Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:21

Horsa schreef:
Oh ja, de eerste optie die geleerd wordt, is poten te pakken krijgen, en de hond dan uit elkaar trekken. Voor diegene die bij die eenheden mogen, is dit te doen, en voor het gemiddelde bokt meisje niet. Dus, ... optie 2.

:') waarom geef je ons dan deze uitmuntende tips als je weet dat we er toch te slap voor zijn? :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:22

Cultureel gedeconstrueerd?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:23

Kuggur schreef:
Cultureel gedeconstrueerd?

Jij niet, als ik het goed begrepen heb. Mazzelaar! :+

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:25

En jij bent natuurlijk wel een bonk special forces figuur :))

Heb ook een tip ... schiet die hond meteen een kogel door de kop.
Dit is natuurlijk alleen een tip voor politieagenten of mafioso en voor de simpele burger niks. Maar he het is een tip !

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:27

Palmera schreef:
We zijn nu toch bij het achteraf praten aanbeland? :+

Achteraf? Nee. Dit is gewoon actueel en gebeurt met regelmaat

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:28

Zou me vooral niet wagen aan aantal hier gegeven "tips" als je handen en gezicht je lief zijn.

Tijd geleden vloog een hond op het erf van een boer een andere hond aan, die liet uiteindelijk los nadat er een schep op doormidden was geslagen, dus met veel van de goedbedoelde adviezen hier kan je helemaal niets. (die hond was gelukkig voor mensen gewoon safe, dat wisten de omstanders)
En, nee dat was niet ik die die schep doormidden sloeg, zo hard kan ik niet slaan.

Heb ooit ook met mijn rijlaarzen een bouvier van mijn hond afgetrapt (x Labrador die aan de lijn zat ).

Kijk locale Westie of Teckel kan je wel een zwaai laten maken, maar beetje hond van flink gewicht wordt al stuk lastiger. En als je daar alleen staat met je zweepje en ergens tussen A en B ook nog probeert je paard vast te houden gaan al die prachtige ideeen niet echt werken. En er zijn honden die niet vies zijn van gewoon over gaan naar het bijten van mens en dan ben je echt nog niet klaar als het flinke hond is. We zullen het erover eens zijn dat kleine hondjes wel weg te schoppen zijn, daarna wordt het lastiger, dan moet je ook je Eigen veiligheid in de gaten gaan houden.

Inschatten wat wel of niet te doen is van te voren zo ongeveer onmogelijk en als je eenmaal in zo'n situatie zit is het maar roeien met de riemen die je hebt en er het beste van hopen. (ik hoop altijd dat mijn paard zo slim is dan hond knal te verkopen, maar dat zal vast wel weer niet)

Eigenaar van die betreffende hond flink beboeten, hond afpakken en levenslang houdersverbod en cursus opvoeden er maar gratis bij doen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:31

Kuggur schreef:
Heb je een doodswens?
Achterpoten pakken, optillen en snel achteruit trekken.

Helpt niet hoor, dat merken ze niet eens.
Wij hebben Cane Corso's, die nog wel eens knokken met elkaar. Ik kan je vertellen, optillen aan de achterpoten doet ze helemaal niets. En bij pitbulls/staffords al helemaal niet.
Net zo min als slaan met een zweep of dat soort dingen. Over het algemeen zijn deze honden daar niet echt, of echt niet van onder de indruk.
Wat wel helpt is een touw/riem whatever om de nek en wurgen maar. Dan zullen ze uiteindelijk los laten. Of je op tijd bent om je eigen dier te redden, weet ik niet.
Of, zoals manlief zegt, flinke klap op de kop met sleutel 75 (ligt standaard bij ons in de auto), daar kunnen ze ook niet tegen.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 11-05-17 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:31

Wat een ontzettend naar verhaal, het zal je gebeuren! Ik hoop dat ze de eigenaren van die hond vinden en beboeten.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:33

Sjolvir schreef:
Tijd geleden vloog een hond op het erf van een boer een andere hond aan, die liet uiteindelijk los nadat er een schep op doormidden was geslagen, dus met veel van de goedbedoelde adviezen hier kan je helemaal niets. (die hond was gelukkig voor mensen gewoon safe, dat wisten de omstanders)
En, nee dat was niet ik die die schep doormidden sloeg, zo hard kan ik niet slaan.

.

Sla dan ook met de scherpe kant. Dan hak je hem in twee-en. Pff, ... bokt meisjes, ....

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:33

De tip die ik ooit heb gekregen, maar dat is dus alleen als de hond zijn kaken al ergens omheen heeft zitten is de halsband aansnoeren/ draaien zodat er zuurstof tekort komt...
De hond raakt dan buitenwesten...
Niet echt aardig, maar je eigen hond verscheurd zien worden is geen optie vind ik

Ik hoop echt dat de eigenaren opgespoort worden. Dit gaat een keer fout aflopen en als ik het zo lees zijn deze eigenaren niet echt het type van verantwoording nemen...

Het zijn niet alleen de pitjes die in het nieuws komen. Van de week ook een hondenpension waarvan de eigenaresse een pensionhondje gebruikte voor een training van 2 doggen...
Hondje werdt verscheurd
En dmv aangifte kwamen de eigenaren er pas achter wat er met hun hondje was gebeurd toen ze op vakantie waren...

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:35

Jeetje, ik word er gewoon een beetje misselijk van hoe er hier op een forum vol dierenliefhebbers vrolijk tips worden uitgewisseld hoe een hond (die 9 vd 10x zo doorgefokt is of een dusdanig beroerde opvoeding heeft gehad dat t niet beter weet) zoveel mogelijk pijn te doen :r

Walgelijk dat het gebeurd is, maar zo te lezen vooral te wijten aan de eigenaar. Die ook maar een klaplong bezorgen, uit elkaar trekken of een doodstrap verkopen? :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:36

Horsa schreef:
Sjolvir schreef:

.

Sla dan ook met de scherpe kant. Dan hak je hem in twee-en. Pff, ... bokt meisjes, ....

Ik krijg zin om op jou te oefenen ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:37

higgins schreef:
De tip die ik ooit heb gekregen, maar dat is dus alleen als de hond zijn kaken al ergens omheen heeft zitten is de halsband aansnoeren/ draaien zodat er zuurstof tekort komt...
Niet echt aardig, maar je eigen hond verscheurd zien worden is geen optie vind ik

Dit dus.
En niet echt aardig....dat jouw hondje (of paard, of wat ook maar) verscheurd wordt, is nog veel minder aardig. Als ik moet kiezen tussen mijn hond(je) of degene die haar probeert te vermoorden, is de keus heel makkelijk.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:39

Smee__ schreef:
Jeetje, ik word er gewoon een beetje misselijk van hoe er hier op een forum vol dierenliefhebbers vrolijk tips worden uitgewisseld hoe een hond (die 9 vd 10x zo doorgefokt is of een dusdanig beroerde opvoeding heeft gehad dat t niet beter weet) zoveel mogelijk pijn te doen :r

Walgelijk dat het gebeurd is, maar zo te lezen vooral te wijten aan de eigenaar. Die ook maar een klaplong bezorgen, uit elkaar trekken of een doodstrap verkopen? :+

Ik denk niet dat mensen er op uit zijn een hond zoveel mogelijk pijn te doen. Je wilt jouw dier redden en dat gaat nou eenmaal niet op een vriendelijke manier bij dit soort honden.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 11-05-17 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:39

Smee__ schreef:

Op moment dat er wordt aangevallen moet je handelen, of althans dat probeer je. Tegen die hond kun je niet zeggen, jo blijf even rustig. Dus niet heel gek dat je dat beest dan pijn wil doen om een ander onschuldig dier of persoon te redden lijkt me.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:41

Eoweyn_x schreef:
Wat hypocriet zeg... Ja, alle staffordachtigen en pitbullachtigen muilkorven. Dat zijn natuurlijk de enige honden die kunnen bijten :roll:

Het zijn zeker niet de enige honden die kunnen bijten. Het zijn wel de enige honden die bijten om te doden en zeer, zeer ernstige schade aan richten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:44

Diablo schreef:
higgins schreef:

Dit dus.
En niet echt aardig....dat jouw hondje (of paard, of wat ook maar) verscheurd wordt, is nog veel minder aardig. Als ik moet kiezen tussen mijn hond(je) of degene die haar probeert te vermoorden, is de keus heel makkelijk.

Ik denk dat dit nog wel de makkelijkste manier is. Beetje idee van een nekklem.

Ik wordt altijd wel flauw van de mensen die echt serieus menen dat als een herder of dergelijke ergens verwondingen in aan zou brengen dit niet in het nieuws zou komen.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:45

Palmera schreef:

Dat mag alleen als er regels gebroken zijn, ... en ik stel de regels als ook de maatregel :+

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:45

Diablo schreef:
higgins schreef:

Dit dus.

Het is triest dat je hier eigenlijk over na moet denken ...
Dat vind ik echt heel erg.

Ik hoop ook echt dat er eens wat aan gedaan wordt. En dan bedoel ik alle type honden.
Ik gun echt elke hond een heel fijn en goed huisje, maar ik vraag mij wel eens af waarom een hond ( die al andere dieren/mensen ) schade heeft aangebracht nog herplaatst moet worden.
Er zijn maar weinig mensen capabel voor dit soort honden
En een leven in een asiel is ook verdrietig
Wat weegt zwaarder het leven van een hond die al bijtincidenten op zijn naam heeft staan of andere dieren/mensen hun leven....

Wat betreft de eigenaren, ik denk dat we het allemaal wel met elkaar eens zijn dat er hoge boetes moeten komen ( ook voor het niet naleven van een muilkorf bv ) en voor sommige eigenaren een verbod waarbij men ook blijft controleren dat er geen dieren aanwezig zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:46

Horsa schreef:
Palmera schreef:

Dat mag alleen als er regels gebroken zijn, ... en ik stel de regels als ook de maatregel :+

:roll: boktjongetjes.... :roll:

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:47

Diablo schreef:
Eoweyn_x schreef:
Wat hypocriet zeg... Ja, alle staffordachtigen en pitbullachtigen muilkorven. Dat zijn natuurlijk de enige honden die kunnen bijten :roll:

Het zijn zeker niet de enige honden die kunnen bijten. Het zijn wel de enige honden die bijten om te doden en zeer, zeer ernstige schade aan richten.

Iedere andere hond van boven een bepaald aantal kg richten ook genoeg schade aan :) ik word ook niet graag door mijn Duitse herder gebeten bijvoorbeeld
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 11-05-17 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:48

Ik ben niet gewelddadig maar heb toch ook wel eens samen met de eigenaar van de husky teef op deze staan intrappen en slaan met heel erg grof bruut geweld. Baas was bezig met haar riem de hond te wurgen terwijl ze hond ook stevig tegen de bek trapte aan de voorkant. Zodat ze onze russel maar losliet. Wat gelukkig ook snel gebeurde en russel eraf kwam met een stevig gekneusde nek, wat gaatjes en een gedeukt ego. Achterpoten pakken had geen enkel resultaat gegeven. Iets in de bek stoppen was domweg geen ruimte voor omdat de russel ertussen zat.

Soms is er geen ruimte of tijd voor ach gossie en nadenken maar is snel en grof agressief ingrijpen de enige juiste optie.
Ik snap de methode wel die horsa uitlegt. Als het een arm afbijten is of de dood van een mens of dier, echt uiterste nood is het een oplossing. Waar je wel de nodige kracht en handigheid voor nodig hebt. Denk dat de ergste pijn wel onderdrukt wordt door de adrenaline van dat moment.

Heb zelf pas geleden wel gemerkt wat dat met een mens doet, handelen en niks voelen terwijl je van heup naar beneden zwaar gekneusd bent en drie banden in je enkel aan gort zijn. %)

Hoe dan ook, nare situatie waar bij eigenaren wat mij betreft hond mogen kwijt raken en nooit meer ene dier mogen hebben.

Mijn witte herder zou ik ook graag niet aan mijn keel of arm hebben hangen. -O- vorige heeft al eens best wat schade aangericht met simpelweg de stok pakken wat een beetje misging in mijn hand. Niet fijn, stevig bloedbad en de nodige hechtingen, drukverband en ab.
Laatst bijgewerkt door karuna op 11-05-17 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:49

Palmera schreef:
Horsa schreef:

:roll: boktjongetjes.... :roll:

Draken doders :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:51

Eoweyn_x schreef:
Iedere andere hond van boven een bepaald aantal kg richten ook genoeg schade aan :) ik word ook niet graag door mijn Duitse herder gebeten bijvoorbeeld

Ik word liever door geen enkele hond gebeten. Maar als het dan toch moet, liever door jouw Herder dan door een stafford/pitbull. Zo jammer (en meteen ook de reden dat het zo vaak fout gaat) dat mensen gewoon niet in willen zien dat het totaal verschillende honden zijn. De gevolgen van een aanval van deze honden zijn over het algemeen, veel aanzienlijker dan bij andere honden en dat is het grote probleem.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:10

Diablo schreef:
Eoweyn_x schreef:

Ik word liever door geen enkele hond gebeten. Maar als het dan toch moet, liever door jouw Herder dan door een stafford/pitbull. Zo jammer (en meteen ook de reden dat het zo vaak fout gaat) dat mensen gewoon niet in willen zien dat het totaal verschillende honden zijn. De gevolgen van een aanval van deze honden zijn over het algemeen, veel aanzienlijker dan bij andere honden en dat is het grote probleem.

Als het echt moet, doe mij dan ook maar de Duitse herder. Om het simpel te zeggen, zij zijn verdedigers, maar geen aanvallers.