Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Qerty schreef:Ik mis de toevoeging 'Britse' in de titel.
Schoentje schreef:Als je echt iets wilt bereiken in de paardenwereld, dan begin je gewoon voor een laag salaris of zelfs vrijwillig. Op die manier krijg je ervaring, bouw je een netwerk op en laat je zien uit welk hout je gesneden bent.
Als je dan echt uitzonderlijke kwaliteiten lijkt te hebben, dan krijg je vanzelf aanbiedingen voor een betere functie en/of een beter salaris, zoals je kunt lezen in bijvoorbeeld het verhaal van JustMeKV.
Natuurlijk moet je geluk hebben met waar je terecht komt, maar als je dat geluk dan hebt, kun je eigenlijk geen mooiere baan krijgen.
Kinke schreef:huh? ik snap je vraag niet. Waar zeg ik dat het wel een probleem is bij een grom en niet bij anderen? Ik vind overigens voor het minimum werken als volwassene pure uitbuiting. Is maar voor 1 iemand goed, en dat is de werkgever.
bruintje123 schreef:Omdat je schrijft dat ze zich met dat loon niet kunnen redden.
Dan reageer ik. Andere beroepen met dat loon ook niet.
Kinke schreef:Dat is allemaal heel leuk, maar bouwt ze ook pensioen op? En prijzengeld is geen vast component dus bij een eventuele uitkering zal dit ook niet meetellen.
Plezier in je werk is heel belangrijk, maar je moet jezelf ook kunnen redden als er iets gebeurt met bijvoorbeeld je gezondheid etc.
joyce B schreef:Ondernemers hebben niet eens minimumloon. Die hebben omzet minus kosten en belastingen en mogen hopen dat er nog een fatsoenlijk loon verblijft... Met dat pech hebben ze een negatief inkomen/verlies.
joyce B schreef:Eigenlijk gaat het dus om de emancipatie en assertiviteit van de groom. Die moeten leren voor zichzelf op te komen en grenzen te stellen en te wijzen op hun contract. Al is het met meer banen dat een beetje overweetk "part of the job" is en niet uitbetaald wordt. Neem jonge advocaten die beginnen bij een advocatenbureau. En soms jonge accountants. en in het onderwijs wordt je ook niet betaald voor overwerk en die uren kunnen ook flink oplopen. In het geval van groom is het fijn wanneer je een andere goede opleiding hebt om op terug te vallen. Dan ben je minder afhankelijk.

Je doet het nooit goed, niet snel genoeg en over overuren moet je niet zeiken. Eentje spande helemaal de kroon door te beweren dat mensen bij hem werkte vanwege het geld
Heb hem maar verteld dat dat niet waar is. De mensen werken er voor de paarden, niet voor het beetje fooi wat hij gaf.
Mesten hoefde gelukkig niet op zondag anders had ik 24 uur nog te kort.