het parcours gaat fluiten en joelen. Het besef wat er gaande is duurt simpelweg eventjes....

De jury had hem uit moeten bellen volgens de regels, en dat hebben ze niet gedaan.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:22

Alane schreef:
De jury had hem uit moeten bellen volgens de regels, en dat hebben ze niet gedaan.

Had gemoeten... Je zegt het goed!

Ik heb wel eens vaker meegemaakt dat er iets onverwachts gebeurde en de juryleden hevig in de regelementen gingen bladeren omdat ze niet direct zeker waren van....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:29

Kelly_ann schreef:
Alane schreef:

Had gemoeten... Je zegt het goed!

Ik heb wel eens vaker meegemaakt dat er iets onverwachts gebeurde en de juryleden hevig in de regelementen gingen bladeren omdat ze niet direct zeker waren van....

Had gemoeten volgens de regels:
Citaat:
Aber sie verstoßen damit ganz klar gegen die Regeln, die nämlich besagen, dass ein Paar, das den Anforderungen nicht gewachsen ist, abgeläutet werden muss. Das verlangt das nationale wie auch das beim CSI* Wiener Neustadt geltende internationale Reglement.

volgens een Dutts blad
was beter geweest om verder te kijken en geen artikel te plaatsen die laat denken dat een ruiter geschorst is vanwege zo'n rit.

En kort ervoor heeft hij met dit paard een grote prijs gewonnen, was hij vroeger lid van het nationaal jeugd team.

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:13

Walgelijk.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:07

Ik kan er met mijn verstand niet bij....

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:24

Wat een misselijke man :r
Onbegrijpelijk dat er mensen les van nemen, hij zit echt verschrikkelijk beroerd op zijn paard (net alsof hij vergaat van de rugpijn)

Ik moet wel zeggen dat ik zulke dingen heel vaak zie bij ponyruiters. Onlangs nog naar Jumping Mechelen geweest en de pony proeven waren pure horror. Kinderen met sporen die hun evenwicht verliezen uit het niets (pony ging braaf door) en dan maar lekker hun pony in elkaar stampen/slaan 8)7
Echt degoutant... (en dit waren zeker geen uitzonderingen)

VeraaaaahJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 00:33

Ik snap best dat het paard heet/sterk is maar om zo te rijden op 1.40 niveau is not done... Hij had zijn verlies moeten nemen en na hindernis 3/4 moeten afgroeten. Dat was nog waardig geweest, want dit slaat echt helemaal nergens op...

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 02:13

Lijkt wel een wanhopige poging om een paard weer aan het springen te krijgen die het helemaal gehad heeft! Ik betwijfel of een andere ruiter in dit geval nog zin zou hebben, ziet er naar uit dat het paard er gewoon echt geen zin meer in heeft. In de andere video's blijkt het wel een paard met kwaliteit te zijn, maar of het ooit een 'HAPPY ATHLETE' was??

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:01

Typische gast die het alleen doet voor het geld en de roem. Zo'n mensen verdienen het niet eens om überhaupt een paard te hebben. Arm dier.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:42

Morganlefay schreef:
De Sjiem kon niet iedereen op. Darco was ook niet de gemakkelijkste en Libero H kon er ook wat van.
Als paard en ruiter niet matchen wordt het niets.
Paard verdiend beter.

Vergeet Totilas niet :Y)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:48

Galaika schreef:
Typische gast die het alleen doet voor het geld en de roem. Zo'n mensen verdienen het niet eens om überhaupt een paard te hebben. Arm dier.

Ik denk niet dat het om geld gaat hoor.. Want als hij voor het geld had gereden had hij dit rondje niet eens afgemaakt, nu zal dit paard een heel stuk minder aantrekkelijk zijn voor de verkoop. Of hij had het paard eerst thuis of op lager niveau moeten rijden tot alles goed was, zodat hij ook kans heeft om te winnen. Als het een beetje een snuggere man was geweest dan had hij afgegroet. En roem zal hij ook niet veel om geven, anders was hij ook gestopt na die weigering bij het water toen iedereen begon te fluiten en mensen riepen dat hij moest stoppen! Behalve de jury die liet hem lekker doorrijden..

Deze man kan beter hobbelpaardjes gaan verkopen :)