Horsa schreef:Oh ja, de eerste optie die geleerd wordt, is poten te pakken krijgen, en de hond dan uit elkaar trekken. Voor diegene die bij die eenheden mogen, is dit te doen, en voor het gemiddelde bokt meisje niet. Dus, ... optie 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Horsa schreef:Oh ja, de eerste optie die geleerd wordt, is poten te pakken krijgen, en de hond dan uit elkaar trekken. Voor diegene die bij die eenheden mogen, is dit te doen, en voor het gemiddelde bokt meisje niet. Dus, ... optie 2.
Kuggur schreef:Heb je een doodswens?
Achterpoten pakken, optillen en snel achteruit trekken.
Sjolvir schreef:Tijd geleden vloog een hond op het erf van een boer een andere hond aan, die liet uiteindelijk los nadat er een schep op doormidden was geslagen, dus met veel van de goedbedoelde adviezen hier kan je helemaal niets. (die hond was gelukkig voor mensen gewoon safe, dat wisten de omstanders)
En, nee dat was niet ik die die schep doormidden sloeg, zo hard kan ik niet slaan.
.
Horsa schreef:Sjolvir schreef:Tijd geleden vloog een hond op het erf van een boer een andere hond aan, die liet uiteindelijk los nadat er een schep op doormidden was geslagen, dus met veel van de goedbedoelde adviezen hier kan je helemaal niets. (die hond was gelukkig voor mensen gewoon safe, dat wisten de omstanders)
En, nee dat was niet ik die die schep doormidden sloeg, zo hard kan ik niet slaan.
.
Sla dan ook met de scherpe kant. Dan hak je hem in twee-en. Pff, ... bokt meisjes, ....
higgins schreef:De tip die ik ooit heb gekregen, maar dat is dus alleen als de hond zijn kaken al ergens omheen heeft zitten is de halsband aansnoeren/ draaien zodat er zuurstof tekort komt...
De hond raakt dan buitenwesten...
Niet echt aardig, maar je eigen hond verscheurd zien worden is geen optie vind ik
Smee__ schreef:Jeetje, ik word er gewoon een beetje misselijk van hoe er hier op een forum vol dierenliefhebbers vrolijk tips worden uitgewisseld hoe een hond (die 9 vd 10x zo doorgefokt is of een dusdanig beroerde opvoeding heeft gehad dat t niet beter weet) zoveel mogelijk pijn te doen![]()
Walgelijk dat het gebeurd is, maar zo te lezen vooral te wijten aan de eigenaar. Die ook maar een klaplong bezorgen, uit elkaar trekken of een doodstrap verkopen?
Smee__ schreef:Jeetje, ik word er gewoon een beetje misselijk van hoe er hier op een forum vol dierenliefhebbers vrolijk tips worden uitgewisseld hoe een hond (die 9 vd 10x zo doorgefokt is of een dusdanig beroerde opvoeding heeft gehad dat t niet beter weet) zoveel mogelijk pijn te doen![]()
Walgelijk dat het gebeurd is, maar zo te lezen vooral te wijten aan de eigenaar. Die ook maar een klaplong bezorgen, uit elkaar trekken of een doodstrap verkopen?
Diablo schreef:higgins schreef:De tip die ik ooit heb gekregen, maar dat is dus alleen als de hond zijn kaken al ergens omheen heeft zitten is de halsband aansnoeren/ draaien zodat er zuurstof tekort komt...
Niet echt aardig, maar je eigen hond verscheurd zien worden is geen optie vind ik
Dit dus.
En niet echt aardig....dat jouw hondje (of paard, of wat ook maar) verscheurd wordt, is nog veel minder aardig. Als ik moet kiezen tussen mijn hond(je) of degene die haar probeert te vermoorden, is de keus heel makkelijk.
Diablo schreef:higgins schreef:De tip die ik ooit heb gekregen, maar dat is dus alleen als de hond zijn kaken al ergens omheen heeft zitten is de halsband aansnoeren/ draaien zodat er zuurstof tekort komt...
Dit dus.
En niet echt aardig....dat jouw hondje (of paard, of wat ook maar) verscheurd wordt, is nog veel minder aardig. Als ik moet kiezen tussen mijn hond(je) of degene die haar probeert te vermoorden, is de keus heel makkelijk.
Diablo schreef:Eoweyn_x schreef:Wat hypocriet zeg... Ja, alle staffordachtigen en pitbullachtigen muilkorven. Dat zijn natuurlijk de enige honden die kunnen bijten
Het zijn zeker niet de enige honden die kunnen bijten. Het zijn wel de enige honden die bijten om te doden en zeer, zeer ernstige schade aan richten.
Eoweyn_x schreef:Iedere andere hond van boven een bepaald aantal kg richten ook genoeg schade aanik word ook niet graag door mijn Duitse herder gebeten bijvoorbeeld
Diablo schreef:Eoweyn_x schreef:Iedere andere hond van boven een bepaald aantal kg richten ook genoeg schade aanik word ook niet graag door mijn Duitse herder gebeten bijvoorbeeld
Ik word liever door geen enkele hond gebeten. Maar als het dan toch moet, liever door jouw Herder dan door een stafford/pitbull. Zo jammer (en meteen ook de reden dat het zo vaak fout gaat) dat mensen gewoon niet in willen zien dat het totaal verschillende honden zijn. De gevolgen van een aanval van deze honden zijn over het algemeen, veel aanzienlijker dan bij andere honden en dat is het grote probleem.