Lalidan: Haha, ja herkenbaar 
Citaat:
Het is de rest van de lay-out die ik over de kop zou gooien. Voor het 'nieuws' gedeelte niet de forum opmaak aanhouden, maar misschien wel eenzelfde opmaak als de voorpagina nu heeft. Maar dan met nieuws-categorieën. Daar kan je dan zoveel of zo weinig onderscheid maken als je zelf wilt, misschien zelfs wel met een zelf te kiezen pagina-indeling (geen idee of dat mogelijk is hoor, en hoe moeilijk of makkelijk dat te realiseren is).
Dit was onze wens. Sterker nog, er lagen ontwerpen van het vorige NR team. Maar dit was technisch niet mogelijk. Het moest binnen de huidige vorm blijven en vandaar dat er dus gekozen is om de categorieën zo neer te zetten. Een andere lay-out kan niet. Het kan technisch overigens wel binnen het huidige systeem, maar niet qua tijd/geld dat er voor nodig is om het te realiseren.
Citaat:
Optioneel: een splitsing op de voorpagina. Bovenaan de kolom met echt nieuws, daaronder een community nieuws, ongeveer zoals het nu verdeeld is maar dan met slechts 2 categorieën. Dan zou je daar ook plek hebben voor de blogs, maar ok berichten van beheer bijvoorbeeld. Maar ook hier zou gelden, enkel het belangrijke, voorpaginawaardige, community nieuws.
Dus eigenlijk 2 categorieën ipv 4? Nieuws en Bokt Community. Begrijp ik dat goed?
Wat vinden andere mensen daarvan? Wordt het Nieuws dan niet een ratjetoe?
En wat is echt belangrijk nieuws? Echt alleen nieuws, dus actualiteiten?
Of ook achtergrond artikelen? Interviews? Boekrecensies?
Hoe definieer je belangrijk nieuws?
Ik vind dat wel een lastige, want dat kan voor iedereen anders zijn. Daarom maken we nu een mix van al die dingen, zodat er voor iedereen iets is. Het is ontzettend moeilijk om iedereen daar blij mee te maken, omdat iedereen van andere dingen houdt. Zo vindt de 1 fokkerij nieuws over het KWPN fantastisch, waar een ander denkt: ik heb liever alle stamboeken behalve het KWPN.
Zo ook met feelgood nieuws. Veel mensen vinden dit leuk om te lezen. Maar veel mensen denken ook: wat moet dit op de voorpagina?
Het is ontzettend moeilijk om daar een schifting in te maken, want wat de 1 wel voorpagina-waardig vindt, vindt een ander dat niet. 
Dit zijn overigens ook de discussies die wij in het team gehad hebben. Ze zijn niet helemaal nieuw.
Boras: eigenlijk wat Lalidan ook zegt dus. 2 onderdelen, Bokt Community en Nieuws. Maar zou jij dan wel de categorieën zoals ze nu staan houden onder Nieuws? Over de plaatsing van nieuws over bokkers, dat vind ik ook wel een interessante. We hebben er inderdaad nu daardoor voor gekozen om het onder het communitynieuws te laten vallen. Maar wat jij zegt, daar heb je zeker ook een punt. Dan zou het onder (in deze indeling) Overig nieuws vallen.
Veulen84: de tijdsaanduiding zou in het systeem komen en gaat niet van de titel af. Maar staat bijvoorbeeld voor het bericht of onder de titel. Geen idee wat er in de lay-out kan, Bart is er mee bezig 
Het gaat in ieder geval dan niet ten koste van het aantal tekens. Geen idee of er overigens meer tekens toegekend kunnen worden. Ik ben niet thuis in de forumsoftware. Daar staat de voorpagina natuurlijk aan gekoppeld en ik weet niet of er specifiek voor het forum VN dan meer tekens toegekend kunnen worden.