Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rabbeltje schreef:Hoe wil je de groente klaarmaken??? Electra wat daar vaak gebruikt wordt om te koken, is er van de 7 dagen 6,5 dag niet.... Koelkasten worden gebruikt om het ongedierte buiten te houden, niet om te koelen. Hout is in grote steden ook een probleem...
chanel1985 schreef:onbarefeet:
Allemaal wel makkelijk gezegd als je niet in die situatie zit. Je kan dat nooit op voorhand zeggen dat je dat niet zou doen. Als het echt op leven en dood aankomt, is vaak de overlevingsdrang groter dan je principes.
Allemaal wel makkelijk gezegd als je niet in die situatie zit. Je kan dat nooit op voorhand zeggen dat je dat niet zou doen. Als het echt op leven en dood aankomt, is vaak de overlevingsdrang groter dan je principes.
dus dan maak ik een schatting van hoe voor mij die situatie zou zijn. En die laatste zin geldt waarschijnlijk voor erg veel mensen ja, gelukkig ken ik mezelf beter 
onbarefeet schreef:chanel1985 schreef:onbarefeet:
Maar het werd gevraagddus dan maak ik een schatting van hoe voor mij die situatie zou zijn. En die laatste zin geldt waarschijnlijk voor erg veel mensen ja, gelukkig ken ik mezelf beter
Damned: Ik spreek geen slecht woord over die mensen hoor! Vind het echt heel verschrikkelijk voor ze en totaal te begrijpen. Ik vertelde slechts hoe het voor mijzelf in elkaar zit
onbarefeet schreef:Damned: Ik spreek geen slecht woord over die mensen hoor! Vind het echt heel verschrikkelijk voor ze en totaal te begrijpen. Ik vertelde slechts hoe het voor mijzelf in elkaar zit
onbarefeet schreef:Wel raar dat jullie dat dan zo kunnen stellen, aangezien jullie (denk ik? Hoop ik!) nog nooit in zo'n overlevingssituatie hebben gezeten. Maar: verschillende visies, kan allemaal.
Volgensmij kunnen we er allemaal vrij weinig over zeggen behalve dat het vreselijk is voor iedereen daar, mens én dier.
onbarefeet schreef:Wel raar dat jullie dat dan zo kunnen stellen, aangezien jullie (denk ik? Hoop ik!) nog nooit in zo'n overlevingssituatie hebben gezeten. Maar: verschillende visies, kan allemaal.
Volgensmij kunnen we er allemaal vrij weinig over zeggen behalve dat het vreselijk is voor iedereen daar, mens én dier.
onbarefeet schreef:Natuurlijk! Maar je kan niet (of nouja bij bijna niks) zeggen dat 1 stelling voor élk persoon op de wereld geldt.
Volgens mij zou ik er van moeten overgeven.. net als van vlees van andere dieren. Maar als je écht honger hebt dan is dat misschien heel anders. 8nnemiek schreef:Ik zou daar ook niks over kunnen zeggen..
Ik zou prima kunnen leven met het eten van mensen in zo'n situatie, ik zou er niet wakker van liggen.. maar of ik het echt weg zou krijgen durf ik echt niet te zeggenVolgens mij zou ik er van moeten overgeven.. net als van vlees van andere dieren. Maar als je écht honger hebt dan is dat misschien heel anders.

8nnemiek schreef:Maar als je écht honger hebt dan is dat misschien heel anders.
__Elizabeth schreef:Jij krijgt mensen vlees makkelijker weg als dieren vlees?
Of lees ik het compleet verkeerd?!
Als ze toch al dood zijn.. zonde om te laten wegrotten terwijl je honger lijdt toch