Optiwolk schreef:Winged: zoals door mij en anderen in het topic eerder aangehaald: een ballon mag echt wel overal landen. Altijd, overal.
Enige uitzondering? Militair terrein. Mogen ze ook niet overvliegen.
Een ballonlanding is nl altijd een noodlanding.
Als het in je achtertuin is dat hij landt is dat vast niet fijn als je niets met ballonnen hebt, dat kan ik me best voorstellen.
Palmera: ik typte dat ze rekening houden met gewassen en dieren om te landen.
Maar als ik nou op jouw stoppelveld land en er is geen schade, is er van jouw kant geen enkele legale reden om de ballon niet van jouw terrein te laten gaan.
Zoals in tegen winged aanhaalde: ik kan best begrijpen dat je dit niet aangenaam vind maar dit is nu eenmaal de situatie.
En dan nog: je ballon landt op je veld, er is schade. Nee dit is niet fijn. Niet voor jou, niet voor de piloot. Geloof me dat hij liever een ander veld had gekozen had dat gekund.
Hoe snel zal de piloot bereid zijn schade te betalen als je direct moeilijk doet? En hoe snel als je even vriendelijk praatje doet "joh, hier heb ik schade, zullen we er even samen naar kijken en een prijs afspreken?"
Is gebeurd: lieden die op het land landden en schade aanrichtten, wilden die schade "afkopen" met: 1 fles wijn.
Of: 25 gulden/Euro.
Ook mogelijk: 1 doosje bonbons. Nou, daar ben je blij mee...