Jur Vrieling voorlopig niet in de wedstrijdring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:16

Jennyj01 schreef:
danzzz schreef:
Kan het in je opkomen dat er misschien een kern van waarheid inzit?

Wat is het probleem van correct een slof vastbinden. Mensen die op dat niveau acteren doen geen dingen waar paarden slechter van worden en over het algemeen kan je er wel vanuit gaan dat ze donders goed weten wat ze doen met een slof.

En als je mij uit wil leggen hoe dat tikken met een zweep tussen de achterbenen werkt, dan leer ik misschien ook nog eens wat. Tikken OP de achterbenen zie je wel eens gebeuren bij de uitleg van pi/pa maar tussen de achterbenen moet je ten eerste heel raar gaan zitten op het paard of staan naast het paard dus in mijn ogen heel onwaarschijnlijk.

en wat is het probleem met wisselen van s&t? als een bit niet lekker ligt dan wissel je die toch?

Waarom zouden mensen die het echt al druk genoeg hebben met hun werk een paard in training willen hebben waar ze geen eer aan kunnen behalen?

Kom nou zeg. Als jij je echt in dit wereldje begeeft ga je ze niet zo vreselijk verdedigen. Dan heb jij het slaan met het zweepje. Hard, zacht, vaak, op foute plekken echt gezien. Eindeloos altijd maar met die zweep. Dan heb jij gezien hoe paarden op een vreselijke manier onder druk worden gezet. Over de zeik worden gereden. Van alle kanten opgelapt te worden als ze een pijntje of blessure hebben in plaats van de tijd geven te genezen. Een loeizwaar wedstrijd seizoen moeten lopen ook als de rek er een beetje uit is. Het meerendeel een maagzuur heeft.
Als jij net bij die ene die wel normaal kan doen werkt durf je die ook met naam en toenaam hier in dit topic te vermelden.
En als antwoord op je laatste vraag: geld. Want niet talentloze paarden leveren mooie melkkoeien in de eigenaren met hoop.

Ik zou bijna gaan huilen van jouw opsomming van alle problemen in de topsport.

Ik werk al heel lang niet meer, ik ben namelijk geen kippje van 20 meer. Maar door mijn staat van dienst en leeftijd ken ik wel enorm veel mensen en daar zou zomaar diegene waarbij Cisie stage gelopen heeft 20 jaar geleden bij kunnen zitten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:18

Nou deze reactie zegt mij al genoeg.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:19

danzzz schreef:
Kan het in je opkomen dat er misschien een kern van waarheid inzit?

Wat is het probleem van correct een slof vastbinden. Mensen die op dat niveau acteren doen geen dingen waar paarden slechter van worden en over het algemeen kan je er wel vanuit gaan dat ze donders goed weten wat ze doen met een slof.

En als je mij uit wil leggen hoe dat tikken met een zweep tussen de achterbenen werkt, dan leer ik misschien ook nog eens wat. Tikken OP de achterbenen zie je wel eens gebeuren bij de uitleg van pi/pa maar tussen de achterbenen moet je ten eerste heel raar gaan zitten op het paard of staan naast het paard dus in mijn ogen heel onwaarschijnlijk.

en wat is het probleem met wisselen van s&t? als een bit niet lekker ligt dan wissel je die toch?

Waarom zouden mensen die het echt al druk genoeg hebben met hun werk een paard in training willen hebben waar ze geen eer aan kunnen behalen?

Is er dan een correcte manier van een slof aanbinden??
Mensen die op dat niveau acteren doen geen dingen waar paarden slechter van worden?? Enig idee hoeveel paarden deze mensen misschien al versleten hebben die dit lichamelijk en geestelijk niet aankonden en misschien wel letterlijk kapot zijn gegaan Door bepaalde methodes die wellicht toegepast zijn. Paarden die stilletjes via de achterdeur verdwenen zijn..voorbeelden ten overvloed! Weet zeker dat vele hier wel op wat Namen kunnen komen..
Waarom trek je het verhaal zo in twijfel van cissie?

danzzz

Re: Jur Vrieling voorlopig niet in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:26

omdat nu Cissie de zaken uitlegt het een stuk minder spannend is dan in haar eerste post hierover. En het gekke is, die eerste post wordt als waarheid aangenomen en als er dan doorgevraagd wordt dan blijkt het allemaal een stuk minder "erg" te zijn, wat dan vervolgens in twijfel getrokken word want het MOET erg zijn was immers een topstal en daar kan gewoon niet netjes met kennis en kunde gewerkt worden met paarden.

rare wereld.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:30

Jennyj01 schreef:
...Een loeizwaar wedstrijd seizoen moeten lopen ook als de rek er een beetje uit is. Het meerendeel een maagzuur heeft.
Als jij net bij die ene die wel normaal kan doen werkt durf je die ook met naam en toenaam hier in dit topic te vermelden.
En als antwoord op je laatste vraag: geld. Want niet talentloze paarden leveren mooie melkkoeien in de eigenaren met hoop.

Niet overdrijven... hoe vaak zijn Johnson, Voice, Arlando en Parcival het afgelopen jaar gestart?
En Zirocco, Zenith, Emerald en Verdi?

Als je denkt dat het geld wordt verdiend door de toppaarden veel wedstrijden te laten lopen heb je denk ik wel ergens iets gemist.

De laatste zin snap ik trouwens niet, klopt die wel?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:33

Kendra schreef:
Jennyj01 schreef:
...Een loeizwaar wedstrijd seizoen moeten lopen ook als de rek er een beetje uit is. Het meerendeel een maagzuur heeft.

Niet overdrijven... hoe vaak zijn Johnson, Voice, Arlando en Parcival het afgelopen jaar gestart?

Als je denkt dat het geld wordt verdiend door de toppaarden veel wedstrijden te laten lopen heb je denk ik wel ergens iets gemist.

Ik denk dat met melkkoeien wordt bedoeld dat je een hoop lesgeld uit mensen kan halen door ze te laten geloven dat er veel meer uit hun paard te halen is, alleen meer tijd/lessen/begeleiding nodig.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:41

Kendra schreef:

Ja hoor klopt als een bus. Paarden met minder talent en baasjes met hoop dat het beter wordt. Blijven lekker elke maand betalen voor te dure lessen en trainingen bij de "toppers". Om er dan na een tijdje achter te komen dat het dier niet zo goed is. Maar geen nood. Op stal bij de "deskundige" staat nog een wel geschikt dier te koop. Waar dan ook weer eindeloos mee gelest moet worden. En zo is de cirkel weer rond. :$

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:48

En.....wat heeft dit dit alles te maken met Jur en Zirocco? Hun komen voorlopig niet als combinatie in de ring om hun issues op te lossen maar deze hele discussie heeft weinig te maken daarmee. Dat er ruiters dergelijke trainingsmethodes er op nahouden geloof ik direct maar voegt weinig toe imo.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:53

danzzz schreef:
omdat nu Cissie de zaken uitlegt het een stuk minder spannend is dan in haar eerste post hierover. En het gekke is, die eerste post wordt als waarheid aangenomen en als er dan doorgevraagd wordt dan blijkt het allemaal een stuk minder "erg" te zijn, wat dan vervolgens in twijfel getrokken word want het MOET erg zijn was immers een topstal en daar kan gewoon niet netjes met kennis en kunde gewerkt worden met paarden.

rare wereld.

Niemand stelt dat er geen stal is waar niet netjes gewerkt wordt..Natuurlijk zullen die er zijn..alleen begint de Topsport maar trouwens ook de basissport ernstige scheuren te vertonen..En dat is niet van nu dat is er altijd al geweest alleen Door o.a social media worden zaken: en onder een vergrootglas gelegd en gaan deuren open die lang heel lang gesloten zijn geweest! Ik baseer mijn mening niet zozeer op social media maar wat ik met eigen ogen heb mogen ervaren..En dan heb ik toch echt gezien dat paarden wat voorzichtiger werden gemaakt met ijzeren buizen, paarden compleet over de zeik werden gereden, paarden die hun tong niet meer fatsoenlijk in de mond konden houden simpelweg stukgetrokken in de mond. Aantal jaren geleden was daar de hengst met de X factor, schitterend paard..Iedereen vol lof..Deze zou het gaan maken! Jaren geleden alweer reed ik per toeval samen met dit wonderschone paard op het inrijterrein in Lunteren hij in t Z en wij in t Z springen. De wonderschone hengst was nu met ruiter nr???? En eerlijk is eerlijk het was een aanfluiting..Het paard werd letterlijk de ring doorgeschopt en was denk ik zo lam in de mond geworden dat zijn tong als een rauwe biefstuk uit de mond hing..Dit deed echt pijn om te zien..Wij trots om in t Z te rijden en hij met min of meer schaamte dat dit paard met de X factor slechts met hangen en wurgen nog niet eens foutloos t Z doorkwam. De frustratie die zowel de ruiter als het paard lieten zien waren pijnlijk.. Ik zag dat het ooit zo wonderschone paard kapot, kapot en nog eens kapot was gereden! De ruiter overigens een ex OS ruiter sloeg, schopte dit paard en trok het arme dier ook nog eens gruwelijk in de mond..Ik ben dit voorval nooit maar dan ook nooit vergeten! Ooit iemand nog eens wat van dit paard met de X factor gehoord?? Ik wel hoor..Via de achterdeur verdwenen naar het buitenland. Die zien we nooit meer terug.
Om dan nog maar niet van de misstanden in de basisport te spreken want dat is ook ronduit pijnlijk te noemen..
Mensen die graag willen weten over welk paard en ruiter ik het heb..Graag via pb. Maar ik denk dat de meeste wel kunnen raden over wie dit gaat. .

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:54

Kendra schreef:
Jennyj01 schreef:

Zirocco, Zenith en Verdi zie ik wel degelijk heel vaak voorbij komen hoor.
Bij Zirocco bijvoorbeeld is het niet voor niets, dat hij alleen via diepvries beschikbaar is.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:30

Toen ik het tikte dacht ik al - voor de springpaarden gaat dit mank... die lopen wel wat vaker - en daar valt wel wat te verdienen. Ik kan trouwens nergens een overzicht vinden van de starts van een bepaald paard, staat dat (n)ergens?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:14

danzzz schreef:

rare wereld.

Volgens mij schrijf ik in mijn eerdere post niks anders dan in mijn latere.
Korter en minder details misschien en het stuk van ik gezien heb en van horen zeggen daarna.
Dat is voor een buitenstaander een groot verschil dat begrijp ik, maar voor mij ligt dat iets anders. Daar zal ik je/jullie niet verder mee ' vermoeien'.

Ik draai het liever om:
Bij een 'topstal' verwacht ik kennis en kunde.
De flexibiliteit en creativiteit om zaken aan te leren en te verdiepen.
Zowel voor de rijder als het paard.

Het is in mijn ogen niet fair tegenover de talloze stallen ook topstallen waarbij dit een gewoonte is....en die zijn er ook!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:18

ik heb even een tem gedaan.

dit topic gaat erover dat Jur vrieling en sirocco blue voorlopig NIET meer op wedstrijden komen en een break nemen.

we gaan nu helemaal offtopic :o :o

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:25

cissie schreef:
Nu gaan we weer off topic maar goed..

Mijn paard werd met vaste slof gereden. Dus vanaf de singel via het bit naar het zadel waar deze vast gezet werd.
Zo strak dat hij amper meer voorwaarts kon...maar was ook een oplossing voor.
Met de zweep op z'n zaakje slaan tussen z'n achterbenen en als hij een mep gaf kreeg hij er nog een paar achteraan.

Ook moest er een andere s&t in omdat de mijne onvoldoende verfijning kon bieden.
Bull oliebol natuurlijk....

Ook als de oefeningen nieuw voor hem waren of ingewikkelder kan hij gewent was...werd hij weer vast gebonden.
Nu ik dit schrijf wordt ik weer misselijk...bah!

Ik heb geen enkel paard in elkaar geslagen zien worden of volledig afgeranseld met een zweep. Maar dat sarren en disrespect naar het paard toe vanuit puur machtsmisbruik ...daar heb ik nog een drietal voorbeelden van bij andere stallen zowel spring als dressuur.

Maar dit specifieke voorbeeld zal wel te off topic zijn en weinig bijdragen. Dus durf de rest niet te vermelden.

Meerdere keren OS, die maken over het algemeen geen paarden zadelmak. Dus ik ben zeer benieuwd wie je hier bedoeld :D
Laatst bijgewerkt door R12312 op 27-08-16 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:25

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal meldingen geweest dat het offtopic gaat, ook staat het een aantal keer al benoemd in dit topic. Bij deze dan het verzoek vanuit het groen. Er wordt gesproken over verschillende zaken zoals sportstallen, mishandeling, talent etc. Dit wordt in dit topic gezien als offtopic. De punten die wel ontopic zijn, zijn o.a. Waarom hij niet meer mag starten, je eigen mening daarover bijvoorbeeld of het wel of niet terecht was etc. Benoemen dat je het mishandeling vindt wat hij heeft gedaan mag, maar de gehele paardensport mishandeling noemen en daaruit een discussie starten valt onder offtopic.

Om te zorgen dat het topic leesbaar blijft en dat het bij het originele punt blijft, graag het verzoek om de overige discussies hier te stoppen en/of voor te zetten in een nieuw topic.

Mocht er behoefte zijn om bepaalde zaken te splitsen zodat jullie daar verder kunnen discussiëren, neem dan contact op met één van de VN moderatoren, zodat zij dat kunnen realiseren.
Voor nu dan het verzoek om vanaf nu ontopic te blijven, er zullen geen berichten verwijderd worden, dit omdat het geen persoonlijke aanvallen bevalt en/of scheldwoorden (voldoet dus wel aan de regels, maar is wel offtopic.)
Excuses voor de lange opmerking, maar willen ervoor zorgen dat het duidelijk is, zodat het topic voor iedereen op een fijne manier verder kan. Alvast bedankt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:36

Al dat geneuzel over achter gesloten deuren heeft al helemaal niks met Jur te maken. Ik verwijt Jur dat ie niet zijn eigen kop heeft gevolgd in het aanrijden op die driesprong. Maar dat doet ie zelf ook. Misschien was een tikje met de zweep tijdens het parcours wel handig geweest om hem van de rem te krijgen. As is verbrande turf...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:40

Anne_GTI schreef:
Al dat geneuzel over achter gesloten deuren heeft al helemaal niks met Jur te maken. Ik verwijt Jur dat ie niet zijn eigen kop heeft gevolgd in het aanrijden op die driesprong. Maar dat doet ie zelf ook. Misschien was een tikje met de zweep tijdens het parcours wel handig geweest om hem van de rem te krijgen. As is verbrande turf...

Precies!

Hij gaf m die 2 klappen niet omdat ie weigerde, maar omdat ie het hele parcours lam op t been was.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 07:50

R12312 schreef:
Anne_GTI schreef:

Precies!

Hij gaf m die 2 klappen niet omdat ie weigerde, maar omdat ie het hele parcours lam op t been was.

precies.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:21

Ik vraag me af. Wat zij natuurlijk absoluut wel onderzoeken.
Heeft hij niet meer onder de leden, waardoor hij dit doet.
Het gaat namelijk steeds mis in de combinatie.
Onze merrie kon het niet meer afrekken in de 3 sprong en stopte daarom, terwijl ze altijd gebrand is om te springen.
Maar 19 jaar en haar lichaam, die niet zo goed meer mee wil werken betekenden dat het gewoon niet meer ging.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:54

Inderdaad Tendance, toen Jur begon zeiden wij hier tegen elkaar: het lijkt alsof ie niet wil rekken. Maar wij vonden dat redelijk onvoorstelbaar, op zo'n moment en met zo'n team om zich heen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:43

Wat niet kan is inderdaad nog nooit gebeurd.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:43

enige wat ik hoop, is dat zirocco blue em jur vrieling er weer GOED tegenaan kunnen.

soms is een pauze, wel goed om er beter van te worden. :j :j :j

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:18

Ketaki schreef:
enige wat ik hoop, is dat zirocco blue em jur vrieling er weer GOED tegenaan kunnen.

soms is een pauze, wel goed om er beter van te worden. :j :j :j

Helemaal mee eens :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:34

Kendra schreef:
Toen ik het tikte dacht ik al - voor de springpaarden gaat dit mank... die lopen wel wat vaker - en daar valt wel wat te verdienen. Ik kan trouwens nergens een overzicht vinden van de starts van een bepaald paard, staat dat (n)ergens?

https://data.fei.org/Person/Search.aspx
Hier kan je alles nazoeken. Paarden worden wel gedoseerd ingezet hoor.

Schandalig hoe een springruiter als Jur Vrieling naar beneden gehaald word door mensen met geen verstand van zaken. Hoe wat en waarom weet je niet, het is alleen erg zuur wat er gebeurd is en de reacties daarna zijn nog zuurder. :n
Hopelijk springt Zirocco in de toekomst weer fijn zijn rondjes.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:54

Paard heeft voorheen ook op enkele sprongen geweigerd, niet enkel in combinaties en ook echt al vaker dan nu enkel op de os. Misschien is Zirocco ook gewoon heel veel hengst op sommige momenten. Ik vind het heel sneu voor hem en hoop dat ze er uitkomen met het hele team.