Vier pony's van Circus Renz overleden na aanrijding met bus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:44

Annemiek
Acties zijn geen probleem.
Flyers, spotjes op de radio, spandoeken. Allemaal prima.
Maar van iemands privé terrein blijf je weg.
Wat de idealen ook zijn.

Jij zou ook raar staan kijken als je zadel nu gejat wordt want een idealist vind dat paarden niet om op te rijden zijn.

Dan koop jij een nieuw zadel. En omdat de activist dan niet genoeg aandacht krijgt steekt hij jou opslag hok maar in de fik.
Dat de stalkat ternauwernood kan ontsnappen zet die activist niet in zijn propaganda facebook site.
En dat jij psychisch er last van hebt boeit ook niet.

Dan bouw jij jou opslag hok weer op.
En komen er leuzen op te staan zoals "we will kill your wife"

Maar dat alles is prima hoor.
Want anders krijg het niet genoeg aandacht.

Bovenstaande is dus wat de extremisten doen voor iets wat in hun ideaal zit.
Treffen we een groep die dat van paarden houden vind kan precies hetzelfde gebeuren dan in de bio industrie.
Maar dan zou het ineens wel verschrikkelijk zijn?
Misschien dat je je met zulk voorbeeld kunt verplaatsen in hoe walgelijk het is, in de nacht inbreken en erger.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 06-07-16 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

rienne

Re: Vier pony's van Circus Renz overleden na aanrijding met bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:58

Wat erg voor het circus, vond de dieren er altijd goed verzorgd uitzien. Veel sterkte!

Tja moest het bij mijn dieren gebeuren en ik kom erachter wie het zijn geweest, mogen die de rest van hun leven over de schouder kijken dan. Je hebt gewoon met je klauwen van andermans spullen/dieren of wat dan ook af te blijven ook al ben je het er niet mee eens.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:58

Bruintje, je verwart extremisten met activisten. Een activist is in de meeste gevallen geen extremist.
Hoeveel gevallen ken jij waarbij er daadwerkelijk dieren zijn gestolen of vrijgelaten, en waarbij dit zonder twijfel het werk was van activisten? Een circus is geen prive terrein. Als daar mensen met borden willen protesteren dan mag dat. Dat is geen enkel bewijs dat deze mensen ook dieren hebben losgelaten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:15

Het zijn altijd activisten. Maar ze hebben extremistische daden.
Inbreken gebeurt door de activisten die jij nu verdedigt.

Op dat moment is dat circus privé.
En zeker dieren in hun stallen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:42

Echt zo erg. Dit is niet de eerste actie van dezelfde activisten. Zo erg!!! Liever een dier 10 minuten vrij zodat hij daarna doodgereden kan worden dan dat ze het goed hebben in het circus. Paar weken geleden stonden ze hier in de buurt en waren de kamelen "ontsnapt" en ik las ergens dat een paar weken daarvoor ook een paar mannen op het terrein zijn geweest en de kamelen heeft losgelaten. Dit is echt te gek!!! Nu met de pony's weer. Weer mannen gesignaleerd op het terrein die hard weg reden en in een stapten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:46

appiesjappie schreef:
Echt zo erg. Dit is niet de eerste actie van dezelfde activisten. Zo erg!!! Liever een dier 10 minuten vrij zodat hij daarna doodgereden kan worden dan dat ze het goed hebben in het circus. Paar weken geleden stonden ze hier in de buurt en waren de kamelen "ontsnapt" en ik las ergens dat een paar weken daarvoor ook een paar mannen op het terrein zijn geweest en de kamelen heeft losgelaten. Dit is echt te gek!!! Nu met de pony's weer. Weer mannen gesignaleerd op het terrein die hard weg reden en in een stapten

Ze hebben het goed in het circus? :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:48

niet? Geloof dat ik liever een goed onderhouden circus pony zie, dan de gemiddelde manegehit

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:49

Rocamor schreef:
niet? Geloof dat ik liever een goed onderhouden circus pony zie, dan de gemiddelde manegehit

Ik zie ze liever beiden niet. :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:52

Ik zie ook liever geen konijnen die op betontegels gehouden worden.

Maar ze zijn er allemaal wel, dus maar zorgen dat ze het zo goed mogelijk hebben

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:05

bruintje123 schreef:
Het zijn altijd activisten. Maar ze hebben extremistische daden.
Inbreken gebeurt door de activisten die jij nu verdedigt.

Op dat moment is dat circus privé.
En zeker dieren in hun stallen.

Maar nogmaals, waar lees jij dat activisten hebben ingebroken in het circus? Het is een vermoeden van het circus. Het is helemaal niet bekend wie het heeft gedaan. Jij geeft nu activisten de schuld terwijl die misschien lekker in hun pyjama met een zak chips op de bank zaten..

Een extremist is in de meeste gevallen helemaal geen activist. Die veroorzaakt chaos omwille van de chaos en niet omwille van dierenleed of wat dan ook. Dat noem ik geen activist. Actie voeren doe je niet door dieren de straat op te jagen. Een extremist gaat niet op straat staan om folders uit te delen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:10

Ik mag hopen dat ze rond die tijd in bed lagen. :)

Wie zal er dan logischerwijs s Nachts daar rondlopen en in een auto vluchten?

De melkboer?
De postbode?
Een activist?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:13

Op je aanvulling.
In Nederland is het bekend dat activisten en extremisten door elkaar geen geweven zijn.
De ene activist heeft fatsoen en houd zijn betoog op straat. De ander breekt in en is gewoon een crimineel die ze heel hard aan moeten pakken.
Maar als jij Wilt noem ik iedereen wel linkse extremist hoor. :)
Wat misschien ook wel klopt als inbreken goed gekeurd wordt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:50

Zolang allerlei extremistische praatjes gewoon getolereerd worden op de FB pagina van 269 zegt mij dat genoeg, sterker nog, het beeld laat zien dat men trots is op het feit dat er wordt ingebroken in stallen, zoals een aantal weken geleden. Als je dan zo achter je idealen staat, doe dat dan maar zonder dat je je gezicht verbergt, het is immers gerechtvaardigd om in stallen in te breken toch?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:51

Rocamor schreef:
Ik zie ook liever geen konijnen die op betontegels gehouden worden.

Maar ze zijn er allemaal wel, dus maar zorgen dat ze het zo goed mogelijk hebben

Bedoel je nou mijn topic. _O-
Je hoeft je geen zorgen te maken hoor, hun ruime rennetje is gewoon zand. Die betontegels liggen buiten het hok. _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:09

Inbreken in een stal hoort natuurlijk niet, dat zie ik ook niemand goedkeuren (al snap ik hun beweegredenen), maar dat is natuurlijk totaal niet te vergelijken met het loslaten van paarden en daarmee voor zowel de dieren als mensen levensgevaarlijke situaties te creëren. Als ze dieren zo graag los zouden willen laten, denk je niet dat ze die varkens of kippen dan niet eerder los hadden gelaten, aangezien die het vele malen slechter hebben dan circusdieren?

"Die activist heeft ingebroken op een boerderij, en dús heeft hij ook circusdieren de dood in gejaagd".. dat is hetzelfde als zeggen "dat vervelende kind heeft mijn dochter gepest, dús heeft hij ook met nieuwjaar een rotje in mijn brievenbus gegooid".. niemand heeft bewijs, maar het zou wel goed uitkomen als je toch iemand kan aanwijzen als de dader..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:26

Als dat vervelende kind zegt mooie overwinning als het andere gepeste kind in tranen is. Of roept je kunt me weer verwachten.
Dan is het best aannemelijk dat die ook dat rotje heeft gegooid.
Ben je altijd braaf en klier je niet is de kans erg klein daarop aangekeken te worden.

Waarom er wel zo vaak nertsen losgelaten zijn en naar wat ik onthouden heb maar een keer kippen weet ik ook niet.
Omdat die sufferds denken dat een nerts het wel overleefd?
Maar brandstichting is wel erg vaak gedaan. Ook op voer bedrijven.
Zodat dieren honger leden.
Erg slim en dier vriendelijk.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:54

Beter dan op de weg en dan tegen een bus klappen marlinderooz. 2 weken geleden waren ze hier in de buurt en de pony's hadden super mooie nette en grote stallen.ik heb maneges gezien waar paarden slechtere en smerige stallen hebben. Ze zagen er ook goed verzorgd uit. Er was een stukje gras bij waar ze lekker konden grazen. De activisten zijn daar ook al de tenten binnen gedrongen met spandoeken en flyers. De kamelen liepen die week ook zomaar opeens los. Wel toevallig dat het steeds gebeurd als hun daar hebben rond gelopen

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:10

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:37

Prima als iemand het niet eens is met de bedrijfsvoering van het circus, maar deze dieren "bevrijden" en dat een goed idee vinden? Volgens mij snap je het dan niet helemaal!

In Nederland is er simpelweg geen ruimte om dieren zomaar los te laten en dan te denken dat het goed afloopt! Je kunt niet zomaar 4 ponies loslaten midden in de randstad, dan mis je echt een paar chromosomen volgens mij!

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:42

De activisten blijven aangeven dat ze de dieren niet hebben losgelaten. Waarom blijft iedereen dan daaraan vasthouden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:49

Misschien was het wel een anti-dierenactivisten-activist :Y)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:51

269_life schreef:
De activisten blijven aangeven dat ze de dieren niet hebben losgelaten. Waarom blijft iedereen dan daaraan vasthouden?

Euh ja, Pistorius bleef ook roepen dat ie het niet gedaan had.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:43

Amaris schreef:
269_life schreef:

Euh ja, Pistorius bleef ook roepen dat ie het niet gedaan had.

Leg dan eens uit: waarom zou een activist (die juist opkomt voor dierenwelzijn) een dier loslaten, zeker in een stadse omgeving?

Dat doet een dier geen goed en zou dus recht tegen de overtuigingen van een activist ingaan.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:01

Ik zeg niet dat ik vind dat de activisten het wel gedaan hebben.

Maar alleen de reden 'zij zeggen dat ze het niet gedaan hebben' is duidelijk niet genoeg om van die beschuldiging af te komen.

Ook ik vind 'er rende iemand weg en stapte in de auto' niet voldoende om het maar op activisten te gooien. IEDEREEN kan wegrennen en in een auto stappen. Ook bezopen mensen met een weddenschap, of sukkels die gewoon leuk willen zijn. Dat is niet voorbehouden aan activisten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:24

269_life schreef:

Natuurlijk gaan ze dat niet toegeven, ook zij weten wel wat ze dan over zich heen krijgen en dat er dan juridische stappen ondernomen worden.
Een crimineel geeft ook niet openlijk toe wat hij uitvreet.