IHW-dekhengst Mocart blijkt niet goedgekeurd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Colorance

Re: IHW-dekhengst Mocart blijkt niet goedgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:00

Je kunt wel haren trekken maar als je niet controleert heb je nog niks aan!
Deze hengst is in 2015 goedgekeurd en kampioen bij bonte paarden stamboek!
Daar is de afstamming van de hengst niet gecontroleerd!!! Anders was dit in voorjaar 2015 al bekend geweest!!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:29

hengstveulen schreef:
Hum hum....ECHA is niet gestopt en overgenomen door het ZSSE omdat de afstamming van 7 bonte hengsten niet klopten hoor! ECHA is doordat er door het bestuur geld gejat had uit de kas en sjoemelde met paspoorten en dergelijke stop gezet.....ZSSE is een nieuw stamboek voor bonte paarden die zich ver houd van het ECHA

Dat is bij de IHW niks anders... :n

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:00

Ik zal ook even reageren hier als eigenaresse van het veulen en mede-eigenaar van de merrie die vorig jaar dus gedekt is door mocart.

Ons is verzekerd dat mocart gewoon goedgekeurd was en er echt geen Fries in zat, daar heb ik op moment van aankoop van de merrie nog een opmerking over gemaakt ( onze merrie komt van steel stables die hadden haar daar te koop staan) wij vonden mocart toen een aansprekende hengst en hebben onze merrie laten dekken toen. In de waan dat hij gewoon ihw goedgekeurd was en een zwaar warmbloed zou zijn.

Na de dekking is er veel gedoe geweest over de dekbon die we pas ontvangen hebben laat na het veulen geboren is. We zijn persoonlijk nog uitgenodigd op de merrie-veulenkeuring waar het veulen een eerste premie heeft gehaald en dagkampioen is geworden. Erna pas is door aandringen van chrissy (de mede-eigenaresse van de merrie) alles uitgekomen door contact met stamboek.

Deze dekt zich nu ook in door te zeggen dat ze van niets wisten terwijl we nu uitvinden dat dit al eerder bekend is. Chrissy is door de hengstenhouder ook nog aan de telefoon bedreigt om dit niet uit te brengen. Maar er word nu ook een rechtzaak aangespannen en eenen rassentest bij mijn veulen gedaan om te kijken of we kunnen achterhalen of er Fries in zit. Wat dus nu wel hoogswaarscheinlijk ik.

Ons is door het stamboek gezegt dat maar gewoon blij moeten zijn met het veulen en mocart een leuke hengst is. En dat we onze mond moeten houden.

Chrissy en ik zijn dus ook not-amused met dit hele gedoe want wij, en met ons andere merrie houders zijn dus gewoon opgelicht. Mocart is dit jaar nog op horse-event geweest als goedgekeurde dekhengt van het ihw in het rassendefile. Terwijl hij dus gewoon NIET goedgekeurd is.

Iris_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:16

Jeetje wat een verhaal. Raar van het stamboek + hengstenhouder dat wordt verwacht dat je je mond houdt.
Helemaal bijzonder dat een niet goedgekeurde hengst een stamboek vertegenwoordigt. Al zie je dat bij een ander stamboek ook wel.

Neemt niet weg dat ik het een mooie hengst vindt en een prachtig veulen. Als je haar wilt houden heb je er vast veel plezier van later, al zal het voor de fokkerij wellicht minder interessant zijn.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:23

Ik heb al met chrissy afgesproken dat ik makuya zelf hou als fijn recreatiepaard later. Ze is mijn eerste gefokte veulen dus er zit veel emotionele waarde aan. Gezien chrissy later graag nog een paar veulens met haar gefokt had kan dat nu niet meer. Dus op dat gebied is ze op papier waardeloos. Achter de merrie zitten kwa zwaar warmbloed goede oude lijnen en we wouden met mocart nieuw zwaar warmbloed bloed erin brengen. Hadden we dit geweten dan hadden we een andere eventueele gelderse hengst gekozen waar we ook naar gekeken hadden.

Dus chrissy wil haar niet meer aanhouden, snap ik ook want ze is niet gefokt als recreatiepaard. Die wil zoiezo de dekkosten gaan verhalen nu. Daarom komt er ook een rechtzaak.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:26

Met Pandora kan dat natuurlijk alsnog met een gelderse hengst.
Alleen Makuya zal dat nu niet zo zijn als Chrissy voor ogen had, dus ik kan mij goed voorstellen dat ze die kosten verhaald wil zien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 23:28

Jeetje, wat schandalig van het IWH bestuur :oo (lekkere reclame ook. Zo neem je jezelf als stamboek toch niet serieus? :') ) en de hengsteneigenaar die je nog gaat bedreigen ook... Bizar!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:04

Igniss, dank voor jullie persoonlijke verhaal.
Ik kan mij goed voorstellen dat jullie een groot deel van de kosten willen verhalen op de Hengstenhouder, dat zou ik persoonlijk ook gedaan hebben.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:04

Persoonlijk vind ik het gewoon *** hoe het gelopen is. Dit had heel simpel voorkomen kunnen worden en dan had iedereen zijn goede naam gehouden.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:56

sjonge wat een vehaal, maar dat er ook gezegd wordt het is een leuk veulen en je moet je mond houden.... nou dat vind ik nogal wat.Hoe je het ook went of keert ik zou er echt niet blij mee zijn als je de plannen had om te fokken je wint, bent kampioen en vervolgens is het dit gedoe..... :x

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:30

Je zou in ieder geval je dekgeld terug mogen verwachten denk ik.
Of in ieder geval een flinke reductie.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:37

Ik heb een Fries x Tinker van Steelstables uit hetzelfde jaar als Mocart, maar kocht hem als BP. Niet door Steelstables trouwens, maar voelde me later wel ge..... Nu maakt het voor mij niet uit, want paard hoeft niet naar de keuring o.i.d, maar past wel in het plaatje van dit verhaal. @Igniss bedreigd door de huidige eigenaar van Mocart of ?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:35

SaraViavia schreef:
Ik heb een Fries x Tinker van Steelstables uit hetzelfde jaar als Mocart, maar kocht hem als BP. Niet door Steelstables trouwens, maar voelde me later wel ge..... Nu maakt het voor mij niet uit, want paard hoeft niet naar de keuring o.i.d, maar past wel in het plaatje van dit verhaal. @Igniss bedreigd door de huidige eigenaar van Mocart of ?

Dus je paard is gefokt door Steelstables maar je hebt hem elders gekocht?

Even een andere vraag...een Barock Pinto kan toch een Fries x Tinker zijn? Of niet?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:43

NatasjavE schreef:
SaraViavia schreef:

Even een andere vraag...een Barock Pinto kan toch een Fries x Tinker zijn? Of niet?

Barock pinto zou fries x warmbloed moeten zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:45

Ah ok. Dat wist ik niet. Dank je wel.

Pandora_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:37

hallo,

ik ben van het artikel, de hengstenhouder(eigenaar mocart) wist sws wel dat dna niet kloote dat is immers ook naar haar verstuurd. ook voor de dekking al en hoor ook al van mensen zelfs in 2015 al.
het ihw en stewl stables zijn beide verantwoordelijk voor dit gedoe, waar mensen gewoon opgelicht worden. ze spelen onder een hoedje en probeerde zelfs nog meer vals te spelen.
zijn vader is onbekend, dit was inchalator, maar dat klopt niet via dna onderzoek 2x. ookop keuring werd en niks tegen ons gezegd en werden we oppeens in een c register gezet... ook nrps veulens zijn nu naar b register gezet. dit moet keihard gestraft worden want dit is pure oplichting.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:38

Misschien een tip. Hoe vervelend het ook is ik zou niks meer op internet zetten als er een rechtzaak komt. Het zou tegen je gebruikt kunnen worden.

Pandora_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:43

dit is ook alles wat ik zeg, gewokn de eerlijkheid en duidelijk dat dit niet de bedoeling is.

Colorance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:16

De hengst was in 2015 ook al goedgekeurd bij bonte paarden stamboek maar die zwijgt ook in alle talen!
Dit kun je verwachten wanneer je paarden op blauwe ogen gaat registreren!

Pandora_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:42

even nog erbij, iedereen zowel de hengsten houder eigenaresse van Steel stables en het voltallige bestuur van get IHW alle info betreft Mocart had. Hij heeft zich ook nog gewoon moeten tonen op de hengstenkeuring 2017 van IHW . Dit is een jaarlijks verplichting voor reeds eerder goedgekeurde hengsten. Er is pas een paar weken eerder besloten om hem snel van de lijst goedgekeurde hengsten af te halen omdat het nu wel heel erg heet onder de voeten werd bij het bestuur. Dat het allemaal niet deugde wisten blijkbaar al mensen maar er is nooit naar gehandeld helaas. Nu zie je gekke nootsprongen die blijkbaar ook niet in orde zijn en heb ik als gedupeerde nog geen normaal gesprek gehad terwijl ik daar al meerdere malen om gevraagd heb. Ik werd telefonisch Bedreigd door de hengsten houder en heb nog geen excuus van het IHW gehad. Het interview van hoedjes klopt niet want men was wel degelijk op de hoogte van alles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:44

Ik hoop dat al die eigenaren van de veulens zo slim zijn om samen een rechtzaak aan te spannen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:56

en als er ooit nog eens gedekt wordt alles controleren tot in de laatste puntjes ,dat heb ik hier wel van geleerd!

Pandora_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:49

Dit is een jaarlijks verplichting voor reeds eerder goedgekeurde hengsten. Er is pas een paar weken eerder (dit moet paar weken geleden zijn, ten tijde van de hengstenkeuring en voordat dit artikel uitkwam was hij nog goedgekeurd bij het ihw) besloten om hem snel van de lijst goedgekeurde hengsten af te halen omdat het nu wel heel erg heet onder de voeten werd bij het bestuur.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:59

Hup, aanpakken die hap! +:)+
Rechtszaak in, eventueel andere gedupeerden zoeken, geld terug, en hengst overal van de IHW 'GGK' lijst af.
Mag het nog zo'n leuk/prachtig veulen zijn, dit is door meerdere partijen willens-en-wetens gedaan en op Steel's website staat hij nog steeds als 'goedgekeurd' dus die denken er ook nog eens arrogant mee weg te komen.
De eigenaar/hengstenhouder kan beter tijd investeren om de echte vader van de hengst te vinden, om vervolgens te proberen hem bij het correcte stamboek goedgekeurd te krijgen. Dan kun je op een eerlijke manier je geld verdienen, en krijg je geen rechtszaken en onthullingen om je oren.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:35

NatasjavE schreef:
SaraViavia schreef:

Klopt hij heeft ook Steelstables in zijn naam staan, maar heb hem ergens anders vandaan. En inderdaad wat Eef_Bam zegt een BP moet een bepaald percentage warmbloed in zich hebben :)