PvdD: 'Maneges houden besmettelijke paardenziekten stil'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 00:25

senna21 schreef:
Liezel1 schreef:
ach, zo heb ik ooit eens op een stal rondgelopen waar droeg was uitgebroken.
De wedstrijdrijders zijn het eerst geïnformeerd, zodat zij meteen een andere stal konden regelen. Conform afspraak is het een paar dagen later naar buiten gebracht, nadat de serieuze wedstrijdruiters (selecties etc) een andere plek hadden kunnen regelen per direct.

:oo -O-
Jammer voor de ambities van de ruiters, maar ziektekiemen maken geen onderscheid.

dat vind ik heel apart.. betekent dus dat de wedstrijdruiters zonder bloedtest of swap en zonder melding zo bij een andere stal terecht zijn gekomen..

ik vind het niet meer dan redelijk dat wanneer je op een stal staat met droes en je wilt echt weg.. je een plek zoekt waar je paard of pony de 6 weken in quarantaine kan doorbrengen.. het voordeel ervan is slechts dat de 6 weken, 6 weken blijven tenzij je paard/pony al besmet is.. niet zoals op de besmette stal dat de 6 weken ingaan zodra de genezing start en weer opnieuw van de baan is als er zich weer een nieuw geval aandient.

naar wedstrijden of evenementen kun je gewoon niet als je van een stal komt waar een besmetting is in mijn ogen.. vind het pure egoisme om te denken 'de mijne heeft niets'. en ik zou niet weten hoe ik mijzelf in de spiegel zou moeten kijken als mijn paard of pony het mee zou nemen en een paard aan zou steken, waardoor het paard wat overkomt of een volgende stal in quarantaine moet.. Het zijn rotziekten en ik hoop dat niemand ooit zo'n periode hoeft mee te maken.. want het is zenuwslopend en vooral bij grotere stallen, mensen gaan elkaar op een gegeven moment in de weg zitten net als het paard zit ook de mens gewoon 'opgehokt' in zo'n periode..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:13

Liezel1 schreef:
ach, zo heb ik ooit eens op een stal rondgelopen waar droeg was uitgebroken.
De wedstrijdrijders zijn het eerst geïnformeerd, zodat zij meteen een andere stal konden regelen. Conform afspraak is het een paar dagen later naar buiten gebracht, nadat de serieuze wedstrijdruiters (selecties etc) een andere plek hadden kunnen regelen per direct.

Precies.En die paarden die de ziektekiemen al bij zich hebben komen dan naar een andere stal waar ze van niets weten.Zo wordt het verspreid ja! :( :(