Item over Totilas bij RTL Late Night

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:19

Nieuwsredactie schreef:
Facebook RTL Late Night / annettevantrigt.nl



Documentairemaker Annette van Trigt bracht het verdriet in beeld in de documentaire "The Story of Totilas". Aan tafel vertelt ze over haar fascinatie voor het meest besproken paard ter wereld.


Er komt ook nog een deel 2..
De teleurgang van Undercover. |(

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:20

Ayasha schreef:
Zij zelf zegt dat ze "in dit gedeelte niet mogen filmen" en dat ze daarom dus een verborgen camera gebruiken. (dat was een voice over als ik me goed herinner.)
Ze was er dus heel goed van op de hoogte dat ze die toestemming NIET had.

Personen in en docu kunnen niet zeggen wáár ze niet mogen fimen. Ze mogen alleen geen personen filmen of herkenbaar in beeld brengen als vooraf geen toestemming hebben gegeven.
Dus het is niet zo dat als Piet toestemming heeft gegeven om hem te filmen, hij plots niet meer gefilmd mag worden als hij in een andere kamer gaat staan.
Er is van te voren blijkbaar aangegeven dat ze ergens niet mochten filmen, maar als een journalist het belangrijk vindt om daar te filmen doen ze dat dus met een verborgen camera. Het belang weegt zwaarder dan de privacy. Journalisten krijgen die vrijheid, ook van de rechter, mits het belang wel zwaar weegt.

Nogmaals ik kan verder geen waardeoordeel geven aan de docu zelf, maar ik wil best gaan kijken in het belang van de discussie. Ik ben geen fan van Totilas en ben van mening dat ze hem allang de vernieling in reden voordat hij verkocht werd, dus ik kijk er anders naar dan iemand die idolaat van hem is.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:30

Welk belang? Dat van bepaalde (niet allemaal) Nederlandse ego's? Dier was welliswaar wat schraal kwa spieren (stond toen ook met een blessure en dat was iedereen bekend) maar zag er verder gewoon verzorgd uit.

Ik ben het geheel met je eens dat ie al in de prak was voor ie verkocht werd. Maar de verborgen camera heeft verder niks (kunnen) vast leggen waarvan je zegt "nou dat was nu echt van groot belang dat dat gefilmd werd". Dat argument vervalt dus al. Dier stond gewoon op stal aan zijn hooi/stro te knabbelen. Er was dus helemaal niks te zien en het had IMO geen enkel toegevoegde waarde aan de documentaire. Waarom ze daar niet mochten filmen weet ik trouwens niet meer, weet ook niet of dat vermeld werd. Ik denk van niet, normaal onthoud ik dat soort dingen nl wel maar goed, mijn geheugen faalt ook wel eens. :D Dus kan zijn dat het wel vermeld werd.

Als personen in de docu niet kunnen zeggen waar niet gefilmd mag worden, waarom vermeld de journaliste dan dat ze daar niet mogen filmen? Opruien, dramatiek? Voor die neutrale documentaire?

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:40

Ayasha schreef:
Welk belang? Dat van bepaalde (niet allemaal) Nederlandse ego's? Dier was welliswaar wat schraal kwa spieren (stond toen ook met een blessure en dat was iedereen bekend) maar zag er verder gewoon verzorgd uit.

Ik ben het geheel met je eens dat ie al in de prak was voor ie verkocht werd. Maar de verborgen camera heeft verder niks (kunnen) vast leggen waarvan je zegt "nou dat was nu echt van groot belang dat dat gefilmd werd". Dat argument vervalt dus al. Dier stond gewoon op stal aan zijn hooi/stro te knabbelen. Er was dus helemaal niks te zien en het had IMO geen enkel toegevoegde waarde aan de documentaire. Waarom ze daar niet mochten filmen weet ik trouwens niet meer, weet zelfs niet of dat vermeld werd.

Als personen in de docu niet kunnen zeggen waar niet gefilmd mag worden, waarom vermeld de journaliste dan dat ze daar niet mogen filmen? Opruien, dramatiek? Voor die neutrale documentaire?

Nee, die moet aangeven waarom dit nu weer met de verborgen camera moest, want over het algemeen geven die minder goed beeld, en meldt gewoon dat ze belemmerd werden, lijkt mij gewoon neutraal? De kijker kan zelf er iets van vinden, maar dat is er in eerste instantie niet ingebracht door te melden dat je er niet mocht filmen.
Als er niks byzonders te zien was, lijkt me het verder helemaal geen bezwaar dat het uitgezonden gaat worden of reden om een rechtzaak te beginnen....
als je zegt dat hij er schraal uit zag, was misschien dat juist wel de reden om hem te filmen. Het kan allemaal wel logish zijn, maar het laat wel zien welk een impact pijn heeft op een paard, bv.


Ik tast in het duister wat de door jou genoemde docu #1 betreft. Is dat Paard en fenomeen of weet ik het? Daar heb ik even doorheen geshuffeld en het is allemaal objectief wat ik gezien heb.
Als het een andere is, kun je dan misschien een link geven?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:43

Schraal kwa spieren. Ik denk dat iedereen wel weet dat een paard dat niet getraind wordt en een blessure heeft nu eenmaal wat terugvalt in de spieren. Het is me nog steeds een raadsel waarom ze onbeschoft tegen de wil van de eigenaren in verborgen moet gaan filmen. (ik vond dat onbeschoft, daar kan je over discussiëren natuurlijk maar of je daar veel mee verder komt?)
Paard en fenomeen noemde die geloof ik ja. :) Maar als jij dat objectief vindt dan zullen we het over een andere boeg moeten gooien. Agree to disagree.
Dan ben ik het in de kern nl al niet met je eens dus dan gaan we het zeker op details nooit eens worden. Daar kunnen we dan wel over blijven discussiëren maar daar is het feitelijk een veel te mooie dag voor.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:44

Dat is Paard en fenomeen, maar dan 'vernieuwd'.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:46

ceasario schreef:
Nieuwsredactie schreef:
Facebook RTL Late Night / annettevantrigt.nl



Documentairemaker Annette van Trigt bracht het verdriet in beeld in de documentaire "The Story of Totilas". Aan tafel vertelt ze over haar fascinatie voor het meest besproken paard ter wereld.


Er komt ook nog een deel 2..
De teleurgang van Undercover. |(

Maar dan wel een écht objectieve documentaire. Feiten, geen meningen. "de teleurgang van undercover" is weinig objectief. :=
Ik zou sowieso wel eens een écht objectieve documentaire willen zien over de glock heren. :) Wie weet stel ik dan mijn mening zelfs wel bij. :)

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:05

De docu is naar ik heb begrepen een vervolg op de oude (c.q. wordt een vervolg aan de oude "geknoopt").
Ik begreep dat het nu helemaal zo slecht niet gaat met Toot en dat ie weer "op niveau" getraind wordt?

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:07

Ayasha schreef:
Schraal kwa spieren. Ik denk dat iedereen wel weet dat een paard dat niet getraind wordt en een blessure heeft nu eenmaal wat terugvalt in de spieren. Het is me nog steeds een raadsel waarom ze onbeschoft tegen de wil van de eigenaren in verborgen moet gaan filmen. (ik vond dat onbeschoft, daar kan je over discussiëren natuurlijk maar of je daar veel mee verder komt?)
Paard en fenomeen noemde die geloof ik ja. :) Maar als jij dat objectief vindt dan zullen we het over een andere boeg moeten gooien. Agree to disagree.
Dan ben ik het in de kern nl al niet met je eens dus dan gaan we het zeker op details nooit eens worden. Daar kunnen we dan wel over blijven discussiëren maar daar is het feitelijk een veel te mooie dag voor.

Nee, niet iedereen weet dat je schraal wordt in spieren van niet trainen en een blessure en niet iedereen weet hoe dat eruit ziet, en al weet je het dan is het nog weer anders om het te zien. Als het past in chronologische volgorde van dingen, waarom zou je het dan weglaten? Eerst zag hij er zo uit, toen zo, daarna zo, nu zo, heel logish, lijkt mij? Dat is niet anders bij menselijke sporters.

ik vind het objectief omdat ze gewoon iedereen aan het woord laten en gewoon laten verdedigen dat hun trainingsmethode okee en nuttig is bv. (Dat was net een stukje dat ik zag). Geheel duurt een uur , ik heb, nogmaals, er doorheen geshuffeld. Het eerste hoe-geweldig-hij-was heb ik allemaal overgeslagen, want dat was een beetje te veel glorie waar ik niet van houdt en ik kijk sowieso met kromme tenen naar dat soort dressuur.

Het is prima als jij het fimen waar men niet wil onbeschoft víndt, en in normale omstandigheden vind ik dat ook, dus ik snap wel war het vandaan komt, maar in het licht van een docu vind ik het normaal.

Als ze bij mij aangondigd komen filmen, zorg ik dat alles netjes is en als ze dan in de kamer gaan filmen waar ik alle rotzooi gegooid heb vind ik dat ook niet leuk, maar het is wel gewoon de consequentie van slecht opruimen... Als ze dat in beeld willen brengen (de consequentie van slecht opruimen), heb ik pech.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:08


mvdbijl

Berichten: 3688
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:14

Dit onderwerp is toch wel eens over zijn houdsbaarheidsdatum heen..

Totilas ligt vast in zijn stalletje te huilen dat hij niet naar rio mag.. Het paard wordt heus goed verzorgd en zal zichzelf niet bewust zijn van al deze rellen.

Kom op er worden iedere dag overal paarden in de prak gereden en afgeranselt door hun gefrustreerde nep anky's. Daar zou eens een docu overgemaakt moeten worden.

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:15

Ayasha schreef:
Maar dan wel een écht objectieve documentaire. Feiten, geen meningen. "de teleurgang van undercover" is weinig objectief. :=

Titels zijn een weergave van wat er te zien is. Als dat de neergaande prestatie, achteruitgang is, lijkt "teleurgang" een logische woordkeuze?

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:45

Documentairemaakster Annette van Trigt is de afgelopen twee jaar niet gestopt met het volgen van Totilas. Nieuwsgierig naar de afloop van het ‘sprookje Totilas’ heeft ze het paard gevolgd en de bestaande documentaire van een nieuw slot voorzien. Haar slotconclusie: ‘Totilas is weer fit maar zal niet meer in de ring verschijnen.’
http://www.horses.nl/algemeen/nieuw-slo ... e-totilas/

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:49

mvdbijl schreef:
Dit onderwerp is toch wel eens over zijn houdsbaarheidsdatum heen..

Totilas ligt vast in zijn stalletje te huilen dat hij niet naar rio mag.. Het paard wordt heus goed verzorgd en zal zichzelf niet bewust zijn van al deze rellen.

Kom op er worden iedere dag overal paarden in de prak gereden en afgeranselt door hun gefrustreerde nep anky's. Daar zou eens een docu overgemaakt moeten worden.



+:)+ 8)7

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:45

Zo´n docu wordt niet gemaakt voor paardenliefhebbers.
Men pakt natuurlijk een paard (onderwerp) waar grote belangen aankleefden. Er moet een verhaal aan zitten. Je kunt niet volstaan met beelden van "hoe erg het is". Dat is dan weer een ander soort docu.

Dat er een vervolg komt is ook logish omdat de vraag komt hoe het afgelopen is.

Overgens kwam ik door al dat gezoek ook tegen dat ze een docu heeft gemaakt over stal EuroCommerce.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:07

Ben benieuwd vanavond!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:20

Ik ben ook heel benieuwd :D

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:21

Is de docu nog niet begonnen?

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:22

Negen uur.

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:26

Aah ik dacht 20.00 uur. Het is op ziggo sport maar ook bij KPN. Kun je het eventueel ook online zien?

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:28

ElineGC schreef:
Aah ik dacht 20.00 uur. Het is op ziggo sport maar ook bij KPN. Kun je het eventueel ook online zien?


Bij KPN is het niet te zien begreep ik. Online weet ik niet.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:32

Online kan alleen op horizon.tv maar dat moet je ook de ziggo instellingen hebben zegmaar

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:34

zo hij duurt anderhalf uur

Esmee_RS

Berichten: 4903
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:01

Ben heel benieuwd, maar helaas geen Ziggo klant. Dan maar Nascar kijken 8-)
Hoop dat de documentaire ergens (online) terug te kijken is

Dallista

Berichten: 4427
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:03

Ladybird schreef:
zo hij duurt anderhalf uur

Ik verwacht dat het de oude docu is, plus een stukje erachter geplakt over de laatste twee jaar. Maar hoop stiekem op veel nieuw materiaal. :D