Politieagente aangevallen na val van paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plu74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:03

En dat vinden ze zelf ook, anders hadden ze de spullen van meneer niet vergoedt. :D

En verder.....losers en kuddedieren met een laag IQ heb je helaas overal. Heel jammer, want er zitten inderdaad ook vooral gewoon normale, gezellige supporters in een stadion. Dit soort sneue acties maken dat je liever thuis voor de tv gaat zitten. En ik vind het vooral voor het paard erg triest. De agente weet welke risico's er zitten aan haar vak, en heeft daar zelf voor gekozen. Het paard had die keuze niet, dat vind ik altijd het dubbele aan politiepaarden.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:10

Voordat de politie charges gaat uitvoeren wordt daar voor gewaarschuwd. Dat zijn ze verplicht en dat gebeurd meerdere keren. Minimaal 2x meestal vaker. Dat gebeurd omdat ze geweld gaan gebruiken. Daarom wordt en luid en duidelijk, bij optreden door de ME via een megafoon omgeroepen dat iedereen zich moet verwijderen omdat anders geweld wordt gebruikt. Dat is daar ook meerdere keren omgeroepen.
Als ze dan een charge gaan uitvoeren dan is er geen tijd meer en geen mogelijk meer en ook geen aanleiding meer om iedereen te ontwijken, er is al gevraagd aan iedereen om zich te verwijderen, dus als je blijft staan wordt er geweld tegen je gebruikt. Het doel is dat iedereen zich verwijderd namelijk.
Het is niet aan de politie om die waarschuwing in meerdere talen te doen, niet om aan alle aanwezigen te vragen of ze misschien slechthorend zijn, en ook niet om nog een keer na te gaan of iedereen op heeft gelet.
Tuurlijk is de kans groot dat deze man geen notoire relschopper is en niet op stond te letten. Dus heeft ie pech en stond waarschijnlijk op de verkeerde plek op de verkeerde tijd. Dat is echter niet de fout van de politie. Die hebben er alles aan gedaan om alle aanwezigen te waarschuwen.
Die man heeft daar waarschijnlijk gewoon niet op staan letten ( ik snap niet hoe je dit trouwens kunt missen maar alla.) is per ongeluk in het tumult terecht gekomen en daarom heeft ie netjes zijn schade vergoed gekregen. Collateral Damage

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:20

WeCo verwoord precies wat ik van het hele voorval vindt :j Je moet het echt heel bont maken voordat de politie geweld gaat gebruiken. Jammer voor de meneer met de telefoon, maar kom op...maak je dan uit de voeten als je het uit de hand ziet lopen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:45

_San87_ schreef:
sureido schreef:

Dit zegt al genoeg over dat de politie deze keer wel fout zat. Goed dat het gefilmd is en blijkt dat er gewoon gelogen wordt door die woordvoerster.

De politie zat niet fout. De man had gewoon pech en stond zelf ook niet op te letten.

Ach hou toch eens op met die verheerlijking van de politie. Of zit je soms zelf bij de bereden politie? Deze man wordt vol van achteren aangereden. Dat kan per ongeluk gebeuren. Stuurfout. Maar er is immers plek om te paseren. Dat dat in het heetst van de strijd niet lukt, kan. Maar bied dan ook netjes je excuus aan. Rijd je moedwillig iemand op deze manier van achteren aan. Omdat hij daar niet mag staan(?!?). Dan spoor je gewoon niet en hoor je in dat blauwe pak op dat paard niet thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:47

Jenny, jij noemt het verheerlijking van de politie (omdat iemand misschien zelf bij de bereden politie zit?), dan stel ik de vraag andersom:
Stop eens met het afzeiken van de politie, of ben je zelf soms een drugsdealende hooligan?

Verder sluit ik me volledig aan bij de post van WeCo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:14

Jennyj01 schreef:
_San87_ schreef:

De politie zat niet fout. De man had gewoon pech en stond zelf ook niet op te letten.

Ach hou toch eens op met die verheerlijking van de politie. Of zit je soms zelf bij de bereden politie? Deze man wordt vol van achteren aangereden. Dat kan per ongeluk gebeuren. Stuurfout. Maar er is immers plek om te paseren. Dat dat in het heetst van de strijd niet lukt, kan. Maar bied dan ook netjes je excuus aan. Rijd je moedwillig iemand op deze manier van achteren aan. Omdat hij daar niet mag staan(?!?). Dan spoor je gewoon niet en hoor je in dat blauwe pak op dat paard niet thuis.

Ik werk niet bij de bereden politie, überhaupt niet bij de politie, daarnaast ben ik ook nog eens tegen het inzetten van dieren bij dit soort dingen.

Daarentegen weet ik wél hoe charges werken. Wat denk jij dat het idee achter een charge is? Want als ik jouw reactie zo lees heb je geen flauw idee wat de politie aan het doen was die donderdagavond. Lees WeCo haar reactie eens, anders.

Overigens heeft de meneer excuses gehad en wordt schade aan zijn spullen vergoed. Betekent niet dat de politie schuld bekent, maar gewoon netjes met een ontstane situatie omgaat. En de meneer in kwestie snapte wat er aan de hand was ook nog eens. Jammer voor hem dat ie er pas achteraf achter kwam.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:16

plu74 schreef:
En dat vinden ze zelf ook, anders hadden ze de spullen van meneer niet vergoedt. :D

En verder.....losers en kuddedieren met een laag IQ heb je helaas overal. Heel jammer, want er zitten inderdaad ook vooral gewoon normale, gezellige supporters in een stadion. Dit soort sneue acties maken dat je liever thuis voor de tv gaat zitten. En ik vind het vooral voor het paard erg triest. De agente weet welke risico's er zitten aan haar vak, en heeft daar zelf voor gekozen. Het paard had die keuze niet, dat vind ik altijd het dubbele aan politiepaarden.

Netjes omgaan met een ontstane situatie betekent niet dat er schuld bekend wordt. Agenten die relschoppers uit elkaar drijven kunnen niet zien of iemand daadwerkelijk een relschopper is of een toevallige bijstander. En voor een charge wordt er niet voor niets duidelijk gewaarschuwd. Kies je ervoor dat te negeren of let je niet op, sja dan krijg je dit soort dingen.

Voor meneer niet leuk, voor de politie ook niet. Maar om de politie af te vallen om een onoplettende omstander die niet reageert op waarschuwingen, sja.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:20

Omdat je vind dat de politie een fout maakt ben je een drugsdealende hooligan.... Wauw :')

Stop aub met het sprookje 'politie doet alles goed'

Als jullie het filmpje hebben gezien, zie jullie een straat waar mensen weg rennen maar ook heel veel mensen stilstaan naast de weg. (Ook oude mensen met kinderen) De politie reed door die massa heen, en daar stond die man net achter. Ik weet niet of jullie het gezien hebben - denk het niet? Maar dan zie je ook dat er een hele groep mensen tussen de paarden en de man staan. Plus hij staat er met zijn rug naar toe te appen/sms'en. Ik kan me HEEL goed voorstellen dat die man het niet gezien/gehoord heeft.

De politie heeft in dit geval een fout gemaakt en net excuses aangeboden, maar stop met die verheerlijking dat ze niks fout hebben gedaan. Nogmaals sta ik 100% achter De politie maar deze maken ook fouten.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:25

Oh ja was even vergeten dat dit vooral topics zijn om *\o/* . Want het was een fantastisch georganiseerde actie die vlekkeloos verliep. Paar schrammetjes meer niet.

Debbie00

Re: Politieagente aangevallen na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:29

Die vent staat idd midden op de weg met z'n telefoon te klooien. Terwijl er mensen langs hem heen rennen. Ik weet niet of hij door had wat er ging gebeuren. Dat hij tegen het paard zou zijn gebotst is onzin. Iedereen kan zien dat dat niet zo is. Dat tuig dat de agente schopt mogen ze van mij opsluiten in de smerigste gevangenis in het buitenland!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:29

Ik heb het filmpje gezien, het was een grote menigte mensen dat wegrende, vervolgens doemde de meneer op. Geen idee hoe de agent te paard hem had moeten ontwijken.

Tevens ook geen idee hoe je niet door kunt hebben dat er een charge uitgevoerd wordt :o .

En ik ben nog steeds van mening dat de bereden politie in dit geval geen fout heeft gemaakt. En dat heeft niks met verheerlijking mijnerzijds te maken.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 08-04-17 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:31

Aangeven dat de politie niet fout zit heeft helemaal niets met verheerlijking te maken. Zoals al aangegeven hebben ze precies volgens de richtlijnen gewerkt. Ze zijn niet voor niets begonnen met charges uitvoeren. Het liep daar zo uit de hand met het criminele gedeelte van vak P, nogmaals ik noem het bewust niet de supporters van vak P maar het criminele gedeelte van vak P, dat ze nota bene meerdere keren gericht met rubberen kogels hebben geschoten op die gasten. Hoevaak denk je dat dat voorkomt in Nederland? Bijna nooit. Zo was de situatie daar op dat moment en dan wordt er, na meerdere waarschuwingen dat men zich moet verwijderen, door sommige nog steeds verwacht van de politie dat ze hinkstapspringend eventuele goedwillende burgers in het tumult ontwijken? Moeten ze dat dan kunnen zien aan de haarkleur/kleding/blauwe ogen?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:55

Waren jullie er bij dan dat jullie weten dat er meerdere malen gewaarschuwd is? Gewoon puur uit nieuwsgierigheid!

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:30

sureido schreef:
Waren jullie er bij dan dat jullie weten dat er meerdere malen gewaarschuwd is? Gewoon puur uit nieuwsgierigheid!

Hoor je op een video die op internet staat

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:53

Ik heb het filmpje van het omver lopen nogmaals net bekeken en hoor alleen wat geroep van supporters ipv 'KIJK UIT'

De politie op het paard kijkt niet eens om wanneer het gebeurd... :')

Maar ik vind het moeilijk een oordeling geven over een moment opname.

Nico1949

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:53

Weco heeft helemaal gelijk, de politie is zelfs verplicht bij het gebruik van geweld tegen betogers etc. De volgende woorden middels de megafoon te roepen: "Hier spreekt te politie, verwijder u of geweld wordt gebruikt"en dit wordt dan nog een aantal keren geroepen. Ja en als je dan denk ik wil wel vechten met de politie en ik ben niet bang voor paarden, honden en de lange wapenstok, dan kan het weleens fout gaan. Ik spreek uit ervaring 43 jaar politie werk. Van 1980(kroningsrellen A'dam) tot 1990 bij de toen opgerichte Aanhoudings Eenheid). Bij alle grote rellen en div. voetbalwedstrijden gewerkt, ik kan er een boek overschrijven. Het is ook altijd makkelijk om achteraf te oordelen in alle rust en zonder er bij te zijn geweest. Als politieagent met beschermde kleding, helm met vizier en het geluid van de portofoon in je oor, heb je ook niet zo veel bewegingsvrijheid. Dan komt ook nog de adrenaline bij want je weet nog niet of je 's avonds/'s nachts nog thuis bij je gezin komt.
Ps. Het paard heeft niets opgelopen en is verder gezond.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:11

Citaat:
http://www.hpdetijd.nl/2017-04-10/polit ... fc-twente/

De politietop riskeerde een ramp bij ontruiming stadion FC Twente
10 april 2017 16:47
Samen met mijn broer bezocht ik afgelopen donderdag de wedstrijd FC Twente-PSV. Een enerverende voetbalavond eindigde in een deceptie, verwarring en gevoelens van lichte paniek en onveiligheid. Niet door ‘hooligans’, maar door toedoen van de politie, die de levens van vele burgers op het spel zette in de jacht op een paar zakjes drugs.
Nadat een tachtigkoppige politiemacht eerst het clubhonk van Vak P en later dat bewuste vak in het stadion had bestormd, riep de speaker het publiek op het stadion te verlaten. Verwarring alom. Een bommelding? Een gevaarlijke gek met een pistool? En toen de bezinning: nee, want de wedstrijd ging gewoon door. Na ampele overweging gaven wij uit voorzorg maar gehoor aan de oproep en misten daardoor de ontknoping van een spannende pot voetbal.
Later bleek dat de ontruiming van het hele stadion op een misverstand berustte. Die was louter bedoeld voor Vak P. Hoe jammerlijk ook, dat is niet waar het in essentie om gaat, zo realiseer ik mij nu.
Mensenmassa’s op drift, tienduizenden mensen in paniek; daarbij vallen niet zelden tientallen en zelfs honderden doden. Denk aan het Heizeldrama, aan de diverse stadionrampen die er daarna nog zijn geweest, zoals in Moskou, Zuid-Amerika en vooral Afrika. De aanleiding kan zelfs een klein incident betreffen.
Rubberen kogels
De politie viel afgelopen donderdag met veel machtsvertoon tijdens een wedstrijd een vak met duizenden emotionele, adrenalinegestuurde voetbalfans van FC Twente binnen. Kort daarvoor had de politie rubberen kogels afgevuurd. Maar een opgewonden meute onderkent het verschil niet tussen echte kogels en dummies.
Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als heel Vak P op de vlucht was geslagen richting de andere stadionvakken, die dan ook weer op de vlucht slaan. Er waren 25.000 mensen in het stadion, waaronder kinderen en gehandicapten. Die komen niet binnen een paar minuten door de trappengangen veilig buiten. Nee, die worden onder de voet gelopen, vertrapt, geplet.
Misschien is het aan de Twentse nuchterheid en relativeringsvermogen te danken dat dit soort taferelen uitbleven. Maar voor een kolkende Kuip durf ik mijn handen niet in het vuur te steken.
De politieleiding en andere verantwoordelijke bestuurders die deze buitenproportionele, onbezonnen, ja zelfs krankjoreme actie hebben bedacht, moeten niet alleen per direct terugtreden wegens incompetentie, maar zouden strafrechtelijk vervolgd moeten worden. Zij hebben een stadionramp geriskeerd en de levens van vele burgers op het spel gezet.
Bart Bosch is jurist en journalist. De burgemeester van Enschede moet zich vanavond (maandagavond, red.) verantwoorden voor het politie-optreden.

en zo denk ik er ook over.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:20

Och ja het is altijd zo makkelijk de schuld naar anderen te schuiven als je jezelf misdraagt.Wij noemen voetbal altijd de moderne manier van oorlog voeren geen wedstrijd kan normaal verlopen. Tegenwoordig zelfs niet in amateur klasse ook daar zie je steeds meer geweld opduiken,naar scheidsrechters ,grensrechters ,voetballertjes en ouders onderling. .Maar nee hoor,de politie heeft het gedaan >;)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:25

RaafSmits schreef:
Dat iemand hier nog "lol "in heeft om zó naar een wedstrijd te gaan kijken.
Bha........dan ga je écht alleen maar om te rellen.
Anders dan dát en sensatie zoeken is daar niet te beleven.

Punt is, dat je als "normaal mens" toch amper naar n voetbalwedstrijd durft te gaan? Ik zou t doodeng vinden, dat massale gerel.

En intrappen op n hulpeloze persoon ( wie dan ook) is not done en geeft echt het onfatsoen en onbeschoftheid etc van bepaalde personen aan.
zeg t al vaker, maar de wereld wordt er echt niet leuker op...

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:44

cp112 schreef:
Wanneer wordt dat hele schijtvoetbal nu eens afgeschaft. Wat een stel idioten weer -:(-

Wat een onzin zeg. Dit heeft helemaal niks met 'dat hele schijtvoetbal' te maken. Dit zijn gewoon idioten die een paar schakels missen in hun bovenkamer en een excuus zoeken om lekker te rellen. Nu doen ze dat toevallig bij voetbal, omdat het kan er er niet hard genoeg tegen wordt opgetreden (zoals bijvoorbeeld in Engeland), maar als je voetbal afschaft gaan ze heus wel een andere sport verzieken voor mensen die wél gewoon normale supporters zijn hoor. Moeten we dan maar meteen elke denkbare sport zonder publiek laten doorgaan?

Getup schreef:
Punt is, dat je als "normaal mens" toch amper naar n voetbalwedstrijd durft te gaan? Ik zou t doodeng vinden, dat massale gerel.

Ach, ik ga al 15 jaar zeer regelmatig naar wedstrijden in het grootste stadion van nederland en ik heb me nog nooit onveilig gevoeld hoor. En in tegenstelling tot wat veel mensen hier lijken te denken: ik ga écht om naar de wedstrijd te kijken en mijn ploeg aan te moedigen hoor, niet om scheldtirades af te steken, mee te doen aan spreekkoren, te rellen of omdat ik wel wat sensatie in mijn leven kan gebruiken. :+ Er zijn echt nog mensen die gewoon clubliefde hebben en hun spelers willen steunen en gelukkig zijn dat er nog altijd HEEEEEEL veel meer dan die paar idioten. :)
Laatst bijgewerkt door gekkesies op 11-04-17 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:59

Ik snap echt dat gezeik met die voetbalwedstrijden niet hoor. Bij zo ongeveer iedere andere sport kunnen mensen normaal doen maar bij voetbal loopt het altijd op dit soort ongein uit.

Totaal gebrek aan respect en menselijkheid in zijn algemeen. Ik kan hier alleen maar misselijk van worden.

Jammer dat de groep idioten het verpest voor de normale mens. Wat mij betreft mogen ze veel en veel harder optreden tegen de hooligans.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:51

@danzzz Goed stukje. Alleen jammer dat de "deskundigen" het zo niet zien.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:45

Stel het uitvoeren van de politie actie is niet volgens het boekje verlopen en stel dat de charge niet goed is aangekondigd welk recht heb je dan om iemand tegen zijn hoofd te schoppen???

Die zelfde agent(e) komt misschien wel naar een noodoproep om jou, jouw kind of andere dierbare te redden

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:52

WeCo schreef:
Ach hou toch op. Het was prima gecoördineerd. Het wordt lastig om een inval buiten wedstrijdtijden te doen als er juist gedurende de wedstrijd drugs wordt verhandeld.
De stadionspeaker maakte een fout door niet alleen vak P te benoemen, maar daar kunnen Gemeente en politie niets aan doen.
43 wikkels harddrugs klaar voor de verkoop. Gebruikte wikkels op de toiletten van vak P en dan nog meerdere hoeveelheden drugs bij bezoekers van vak P.
Reden genoeg dus om het supportershome/rovershol binnen te vallen. Dit is niet de eerste poging om er weer een supportershome van te maken. Een home voor supporters dus niet voor criminelen.

En dan de zogenaamde onschuldige slachtoffers. Meerdere keren werd per megafoon omgeroepen dat iedereen zich diende te verwijderen omdat er anders ernstig geweld werd gebruikt. Niet 1 x maar veel en veel vaker, als je dan met je eigenwijze hoofd vindt dat jij niet weg hoeft te gaan omdat jij niets doet en het recht hebt om daar te blijven staan dan heb je dus inderdaad kans om omver gelopen te worden door een paard of gebeten te worden door een hond.

En dan wordt het zielige verhaal van de vrouw van de gebeten man ook maar gelijk klakkeloos voor waar aangenomen. Manlief stond geheel onschuldig op een parkeerplaats te wachten op zijn vrienden....Ja tuurlijk. Heb je de beelden gezien. Daar stond zoveel stenengooiend volk voor dat die honden daar niet eens konden komen. Maar ja klinkt natuurlijk beter als thuiskomen en zeggen tegen je vrouw dat je met 10 maten een op de grond liggende politieagente in elkaar aan het schoppen was.

Tuurlijk was de sfeer in het stadion goed. De supporters hadden er dan ook niets mee te maken en hadden na afloop van de wedstrijd ook gewoon naar huis kunnen gaan.
Ik ben zelf voetbalsupporter en mijn beide zoons staan bij de harde kern op de tribune. Maar beiden weten donders goed dat ze niet jankend thuis moeten komen als ze zijn gebeten door een hond of een klap met een wapenstok hebben gehad. Dan krijgen ze er van moeders nog een draai om de oren bij. Want dan waren ze ernstig op de verkeerde plek en hebben ze op zeker niet geluisterd naar de vorderingen van de politie.

Het waren stoere mannen geweest als ze die politieagente in bescherming hadden genomen tegen hun bloedproevende schoppende matties. Die trouwens weer niet dapper genoeg waren om op de hondenbrigade te wachten, maar wel met zijn allen inschoppen op een op de grond liggende politieagente. Joh dapper hoor!!

+:)+

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:10

Ik hoop dat het ooit eens zover komt dat clubs en supporters die idioten gaan aanpakken. Naar mijn idee wordt daar echt te laks mee omgegaan.