Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ayasha schreef:Jennyj01 schreef:
Omdat het voor iedereen duidelijk is dat het dier angstig is. Zelfs een blinde kan dat nog zien.
Ik weet eigenlijk niet goed wat ik met deze reactie moet... Snap niet goed hoe die aansluit op de mijne...
Jennyj01 schreef:Jij begrijpt niet dat deze combinatie niet afgebrand wordt. Ik leg je uit dat het duidelijk is wat er mis is en voor iedereen te begrijpen waarom het niet gaat. Dus geen aanleiding voor speculatie.
Jennyj01 schreef:Hoe ingewikkeld wil je het maken? Het dier is bang en het wordt erger in plaats van beter. Vooral heel vervelend voor het dier.
Ayasha schreef:Dat het vervelend is voor het dier snapt iedereen. Het gaat er om dat in het verleden er nog dieren bang/stress gehad hebben en dat het toen allemaal beroerde ruiters waren die het niet opgelost kregen (ondanks dat eentje in het speciaal beduidend meer gepresteerd heeft dan vrijwel alle andere die momenteel rijden, ja ook toen al.)
Maar nu, nu is het geen beroerde ruiter maar een beroerde knol ondanks dat ie in dan beginne lang zo beroerd niet was (zelfs als erg talentvol gezien werd). Maar nu heeft ie ineens niet meer wat nodig is...
Jennyj01 schreef:Omdat het emmertje bij hem is overgelopen. De spreekwoordelijke druppel. De een is gevoelig op de benen en de ander in z'n kop.
Het is overigens in de aanloop naar de top en subtop helemaal geen onbekend verschijnsel. Alleen staat dit paard in de schijnwerpers en zien we dat hij het mentaal niet trekt. Maar velen zijn hem door de achterdeur voor gegaan.
Citaat:Denk ik ook! Zonik is een paard dat op Totilas lijkt...super kunnen aanspannen maar ook kunnen ontspannen en dan heb je echt een toppaard. Undercover, net als Sisther de jeu zijn mentaal niet geschikt voor dit hoge werk....puur mijn mening...
Hoop voor Edward dat het geluk over 4 jaar wel een keer met hem is....eerst de pech met Lingh, toen Totilas en nu Undercover....
Citaat:Ik ben geen fan van Undercover. Ik vind het geweldig wat Gal er mee presteert. Ik snap heel goed dat je met zo'n paard echt alle zeilen moet bijzetten voor een podiumplek in Rio.
Undercover is bij lange na niet het beste paard straks in Rio, hij komt mentaal en ook fysiek echt tekort. Maar een ruiter als Gal steekt met kop en schouders boven de rest uit dus verdient hij een plek op het podium.
Citaat:Je kunt je afvragen of het paard dan uberhaupt mentaal wel geschikt is voor de topsport ....
Hoeveel plezier beleeft Undercover eigenlijk hieraaan?!
R12312 schreef:bruintje123 schreef:"knol liep prima een aantal jaar terug, nu kan ie 't ineens niet meer. Normaal hoort het andersom te gaan...."
Hadden gribaldi en lingh daar ook geen last van?
Je vergeet Sisther
Jennyj01 schreef:Kom op zeg. Wat kan jij zeuren zeg. Waarom loopt het over? Dat weet misschien niemand. Misschien weet Edward het. Misschien heeft hij gewoon niet zo'n stabiele bovenkamer. Of is hij als veulen gepest. Sommige karakter trekken vergroten zich als er druk op komt.
Ayasha schreef:Ik zie dat het op pagina 2 was, dat dit paard net als Sister gewoon niet heeft wat nodig is (mentaal en fysiek)
Terwijl Sister heel knap kon lopen als hij haar niet zo in de bek zat.Dan deed ze het allemaal wel. En prima ook.
Citaat:Denk ik ook! Zonik is een paard dat op Totilas lijkt...super kunnen aanspannen maar ook kunnen ontspannen en dan heb je echt een toppaard. Undercover, net als Sisther de jeu zijn mentaal niet geschikt voor dit hoge werk....puur mijn mening...
Hoop voor Edward dat het geluk over 4 jaar wel een keer met hem is....eerst de pech met Lingh, toen Totilas en nu Undercover....Citaat:Ik ben geen fan van Undercover. Ik vind het geweldig wat Gal er mee presteert. Ik snap heel goed dat je met zo'n paard echt alle zeilen moet bijzetten voor een podiumplek in Rio.
Undercover is bij lange na niet het beste paard straks in Rio, hij komt mentaal en ook fysiek echt tekort. Maar een ruiter als Gal steekt met kop en schouders boven de rest uit dus verdient hij een plek op het podium.Citaat:Je kunt je afvragen of het paard dan uberhaupt mentaal wel geschikt is voor de topsport ....
Hoeveel plezier beleeft Undercover eigenlijk hieraaan?!
Ofwel; ondanks dat ie, zoals jij al aanhaalde; het meer dan behoorlijk deed in den beginne is ie nu ineens ongeschikt bevonden.
Dat ie niet de mooiste is die er tussen loopt ben ik geheel met je eens overigens maar toen ie 'm net reed, compenseerde hij dat ruimschoots met zijn kunnen.... Nu inderdaad niet meer.
Janine1990 schreef:Zeuren? Ik dacht dat dit een discussietopic was.... Mag je in een discussietopic geen prikkelende vragen stellen met betrekking tot een zeer interessant discussie punt?
Wat is er gebeurd dat dit paard toen wel het vertrouwen in de ruiter had, dit tot vorig jaar juni ook had. De resultaten gaven zelfs een stijgende lijn. Dat is een periode van bijna 3,5 jaar waarbij het heel erg goed gaat. Was die emmer al die tijd al vol? Zo oogde het naar mijn idee niet.
Jennyj01 schreef:Janine1990 schreef:Zeuren? Ik dacht dat dit een discussietopic was.... Mag je in een discussietopic geen prikkelende vragen stellen met betrekking tot een zeer interessant discussie punt?
Wat is er gebeurd dat dit paard toen wel het vertrouwen in de ruiter had, dit tot vorig jaar juni ook had. De resultaten gaven zelfs een stijgende lijn. Dat is een periode van bijna 3,5 jaar waarbij het heel erg goed gaat. Was die emmer al die tijd al vol? Zo oogde het naar mijn idee niet.
Misschien moet je Edward even bellen en het vragen. Jij noemt het prikkelende vragen. Ik vind het meer een topic in de afbrand modus jagen.
bruintje123 schreef:Afbranden is het vanuit mij niet bedoeld.
Het is mijn sport gewoon niet meer om naar te kijken.
De laatste plak van Anky vond ik ook niet meer mooi.
Ik hou van andere dressuursport.
Van pak m beet 20? jaar terug.
Dat is dus waarom ik Gal ook niets aan vindt.