Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Percy schreef:Het "nut" ervan is dat er heel veel mensen de weg op gaan met een rotte trailer omdat ze er gewoonweg niet bij stilstaan. Is dat stom? Ja, dat is heel stom maar helaas gebeurt het maar al te vaak.
Bij ons moet elke aanhanger ieder jaar gekeurd worden en ze kijken wel degelijk naar de bodem. Ik vind het alleen maar prima. Keuringen worden hier vanuit de overheid gedaan en niet in een gewone garage. Duur is het ook niet. Kan er alleen maar voorstander van zijn.
spatter schreef:Vroeger had je in Nederland ook een verplichte jaarlijkse keuring, die is afgeschaft.
Mensen die beweren dat je zelf wel kan zien of een bodem rot is, zijn duidelijk leken!
Juist met de gietvloeren kwam het probleem dat de bodem niet meer te zien was en het hout onder de gietvloer aan het rotten sloeg.
Ik ken ook de verhalen van bijna misgaan en echt misgaan en lang niet altijd bij mensen die te zuinig waren.
Hielden hun trailer keurig bij maar ja, je zet zo'n ding niet effe op een brug.
Pas als er iets met de verlichting of remsysteem mis is, kruipt er iemand onder.
Gelukkig worden de vloeren steeds beter en van beter materiaal gemaakt maar ook bij een aluminium vloer heb ik al gehoord dat het toch ging roesten op de plekken waar contact was met andere metalen.
Verder rijden er nog best veel oude trailers rond, ook vaak met banden die al eens vervangen hadden moeten worden, niet omdat ze kwa profiel versleten zijn maar omdat ze gewoon te oud zijn.
Te lang op dezelfde plek staan.
Dat is geen zuinigheid maar onwetendheid.
Vrees dat er heel wat dames-bokkers eigenlijk weinig verstand hebben van de technische dingen van hun trailer.
Hoeveel zullen er een band kunnen verwisselen en hebben daar ook de juiste spullen voor bij?
Kunnen lampjes vervangen en hebben reserve lampjes bij?