Edward Gal en Undercover niet aan de start op het NK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:50

wordt moeilijk denk ik, ook met parzival. denk dat de jury´s dat paard wel een beetje zat zijn en dat onbewust meetelt in de beoordeling. Arlando en Johnsson kunnen goede scores halen, maar het ligt een beetje aan de andere 2 combi´s. nee, ik denk dat goud heel moeilijk gaat worden.

Urielle

Re: Edward Gal en Undercover niet aan de start op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:07

Moderatoropmerking:
graag voor de discussie Edward met andere paarden een apart topic openen. Merci!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:45

Easy_Rider schreef:
Verstandige keuze om Undercover niet te starten. Hij zou waarschijnlijk daar afgaan. Ik denk ook dat we deze combintie voor Rio moeten vergeten. Hij heeft het laatste jaar geen vormbehoud getoond. Ik zou dus ook onterecht vinden als hij mee naar Rio mag.
Zou Edward eindelijk gaan inzien dat hij de paarden niet zo over de zeik moet rijden?
Ik zag trouwens bij de presentatie op Zandvoort van de olympiers Adelinde vooraan lopen. Grote kans dus dat zij er gewoon bij is in Rio. En terecht vind ik.

Dus dan zag ik het ook goed, Adelinde stond er idd bij de presentatie van het afgevaardigde team voor de olympische spelen.
Was op de NOS gisteravond.

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:14

Op de fb van Joyce heuitink stonden foto's van de fotoshoot van t team in scheveningen en daar waren HP, Adelinde, Diederik en Madeleine in getagd :)
Neem dus aan dat dat het team wordt.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:30

Suprice_Iris schreef:
Op de fb van Joyce heuitink stonden foto's van de fotoshoot van t team in scheveningen en daar waren HP, Adelinde, Diederik en Madeleine in getagd :)

Ik denk dat het team pas gekozen wordt op het moment dat het NK verreden is. Omdat dat ook een 'selectie' is.
Daarbij denk ik dat hun wel weten hoe scherp de media er op ligt, dus zou het team al bekend zijn, denk ik niet dat deze zo getoont wordt.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:33

Suprice_Iris schreef:

Team is nog niet bekend, wordt zondag na de kür pas bekend gemaakt. Denk dat die getagd zijn, omdat ze daar aanwezig waren. En misschien waren de anderen er ook wel aanwezig. Maar zijn die niet getagd door Joyce Heutink.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:38

Undefined schreef:
En als hij het paard wel meegenomen had en het een stressbonk in de baan was dan zou iedereen weer gaan zeveren dat hij het paard niet mee had moeten nemen en aan het welzijn van het paard had moeten denken :roll:
Het is ook nooit goed :D
Misschien moet hij zich met dit paard gewoon terugtrekken uit de sport, is maar een optie hoor.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:44

Undefined schreef:
En als hij het paard wel meegenomen had en het een stressbonk in de baan was dan zou iedereen weer gaan zeveren dat hij het paard niet mee had moeten nemen en aan het welzijn van het paard had moeten denken :roll:

Misschien zou het hem ook sieren om eerlijk te zijn.
Dierenwelzijn bullsh.t.
Weten dat je gewoon een flater gaat slaan.

Zeg dan eerlijk.
Zoals iedereen weet zijn wij geen goede combinatie samen en helaas hebben we dat ook niet kunnen herstellen. En daarom doen wij niet mee.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:49

Als ze geen goede combinatie waren. Waarom hebben ze dan wel hoge scores behaalt, voordat ze vorig jaar in Aken zijn gestart. Daar heeft Undercover toen veel stress aan over gehouden. Heeft helemaal niks met de combinatie te maken. Kan me nog herinneren dat iedereen toen vol lof was, dat hij hem ondanks de spanning nog zo goed kon rondrijden in de ring. Totdat Undercover zichzelf op de lip/tong beet.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:53

bruintje123 schreef:
Undefined schreef:

Misschien zou het hem ook sieren om eerlijk te zijn.
Dierenwelzijn bullsh.t.
Weten dat je gewoon een flater gaat slaan.

Zeg dan eerlijk.
Zoals iedereen weet zijn wij geen goede combinatie samen en helaas hebben we dat ook niet kunnen herstellen. En daarom doen wij niet mee.

Wow, over bullshit gesproken. Ze waren een hele goede combinatie, maar ergens is er een kink in de kabel gekomen. De oorzaak daarvan kunnen we met z'n allen over speculeren, maar geen van ons staat dicht genoeg bij het vuur om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen.

Tuurlijk weet Edward ook dat als hij met een gestresste Undercover meedoet, het nergens over gaat. Dat zal - naast wat beter is voor Undercover - denk ik ook wel mee hebben gespeeld bij het besluit. Je rijdt voor je land, voor het team, dus als je voelt dat je daar geen bijdrage aan kan leveren op deze manier, is terugtrekken niet meer dan logisch. Maar uiteindelijk is dit ook het beste besluit voor Undercover. Die is met deze beslissing het meest gebaat, dus wat is nu het probleem?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:54

Daarnaast is Edward niemand iets verplicht. Al wil hij beweren dat hij niet meedoet, omdat hij uit z'n rijbroek gescheurd is. Mag 'ie allemaal zelf weten. Dit is de reden die ze geven. Daar moeten we het mee doen. En wat bokkers er allemaal zelf bij willen verzinnen, is hun eigen ding.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:56

@bruintje: je zou een boek kunnen schrijven. Zo goed kan jij een invulling geven aan zaken :D
Waarom moet Gal zich verantwoorden? Hoezo: 'zoals iedereen weet dat zij geen goede combinatie zijn'? Dat baseer jij op de keren dat ze in de ring te zien waren? Ja, want dan zijn de meeste combinaties op hun best 8-)

Paard heeft in de baan stress, nu gaan ze niet, paard geen stress. Hoezo dierenwelzijn is dan bullsh*t? Met paard de baan in terwijl hij zoveel stress heeft had ik juist eigen belang gevonden :o

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:03

Anoeska schreef:
Daarnaast is Edward niemand iets verplicht. Al wil hij beweren dat hij niet meedoet, omdat hij uit z'n rijbroek gescheurd is. Mag 'ie allemaal zelf weten. Dit is de reden die ze geven. Daar moeten we het mee doen. En wat bokkers er allemaal zelf bij willen verzinnen, is hun eigen ding.

:')

Ik vind het jammer maar ik denk ook wel dat het goed is om hem niet mee te nemen naar Rio. Ik heb Undercover nooit een fijn paard gevonden, vind hem gauw te kort worden. Dan kijk/keek ik liever naar Totilas en Zonik. Jammer dat de OS te vroeg komen voor Zonik.. Ik denk dat hij daar hoge ogen had kunnen gooien.

Wat mij betreft komen Hans Peter en Diederik sowieso in het team. En waarom allemaal zo pessimistisch over (team)medaille kansen? :D Bovengenoemde heren kunnen ook echt wel een potje rijden hoor! Johnson wordt alleen maar beter elke keer dat ik hem zie.
En ja ik ben fan van Edward dus wat mij betreft neemt hij Voice mee. Adeline is out of the question wat mij betreft :o Vind haar niet echt wat..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:16

Uiteraard kunnen deze heren rijden, maar een deel van de overige deelnemers ook :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:17

Suprice_Iris schreef:

Daar staat (ondertussen?) bij:
"Oja, en niet alle ruiters die hier zijn hebben Facebook, we hebben eerst nog een NK in Ermelo te gaan."
Ter info ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:18

Ze WAREN een goede combinatie. Waren.
Nu al een ruime poos niet meer.

Als dierenwelzijn de reden zou zijn zou Gal na gibraldi nooit meer de ring in zijn geweest.

En nee verplicht zijn ze niets.
Maar iedereen weet toch wel dat zr daar verschrikkelijk voor l.l gaan staan.
Draai dan niet om de pot heen.
Wat hebben ze daar aan.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:32

R12312 schreef:
Ik denk persoonlijk dat je niet om Adelinde heen kan, ook niet als Undercover wel goed was gebleven.

Precies die gaat gewoon mee.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:37

Aranel schreef:
:')

Ik vind het jammer maar ik denk ook wel dat het goed is om hem niet mee te nemen naar Rio. Ik heb Undercover nooit een fijn paard gevonden, vind hem gauw te kort worden. Dan kijk/keek ik liever naar Totilas en Zonik. Jammer dat de OS te vroeg komen voor Zonik.. Ik denk dat hij daar hoge ogen had kunnen gooien.

Helemaal mee eens.

Tsja ik vind het jammer maar ik begrijp het ook wel!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:41

FriesWytske schreef:
Als ze geen goede combinatie waren. Waarom hebben ze dan wel hoge scores behaalt, voordat ze vorig jaar in Aken zijn gestart. Daar heeft Undercover toen veel stress aan over gehouden. Heeft helemaal niks met de combinatie te maken. Kan me nog herinneren dat iedereen toen vol lof was, dat hij hem ondanks de spanning nog zo goed kon rondrijden in de ring. Totdat Undercover zichzelf op de lip/tong beet.

Ehm niet iedereen ten eerste. UC heeft geen pas echt ontspannen gelopen onder Gal in mijn mening.
Waarom heeft UC pas stress gekregen op wedstrijd toen Gal hem is beginnen uitbrengen?
Daarvoor ging het nl. prima. Onder een, volgens veel bokkers, "mindere ruiter" deed ie 't wel...

Edit; vanwege de hulk stuk er uit gehaald.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-07-16 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:43

bruintje123 schreef:
Ze WAREN een goede combinatie. Waren.
Nu al een ruime poos niet meer.

Als dierenwelzijn de reden zou zijn zou Gal na gibraldi nooit meer de ring in zijn geweest.

En nee verplicht zijn ze niets.
Maar iedereen weet toch wel dat zr daar verschrikkelijk voor l.l gaan staan.
Draai dan niet om de pot heen.
Wat hebben ze daar aan.

Nee hoor, dat weet helemaal niet iedereen. Dat is jouw interpretatie hiervan. Zou jou sieren om dat dan ook gewoon bij jezelf te houden. Ik weet namelijk niet wat er bij Edward op stal gebeurt, en daar doe ik dan verder ook geen uitspraken over, en zeker niet dat hij vreselijk voor lul staat.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:46

Oke.
Iedereen op Anouska na weten dat hij daar verschrikkelijk voor l.l gaat staan. :D

Wat er op stal gebeurt weet ik niet. Hoef ik ook niet te weten.
Zijn laatste wedstrijden en nu het terug trekken geeft aan dat ze dat zelf ook weten.

En dat heet logisch denken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:57

Wat een gezeur allemaal weer. De combinatie is er niet klaar voor. Dan is het toch logisch dat je niet start. Het is werk voor deze mensen geen hobby. Anky zien we momenteel toch ook niet meerijden.

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:58

Stral schreef:
Suprice_Iris schreef:

Daar staat (ondertussen?) bij:
"Oja, en niet alle ruiters die hier zijn hebben Facebook, we hebben eerst nog een NK in Ermelo te gaan."
Ter info ;)

Dat is er dan inderdaad later bij gezet.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:07

Ayasha schreef:
FriesWytske schreef:

Ehm niet iedereen ten eerste. UC heeft geen pas echt ontspannen gelopen onder Gal in mijn mening.
Waarom heeft UC pas stress gekregen op wedstrijd toen Gal hem is beginnen uitbrengen?
Daarvoor ging het nl. prima. Onder een, volgens veel bokkers, "mindere ruiter" deed ie 't wel...

Edit; vanwege de hulk stuk er uit gehaald.

Tot Aken vorig jaar na de grand prix, was er niks aan de hand. En na de prijsuitreiking in Aken is het mis gegaan. Hij heeft daar toen zoveel spanning en stress van gekregen. Dat het Edward toen amper lukte om hem de ring rond te krijgen tijdens de grand prix special.
Daarvoor heeft hij goede resultaten behaald. Ook op de OS in London, zonder een gestreste Undercover.
Maar sommige bokkers willen hem het liefst helemaal afbranden. Misschien moeten die hun repeat knop even resetten. Wordt nl. erg vervelend dat die geen andere mening dulden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:10

Bokkers willen niet afbranden.
Bokkers zien herhaling.