Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:57

Waarschijnlijk was het dan zo gegaan. Haha, dan zal die Madeleine zichzelf ook wel voor d'r kop kunnen slaan dat ze niet mee is gegaan.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:00

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:01

Sammie schreef:
Oh je bedoelt dat Adelinde vanmorgen of gisteren zich had teruggetrokken? Ja daar heb je wel een puntje. Dan had ze in overleg met Johan misschien eerder gezegd ik start toch maar niet.

Ja inderdaad.
Want mij lijkt een insectenbeet eigenlijk maar een slap 'excuus'.
Er was vast meer aan de hand. Maar je je weet het niet.
Maar inderdaad Madeleine zal wel spijt hebben. Maar na zo'n reactie vind ik het ook niet zo heel erg voor haar. Maar zonde voor het team!
Laatst bijgewerkt door Jellybeans op 10-08-16 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:04

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:04

Weet iemand of en waar het terug te zien is? Heb het net gemist.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:05

Ach jongens alsjeblieft zeg, sommigen zouden hun reactie eens terug moeten lezen en nog eens na moeten denken...ik word zo triest van dit afzeikgebeuren..en iedereen weet ineens wel hoe het zit of verzint ter plekke hoe het zit. Het valt me ook op in het andere Rio-topic dat er zoveel mensen inzitten die eigenlijk het hele dressuurgebeuren maar een martelgang vinden. Waarom kijk je dan überhaupt???? Zo negatief allemaal, pfff...

Sammie

Het kan dat er meer aan de hand is, maar imo sowieso niet aan Madeleine om daar ff een steek onder water over te geven. Ik vind dat echt vals :(

Toevallig hebben wij recent op stal dus ook twee paarden gehad die in hun hals gebeten waren of mogelijk een verkeerd plantje hadden gegeten. Dikke keel en dat was met 1,5 dag ook wel over, maar in de aanleuning absoluut niet fijn en in het algeheel ook niet fit dus afgestapt en afwachten.. Dus geloof ik die verklaring wel en of er meer aan de hand is. Tja dat zullen we wrs nooit te weten komen (en ik geloof ook niet echt dat er nu iets half verzonnen gaat worden om maar een verklaring te hebben) Het was hun laatste kans, zíjn laatste kans dan baal je gewoon als een stekker en heb je niet de tegenwoordigheid van geest om ff iets te verzinnen. Dan huil je en baal je.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 10-08-16 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Swah

Nogmaals, zie onderstaand. Gisteren of vandaag had de reserve volgens bij sowieso al niet meer ingezet mogen worden (na vet check) ?

Citaat:
https://inside.fei.org/sites/default/fi ... _clean.pdf
Substitutions
Following receipt of definite entries, substitution of Horse(s) and Athlete(s) from the Nominated list, may be made with the agreement of the OC. The OC must print in the Schedule the latest date for substitution of Horse(s) and Athlete(s), which may never be later than two (2) hours before the Horse inspection.

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij had de reserve sowieso niet meer ingezet mogen worden (na de veterinaire keuring van afgelopen maandag). Die discussie zou dan niet meer zinvol zijn. Maar nogmaals, corrigeer me als ik het fout heb.

Gewoon zwaar zwaar klote.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:06

Voor zover ik begreep reageerde Adelinde in het interview met de nos heel verbaasd 'nee?' op de vraag of ze stopte omdat het paard te tong over het bit zou hebben....volgens mij was dat het laatste waar Adelinde zich bewust van was, omdat ze Parcival inderdaad zowat naar voren moest duwen. Dus tong over het bit had er in die reactie niks mee uit te staan en was dus vnl door ons toeschouwers opgemerkt. -O-

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:06

Echt niet netjes van Madeleine.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:08

Denk ook dat Madeleine die reactie al had gegeven voordat dat van die insektenbeet bekend was. Soms is het wijzer om gewoon je mond dicht te houden in zo'n positie.

Sunrise_

cobiie

de reacties van Madeleine geeft weer dat dressuur hoofdzakelijk een individuele sport is. :7

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:10

Die reactie ook he, "vreselijk voor het paard" en dan lees ik tussen de regels door "maar Adelinde gun ik het wel". Wat een rotwijf zeg.

BloemBloem

cobiie schreef:
de reacties van Madeleine geeft weer dat dressuur hoofdzakelijk een individuele sport is. :7

Inderdaad! Teamplayer hoor die Madeleine ..... mijn hemel! Vond haar altijd wel sympathiek.... :x

Esmee_RS

Ayasha schreef:
Esmee_98 schreef:

Dat maakt het IMO niet echt beter. Lekker onsportief... Naar mens.

Ja ik vind het ook echt onsportief. Vond dr in interviews enzo altijd ook al niet zo heel leuk overkomen, maar nu vind ik dr echt niet sympathiek.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:11

Jellybeans schreef:
Sammie schreef:
Oh je bedoelt dat Adelinde vanmorgen of gisteren zich had teruggetrokken? Ja daar heb je wel een puntje. Dan had ze in overleg met Johan misschien eerder gezegd ik start toch maar niet.

Ja inderdaad.
Want ik vind een insectenbeet maar een slap 'excuus'.
Er was vast meer aan de hand. Maar je je weet het niet.
Maar inderdaad Madeleine zal wel spijt hebben. Maar na zo'n reactie vind ik het ook net goed voor haar. Maar zonde voor het team!

Waarom is een insectenbeet een slap excuus? Geloof je de beet niet? Of geloof je niet dat je daar last van kan hebben?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:12

Grainey schreef:
Voor zover ik begreep reageerde Adelinde in het interview met de nos heel verbaasd 'nee?' op de vraag of ze stopte omdat het paard te tong over het bit zou hebben....volgens mij was dat het laatste waar Adelinde zich bewust van was, omdat ze Parcival inderdaad zowat naar voren moest duwen. Dus tong over het bit had er in die reactie niks mee uit te staan en was dus vnl door ons toeschouwers opgemerkt. -O-

Op andere sites zeggen ze dat z'n tong niet over t bit was omdat ze m dan er niet zover uit hangen en van t bit aflopen in plaats van zo hangen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:14

Oops die Madeleine klapt uit de school... niet netjes.
Ik krijg nu heel erg het gevoel dat ze het niet eens was met de keuzes van de bondscoach, dat ze vond dat Parzival sowieso niet mee had gemoeten. En dat ze uit protest niet mee is gereisd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:14

Sammie schreef:
Het kan dat er meer aan de hand is, maar imo sowieso niet aan Madeleine om daar ff een steek onder water over te geven. Ik vind dat echt vals :(

Toevallig hebben wij recent op stal dus ook twee paarden gehad die in hun hals gebeten waren of mogelijk een verkeerd plantje hadden gegeten. Dikke keel en dat was met 1,5 dag ook wel over, maar in de aanleuning absoluut niet fijn en in het algeheel ook niet fit dus afgestapt en afwachten.. Dus geloof ik die verklaring wel en of er meer aan de hand is. Tja dat zullen we wrs nooit te weten komen (en ik geloof ook niet echt dat er nu iets half verzonnen gaat worden om maar een verklaring te hebben) Het was hun laatste kans, zíjn laatste kans dan baal je gewoon als een stekker en heb je niet de tegenwoordigheid van geest om ff iets te verzinnen. Dan huil je en baal je.

Paard bij ons in de regio is tijdje terug door een teek gestoken in zijn borst. Was heel erg dik en ontstoken en kreeg ook antibiotica. Zij kon daardoor ook niet starten op een groot concours.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:15

Ja inderdaad. Zag er meer uit als tong eruit door ziekte/dufheid.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:15

Inderdaad. Hoe graag je op had willen rijden dit is echt een no go als "bekende persoonlijkheid". Zo win je geen symphatie

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:16

GJ9 schreef:
Oops die Madeleine klapt uit de school... niet netjes.
Ik krijg nu heel erg het gevoel dat ze het niet eens was met de keuzes van de bondscoach, dat ze vond dat Parzival sowieso niet mee had gemoeten. En dat ze uit protest niet mee is gereisd.

Reserve gezet worden is voor de meeste mensen zuur, zeker als de onderlinge prestaties niet veel verschillen.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:16

Electra63 schreef:
Sammie schreef:

Paard bij ons in de regio is tijdje terug door een teek gestoken in zijn borst. Was heel erg dik en ontstoken en kreeg ook antibiotica. Zij kon daardoor ook niet starten op een groot concours.

En was dat na een paar uur ook weer weg?
Want ik zag geen gezwollen hoofd.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:18

De mijne heeft ook een keer met een hoofd als een nijlpaard gestaan na een insectenbeet. En dat was een paar uur nadat hij een injectie had gekregen gewoon weer weg.