Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Qimm schreef:Tja, dat zal misschien niet elk paard hetzelfde hebben, maar die van mij heeft echt momenten dat ik 'gewoon' niet meer doorkom. Dat kan in verschillende situaties voorkomen. Zo heb ik haar wel eens hardhandig van de straat af geslagen omdat ze helemaal blokkeerde zonder duidelijke reden en we niet alleen onszelf maar ook het overige verkeer in gevaar brachten. En ook tijdens een oefencross was ze zo gefocussed op een wandelaar dat ze nog helemaal niet had gezien dat we op een sprong afreden en we waren er al bijna en ze liet op geen enkele manier merken dat ze zich klaar maakte voor een sprong. En ik had al een paar keer mijn stem gebruikt, paar stevig been gegeven, niets. Ja, dan maar een lel.
Ayasha schreef:Ik zie dat mijn eerdere bericht nooit geplaatst geraakt is.
Wat ik nog het meest triest vind aan dit topic is dat deze klappen blijkbaar onder "tikken" vallen. Het verklaart een boel, dat dan weer wel.. Maar het is vooral erg triest.
Als ik zeg dat ik mijn paard "een tik geef" bedoel ik wel wat anders dan wat hier getoond wordt.En dergelijke meppen krijgen ze ook niet om "wakker te maken" (wat sowieso een geininge uitspraak is bij een paard dat zogenaamd zo vol adrenaline zit dat stemhulpen niet helpen.
)
vibabu schreef:Ik heb de beelden niet gekeken maar ik kan me er wel een voorstelling van maken. Als je de keuze heb om in een sprong te belanden of er met 2 tikken wat kracht bij zetten om er wel veilig overheen te komen dan snap ik die keuze.
Al denk ik dat het lastig beoordelen is als je nooit in zo'n situatie heb gezeten.
karuna schreef:. Enige dat mij verbaasd is dat ze blijft zitten tot iemand bij haar is, ik was meteen afgestapt