Iers paard overlijdt op CSI Cagnes-sur-Mer *UPDATE*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:18

purny schreef:
Ik kan me de verontwaardigde berichten nog herinneren tijdens de OS. Ik kom nu even niet meer op de naam maar die persoon werd toch ook voor dierenbeul uitgemaakt omdat ie een paar tikken had gegeven.

Jur vrieling. Hoewel ook daar een heeeeel ander verhaal achter zit. En dan doel ik niet op zijn mening, maar meer op het feit dát hij met dat paard op de os was. Iets als vriendjespolitiek.

Zo zitten er altijd meerdere kanten aan een verhaal.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:35

amoj schreef:
purny schreef:
Ik kan me de verontwaardigde berichten nog herinneren tijdens de OS. Ik kom nu even niet meer op de naam maar die persoon werd toch ook voor dierenbeul uitgemaakt omdat ie een paar tikken had gegeven.

Jur vrieling. Hoewel ook daar een heeeeel ander verhaal achter zit. En dan doel ik niet op zijn mening, maar meer op het feit dát hij met dat paard op de os was. Iets als vriendjespolitiek.

Wat heeft vriendjespolitiek te maken met een tik met de zweep?
De OS liggen lang achter ons, wat wil je nou bereiken met je insinuaties? Mosterd na de maaltijd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:57

Billy schreef:
amoj schreef:

Wat heeft vriendjespolitiek te maken met een tik met de zweep?
De OS liggen lang achter ons, wat wil je nou bereiken met je insinuaties? Mosterd na de maaltijd.....[/quote]

T was al langer bekend dat paardlief niet over dubbels wou... Al lang en breed voor de os. Als er geen vriendjespolitiek was geweest, had jur zn paard niet hoeven slaan voor de ogen van zoveel toeschouwers. Maar had ie thuis rustig kunnen trainen op de dubbels.
Ga er hier in t topic verder ook niet te veel over zeggen. Is meer een vergelijking dat verhaal meerdere kanten heeft, maar dat men altijd gelijk een oordeel klaar heeft.

Billy

Re: Iers paard overlijdt op CSI Cagnes-sur-Mer *UPDATE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:12

je rakelt iets totaal irrelevants op in dit topic. Dat is gewoon zwartmaken....
Wat mij betreft heb je al teveel gezegd trouwens....

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:30

De reden dat ik in eerste instantie geneigd ben het nieuwsbericht serieus te nemen, is omdat er melding gemaakt wordt van meerdere ooggetuigen die gezien hebben dat de ruiter het paard vooruit jakkerde en dat er mensen waren die probeerden hem te stoppen. Dat vind ik opvallend, want als vrijwilliger op grote evenementen viel mij op dat eigenlijk in principe vrijwel niemand zich met elkaar bemoeid (gekletst wordt er uiteraard wel achter iemands rug om).
Tegelijk klinkt zijn verklaring niet vreemd, maar ik vraag me wel af wat mensen dan gezien hebben dat ze hebben opgevat als 'ze probeerden hem tegen te houden'.
Of zou iemand geprobeerd hebben het op hol geslagen paard te stoppen? :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:41

Sneu voor het paard en ben benieuwd wat nou waarheid is.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:52

Sofy schreef:
De reden dat ik in eerste instantie geneigd ben het nieuwsbericht serieus te nemen, is omdat er melding gemaakt wordt van meerdere ooggetuigen die gezien hebben dat de ruiter het paard vooruit jakkerde en dat er mensen waren die probeerden hem te stoppen. Dat vind ik opvallend, want als vrijwilliger op grote evenementen viel mij op dat eigenlijk in principe vrijwel niemand zich met elkaar bemoeid (gekletst wordt er uiteraard wel achter iemands rug om).
Tegelijk klinkt zijn verklaring niet vreemd, maar ik vraag me wel af wat mensen dan gezien hebben dat ze hebben opgevat als 'ze probeerden hem tegen te houden'.
Of zou iemand geprobeerd hebben het op hol geslagen paard te stoppen? :)*

Op zulke grote wedstrijden zijn altijd officials aanwezig.

Waar waren die officials dan op het moment dat dit gebeurde? Want die spreken je echt wel aan.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:05

Leuk al die oordelende meningen. Er heeft niemand van ons naast gestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:29

Billy schreef:
je rakelt iets totaal irrelevants op in dit topic. Dat is gewoon zwartmaken....
Wat mij betreft heb je al teveel gezegd trouwens....

Volgens mij was ik niet degene die er over begon? Als jij vind dat ik te veel heb gezegd, prima, is gewoon de waarheid, en nog maar een heel klein stukje van t verhaal, dus zoveel heb ik niet gezegd.

On topic, ben benieuwd wat er uit de autopsie komt. Fijn dat iedereen zo lekker oordeelt. Verhaal heeft altijd meerdere kanten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 15:11

zipje71 schreef:
Leuk al die oordelende meningen. Er heeft niemand van ons naast gestaan.

Precies, men oordeeld weer of ze er bij zijn geweest. :roll:

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 15:27

Wanneer komt de uitslag van de autopsie? Is vandaag toch uitgevoerd?

Eline_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:30

Idd, verhaal heeft meerdere kanten. Autopsie zal de uitslag geven.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:31

Kaitlyn schreef:
Op zulke grote wedstrijden zijn altijd officials aanwezig.

Waar waren die officials dan op het moment dat dit gebeurde? Want die spreken je echt wel aan.

Het was geen wedstrijddag. Dat staat ook gewoon in het artikel?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:46

De reactie's zijn weer om te smullen.

Laten we de autopsie afwachten. Er kunnen veel dingen aan de hand zijn geweest. Mijn kerngezonde paard kreeg een gescheurde aortha en 5 min ervoor rende ze nog vrolijk naar de buurman die de paarden altijd wat lekkers toegooide vanuit zijn tuin. Ze loopt daar weg en wankelt een beetje en valt zo neer.

Het zou me niks verbazen als dit paard inderdaad iets onder de leden had wat niet zichtbaar was van buitenaf.

Wanneer zouden ze ongeveer zo/n autopsie gedaan hebben? Ik heb het toen op mijn paard laten doen en dat was in 4 dagen gedaan. Het zou fijn zijn voor de ruiter als er bewezen wordt dat hij hier echt niks aan kon doen. Het is alleen zonde dat deze man dan al in een kwaad daglicht gezet is. Negatieve publiciteit blijft vaak langer hangen dan het positieve.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:59

Autopsie was geloof ik vandaag, dus eerdaags zal daar wel nieuws over komen gok ik

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:09

Ik ben erg benieuwd naar wat er uitkomt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 07:20

geerke schreef:
Ketaki schreef:
Daarom had ik de link van de ruiter zn verhaal hier ook ingezet.

ik ga niet een oordeel geven, over iets waar ik niet bij ben geweest.

het is sneu dat het paard is overleden, maar dat kan ook idd een hartaanval zijn geweest oid

het hart is er in iedergeval mee gestopt....dat is zeker.
Erg triest dit,van mij mag er niet alleen een einde aan de Bio industrie komen maar ook aan de paardensport.

En wat moet er dan met al die paarden gebeuren?
Slacht? Dan gaan ze ook dood.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 07:24

@amoj.
Wat jij over Jur en dubbels zegt is ook door anderen de wereld in gebracht, daar is nergens bewijs van.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:54

Poe dit verhaal kent alleen maar verliezers :(
De eigenaresse en de ruiter hebben het uberhoupt al zwaar genoeg en dan komen er ook nog allemaal verhalen via internet de wereld in die je reputatie helemaal kapot maken...
Ik weet hoe het is om je paard op die manier te verliezen, mijn vorige paard is tijdens een spring les dood gegaan, net voor de sprong nam hij gas terug, dus gaf een tikje en boven de sprong zakte hij in elkaar en was het gebeurd.
Hopelijk geeft de autopsie snel duidelijkheid.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 12:55

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:00

Electra63 schreef:
http://www.horses.nl/sport/thornton-op- ... schuldig/p

het woordje niet is uit de titel gevallen, maar voorlopig is er nog geen bewijs gevonden voor de vermeende mishandeling.

Link werkt niet? Als ik er op klik, krijg ik een foto te zien met daarboven '': P'' :o?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:00

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:02

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:34

Gelukkig, daar ben ik blij om. Vraag blijft nu wel staan wat er dan wel gebeurd is? Want hart en hersenen waren het blijkbaar ook niet?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:38

Sofy schreef:
Gelukkig, daar ben ik blij om. Vraag blijft nu wel staan wat er dan wel gebeurd is? Want hart en hersenen waren het blijkbaar ook niet?

Volgens mij is daar nog niet de uitslag van bekend. Dit ging om uiterlijke verwondingen / bewijzen van het eventueLe spoor- en zweepgebruik. Daar is dus geen bewijs voor gevonden.