De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:15

xyzutu2 schreef:
Als jullie deze layout willen houden dan zou ik sowieso dat wat nu als 'Ander nieuws' helemaal onderaan bundelt helemaal bovenaan plaatsen met als kopje 'Algemeen' of 'Algemeen nieuws'.
Al dat fokkerij- en sportnieuws is heel gezellig, maar daar zal nooit iets levensbedreigends in voorkomen terwijl dat in 'ander nieuw' wel aan de hand is in de vorm van Rhino uitbraken, mishandelde paarden, ontsnapte paarden, vervoersverbod ivm vogelgriep of varkenspest of wat dan ook.
Dat wat het belangrijkste/meest urgent is hoort bovenaan te staan als je voor thematisch kiest, en niet onderaan als restnieuws.

Mee eens. Maar ook een punt om over na te denken als je voor thematisch kiest: wat wil je uitstralen? Is bokt een site gericht op sport, fokkerij, of juist breder? Ik zou hetgeen het best past bij de uitstraling die bokt wil hebben, bovenaan plaatsen.
De voorpagina is immers je voordeur.

karuna
Drukke kabouter

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:19

Deze kleur is in ieder geval wel beter. Maar ik blijf erbij dat bij voorkeur eerst het overige/algemene nieuws bovenaan mag. Dat is voor iedereen leuk/belangrijk. Daarna community berichten. Van belang voor bokkers. Dan sport en fokkerij als laatste. De laatste twee categorien is voor een veel beperkter deel van bokt interessant om te lezen. Een normale krant begint ook niet met sport en financieel nieuws maar met algemeen nieuws, dan regionaal en als laatste sluiten ze af met financieel en sport. Dat heeft een reden

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:31

Amanda schreef:
Jammer _San87_. :)

Monster_tos schreef:
Is het niet mogelijk de nieuwe berichten Oranje te maken ipv berichten die bijzonder/leuk/zielig (geen idee wat de richtlijn is om een topic oranje te maken)? Elke keer als ik op de hoofdpagina kom wordt mijn blik weer getrokken naar de oranje topics, terwijl veel daarvan inmiddels al een week oud zijn..
Als je nieuw berichten een dag oranje laat weet je gelijk dat dat de nieuwe berichten zijn. Zo werkt onze nieuws pagina op het werk ook, ideaal!

Ik heb even overlegd en we gaan dit proberen :j
Met als richtlijn dat we de nieuwe berichten 24u oranje laten en daarna weer blauw. Dit zal geen exacte wetenschap zijn, aangezien het handmatig moet en we dit dus alleen kunnen doen op het moment dat iemand online is.

Zodra Bart met een tijdsaanduiding komt op de voorpagina, kijken we verder.

Edit: ze zijn inmiddels aangepast. Hoe vinden jullie dit?

Ja voor mij veel duidelijker *\o/* Scan even snel de oranje berichten en kan verder!

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:36

Top, dat het met de oranje berichten beter gaat +:)+

karuna schreef:
Deze kleur is in ieder geval wel beter. Maar ik blijf erbij dat bij voorkeur eerst het overige/algemene nieuws bovenaan mag. Dat is voor iedereen leuk/belangrijk. Daarna community berichten. Van belang voor bokkers. Dan sport en fokkerij als laatste. De laatste twee categorien is voor een veel beperkter deel van bokt interessant om te lezen. Een normale krant begint ook niet met sport en financieel nieuws maar met algemeen nieuws, dan regionaal en als laatste sluiten ze af met financieel en sport. Dat heeft een reden
Maar ook als je dat omdraait en het overige / algemene nieuws bovenaan zet, zal er commentaar komen. Dan staan er berichten bovenaan, waarvan er gezegd word 'is dit wel nieuws'.
De volgorde zal je nooit voor iedereen goed kunnen doen. De één vind sport interessanter en de ander vind het community nieuws interessanter.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:38

Wat zegt dat oranje kleurtje de lezer nu precies? Wat is het criterium voor oranje?
Het bericht is nieuw. Wat is de definitie van nieuw?

Wanneer is het oud en wordt het blauw?

Teveel oranje doet het doel teniet.
Maar gaat een bericht na bijvoorveeld 1 dag op blauw, dan is het geen hulpmiddel voor mensen die een paar dagen bokt niet hebben bezocht.

Kortom, geen goed doordacht alternatief voor de oude, duidelijke vermelding per dag.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:39

Boras:
Amanda schreef:
Met als richtlijn dat we de nieuwe berichten 24u oranje laten en daarna weer blauw. Dit zal geen exacte wetenschap zijn, aangezien het handmatig moet en we dit dus alleen kunnen doen op het moment dat iemand online is.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:42

Kun je geen optie erin maken zodat iedereen zijn eigen volgorde maakt? Ben je gelijk van het gezeik af..

Even serieus. Wat ik wel graag zou willen toevoegen is een vak wat online gaat als er dus iets belangrijks is als rhino of vogelgriep ofzo waar paarden eigenaren rekening mee moeten houden. Bijvoorbeeld boven de wiki foto van de dag eenzelfde vak met een foto en Belangrijk nieuws ofzo zodat je er niet omheen kan dat er rhino is geconstateerd ergens

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:44

aniek1985 schreef:
Top, dat het met de oranje berichten beter gaat +:)+

karuna schreef:
Maar ook als je dat omdraait en het overige / algemene nieuws bovenaan zet, zal er commentaar komen. Dan staan er berichten bovenaan, waarvan er gezegd word 'is dit wel nieuws'.
De volgorde zal je nooit voor iedereen goed kunnen doen. De één vind sport interessanter en de ander vind het community nieuws interessanter.

Dus zou je misschien niet moeten proberen nog meer voor de lezers te bepalen welke onderwerpen belangrijk zijn (dat doe je als redactie namelijk ook al door de keuze welke berichten je wel of niet plaatst), maar ze gewoon op volgorde van plaatsing weer te geven.
De lezer kan echt wel zelf kiezen waarop hij wel of niet klikt.

Leverde de oude indeling te weinig kliks op? Dan had je je ook kunnen afvragen of dat door de indeling an sich kwam of door de (keuze van) onderwerpen.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat de nieuwe indeling voor effect heeft op het aantal pageviews van de 'nieuws'artikelen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:45

Monster_tos schreef:
Is het niet mogelijk de nieuwe berichten Oranje te maken ipv berichten die bijzonder/leuk/zielig (geen idee wat de richtlijn is om een topic oranje te maken)? Elke keer als ik op de hoofdpagina kom wordt mijn blik weer getrokken naar de oranje topics, terwijl veel daarvan inmiddels al een week oud zijn..
Als je nieuw berichten een dag oranje laat weet je gelijk dat dat de nieuwe berichten zijn. Zo werkt onze nieuws pagina op het werk ook, ideaal!

Alleen voor mensen die eens per 24 uur bokt bezoeken is dit een oplossing,

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:49

Ik vind een eigen voorpagina ook geen slecht idee. Op de uni hebben wij dat ook, je eigen portal, kun je vanuit een keuzemenu helemaal indelen zoals je wil. Kopjes weglaten of juist toevoegen, zodat iedere medewerker of student precies te zien krijgt wat 'ie wil.

Voor mensen die niet inloggen hou je dan gewoon de standaard aan. Loggen ze in, dan zien ze hun eigen portal/voorpagina tenzij ze die niet hebben aangepast (hoeft dus niet, je begint met een standaard pagina die iedereen vervolgens kan instellen naar eigen wens).

Dit systeem wordt door veel bedrijven gebruikt dus zou mogelijk moeten zijn, toch?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:00

Marjoow schreef:
Kun je geen optie erin maken zodat iedereen zijn eigen volgorde maakt? Ben je gelijk van het gezeik af..

Even serieus. Wat ik wel graag zou willen toevoegen is een vak wat online gaat als er dus iets belangrijks is als rhino of vogelgriep ofzo waar paarden eigenaren rekening mee moeten houden. Bijvoorbeeld boven de wiki foto van de dag eenzelfde vak met een foto en Belangrijk nieuws ofzo zodat je er niet omheen kan dat er rhino is geconstateerd ergens

Geen idee, ik heb Bart een pb gestuurd om te kijken naar de mogelijkheden van verschuiving van vakken en dergelijke.

Sowieso kunnen we belangrijk nieuws zoals een rhino uitbraak ook oranje houden. Dan blijft hij in het scherm bovenaan staan :j

oomens: de indeling is onder andere aangepast omdat dit een wens was die uit de nieuwsenquête van afgelopen jaar bleek. Een wens van gebruikers. Daarnaast is deze wens er bij het team ook al langer.
Hij komt dus niet zomaar uit de lucht vallen.

Wat betreft de kliks: ik heb geen idee. Dat is een interessante om te monitoren aan het einde van de maand t.o.v. de laatste maanden van 2016 bijvoorbeeld.

Sokje: een eigen portal klinkt heel mooi. Maar technisch zijn we helaas beperkt (zo niet, hadden we alles op de schop genomen namelijk :j ). Ik weet niet wat er in de toekomst mogelijk is, daar kan alleen Bart meer over zeggen denk ik.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:01

Ik wil niemand voor het hoofd stoten, er zal vast veel tijd in deze nieuwe lay-out hebben gezeten. Maar waarom niet luisteren naar je publiek?
Er heeft nooit iemand geklaagd over hoe de voorpagina eruit zag, dus waarom moest dit koste wat het kost veranderen?
En nu is het veranderd en zijn jullie 3 pagina's aan klachten en ontevreden bokkers verder. Is het dan echt te moeilijk om een foute move toe te geven en het weer terug te veranderen? Waarom willen Bart en de NR dit zo graag? Waarom niet luisteren naar je publiek. Het is jezelf in de vingers snijden imo, als vaker mensen de voorpagina gaan skippen omdat het een zooitje is, lopen jullie alleen maar meer advertentiekosten mis. Bokt staat op zijn bezoekers, waarom in dit geval je bezoekers (en feitelijk gezien jouw klanten, Bart) niet wat meer pleasen en gewoon toegeven dat dit misschien geen handige zet was? Daar vindt niemand je een minder mens om hoor. ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:02

Nogmaals, de onderverdeling in categorieën was óók een wens die duidelijk naar voren kwam uit de nieuwsenquête. Die ingevuld is door gebruikers, het publiek van Bokt.
Daar hebben we dus naar geluisterd. Blijkbaar andere gebruikers dan hier in het topic :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:08

Amanda schreef:
Nogmaals, de onderverdeling in categorieën was óók een wens die duidelijk naar voren kwam uit de nieuwsenquête. Die ingevuld is door gebruikers, het publiek van Bokt.
Daar hebben we dus naar geluisterd. Blijkbaar andere gebruikers dan hier in het topic :)

En die onderverdeling is niet te realiseren door gewoon aan ieder bericht een tag in de titel te plaatsen ([sport], [fokkerij], [community], etc.) maar ze wel gewoon op omgekeerd chronologische volgorde te laten staan?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:08

Maar ging dat over specifiek de voorpagina, of over nieuws in het algemeen? Ik ben een van degenen die de indeling aankaartte in de enquete, maar dit was absoluut niet wat ik bedoelde. Ik had het juist over het forum 'nieuws', die meer opgedeeld in categorieën, waarbij de voorpagina juist meer de taak van een echte voorpagina zou krijgen: Belangrijk nieuws. Dus hoe hebben jullie de antwoorden geïnterpreteerd en hoe zijn ze bedoelt?

Overigens wel de complimenten waarop hier nu gereageerd word na mijn verzoek om iets uitgebreidere en meer onderbouwde antwoorden, dit praat een stuk fijner! +:)+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:09

Amanda schreef:
Jammer _San87_. :)

Monster_tos schreef:

Edit: ze zijn inmiddels aangepast. Hoe vinden jullie dit?

Zoals ik hierboven al schreef, is dit een oplossing met een heel beperkte werking. En een die erg onduidelijk is.
Plus weer maak je het voor jullie als team lastiger om uit te voeren dan in de oude situatie (veranderingen moeten verbeteringen zinj : het streven moet daarbij zijn beter voor de bokt gebruiker maar ook minder foutgevoelig en minder tijdrovend en minder gecompliceerd voor de nieuwsredactie). Dit geldt ook voor tijdelijke oplossingen.

Als je stelt een bericht blijft 24 uur oranje dan moet je je ook strikt houden aan die 24 uur. Anders verliest het al zijn waarde als selectiecriterium. Hoe gaan jullie het uitvoeren?

- eens per 24 uur alle nieuwe berichten van de afgelopen 24 uur plaatsen in oranje en 24 uur later later deze inmiddels verouderde berichten blauw maken? Enzovoort?

Dit betekent, dat je nieuws moet opsparen, waardoor het geen nieuws meer is. Lijkt me voor een nieuwsredactie ongewenst.
Je moet de vrijheid hebben om te plaatsen op het juiste moment.

- Of plaats je een nieuwsbericht zodra het binnenkomt (plus er een lid van de nieuwsredactie aanwezig is om het te plaatsen)? Dat betekent in praktijk dat er oranje nieuwsberichten op verschillende momenten worden geplaatst en dus ook op verschillende momenten precies na 24 uur blauw moeten worden gemaakt. 24 uur is immers 24 uur. Dat lijkt me het meest professioneel qua correcte berichtgeving en recht doen aan het doel van het kleurtje, maar is dat uitvoerbaar? Het lijkt me voor de nieuwsredactie erg gecompliceerd en zeker geen verbetering. Ik zou er niet aan beginnen.

Ik dank jullie weer voor de genomen moeite om ons bokkers tegemoet te komen, maar ik denk dat jullie nieuwe suggesties beter even kunnen verzamelen, overdenken en intern bespreken, dan dat er heel snel (tijdelijke) oplossingen worden doorgevoerd. Ga niet op de hap-snap toer.
Laatst bijgewerkt door Boras op 11-01-17 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:10

Ik heb de enquete ook ingevuld maar dit heb ik er niet uit opgepikt. Het kan een wens zijn maar als het onoverzichtelijk wordt is het toch niet handig. Er werd aangegeven dat men het een en ander wilde veranderen. Er is niet specifiek gevraagd of de layout veranderd moest worden of niet.
Tot nu toe vind ik het geen succes. Heb het een paar dagen aangekeken. Vind sowieso dat sport al een te prominente rol heeft maar nu is er een overkill.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:17

Ik ben ook geen fan van de rubricering van het nieuws, normaal scrollde ik alleen even door de bovenste elke dag.

Ook de Wiki foto vind ik een beetje er vreemd tussen staan, is het bijvoorbeeld mogelijk om het onderwerp er ook bij te vermelden waar de foto vandaan komt? Nu is het soms heel nietszeggen en klik ik op een paard en krijg ik een verhaal waar ik niet echt op zat te wachten.

Edit:

Bijvoorbeeld nu: een paard met een zweep in de mond, ik heb mij suf bedacht wat het zou kunnen zijn; geen idee. Het gaat dus om apporteren, tja ik doe dit niet met mijn paard en zou er ook niet opgekomen zijn. Kan er dan niet komen: Wikifoto van de dag: Apporteren

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:23

oomens: daar hebben we het over gehad, maar we hebben een beperkt aantal tekens voor de titel. Door het toevoegen van tags, blijft er daar weinig over. Daarom hebben we voor tags in de berichten gekozen, die gekoppeld worden aan een categorie. En dan dus deze onderverdeling.

Lalidan: beiden. Kun je meer omschrijven hoe jij het zou zien?
Voor aparte nieuwsfora per categorie is te weinig nieuws per dag. Dus dat is geen optie. Dus ik ben benieuwd hoe jij het voor je ziet.
We hebben wel VN en ON, waarbij ON niet op de voorpagina verschijnt. Maar omdat er tussen de 5 en 10 nieuwsberichten per dag worden geplaatst, komt het meeste op VN terecht. Daarom zou fora binnen het forum Nieuws ook veel te groot worden.
Maar ik ben oprecht benieuwd hoe jij het bedoelt :j

Boras: het komt het meest in de buurt van je 2e optie. Er worden heel de dag door, door alle NR leden, nieuwsberichten geplaatst en meteen de oranje berichten nagelopen om de berichten ouder dan 24 uur blauw te maken. Dat gebeurt dus niet 1x per dag. Zoveel werk is het overigens niet, dus voor een tijdelijke oplossing kan dit wel. Ik hoop dat Bart op niet al te lange termijn met een permanente oplossing komt in de tijdsaanduiding.
Suggesties worden ook zeker verzameld en van een groot deel zijn we afhankelijk van Bart. Alleen wat we nu als Nieuwsredactie al kunnen toepassen om het beter te maken, kunnen we in ieder geval wel doen.

Sakura: over de Wikifoto gaan wij niet. Ik heb ook geen idee hoe deze geselecteerd wordt. Ik zal dat ook meenemen naar Bart. :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:38

Hoe ik het graag zou zien (sommige dingen zijn een beetje herhaling van wat ik eerder in het topic meldde. Die herhaal ik niet om te drammen, maar om het beeld wat ik hier probeer te schetsen compleet te houden):
Voorpagina gebruiken waar een voorpagina voor bedoelt is. Echt belangrijk, interessant nieuws. Dus wel die rhino-uitbraak. Wel de belangrijke (!) sportuitslagen. Wel het overlijden van grote namen in de paardenwereld. Eigenlijk alles wat ook de voorpagina van een echte krant zou halen.
Optioneel: een splitsing op de voorpagina. Bovenaan de kolom met echt nieuws, daaronder een community nieuws, ongeveer zoals het nu verdeeld is maar dan met slechts 2 categorieën. Dan zou je daar ook plek hebben voor de blogs, maar ok berichten van beheer bijvoorbeeld. Maar ook hier zou gelden, enkel het belangrijke, voorpaginawaardige, community nieuws.

Het is de rest van de lay-out die ik over de kop zou gooien. Voor het 'nieuws' gedeelte niet de forum opmaak aanhouden, maar misschien wel eenzelfde opmaak als de voorpagina nu heeft. Maar dan met nieuws-categorieën. Daar kan je dan zoveel of zo weinig onderscheid maken als je zelf wilt, misschien zelfs wel met een zelf te kiezen pagina-indeling (geen idee of dat mogelijk is hoor, en hoe moeilijk of makkelijk dat te realiseren is). Scheiding met ON weggooien, alles kan dan gewoon op 1 pagina. Behalve het echt belangrijke nieuws, die krijgt dus een extra plekje aan de voorkant.

Komt het een beetje over? Valt nog niet mee een beeld in tekst uit te leggen :o.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:42

Mijn mening over de kopjes:

Nieuwskopjes (sportnieuws/fokkerijnieuws/ander nieuws) horen bij elkaar te staan.
Het kopje "bokt community" hoort daar niet tussen te worden gepropt, het betreft een andere categorie, geen nieuwscategorie. Dus weg tussen het nieuws dan.
"Bokt community" hoort daarom bovenaan of onderaan. Voor beide plaatsen valt wat te zeggen, afhankelijk van waar je prioriteit ligt.

Onder "bokt community" horen dan ook geen nieuwsberichten te worden geplaatst. Bijvoorbeeld: het bericht over de ontsnapte paarden van furisio: dit is nieuws. Net zoals het bericht over de verwaarloosde paarden nieuws is. Dit bericht staat terecht wel onder nieuws. Dat het nieuwtje toevallig een bokker betreft zou geen criterium moeten zijn bij het bepalen of iets onder een nieuwskopjes of onder het kopje "bokt community" moet worden geplaatst. je kunt wel in het nieuwsbericht vermelden dat het een bokker betreft natuurlijk.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:44

Maar als je er een tijdsaanduiding voor gaat zetten, dan wordt het aantal tekens ook minder. Dus waarom niet meer tekens toebedelen en de column iets breder maken. Er kan best iets af van de 2 buitenste rijen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:50

Lalidan: Haha, ja herkenbaar :D

Citaat:
Het is de rest van de lay-out die ik over de kop zou gooien. Voor het 'nieuws' gedeelte niet de forum opmaak aanhouden, maar misschien wel eenzelfde opmaak als de voorpagina nu heeft. Maar dan met nieuws-categorieën. Daar kan je dan zoveel of zo weinig onderscheid maken als je zelf wilt, misschien zelfs wel met een zelf te kiezen pagina-indeling (geen idee of dat mogelijk is hoor, en hoe moeilijk of makkelijk dat te realiseren is).

Dit was onze wens. Sterker nog, er lagen ontwerpen van het vorige NR team. Maar dit was technisch niet mogelijk. Het moest binnen de huidige vorm blijven en vandaar dat er dus gekozen is om de categorieën zo neer te zetten. Een andere lay-out kan niet. Het kan technisch overigens wel binnen het huidige systeem, maar niet qua tijd/geld dat er voor nodig is om het te realiseren.

Citaat:
Optioneel: een splitsing op de voorpagina. Bovenaan de kolom met echt nieuws, daaronder een community nieuws, ongeveer zoals het nu verdeeld is maar dan met slechts 2 categorieën. Dan zou je daar ook plek hebben voor de blogs, maar ok berichten van beheer bijvoorbeeld. Maar ook hier zou gelden, enkel het belangrijke, voorpaginawaardige, community nieuws.

Dus eigenlijk 2 categorieën ipv 4? Nieuws en Bokt Community. Begrijp ik dat goed?
Wat vinden andere mensen daarvan? Wordt het Nieuws dan niet een ratjetoe?
En wat is echt belangrijk nieuws? Echt alleen nieuws, dus actualiteiten?
Of ook achtergrond artikelen? Interviews? Boekrecensies?
Hoe definieer je belangrijk nieuws?

Ik vind dat wel een lastige, want dat kan voor iedereen anders zijn. Daarom maken we nu een mix van al die dingen, zodat er voor iedereen iets is. Het is ontzettend moeilijk om iedereen daar blij mee te maken, omdat iedereen van andere dingen houdt. Zo vindt de 1 fokkerij nieuws over het KWPN fantastisch, waar een ander denkt: ik heb liever alle stamboeken behalve het KWPN.
Zo ook met feelgood nieuws. Veel mensen vinden dit leuk om te lezen. Maar veel mensen denken ook: wat moet dit op de voorpagina?

Het is ontzettend moeilijk om daar een schifting in te maken, want wat de 1 wel voorpagina-waardig vindt, vindt een ander dat niet. :j
Dit zijn overigens ook de discussies die wij in het team gehad hebben. Ze zijn niet helemaal nieuw.

Boras: eigenlijk wat Lalidan ook zegt dus. 2 onderdelen, Bokt Community en Nieuws. Maar zou jij dan wel de categorieën zoals ze nu staan houden onder Nieuws? Over de plaatsing van nieuws over bokkers, dat vind ik ook wel een interessante. We hebben er inderdaad nu daardoor voor gekozen om het onder het communitynieuws te laten vallen. Maar wat jij zegt, daar heb je zeker ook een punt. Dan zou het onder (in deze indeling) Overig nieuws vallen.

Veulen84: de tijdsaanduiding zou in het systeem komen en gaat niet van de titel af. Maar staat bijvoorbeeld voor het bericht of onder de titel. Geen idee wat er in de lay-out kan, Bart is er mee bezig :j
Het gaat in ieder geval dan niet ten koste van het aantal tekens. Geen idee of er overigens meer tekens toegekend kunnen worden. Ik ben niet thuis in de forumsoftware. Daar staat de voorpagina natuurlijk aan gekoppeld en ik weet niet of er specifiek voor het forum VN dan meer tekens toegekend kunnen worden.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:58

Achtergrond artikelen, interviews en boekrecenties vind ik eigenlijk zelfs onder overig nieuws vallen. Het nieuws zelf is op het forum al verdeeld in VN, ON en AG.

Je zou 3 koppen kunnen houden:
1. Nieuws ( belangrijkere zaken zoals nu ook het verschil tussen VN en ON was)
2. Bokt Comunity
3. Overig ( al zou ik nog een betere naam kiezen, maar ben niet zo creatief).

Waarbij je in overig dus alle andere dingen zoals achtergrond artikelen etc. kan plaatsen.
Maar een datum lijkt mij tot nu toe nog een fijnste toevoeging.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:59

Amanda schreef:
Dit was onze wens. Sterker nog, er lagen ontwerpen van het vorige NR team. Maar dit was technisch niet mogelijk. Het moest binnen de huidige vorm blijven en vandaar dat er dus gekozen is om de categorieën zo neer te zetten. Een andere lay-out kan niet. Het kan technisch overigens wel binnen het huidige systeem, maar niet qua tijd/geld dat er voor nodig is om het te realiseren.

Dat is jammer, maar als dat zo is, is dat zo. De vraag is dan wel, hoe handig is kiezen voor iets wat het net niet is, omdat dat wat het wel is, niet haalbaar is? Want zo voelt het nu een beetje.

Amanda schreef:
Dus eigenlijk 2 categorieën ipv 4? Nieuws en Bokt Community. Begrijp ik dat goed?
Wat vinden andere mensen daarvan? Wordt het Nieuws dan niet een ratjetoe?
En wat is echt belangrijk nieuws? Echt alleen nieuws, dus actualiteiten?
Of ook achtergrond artikelen? Interviews? Boekrecensies?
Hoe definieer je belangrijk nieuws?

Achtergrondartikelen zijn geen nieuws. Losse interviews ook niet, boekrecencies ook niet. Voorpaginanieuws is iets wat nieuws is, alle voorgaande dingen gaan over dingen die er al zijn. De schifting wat dan belangrijk is, is aan de NR om te bepalen. En omdat te ontwikkelen, daar is gewoon tijd voor nodig.

Amanda schreef:
Het is ontzettend moeilijk om daar een schifting in te maken, want wat de 1 wel voorpagina-waardig vindt, vindt een ander dat niet. :j
Dit zijn overigens ook de discussies die wij in het team gehad hebben. Ze zijn niet helemaal nieuw.

Het goed doen voor iedereen kan natuurlijk nooit. Dus de NR zal zelf moeten leren wat ze wel en niet nieuwswaardig en belangrijk vinden. Feelgoodnieuws kan nieuws zijn, maar dan moet het wel echt iets te melden hebben. Enkel een berichtje 'er is een veulentje geboren' is redelijk feelgood, ook wel nieuws, maar niet echt belangrijk. Dat hoort dus niet op de voorpagina. Anders word het, als dat veulentje als halfvoldragen, ongeboren veulentje van de ene merrie naar de andere merrie getransplanteerd is, omdat merrie nr 1 overleden is. Dat is nog steeds feelgood, nog steeds nieuws, maar óók bijzonder. En dus zou het dan op de VP thuis horen. En het zijn geen vaste, zwart-wit regels. Het blijft schipperen. Maar het is vooral aan de NR om te bepalen waar die grens ongeveer ligt. En de ene keer zal er iets doorglippen en op de VP komen wat er niet thuis hoort, en de andere keer iets niet wat er wel op gemoeten had. Ervaring is hierin het sleutelwoord.

En nu hopen dat ik alle quotes netje heb gemaakt :=