Wedstrijdtarievenlijst per 1 april 2017 gereed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: Wedstrijdtarievenlijst per 1 april 2017 gereed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:20

Je kunt je overigens wel afvragen of het budget dat KNHS reserveert voor Opleiding en SCholing ook echt ten nutte van de recreatie-sportruiter uitgegeven gaat worden. Of wordt de nieuwe bondscoach getraind? Valt allemaal onder dezelfde noemer...

Ik denk dat dit ook het grootste probleem van de KNHS is. Het willen bedienen van én topsport én amateursport. Waar de kosten echt gedragen worden door al die amateurs.

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:26

Tjonge jonge en wij maar dokken.

De KNHS weet dat wij betalen, en de TOP RUITERS RIJDEN OP ONZE CENTEN.

Blij dat ik mijn lidmaatschap en jurylid afgemeld heb want nu wordt het echt te gek voor woorden.

HAPPY NEW YEAR *\o/* *\o/* *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:00

Dees schreef:
Je kunt je overigens wel afvragen of het budget dat KNHS reserveert voor Opleiding en SCholing ook echt ten nutte van de recreatie-sportruiter uitgegeven gaat worden. Of wordt de nieuwe bondscoach getraind? Valt allemaal onder dezelfde noemer...

Ik denk dat dit ook het grootste probleem van de KNHS is. Het willen bedienen van én topsport én amateursport. Waar de kosten echt gedragen worden door al die amateurs.

Zou een schifting dit kunnen oplossen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:01

Klaas15 schreef:
Tjonge jonge en wij maar dokken.

De KNHS weet dat wij betalen, en de TOP RUITERS RIJDEN OP ONZE CENTEN.

Blij dat ik mijn lidmaatschap en jurylid afgemeld heb want nu wordt het echt te gek voor woorden.

HAPPY NEW YEAR *\o/* *\o/* *\o/*

Maar dan heb je toch niets meer om je druk over te maken? En jij bent geen onderdeel meer van wij :P

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:23

Onderschat de trend niet....
Klaas 15 is niet de eerste, niet de enige en waarschijnlijk ook niet de laatste.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:31

Dees schreef:
Onderschat de trend niet....
Klaas 15 is niet de eerste, niet de enige en waarschijnlijk ook niet de laatste.

Is toch ook gewoon nodig als je verandering wilt...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:58

Verandering kan een wens zijn en afvallers zijn daarin dan een offer. Collaterale schade.
Maar..... zonder aanwas? Wat komt er voor de afvallers in de plaats?
Ik lees weinig over mensen die zo'n zin hebben om lid te worden. Ik denk dat het krimp is.
Iets wat overigens ook goed te lezen is tussen de regels door in zowel KNHS jaarrekening als KNHS meerjarenbegroting.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:38

Dees schreef:
Verandering kan een wens zijn en afvallers zijn daarin dan een offer. Collaterale schade.
Maar..... zonder aanwas? Wat komt er voor de afvallers in de plaats?
Ik lees weinig over mensen die zo'n zin hebben om lid te worden. Ik denk dat het krimp is.
Iets wat overigens ook goed te lezen is tussen de regels door in zowel KNHS jaarrekening als KNHS meerjarenbegroting.

Ik lees het ander best veel hier op Bokt, jonge meiden die vragen wat het kost... Tsjah, een hoop geld, je moet het er maar voor over hebben... En een trailer is ook wel handig (dat laatste is meestal het struikelblok). Al vraag ik me regelmatig af of diezelfde meiden wel gelukkig worden van de sport, omdat ze zichzelf misschien wat overschatten.

Voor ouders valt het ook niet mee. Mijn moeder ging pas weer werken toen ik een jaar of 7 was. En pas toen we allebei op de middelbare school zaten, werkte ze hele dagen. Maar het kon makkelijk, we kwamen niets tekort. Zie een gezien van nu dat maar eens proberen, moeders alle dagen thuis en één inkomen... Dan lukt het je sowieso niet natuurlijk. Daarbij veel jeugd die ook al druk aan het werk is in de weekenden...

Natuurlijk is de sport duur, maar ik denk niet dat dat het enige is dat duur is geworden en het heel erg veel tijd kost. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de trends van het natural horsmanship etc. Kijk hier op Bokt alleen al eens hoe 'het woord' wordt verspreid... Er wordt flink geschopt tegen de dressuurruiters. Maakt het ook niet al te aantrekkelijk om je op dat vlak te begeven. Maar dat wordt internationaal ook al opgemerkt, de sport is niet meer interessant voor een leek. Het is onbegrepen. Er gebeurt daarbij zoveel dat ik denk dat er best veel 'zwevende kiezers' zijn. De liefhebberij is er wel, maar wat doe je er mee? Krimp is dan denk ik wel een logisch gevolg.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:30

De jongste generaties in NL worden niet meer lid om het lid worden. Die zijn lid zodra ze echt niet meer er omheen kunnen en zodra ze dat wel kunnen, zijn ze lid-af.

Daar kun je wat van vinden. Maar dat is wel de realiteit van vandaag. Ook voor KNHS.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 17:04

Dees schreef:
De jongste generaties in NL worden niet meer lid om het lid worden. Die zijn lid zodra ze echt niet meer er omheen kunnen en zodra ze dat wel kunnen, zijn ze lid-af.

Daar kun je wat van vinden. Maar dat is wel de realiteit van vandaag. Ook voor KNHS.

Waarom zou je ook lid worden om het lid worden?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:32

Tja, "vroeguh" werd je lid als je ergens bij wilde horen. Kijk maar in je eigen vereniging, daar zitten vast nog leden tussen die de 60-jarige leeftijd ruim gepasseerd zijn. Rijden die nog? Vast niet. Maar ze zijn nog wel lid. Omdat ze de vereniging bestaansrecht gunnen

Ik geloof dat dit tegenwoordig vervangen is door een like op Facebook :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:09

Dees vroegah := . Wat klink je oud :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:18

Dees schreef:
Tja, "vroeguh" werd je lid als je ergens bij wilde horen. Kijk maar in je eigen vereniging, daar zitten vast nog leden tussen die de 60-jarige leeftijd ruim gepasseerd zijn. Rijden die nog? Vast niet. Maar ze zijn nog wel lid. Omdat ze de vereniging bestaansrecht gunnen

Ik geloof dat dit tegenwoordig vervangen is door een like op Facebook :D

Hmm... daar heb je wel gelijk in...
In mijn huidige vereniging klopt dit inderdaad, is een klein intiem gezelschap. Maar in mijn oude vereniging zag je dit maar heel erg weinig. Verschil is ook dat in die oude vereniging niets werd georganiseerd, terwijl er veel meer middelen waren. Mijn huidige vereniging organiseert juist wel heel erg veel, waardoor de club ook zo hecht blijft.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:16

En het verschilt ook hoe betrokken het bestuur is, hoe oud de vereniging is, hoe verspreid de leden wonen, of er lessen zijn, of er veel gezamenlijk georganiseerd wordt en ga zo maar door.
Ook de inspraak die oudleden krijgen speelt wel degelijk een rol.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:23

assie schreef:
[naam verwijderd] vroegah := . Wat klink je oud :')

:D
elke dag weer eentje erbij!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:29

Nouu, ik rij mooi tot augustus nog concours en dan laat ik die startkaart weer achterwege. Het wordt mij te duur en wedstrijd rijden is toch niet echt mijn ding. Gewoon leuk zo af en toe.

Laatst concours gehad en daar was het inschrijfgeld een 10tje en bij de eerste plaats mocht je iets van de tafel pakken... (lees; kitkat, milka, kaarsjes etc...) :') dat is toch zielig.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:36

Esaqar schreef:
Nouu, ik rij mooi tot augustus nog concours en dan laat ik die startkaart weer achterwege. Het wordt mij te duur en wedstrijd rijden is toch niet echt mijn ding. Gewoon leuk zo af en toe.

Laatst concours gehad en daar was het inschrijfgeld een 10tje en bij de eerste plaats mocht je iets van de tafel pakken... (lees; kitkat, milka, kaarsjes etc...) :') dat is toch zielig.

Ik zou er ook niet blij mee zijn als dit de prijzen zijn, daarom kijk ik altijd in het vraagprogramma en kies alleen voor wedstrijden waar geldprijzen te winnen zijn.
Je kunt hier wel degelijk zelf dus iets aan doen door gewoon niet op dit soort wedstrijden te starten.
Als ze geen deelnemers mee krijgen, dan moeten ze wel wat anders.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:19

Menwedstrijden is 95% gebruiksvoorwerpen/kunstvoorwerpen, als je dan alleen gaat starten op wedstrijden waar geldprijzen te winnen zijn, dan zijn de starts in een jaar wel op de vingers van een hand te tellen.
Ik vind gebruiksvoorwerpen/kunstvoorwerpen op zich ook niet erg, verse vleesprijzen op een outdoorwedstrijd met 34 graden heb ik trouwens wel wat moeite mee, maar de prijs moet wel in verhouding staan met het inleggeld vind ik, hier en daar kloppen de verhoudingen niet helemaal en dan in de negatieve zin.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:22

Ach, de kosten van een beker en lintje zijn ook maar 2,50 euro ongeveer, dus alle gebruiksartikelen van die prijs of duurder vind ik niet raar.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:42

Ik win liever een paar lelijke sokken of een borstel dan die plastic troep bekers of een lintje waar je al in omkomt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:06

Als eerste prijs een Kitkat van tafel mogen pakken is natuurlijk wel kompleet idioot, toch?

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:42

Gebruiksvoorwerpen worden meestal gesponsord, daardoor zijn ze goedkoper of gratis voor de vereniging.

Wij hebben bekers en linten weggegeven voor bixiewedstrijden en voltigewedstrijden, plaatje eraf en andere erop en daar gaat de beker een tweede leven tegemoet. Kinderen op die wedstrijden zijn er blij mee en dan ruimt het bij ons wat op :).

Een beker en een lintje samen voor 2,50 euro is wel heel goedkoop, die heb ik nog niet gevonden,
dus als je het linkje hebt :).
Lintjes geef ik sowieso al terug, of het moeten hele speciale zijn.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:30

Tendance schreef:
Esaqar schreef:

Ik zou er ook niet blij mee zijn als dit de prijzen zijn, daarom kijk ik altijd in het vraagprogramma en kies alleen voor wedstrijden waar geldprijzen te winnen zijn.
Je kunt hier wel degelijk zelf dus iets aan doen door gewoon niet op dit soort wedstrijden te starten.
Als ze geen deelnemers mee krijgen, dan moeten ze wel wat anders.

Was ons eerste concours dus heb gezocht naar een concours waar het niet al te druk was. Ik weet nu hoe mijn paard doet, dus ga daar de volgende keer niet meer heen :o

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:49

Snap ik!