Make-up voor paarden steeds populairder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:14

Nabster schreef:
Macs schreef:
Uhmmm ok..
Je kunt je geld beter in goede lessen steken ipv aan het uiterlijk van je paard.. :+

Jij hebt geen leuke dekjes, frontriemen etc?

Nee.

Ik heb nu ook geen paard om het er voor te kopen. :+ Maar vroeger ook niet gedaan. En later komt er ook geen prullaria.
Ik zie ruiters met 100 setjes in de kast die hun paard niet eens kunnen rijden en een les/tandarts/osteopaat te duur vinden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:16

Macs schreef:
Uhmmm ok..
Je kunt je geld beter in goede lessen steken ipv aan het uiterlijk van je paard.. :+

Want het een sluit het ander uit? Waarom niet gewoon beide?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:24

LadyMadonna schreef:
Macs schreef:
Uhmmm ok..

Want het een sluit het ander uit? Waarom niet gewoon beide?

Tuurlijk niet, maar dit schoot mij zo ineens te binnen.
En dit is wat ik zou doen, omdat ik daar liever mijn geld aan uit geef.
Ik zie ook teveel mensen met in mijn ogen onnodige dingen voor hun paard terwijl ze beter een keer goed kunnen lessen. Ben op veel maneges/stallen geweest waar je er niet bij hoort als je niet de nieuwste dekjes of rijbroek hebt, en er is slechts een enkele die fatsoenlijk kan rijden. En dit stimuleert in mijn ogen het paard als mode-object in plaats van een individu waar je samen mee sport/recreëert
Maar dit gaat off topic en het is puur hoe ik het ervaar soms. Gewoon even mijn ongezouten mening :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:29

Macs schreef:
Uhmmm ok..

En dat geldt voor een groot gedeelte hier :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:43

Eilinora schreef:
xyzutu2 schreef:
Ik vind dit persoonlijk echt way overboard. Een soort ponypanda. Ik vind het ook apart om het paard met zwarte verf een soort blauw oog te geven, want daardoor mis je compleet de vorm van het oog zelf. Juist bij schimmels heb je van nature al zo'n mooi subtiel lijntje eyeliner door de donkere oogleden. Nu zie ik een grote zwarte vlek.

Grappig dat je dat vind....deze pony heeft geen make up op haar hoofd.

Okee,dan ben jij dus een van de enigen die haar pony's zonder make up en glansspul de ring in stuurt, want deze pony heeft alleen een borstel over zich heen gehad?

Grappig trouwens dat ik nergens schrijf dat deze pony zwartgemaakt is, alleen dat ik niet snap waarom je de ogen van een schimmel zwarter zou maken, want dan zie je de ogen juist minder.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-06-17 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:44

Afbeelding

Maybe he's born with it...

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:53

Tja, bij Tinkers vind ik het een ander verhaal aangezien die al vlekken hebben. Daar vind ik het wel bij passen. Maar bij een heel wit paard en dan zo'n zwarte ogen...
Nee, dat is niet zo mijn smaak. Ik vind het dan jammer dat de ogen zo wegvallen.

Ik zou het dus nooit gebruiken. Die van mij krijgt alleen een borstel over zich heen en that's it. :')

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:43

Waarom dit nu ineens nieuws is.. Wij gebruiken dit al zo lang. Ogen worden rond omheen zwart gemaakt, gel hier, sudocrème daar etc. Ik vind het ook jammer dat het tegenwoordig 'moet'. En daarom doen wij het ook, want als je het niet doet zak je onderaan qua plaatsing. Het is nu zo dat bijna iedereen het doet, maar ik had het leuker gevonden als juist niemand het deed. Pony mooi poetsen, wassen en showen.
(Dit is bij de Welsh, ik zie het op Shetlandkeuringen amper voorkomen)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:55

Nabster schreef:

Wij hebben überhaupt maar één hoofdstel waar een frontriem aan zit, en ik zou eerlijk gezegd niet eens weten of die verwisselbaar is. De rest is gewoon zonder.

En 'leuke' dekjes? Gewoon degene die op dat moment het droogste is of bovenaan ligt. Momenteel eigenlijk alleen een gelonderlegger onder het zadel dus helemaal geen dekjes in gebruik.

Gewoon even uit nieuwsgierigheid: die Welshjes uit dat showwereldje, wordt daar ook mee gereden of zijn dat andere lijnen?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:12

oomens schreef:
Nabster schreef:

Wij hebben überhaupt maar één hoofdstel waar een frontriem aan zit, en ik zou eerlijk gezegd niet eens weten of die verwisselbaar is. De rest is gewoon zonder.

En 'leuke' dekjes? Gewoon degene die op dat moment het droogste is of bovenaan ligt. Momenteel eigenlijk alleen een gelonderlegger onder het zadel dus helemaal geen dekjes in gebruik.

Gewoon even uit nieuwsgierigheid: die Welshjes uit dat showwereldje, wordt daar ook mee gereden of zijn dat andere lijnen?

Kan allebei. Lang niet alle fokkers hebben de Welshen onder het zadel, maar andersom zijn er ook zat kinderpony's / rijpony's die op shows komen.

Cemlys

Re: Make-up voor paarden steeds populairder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:22

Mijn welsh pony s lopen zowel onder het zadel als voor de kar. De fijnste, betrouwbare karakters, mak voor kinderen, gewoon fijne pony's. Overigens wordende hier maar een aantal keer in hun leven geshowd.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:31

Mijn Welsh-B's lopen tussen de lange lijnen, dubbele lijnen en 2 ervan lopen braaf voor de kar. Ikzelf doe dit niet maar i.v.m het Keur predicaat moeten ze de IBOP afleggen .... dus of voor de kar of onder het zadel.

De oudere merrie (schimmel in profiel) is in 2015 definitief keur geworden en de Sabino vos gaat er dit jaar voor. Due is vorig jaar 6 weken weggeweest om beleerd te worden. Afgelopen voorjaar weer 4 weken en nu gaan we het keuringsseizoen in .... per 1 okt vertrekt ze weer naar haar trainingsadres.

Mijn dochtertje rijdt op de oudere merrie voor zover je dat rijden kan noemen (5 jaar)

Maar al mijn pony's worden getraind.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:59

Idioot wat mensen verzinnen...laat een dier gewoon dier zijn. Het paard zal er nieteens last van hebben misschien maar zijn we niet al genoeg aan het vervuilen? En dan met dit soort onzinnig gedoe het milieu nog extra belasten...echt...de wereld is knettergek.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:01

IHN schreef:
Idioot wat mensen verzinnen...laat een dier gewoon dier zijn. Het paard zal er nieteens last van hebben misschien maar zijn we niet al genoeg aan het vervuilen? En dan met dit soort onzinnig gedoe het milieu nog extra belasten...echt...de wereld is knettergek.

Dat denk ik van makeup voor mensen ook, maar toch is dat ook min of meer "verplicht" als je een beetje mee wil draaien als vrouw.
Ik zelf draag het niet, heb dan ook geen rede om het wel te dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:31

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:36

safina schreef:
In de categorie acrylnagels voor paarden: http://www.horsehoofies.com

De mensheid is af. Laten we gauw plaatsmaken voor onze opvolgers.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:44

Die glittervoeten :') geniaal... Voor een show zou ik het zo doen!
Maar ja, ik verfde de voeten van mn paarden 15 jaar geleden al zwart, inclusief inderdaad glim op de neus en ogen, en extra wit waar nodig (het witmaken van gele knieen bijv.)

Je hebt altijd het verschil tussen mensen die au naturel willen gaan en mensen die het gewoon leuk vinden om te tutten, met zichzelf en bijv dieren. Zolang het verder comfortabel is, why not?

Overigens, het niet kopen van extra setjes wil niet zeggen dat dat dan geinvesteerd wordt in lessen/begeleiding. Sommige mensen hebben én een ouwe bende én kunnen niet rijden :')

Je hoeft niks spliksplinternieuw te hebben vol met bling, maar mensen die met afgeragde spullen werken vind ik er altijd zo aftands uitzien :n

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:36

IHN schreef:

Een dier gewoon dier laten zijn houdt al een beetje op als je een staaf ijzer in z'n mond duwt en op zijn rug gaat zitten, denk je niet?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:38

Het enige wat ik kan zeggen op dit topic: v-e-r-s-c-h-r-i-k-k-e-l-i-j-k.
Een paard is een paard en geen menselijk mode-exemplaar.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:42

Mwah, mooi vind ik het niet altijd, maar heb veel liever dat mensen een beetje make-up voor de mooi op 't paard smeren waar die verder zelf geen last van heeft dan dat elk stukje functioneel lichaamshaar grondig weggeschoren/geknipt wordt omdat dat 'hoort' op wedstrijd.

Wel weer lekker slimme commerciele uitbuiting trouwens. Zet er 'speciaal voor paarden' op en je kan er weer een paar tientjes extra voor vragen :') 'vroegah' deden we dit gewoon met htk middeltjes.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:43

Gruis schreef:
IHN schreef:

Een dier gewoon dier laten zijn houdt al een beetje op als je een staaf ijzer in z'n mond duwt en op zijn rug gaat zitten, denk je niet?

I rest my case *\o/*

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:52

Ach, wie zonder opgemaakt paard de ring in gaat, door stom toeval wint, op de foto moet, die natuurlijk op de site van de betreffende vereniging/stamboek/regio geplaatst zal worden, hoeft niet bang te zijn: ze fotoshoppen het paard alsnog. :Y)

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:57

Nou Palmera, ik werk als fotograaf voor diverse stamboeken, aan mijn foto's wordt niks geshopt ;)

Wat betreft de make up, dit spul is hartstikke fijn in het gebruik en beter dan de vele htk-middeltjes die er zijn. Babyolie kan er namelijk voor zorgen dat de paarden verbranden, mascara of schoenpoets lijkt me ook niet helemaal geschikt voor paarden.
Ik moet wel zeggen dat niet iedereen weet hoe je een pony/paard mooi opmaakt en je inderdaad panda's of clowns er bij hebt zitten. Maar een mooi getoiletteerd en opgemaakt paard kan ik zeker waarderen.
Ook voor fotoshoots kan dit soms net een beetje extra toevoegen, mits goed gedaan!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:59

IHN schreef:

Voor die 3 keer in hun leven dat ze een lik glim opkrijgen... overdrijven is ook een vak. Verder staan ze 24u buiten, en hebben alles wat ze moeten hebben. Denk dat ze meer paardwaardig leven hebben als elk ander gemiddeld paard. Dus ik kan me er niet schuldig over vielen nee.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:18

LBLGypsyCobs schreef:
[ [url=m/3tdmpL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maybe he's born with it...

_O-