Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

DatBenIkNou schreef:Cer, ik ben je ' punt' echt even kwijt ondanks je uitgebreide post. Je hebt geen idee of het meisje zich gedwongen voelde, maar dat staat nu net wel in het artikel?
Citaat:Verloedering van de maatschappij?
Citaat:Natuurlijk weten we de ins en outs niet exact in dit verhaal. Maar mijns inziens doet dat er ook niet toe omdat de feiten gewoon hetzelfde blijven.

DatBenIkNou schreef:De feiten zijn toch dat hij als 40 jarige een bus geblindeerd heeft, glijmiddel klaar legde en sex in het busje had met een 15 jarige?
Citaat:Doel je nu met je laatste opmerking op mijn eigen verhaal waarbij de man zich verhangen heeft nadat een ander meisje aangifte had gedaan? Chique.

Cer schreef:Dan probeer ik het nog wat voorzichtiger te zeggen...
Niet alle situaties zijn hetzelfde.. niet iedereen is hetzelfde..
als ik op mn 15e een relatie had met een meerderjarig iemand, wil dat niet zeggen dat daar óók sprake was van misbruik van macht en dat ik enorm beïnvloedbaar was. Het is niet altijd hetzelfde..
Waarmee ik niks zeg over de zaak in dit topic ... ik weet niks van dat meisje en van die man, hoe ze zijn, hoe ze met elkaar omgaan, wat zij van hem vond, wat hij van haar vond (en wat hij van zn vrouw vond). Het is alleen zo dat het niet mag, en daar hadden ze zich aan moeten houden en daar had hij dus 'de volwassene' en 'de verstandige' moeten zijn.
En die aanhalingstekens zijn ook niet cynisch bedoelt, maar meer om aan te geven dat hij dat had moeten zijn, maar het niet was. Dan kan je je afvragen of hij alles wel op een rijtje had, en dus die beslissing weloverwogen kon maken...
Ik zie nl niet dat iemand van 40 op een meisje van 15 kan vallen, gewoon niet. Dus als dat gebeurt ben je al een paar draadjes kwijt, denk ik
Suzanne F. schreef:Cer schreef:Dan probeer ik het nog wat voorzichtiger te zeggen...
als ik op mn 15e een relatie had met een meerderjarig iemand, wil dat niet zeggen dat daar óók sprake was van misbruik van macht en dat ik enorm beïnvloedbaar was. Het is niet altijd hetzelfde..
Waarmee ik niks zeg over de zaak in dit topic ... ik weet niks van dat meisje en van die man, hoe ze zijn, hoe ze met elkaar omgaan, wat zij van hem vond, wat hij van haar vond (en wat hij van zn vrouw vond). Het is alleen zo dat het niet mag, en daar hadden ze zich aan moeten houden en daar had hij dus 'de volwassene' en 'de verstandige' moeten zijn.
En die aanhalingstekens zijn ook niet cynisch bedoelt, maar meer om aan te geven dat hij dat had moeten zijn, maar het niet was. Dan kan je je afvragen of hij alles wel op een rijtje had, en dus die beslissing weloverwogen kon maken...
Ik zie nl niet dat iemand van 40 op een meisje van 15 kan vallen, gewoon niet. Dus als dat gebeurt ben je al een paar draadjes kwijt, denk ik
Eens. We zijn het er allemaal over eens dat het een trieste situatie is. Het is ook triest dat iedereen het nu weet. Het meisje zal zich nu nog rotter voelen. Het gebeurt vaker maar buiten de spotlights. Op zich wel goed dat deze man nu gepakt is, zeker omdat hij ook een vrouw en kind heeft.
Maar wat doet het er toe dat de bus geblindeerd is en dat er glijmiddel bij kwam? Of het nu in een bus is of in zijn eigen bed doet er toch niet toe? Ik weet niet hoe het meisje erin stond maar niet alle meisjes van 15 zijn hetzelfde. Als ze bang was en zich gedwongen voelde dan is dit vreselijk voor haar. Maar ik begrijp Cer wel dat er ook meisjes zijn die dit wel gewoon zelf wilden. En dan nog is het fout maar moet het wel anders gezien worden.
Suzanne F. schreef:Cer schreef:Dan probeer ik het nog wat voorzichtiger te zeggen...
Eens. We zijn het er allemaal over eens dat het een trieste situatie is. Het is ook triest dat iedereen het nu weet. Het meisje zal zich nu nog rotter voelen. Het gebeurt vaker maar buiten de spotlights. Op zich wel goed dat deze man nu gepakt is, zeker omdat hij ook een vrouw en kind heeft.
Maar wat doet het er toe dat de bus geblindeerd is en dat er glijmiddel bij kwam? Of het nu in een bus is of in zijn eigen bed doet er toch niet toe? Ik weet niet hoe het meisje erin stond maar niet alle meisjes van 15 zijn hetzelfde. Als ze bang was en zich gedwongen voelde dan is dit vreselijk voor haar. Maar ik begrijp Cer wel dat er ook meisjes zijn die dit wel gewoon zelf wilden. En dan nog is het fout maar moet het wel anders gezien worden.

Fenrir schreef:Ik snap niet zo goed wat er anders gezien moet worden als dit meisje het wel wilde. Als man zit je gewoon fout, punt. Of een meid het nu wil of niet, het is en blijf een 15 jarige puber wiens hersens nog niet voldoende ontwikkelt zijn om zulke beslissingen te kunnen nemen, om nog maar niet te spreken over de ongelijke machtsverhoudingen. Het wel/niet willen maakt hierin echt niet zoveel uit als sommigen hier doen denken imo.
Niks anders gezien worden, gewoon handjes thuis houden al bedelt ze er om.
wittepit schreef:Fenrir schreef:Ik snap niet zo goed wat er anders gezien moet worden als dit meisje het wel wilde. Als man zit je gewoon fout, punt. Of een meid het nu wil of niet, het is en blijf een 15 jarige puber wiens hersens nog niet voldoende ontwikkelt zijn om zulke beslissingen te kunnen nemen, om nog maar niet te spreken over de ongelijke machtsverhoudingen. Het wel/niet willen maakt hierin echt niet zoveel uit als sommigen hier doen denken imo.
Niks anders gezien worden, gewoon handjes thuis houden al bedelt ze er om.
Danku. En zo is het. En ik was zo'n meisje uit de categorie "zo verstandig, die weet wel wat ze doet" maar achteraf weet ik dat die vent hardstikke fout zat. Maarja, je wil paardrijden, daarnaast spelen er allerlei kwesties op een stal waar je op die leeftijd heel gevoelig voor bent zoals wie voor wiens kant kiest in conflicten. En dan ben je bang diegene zijn steun te verliezen, zo werkt dat als je zo jong bent. En dát besef je je dan nog niet.