OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Westbroek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 06:59

Cer, ik ben je ' punt' echt even kwijt ondanks je uitgebreide post. Je hebt geen idee of het meisje zich gedwongen voelde, maar dat staat nu net wel in het artikel? Verloedering van de maatschappij? Helaas zijn dit soort verhoudingen van alle tijden, niks nieuws onder de zon. Het gaat om een stukje macht, waar veel pubers gewoon niet tegen bestand zijn. Mijn vader was destijds notabene bij de politie, ik was echt goed geïnstrueerd. Toch liet ik het gebeuren, maar dat betekent niet dat het vrijwillig was. Natuurlijk weten we de ins en outs niet exact in dit verhaal. Maar mijns inziens doet dat er ook niet toe omdat de feiten gewoon hetzelfde blijven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:18

DatBenIkNou schreef:
Cer, ik ben je ' punt' echt even kwijt ondanks je uitgebreide post. Je hebt geen idee of het meisje zich gedwongen voelde, maar dat staat nu net wel in het artikel?

Ja want alles wat in een artikel staat is altijd waar?... dat is wat ik bedoelde.

Citaat:
Verloedering van de maatschappij?

Daarmee doelde ik op een aantal mensen hier die vinden dat 'wij' als maatschappij blijkbaar idioot zijn. Terwijl ik dat eigenlijk niet zozeer terug lees in de reacties.. Volgens mij is iedereen het erover eens dat sex met kinderen niet juist is. Toch staan er dit soort reacties:
"Als ik zo dit topic lees besef ik me dat we in een vrij idiote wereld leven"
"Waar door sommige hier nogal makkelijk overheen gewalst wordt"
"Ik snap niet dat dit ook maar een beetje van goed gepraat wordt"

Citaat:
Natuurlijk weten we de ins en outs niet exact in dit verhaal. Maar mijns inziens doet dat er ook niet toe omdat de feiten gewoon hetzelfde blijven.

Ja ik ken de feiten verder niet. Maar er zijn mensen die dat wel weten, en ik hoop dat die de juiste beslissing nemen. Of de man doet zichzelf wat aan, dat kan ook. Dan lost het zichzelf op ..

DatBenIkNou

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Westbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:31

De feiten zijn toch dat hij als 40 jarige een bus geblindeerd heeft, glijmiddel klaar legde en sex in het busje had met een 15 jarige?

Doel je nu met je laatste opmerking op mijn eigen verhaal waarbij de man zich verhangen heeft nadat een ander meisje aangifte had gedaan? Chique.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:42

DatBenIkNou schreef:
De feiten zijn toch dat hij als 40 jarige een bus geblindeerd heeft, glijmiddel klaar legde en sex in het busje had met een 15 jarige?

dat haalde ik niet uit het hier genoemde nieuwsbericht dus daar was ik niet van op de hoogte, excuus.

Citaat:
Doel je nu met je laatste opmerking op mijn eigen verhaal waarbij de man zich verhangen heeft nadat een ander meisje aangifte had gedaan? Chique.

Het is niet chique en zo is het ook niet bedoeld. Het is wat gebeurd. Ik wist niet meer dat het jouw verhaal was dus het was ook geen steek of iets.. maar het is wel wat gebeurd. Ik bedoelde het niet cynisch of lullig, alleen maar te zeggen wat het is.

Ik proef uit je post een soort boosheid richting mij, en dat snap ik niet helemaal. Ik praat nl niks goed, en dat staat er echt een paar keer.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:53

Dat klopt wel Cer. Het raakt mij persoonlijk omdat ikzelf in zo'n soort situatie beland ben op die leeftijd en ik dus weet dat er sprake is van misbruik van macht en de beinvloedbaarheid van een meisje van 15. Je praat het misschien niet goed, maar geeft wel de indruk dat het meisje er toch ook een rol in had of iets dergelijks.

https://www.ad.nl/utrecht/in-geblindeer ... ~ae7733bc/

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:00

Dan probeer ik het nog wat voorzichtiger te zeggen...

Niet alle situaties zijn hetzelfde.. niet iedereen is hetzelfde..
als ik op mn 15e een relatie had met een meerderjarig iemand, wil dat niet zeggen dat daar óók sprake was van misbruik van macht en dat ik enorm beïnvloedbaar was. Het is niet altijd hetzelfde..

Waarmee ik niks zeg over de zaak in dit topic ... ik weet niks van dat meisje en van die man, hoe ze zijn, hoe ze met elkaar omgaan, wat zij van hem vond, wat hij van haar vond (en wat hij van zn vrouw vond). Het is alleen zo dat het niet mag, en daar hadden ze zich aan moeten houden en daar had hij dus 'de volwassene' en 'de verstandige' moeten zijn.
En die aanhalingstekens zijn ook niet cynisch bedoelt, maar meer om aan te geven dat hij dat had moeten zijn, maar het niet was. Dan kan je je afvragen of hij alles wel op een rijtje had, en dus die beslissing weloverwogen kon maken...
Ik zie nl niet dat iemand van 40 op een meisje van 15 kan vallen, gewoon niet. Dus als dat gebeurt ben je al een paar draadjes kwijt, denk ik

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:16

Cer schreef:

als ik op mn 15e een relatie had met een meerderjarig iemand, wil dat niet zeggen dat daar óók sprake was van misbruik van macht en dat ik enorm beïnvloedbaar was. Het is niet altijd hetzelfde..

Waarmee ik niks zeg over de zaak in dit topic ... ik weet niks van dat meisje en van die man, hoe ze zijn, hoe ze met elkaar omgaan, wat zij van hem vond, wat hij van haar vond (en wat hij van zn vrouw vond). Het is alleen zo dat het niet mag, en daar hadden ze zich aan moeten houden en daar had hij dus 'de volwassene' en 'de verstandige' moeten zijn.
En die aanhalingstekens zijn ook niet cynisch bedoelt, maar meer om aan te geven dat hij dat had moeten zijn, maar het niet was. Dan kan je je afvragen of hij alles wel op een rijtje had, en dus die beslissing weloverwogen kon maken...
Ik zie nl niet dat iemand van 40 op een meisje van 15 kan vallen, gewoon niet. Dus als dat gebeurt ben je al een paar draadjes kwijt, denk ik

Eens. We zijn het er allemaal over eens dat het een trieste situatie is. Het is ook triest dat iedereen het nu weet. Het meisje zal zich nu nog rotter voelen. Het gebeurt vaker maar buiten de spotlights. Op zich wel goed dat deze man nu gepakt is, zeker omdat hij ook een vrouw en kind heeft.

Maar wat doet het er toe dat de bus geblindeerd is en dat er glijmiddel bij kwam? Of het nu in een bus is of in zijn eigen bed doet er toch niet toe? Ik weet niet hoe het meisje erin stond maar niet alle meisjes van 15 zijn hetzelfde. Als ze bang was en zich gedwongen voelde dan is dit vreselijk voor haar. Maar ik begrijp Cer wel dat er ook meisjes zijn die dit wel gewoon zelf wilden. En dan nog is het fout maar moet het wel anders gezien worden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:12

Suzanne F. schreef:
Cer schreef:

Eens. We zijn het er allemaal over eens dat het een trieste situatie is. Het is ook triest dat iedereen het nu weet. Het meisje zal zich nu nog rotter voelen. Het gebeurt vaker maar buiten de spotlights. Op zich wel goed dat deze man nu gepakt is, zeker omdat hij ook een vrouw en kind heeft.

Maar wat doet het er toe dat de bus geblindeerd is en dat er glijmiddel bij kwam? Of het nu in een bus is of in zijn eigen bed doet er toch niet toe? Ik weet niet hoe het meisje erin stond maar niet alle meisjes van 15 zijn hetzelfde. Als ze bang was en zich gedwongen voelde dan is dit vreselijk voor haar. Maar ik begrijp Cer wel dat er ook meisjes zijn die dit wel gewoon zelf wilden. En dan nog is het fout maar moet het wel anders gezien worden.

Vind je dat echt? Hoe moet het dan gezien worden? Ik vind dat een kerel van in de veertig gewoon zijn handen thuis moet houden. Ik vind het maar vreemd, mannen die het met kleine/jonge meisjes willen doen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:42

Ik snap niet zo goed wat er anders gezien moet worden als dit meisje het wel wilde. Als man zit je gewoon fout, punt. Of een meid het nu wil of niet, het is en blijf een 15 jarige puber wiens hersens nog niet voldoende ontwikkelt zijn om zulke beslissingen te kunnen nemen, om nog maar niet te spreken over de ongelijke machtsverhoudingen. Het wel/niet willen maakt hierin echt niet zoveel uit als sommigen hier doen denken imo.
Niks anders gezien worden, gewoon handjes thuis houden al bedelt ze er om.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:55

Suzanne F. schreef:
Cer schreef:

Dat van die bus was een reactie op Cer dat er( bij haar) geen feiten bekend waren van wat er gebeurd zou zijn tussen die 2. Terwijl deze 40 jarige bewust en met voorbedacht plan gemeenschap heeft gehad met een 15 jarige. Ik vind het best heftig te lezen dat zoveel meisjes/vrouwen vinden dat een meisje dat best gewild kan hebben. De machtsverhoudingen zijn zo scheef in zo'n situatie. Het klinkt voor mij bijna als een vrouw die aangerand is, maarja had ze maar geen kort rokje aan moeten trekken??

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:18

Dat is niet, nogmaals NIET wat ik beweer!!! En gelukkig zijn het niet 'zoveel' die dat wel vinden.. hoeveel zijn dat er dan??

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:50

Fenrir schreef:
Ik snap niet zo goed wat er anders gezien moet worden als dit meisje het wel wilde. Als man zit je gewoon fout, punt. Of een meid het nu wil of niet, het is en blijf een 15 jarige puber wiens hersens nog niet voldoende ontwikkelt zijn om zulke beslissingen te kunnen nemen, om nog maar niet te spreken over de ongelijke machtsverhoudingen. Het wel/niet willen maakt hierin echt niet zoveel uit als sommigen hier doen denken imo.

Danku. En zo is het. En ik was zo'n meisje uit de categorie "zo verstandig, die weet wel wat ze doet" maar achteraf weet ik dat die vent hardstikke fout zat. Maarja, je wil paardrijden, daarnaast spelen er allerlei kwesties op een stal waar je op die leeftijd heel gevoelig voor bent zoals wie voor wiens kant kiest in conflicten. En dan ben je bang diegene zijn steun te verliezen, zo werkt dat als je zo jong bent. En dát besef je je dan nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:36

wittepit schreef:
Fenrir schreef:

Danku. En zo is het. En ik was zo'n meisje uit de categorie "zo verstandig, die weet wel wat ze doet" maar achteraf weet ik dat die vent hardstikke fout zat. Maarja, je wil paardrijden, daarnaast spelen er allerlei kwesties op een stal waar je op die leeftijd heel gevoelig voor bent zoals wie voor wiens kant kiest in conflicten. En dan ben je bang diegene zijn steun te verliezen, zo werkt dat als je zo jong bent. En dát besef je je dan nog niet.

Helemaal mee eens!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 01:53

Diablo ben je nou bezig met rellen of gewoon echt ......raar aan het doen
Ik begreep dat jij een dochter hebt van 15 wat ga jij doen als ze ineens volgende week verliefd is op iemand van 17-19-21

Verbieden??????

Laten we eerlijk zijn legio jonge meiden die seks hebben ( gemeenschap of hand en spandiensten) van pak um beet 13-17 jaar niet iedereen doet het tegen hun zin in.
Wie weet was dit meisje al sexueel actief.

Maar goed zoals ik al eerder schreef er zijn meerdere schuldigen in deze situatie.
En ik denk allemaal wel dat we net er mee eens zij dat de man fout zit hij had beter moeten nadenken.
Maar misschien was hij oprecht verliefd of had ie gevoelens voor der....maar had hij beter moeten weten
Maar misschien is deze man wel een simpel persoon met laag EQ En IQ

Ik ben berichten niet vergeten van 15-16 jarige dames die verliefd waren op hun leraar voor schut zetten en daarmee hun carrière om zeep hielpen.
Naam is sneller beschadigd dan gezuiverd
Het zijn jong volwassen......ze zijn niet achterlijk en weten vaak wel waar ze mee bezig zijn.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:26

Tita volgens mij ben jij degene die probeert te rellen hier, Diablo zegt niks raars. Wil je een kerel van van 40 met een meisje van 15 nu echt vergelijken met een meisje van 15 en een jongen van 17 of 19?
Het doet er écht helemaal niets toe of het meisje misschien wel al sexueel actief was. Het gaat om de machtsverhoudingen en zaken die wittepit beschrijft. Dat wordt ook specifiek in de rechtszaak benoemd.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:47

DatBenIkNou, je bent me voor. Het gaat om de macht, hij heeft iets wat hij ook weer van haar weg kan nemen, paarden, vriendenkring etc, en dat is wat er niet klopt. Het leeftijdsverschil is secundair, maar maakt het mogelijk om hem aan te klagen. Er zijn grenzen bij wet geregeld, dat is niet zonder reden.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:29

Ik heb net als jij n zo'n situatie gezeten wittepit, dus ik begrijp exact jouw punt.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:30

En jij de mijne :(:)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:47

Dus omdat ik een bepaalde mening heb (namelijk dat volwassen mannen van kleine/jonge meisjes af moeten blijven) die niet strookt met die van bepaalde anderen, ben ik aan het rellen?
Laat mij dan maar rellen. Mijn kind van (bijna) 15 hoeft in ieder geval niet met een man van in de 40 thuis te komen. Niet voor haarzelf, maar ik denk dat het ook veiliger voor de man is.
Overigens, mijn dochter valt niet op 'oude ' mannen, zoals zij dat noemt, dat vindt ze maar vies. Tot nu toe heeft ze een paar vriendjes van rond haar eigen leeftijd gehad. En zo hoort het ook. Volwassen kerels blijven maar mooi van haar af.