Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:55

En dat is toch ook te gek voor woorden dat het ooit zover is gekomen.
Dachten we eindelijk na de os weer de goede kant op te gaan zit hier weer een jury die de fei niet volgt.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:56

Afbeelding
Afbeelding

Tja de held totilas, gewoon een willekeurig filmpje aangeklikt en wat screenshots gemaakt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:57

Aysha ik denk dat hij thuis wel erger gewend is.
Hier kan hij nog rommelen omdat hij tussen borst en ll ruimte heeft om te rommelen.
Er is ook geen stille aanleuning.
Kijk maar eens bij die uitgestekte draf aan het begin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:12

bruintje123 schreef:
Hier kan hij nog rommelen omdat hij tussen borst en ll ruimte heeft om te rommelen.

Dat bedoel ik: vrijwel elke strakke/starre hand die ik ken / zeker weet dat die er is omdat de ruiters er nog trots op zijn ook, hebben een belachelijk stille hoofdhouding als gevolg. :)
Dat de aanleuning niet goed is staat als een paal boven water maar ik durf te twijfelen of een strakke/sterke hand de oorzaak is. In mijn ervaring is de aanleuning dan juist veel statischer dan hier getoont wordt.

Elisa2

Re: Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:26

Ik heb het filmpje bekeken en om eerlijk te zien zie ik wel verbetering ten opzichte van de vorige filmpjes van deze combinatie. Hij houd ook zijn tong weer binnenboord wat ook een positief teken is denk ik.

Ik ben het ermee eens dat hij nog veel meer van achter naar voor gereden zou kunnen worden met het neusje er uit en een mooiere verbinding. En dat stukje is niet Adelinde's sterkste kant..maar ik las dat ze nu is gaan lessen bij Bert Rutten dus wellicht komt daar nog verbetering in.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:32

Dit zou het summum onder het rijden moeten zijn..?? En t scoort! Denk niet dat onze mening er erg toe doet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:33

pol1 schreef:
Dit zou het summum onder het rijden moeten zijn..?? En t scoort! Denk niet dat onze mening er erg toe doet..

Ja eens, ik vind het ook best triest en jammer... Zo hoeft het van mij ook niet.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:41

Mijn paard fluit mij direct terug als ik tekort, te strak rij ( gaat dan korte pas maken, naar zelfs lichtelijk onregelmatig).. Deze zou dan ook via de achterdeur in de salami verdwijnen ( mocht ze in die kringen belandt zijn).. alleen een paard wat ( op de korte termijn) sterk genoeg is zal overleven op deze trainingsmethode.
Op stal hier gebeurt bij vele precies t zelfde paarden die ver achter de LL lijn worden gereden met praktische kin op de borst.. Deze mensen denken niet na wat dat doet voor een paardenlijf.. Maar komen wel thuis met punten.. Best frustrerend af en toe.. Mijn paard heeft moeite de bovenlijn los te laten en zet alles op alles om dit voor elkaar te krijgen..En dat kost tijd heel veel tijd! Tijd die er in de topsport niet is maar schijnbaar bij de amateur ook niet meer..

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:54

Het zou best kunnen dat de aanleuning hier feitelijk niet zwaar is, maar in dat geval zou ik zeggen dat er ook geen sprake is van een correcte aanleuning, maar dat het paard achter het bit is. Op dit niveau mag je toch wel verwachten dat een ruiter in staat is het paard naar de hand toe te rijden, van achter uit? Het hele beeld klopt gewoon niet, zo'n enge hals met valse knik en regelmatig bijna in een eindstand, regelmatig een weggedrukt rug. Totaal geen balans in functioneren boven- en onderlijnspieren. Waarom zou dit paard niet op lengte gereden kunnen worden? Waarom waardeert de jury dit beeld?
Ben het met Ayasha wel eens dat het hier getoonde geen uitzondering is. Blijkbaar zijn de juryleden zo gewend aan het beeld van een korte, opgeprikte hals in de GP dat ze dit niet meer als afwijkend beoordelen. Zeker omdat de paarden zoveel bewegingstalent hebben dat ze ondanks de manier van rijden genoeg ruimte en expressie vertonen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:58

Ayasha schreef:
bruintje123 schreef:

Dat bedoel ik: vrijwel elke strakke/starre hand die ik ken / zeker weet dat die er is omdat de ruiters er nog trots op zijn ook, hebben een belachelijk stille hoofdhouding als gevolg. :)
Dat de aanleuning niet goed is staat als een paal boven water maar ik durf te twijfelen of een strakke/sterke hand de oorzaak is. In mijn ervaring is de aanleuning dan juist veel statischer dan hier getoont wordt.

Ik denk dus wel dat hij enorm strak wordt gereden, alleen nu niet met de kin op de borst. Hij heeft nu ruimte tussen kin op de borst tot aan de LL, in die ruimte zit hij op en neer te gaan.
Maar het is in mijn ogen nog steeds strak. Je ziet nergens een paard dat lekker soepel en losjes loopt.
En dan kan de hand/mond ook niet lekker en soepel aan voelen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:19

Askja schreef:
Het zou best kunnen dat de aanleuning hier feitelijk niet zwaar is, maar in dat geval zou ik zeggen dat er ook geen sprake is van een correcte aanleuning, maar dat het paard achter het bit is. Op dit niveau mag je toch wel verwachten dat een ruiter in staat is het paard naar de hand toe te rijden, van achter uit? Het hele beeld klopt gewoon niet, zo'n enge hals met valse knik en regelmatig bijna in een eindstand, regelmatig een weggedrukt rug. Totaal geen balans in functioneren boven- en onderlijnspieren. Waarom zou dit paard niet op lengte gereden kunnen worden? Waarom waardeert de jury dit beeld?
Ben het met Ayasha wel eens dat het hier getoonde geen uitzondering is. Blijkbaar zijn de juryleden zo gewend aan het beeld van een korte, opgeprikte hals in de GP dat ze dit niet meer als afwijkend beoordelen. Zeker omdat de paarden zoveel bewegingstalent hebben dat ze ondanks de manier van rijden genoeg ruimte en expressie vertonen.

Helemaal mee eens ook