Nederlands Olympisch team bekendgemaakt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 05:25

Sammie schreef:
Medaillekansen voor Nederland??? :D :D

Het springteam heeft wel wat in zijn mars. Ook na een slechte generale in Aken. En de dressuurploeg moet gewoon een beetje mazzel hebben. ;-)

kleinvosje

Re: Nederlands Olympisch team bekendgemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 06:18

Ik ben erg benieuwd naar hoe de ruiters en amazones het gaan doen in Rio. Hoe dan ook, er zal genoten kunnen worden van prachtige sport, ik heb er zin in. Ik moet nog wel even kijken of ik hier in Canada dingen op livestream kan gaan kijken, helaas doet NOS.nl het hier niet, en die gaven 4 jaar geleden zo ontzettend veel weer in livestream...
Heb in ieder geval wel het schema van de vorige pagina opgeslagen, weet ik in ieder geval wat er wanneer verreden wordt en kan ik zoeken naar tv- of livestream beelden!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:04

Fijn dat schema van de OS. Komt het dan goed uit dat ik net terug ben van vakantie als de dressuur begint. Had niet beter gekund!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:56

karijn schreef:
friendly schreef:
Maar als Madeleine en Danielle hun paarden niet naar Rio mee willen nemen, wie gaat er dan mee als de reserveruiter nodig is?

Dan zullen HP/Edward/Adelinde/Diederik wel een reservepaard meenemen? Ik kan me goed voorstellen dat je gezien de reis je paard dat niet wilt aandoen.

nee zo makkelijk gaat dat niet
:n

er zijn nu 4 teamleden en hun paard aangemeld bij de FEI , en een reserveruiter met reservepaard
als één van de teamleden wegvalt kan die enkel vervangen worden door de reserve
valt de reserve weg of reist die niet mee dan is er geen reserveplek meer ..men kan niet zo snel een nieuw paard of ruiter voorzien , dat mag ook niet
er gaat heel veel papierwerk etc aan te pas ook met import paarden , voer enz paarden moeten ook 14 dagen in quarantaine voor ze de vlieger opgaan
tot 2 uur voor de eerste proef begint kan de reserve ruiter nog aangemeld worden daarna is het over ..
zelfs als reserveruiter meegaan is toch een hele mooie ervaring want tot die 2 uur voor de start van het eerste onderdeel maak je alles hetzelfde mee als de teamleden ( voorbereidingen , workshops , trainingskamp , veterinaire begeleiding , begeleiden van ruiter , warm up ginder enz

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:26

Hoe gaat het met die twee weken quarantaine, dat is toch op een stal en niet op het vliegveld?

Ik zou als reserve ook mee gaan, ik snap wel dat je dat met jonge paarden niet doet, maar mee gaan zonder paard mag zeker niet? :D dat je idd toch alles mee maakt lijkt me wel vet!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:31

op een stal idd :j

nee denk dat de ervaring toch iets heel aparts is..

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:12

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:05

Dallista schreef:
Sammie schreef:

Het springteam heeft wel wat in zijn mars. Ook na een slechte generale in Aken. En de dressuurploeg moet gewoon een beetje mazzel hebben. ;-)

Het springteam is natuurlijk niet te vergelijken met wat er in Aken gepresteerd werd. Of beter... niet gepresteerd werd.
Daar deed maar 1 combinatie mee, die ook naar Rio gaat en 1 die reserve staat.
Ik denk dat ze ontzettend veel kans maken.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:13

Tendance schreef:
Ik denk dat ze ontzettend veel kans maken.

Yup. Ben erg benieuwd! *\o/* Vorige keer zilver, nu goud?!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:36

Hope so!

joycer222

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:12

hoop ook dat er een topic komt op bokt over de olympische spelen zou leuk zijn

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:04

Dat topic komt vast wel.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:23

Jotoma schreef:
Dat is waar! Maar dan nog vind ik blocken wel wat ver gaan!

ik kijk er toch wat anders tegen aan. Mijn Facebook account is gevoelsmatig net zoiets als mijn huis. Ik en ik alleen bepaald wie er welkom is of na 1 bezoek niet meer hoeft te komen. En ongevraagde bezoekers(thuis of op facebook) zijn zelden welkom.
Een zakelijk account vraagt uiteraard een andere benadering, dat lijkt me duidelijk.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:33

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:16

@charley: wordt een beetje offtopic nu. Maar als je fb ziet als je huis lijkt het me niet dat je een openbaar profiel hebt. Je hebt immers thuis ook niet structureel open huis :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 03:09

Dallista schreef:
http://nos.nl/artikel/2118486-olympisch ... j-nos.html
Olympische Spelen altijd en overal te zien bij NOS.

Hoera!!! *\o/*

Linkje even bekeken, maar kan er niet uit opmaken dat het ook in het buitenland zichtbaar is, was volgens mij voorheen namelijk niet. Hoop het wel!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 05:51

kleinvosje schreef:
kan er niet uit opmaken dat het ook in het buitenland zichtbaar is, was volgens mij voorheen namelijk niet. Hoop het wel!

In principe niet in het buitenland vanwege rechtenissues. Zelfde probleem heb je bijvoorbeeld ook met de streams van de BBC, die zijn ook niet zo toegankelijk vanuit NL (kan me herinneren dat die met 2012 ook een giga hoeveelheid aan streams hadden).

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 06:08

Weet ik, en aan de ene kant snap ik het wel, maar aan de andere kant ook weer niet. Het wordt allemaal door dezelfde camera's gefilmd en doorgestuurd. Wat maakt het nou uit vanuit welk land je kijkt...?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 06:31

In het buitenland zijn er weer andere streams, ik kijk ook het liefst NOS, maar dat is alleen via omwegen bereikbaar. Ik ga het wel proberen, maar anders worden het gewoon Zweedse streams. Ik beheers de taal, maar niet op 'native' niveau dus kost het nog altijd meer energie om te vertalen in mijn hoofd.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:28

Ik zit net in de week van 13 augustus in de Ardennen, hopelijk kan ik vandaaruit wel gewoon kijken! Zitten op de camping, dus tablet mee en kan ik het hopelijk volgen!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:52

Waarom heeft het Eventing team geen reserve??

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:09

Dallista schreef:
Sammie schreef:

Dat denk ik ook. En alles kan. Kijk maar naar het EK afgelopen zomer toen de een na ander uitviel.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:50

Marjoow schreef:

Ik weet niet of er nog een andere combinatie is die kans maakte? Elaine Pen was uitgevallen ivm met een blessure dacht ik, weet hrt niet zeker hoor. En weet verder ook niet een andere combi op dat niveau? Maar dat kan aan mij liggen, heb niet enorm veel verstand van de Eventing. :o

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:12

Volgens mij zijn die er inderdaad niet.
Niet die al op "olympisch niveau" aan de start zijn verschenen.

Over die reserve(s) die bij de dressuur niet mee willen denk ik het volgende.....
Zij zitten in het A-kader en krijgen daarvoor bepaalde tegemoetkomingen/middelen. Als je dan niet als reserve mee wilt, dan vind ik dat je ook geen gebruik van deze middelen moet maken. Voor wat, hoort wat en daar hoort een oproep als reserve vind ik ook bij. Daar wordt je gewoon voor "betaald".
Prima als je niet wilt gaan, maar maal dan ook geen gebruik van de positieve dingen die er bij het A-kader komen kijken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:04

Queen123 schreef:
Marjoow schreef:

Ik weet niet of er nog een andere combinatie is die kans maakte? Elaine Pen was uitgevallen ivm met een blessure dacht ik, weet hrt niet zeker hoor. En weet verder ook niet een andere combi op dat niveau? Maar dat kan aan mij liggen, heb niet enorm veel verstand van de Eventing. :o

Andrew Heffernan dacht ik met Boleybawn Ace...