Chinees blaast paarden op als ballon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Chinees blaast paarden op als ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:10

Ik dacht iets heel vies te gaan zien, maar eigenlijk vind ik het wel interessant om te zien. Zou het alleen zelf nooit in huis halen of iets dergelijks. :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:21

Ik ben wel benieuwd naar een opgeblazen mens. :P

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:22

Riel schreef:
Kunst moet overigens niet mooi zijn :-)

Daarover valt te twisten. De een vindt dat kunst vooral moet aanzetten tot denken, de ander vindt dat de voornaamste eis aan kunst is dat het decoratief of esthetisch is, of dat het vooral moet getuigen van een bijzondere kundigheid en dus in de eerste plaats knap gemaakt moet zijn.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:23

Cowgirl schreef:

Daar hoor je de laatste tijd vaak genoeg over. Vooral in het Midden Oosten komen die veel voor momenteel.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:30

oomens schreef:
Cowgirl schreef:

Daar hoor je de laatste tijd vaak genoeg over. Vooral in het Midden Oosten komen die veel voor momenteel.

Sorry hij is niet grappig, maar toch moest ik wel erg hard lachen om deze opmerking.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:40

oomens schreef:
Cowgirl schreef:

:') Sorry hoor, dit is toch grappig :')

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:05

zo erg vind ik het er niet uit zien... niet echt mijn ding maar oke, tis maar wat je leuk vind.:')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:15

Door al deze reacties had ik iets heel ergs verwacht, maar ik moet zeggen dat ik het eigenlijk wel grappig vindt :')
Sommige reacties hier vindt ik ook wel een beetje overdreven hoor :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:40

Voor wie denkt dat er geen kunst gemaakt van mensen is..
Gunther von Hagens is daar imo een heel mooi voorbeeld van.
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:44

Heb een 'kunst' bachelor maar dit valt bij mij niet in de smaak :n
Ik hou niet van werk rondom dode dieren.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:06

Bij de eerste foto dacht ik nog 'Och, hij kan wel netjes opzetten' maar bij de latere foto's is dat niet meer te zien... Jammer, want dan had ik ze mooier gevonden. Op zich kan ik dat absurde wel waarderen, al kan ik het met de beste wil van de wereld niet mooi noemen.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:44

oomens schreef:
Cowgirl schreef:

:=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:47

Galathil schreef:
SusanH schreef:
Snap wel gelijk weer waarom ik niks met kunst heb. Ik word er onpasselijk van %)

Ik zou dit dan ook geen kunst noemen, hij heeft de paarden immers niet uit marmer gehouwen...

Tja ik moet meteen weer denken aan " Stop making stupid people famous." triest dat deze man meer aandacht van de media krijgt dan de gemiddelde kunstenaar die wél talent heeft.

Gelukkig is 'het moet van marmer zijn' dan ook geen eis om te bepalen of iets wel of geen kunst is :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:28

moonfish13 schreef:
Voor wie denkt dat er geen kunst gemaakt van mensen is..
Gunther von Hagens is daar imo een heel mooi voorbeeld van.
[ [url=m/3MXPxz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee, die kende ik nog niet! Interessant!

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:50

wapitie schreef:
Bha! Ik vind dit walgelijk, noem het geen kunst. Ik word er misselijk van....dat wel!

Helemaal met jou eens, walgelijk, die vent is gestoord.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 15:42

Ziek. Gestoord. Afschuwelijk. Zomaar een paar woorden die in mij opkomen als ik die foto's zie.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:00

Nicky1963 schreef:
Ziek. Gestoord. Afschuwelijk. Zomaar een paar woorden die in mij opkomen als ik die foto's zie.

Er zijn er ook zat die deze termen voor Dali gebruiken. Persoonlijk vind ik zijn werk heel boeiend.

Kunst is heel persoonlijk. Sommige mensen lopen weg met een schilderij van een fruitschaal of een vaas met bloemetjes. Ik vind dat saai. :)

Barnett Newman maakte een schilderij van miljoenen rode puntjes. Het lijkt sprekend op een rood vlak. Ik noem dat geen kunst. Andere mensen wel. :)

De geweldige persoonlijkheid Han Perier heeft een, imo, fantastisch werk gemaakt: 'Het laatste avondmaal'. Ik hield niet meer op met lachen, anderen spugen van die man en zijn doek. :)

En dit? Dit is niet mijn smaak. Gelukkig is niet één kunstenaar ter wereld afhankelijk van mij. En ook niet van jullie. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:03

Klaas15 schreef:
wapitie schreef:
Bha! Ik vind dit walgelijk, noem het geen kunst. Ik word er misselijk van....dat wel!

Helemaal met jou eens, walgelijk, die vent is gestoord.

Wat een domme opmerking 8)7

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:18

Fenrir schreef:
Gelukkig is 'het moet van marmer zijn' dan ook geen eis om te bepalen of iets wel of geen kunst is :+

Je hebt gelijk. Brons of canvas en olieverf telt ook.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:45

Haha grappig. _O-

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:58

Respectloos naar de overleden dieren toe en smakeloos opgezet. Naast het feit dat ik het echt heel lelijk opgezet vindt zie ik er de kunst niet van in. Ik vind een opgezet dier wel mooi als hij in zijn waarde wordt gelaten en het dier zo natuurgetrouw wordt weergegeven.
Op deze manier ziet hij de dieren als speelgoed.. Zonder daar een statement (voor het dier zelf) mee te willen maken. Zo kan ik bijvoorbeeld het (op het eerste gezicht ook onsmakelijke) werk van kunstenares Tinkerbell wél weer begrijpen. Ze maakt bijvoorbeeld van een dode cavia een soort robotje om te laten zien dat deze beestjes vaak als speelgoed worden behandeld.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:10

Fenrir schreef:
Wat een domme opmerking 8)7

Wow jeetje laat iedereen gewoon zijn mening geven hier over.. Om iemands reactie meteen dom te gaan noemen.. :oo

Ik begrijp de reacties van wapitie, Klaas15 en Nicky1963 wel. Het gaat hier niet gewoon om een schilderij maar er zijn daadwerkelijk overleden dieren heel herkenbaar in gebruikt. En niet bepaald op een manier die ze een laatste eer bewijst.. integendeel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:18

Prima om het niet mooi, walgelijk etc. te vinden maar gelijk de kunstenaar als gestoord te bestempelen vind ik inderdaad een domme opmerking.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:29

Fenrir schreef:
Prima om het niet mooi, walgelijk etc. te vinden maar gelijk de kunstenaar als gestoord te bestempelen vind ik inderdaad een domme opmerking.

Dat komt dus door het stukje waarin de dode dieren niet bepaald eer aan wordt gedaan.. Het gaat hier niet meer alleen om een kwestie van smaak, er komt voor velen ook gevoel bij kijken. De kunstenaar gaat dit zelf niet lezen dus er wordt hier dus verder niemand persoonlijk aangevallen, bovendien doet een kunstenaar het meestal ook om dit soort reacties teweeg te brengen. Negatieve aandacht is immers ook aandacht.

Jij zit hier nu wel iemand rechtstreeks op Bokt aan te vallen door te zeggen dat je de reactie "dom" vindt en dat vind ik niet kunnen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:51

Marloez schreef:
Dat komt dus door het stukje waarin de dode dieren niet bepaald eer aan wordt gedaan.. Het gaat hier niet meer alleen om een kwestie van smaak, er komt voor velen ook gevoel bij kijken. De kunstenaar gaat dit zelf niet lezen dus er wordt hier dus verder niemand persoonlijk aangevallen, bovendien doet een kunstenaar het meestal ook om dit soort reacties teweeg te brengen. Negatieve aandacht is immers ook aandacht.

Jij zit hier nu wel iemand rechtstreeks op Bokt aan te vallen door te zeggen dat je de reactie "dom" vindt en dat vind ik niet kunnen.

Maar wie bepaalt wat 'eer' is? Het dier zelf is dood en zal het werkelijk geen moer uitmaken en zijn nog levende soortgenootjes ook niet. Is het dan eervoller als hetzelfde stukje dier in de grond gestopt was? Of in de as gezet was? Of in een handtasje verwerkt? Ook dat is iets heel persoonlijks, vind ik.