Pony kan weer lopen dankzij prothese

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LottieLover

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:01

Paardje heeft ook een fb pagina, angel marie the three legged mini. Heel veel mensen reageren dat het heel goed is wat ze doen en respect enz... je hoeft toch niks van paarden te weten om te zien dat diet dieronterend is?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:04

Wow dit is echt ongelooflijk! Snap niet dat er mensen zijn die dit oke vinden!
Ben in principe echt tegen protheses bij paarden, maar dat ponietje hierboven lijkt het nog wel oke te hebben. Dan kan ik me er in vinden.
Dit geval is echter afschuwelijk!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:33

Ik gruwel hier van.......maar ik gruwel net zo goed van honden en katten die half verlamd in wagentjes hangen.
Toch hebben die dan opeens weer veel begrip en fans.
IK zal het nooit begrijpen.
En dan ook nog beweren dat de pony het zo fijn vind.......haar gezicht / houding verteld iets anders.
Nog zo een raar argument: We kunnen haar niet missen..........
An me hoela..........ook mét prothese gaat deze pony een keer dood.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:38

Wat is er mis met cushing medicijnen?
Ik ken een heleboel paarden die dan zonder problemen kunnen leven.
Die dat net kunnen is een ander verhaal, maar dat is dus geen standaard gegeven.

Arianaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:47

Wat egoistisch zeg..
Ik vraag me dan ook af hoe die arme pony uberhaupt 3 maanden met 3 benen heeft geleefd.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:55

LottieLover schreef:
Paardje heeft ook een fb pagina, angel marie the three legged mini. Heel veel mensen reageren dat het heel goed is wat ze doen en respect enz... je hoeft toch niks van paarden te weten om te zien dat diet dieronterend is?

Ik heb eens een kijkje genomen en begrijp ik nou goed dat ze dat arme dier van Maine naar Californië en weer terug naar Maine en dan naar Virginia hebben gesleept?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:59

Dat arme dier....
Sommige mensen vinden het lastig te begrijpen dat paarden geen mensen zijn lijkt het soms wel.
Dat hondje wat ook in het filmpje voorbij komt vind ik dan nog een ander verhaal. Maar dat dier zou alsnog beter met 3 poten af zijn dan met zon prothese.

Walgelijk

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:12

Bij ons op stal is drie weken geleden een veulen ingeslapen nadat de moeder op een van de achterbeentjes was gaan staan (met als gevolg een complexe open beenbreuk en zeer veel schade aan pezen, weefsel, etc). Ik ben ongelooflijk blij dat die eigenaar zijn verantwoordelijkheid wel heeft genomen, in tegenstelling tot de mensen in het filmpje. Van een dier houden betekent dat je de beste keuzes voor een dier moet maken. Deze mensen maken niet de beste keuzes voor hun dier. Deze mensen maken de beste keuzes voor zichzelf en dat is op zijn zachtst gezegd erg egocentrisch. Hopelijk worden ze, nu het filmpje bekendheid krijgt, overtuigd door de reacties en doen ze wat ze maanden geleden al hadden moeten doen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:13

Wat een vreselijk egoïstisch besluit is dit.

Hoe vaak moet het nog gezegd worden dat een paard een vluchtdier en een kuddedier is dat absoluut niet op drie benen kan overleven, zelfs niet in gevangenschap??

Mensen moeten zo nodig altijd alles in leven houden zelfs als het een 12/10 scoort op de schaal van ellende. Bah. -O-

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:47

Hier wordt ik dus echt misselijk van, bah. Het arme dier heeft niet een goed been. Zo'n beestje heeft een toekomst van artrose en pijn en zal nooit paardwaardig kunnen leven. Nooit in een kudde dus geen mogelijkheid tot normaal sociaal paarden gedrag.

Triest.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:58

Vreselijk
Zou zo een petitie tekenen om deze schat naar de eeuwige groene weides te sturen .

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:01

Waar kan ik tekenen

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:05

Ik heb het filmpje weggeklikt..
Verschrikkelijk, vind het pure dierenmishandeling.

Kabayo schreef:
Net zoals cushing medicijnen.

Ten eerste wat hebben cushing medicijnen er mee te maken?
Ten tweede wat is er mis mee?

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:08

Koper schreef:
LottieLover schreef:

Ik heb eens een kijkje genomen en begrijp ik nou goed dat ze dat arme dier van Maine naar Californië en weer terug naar Maine en dan naar Virginia hebben gesleept?

Ja dat begreep ik er ook uit, ze kwam dan misschien in een commercial! Echt geen woorden voor...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:12

Tyrcanol schreef:
Ik heb het filmpje weggeklikt..
Verschrikkelijk, vind het pure dierenmishandeling.

Kabayo schreef:
Net zoals cushing medicijnen.

Ten eerste wat hebben cushing medicijnen er mee te maken?
Ten tweede wat is er mis mee?

Levens verlengend. De mens wil alles in leven houden. Daar reageer ik op.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:14

Ik heb even op youtube naar nog wat paarden met protheses gekeken. Maar voor een paard vind ik het niet geschikt.
Een hond of kat met 3 poten redt zich wel. Maar een paard is toch een heel ander verhaal.
Zag nog wat andere gevallen op yt voorbij komen. Vond het maar niks.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:17

Dat is toch totaal niet vergelijkbaar kabayo? Of vind jij alle mensen die hun cushing paarden medicatie geven ook dierenmishandelaars??

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:33

Tyrcanol schreef:
Dat is toch totaal niet vergelijkbaar kabayo? Of vind jij alle mensen die hun cushing paarden medicatie geven ook dierenmishandelaars??

Dat zeg ik helemaal niet. Maar het is wel levens verlengend toch? Ik lieg toch niet. Heb geen enkel woord gezegt dat dat ook mishandeling is. Maar fijn. Als je er nog wat over kwijt wilt stuur je maar een pb
Mijn cushinh pony krijgt t niet.

Graag ook even lezen waarop ik heb gereageerd ipv moord en brand te schreeuwen
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 30-03-17 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:35

Chasey schreef:
Ik heb even op youtube naar nog wat paarden met protheses gekeken. Maar voor een paard vind ik het niet geschikt.
Een hond of kat met 3 poten redt zich wel. Maar een paard is toch een heel ander verhaal.
Zag nog wat andere gevallen op yt voorbij komen. Vond het maar niks.

Heb je ook diegene hier in het topic genoemd gezien? Deze vond ik namelijk nog wel prima!
Al weet je natuurlijk nooit hoe het met drukplekken etc zit.. Mijn keus zou het in ieder geval nooit zijn!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:36

Tyrcanol schreef:

O, je zou ze de kost moeten geven. Zodra je meldt dat je je PPID'er geen medicatie krijgt ben je een dierenbeul. Je wil niet weten waar ik allemaal voor ben uitgemaakt. Terwijl er heel veel nadelen zijn aan medicatie. Mishandeling zou ik het niet willen noemen, en het staat natuurlijk niet in verhouding tot het leed van dit ponietje. Maar het is wel het rekken van het leven van een dier omdat je gedreven wordt vanuit je menselijke emotie.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:39

Arme pony.... stomme doorgeslagen Amerikanen... deze was echt veel beter af geweest als veulen biefstuk

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:43

Wauw ik schrik hier van.
Ik kan best begrijpen dat je je aller liefste vriendje zolang mogelijk bij je wilt houden als het te doen is.
Maar dit is pure dieren mishandeling -:(-

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:46

dit is eigenlijk geen discussie die hier thuis hoort.
Ja medicatie geven is rekken, maar moet ik mijn pony dan maar laten gaan? Ze doet het super op de medicatie en is er duidelijk van op geknapt.
ik weet heus wel dat ze een tikkende tijd bom is en het elk moment om kan keren en afgelopen kan zijn.
Maar om uit voorbaat al te zeggen ik kap er mee .. :n

Overigens vind ik de ernst van rekken totaal onvergelijkbaar met dit filmpje en daar doelde ik op.

Het hele hebben en houden van paarden is gedreven op je menselijke emoties...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:50

Je hebt rekken en rekken. Die van mij krijgt ondersteuning bij het invallen in de winter. En ze krijgt ondersteuning (maar geen medicatie) bij de PPID. Maar wat ik al zei: dat is een ander soort rekken dan de kwelling in de OP. Daarnaast heeft mijn pony voor mij een zeer praktisch nut, het is niet alleen sentiment. Een veulen van 3 maanden heeft naar mijn idee, afgezien van promotie en aandacht, zoals die commercial en aandacht voor de knappe dokter die de prothese heeft geknutseld, geen nut. Als leven lijden wordt, wat het voor dit dier is, dan ben je al een paar grenzen te ver.
Laatst bijgewerkt door Koper op 30-03-17 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:51

Ik zie het vergelijk met cushing en dus aangename levensverlenging niet in vergelijk met deze marteling voor het diertje.