moonfish13 schreef:Laat ik het zo zeggen: ik snap de verdenkingen maar ik denk niet dat je dit van dit filmpje kunt beoordelen.
Zelf ken ik ook een pony, nou dat dier is obees, en echt al houd je hem op een stenen paddock met beperkt schraal hooi valt hij nog niet af.
Getest op insulineresistentie en cushing, dat heeft hij dus niet.
En nogmaals ik snap echt je bedenkingen, maar vanaf enkel deze beelden kan je er denk ik niet alles van zeggen.
Daarmee zeg ik niet dat het beest gezond is, maar ik kan er zo gewoon geen echt oordeel over vellen.
Als mijn beest ineens zo lag liet ik hem doorlichten hoor, maar niemand hier kent verder meer als er op facebook staat.
Daarom trek ik ook geen conclusies wát die pony eventueel zou kunnen hebben. Ik merk alleen op dat ik denk dat hij wat mankeert.
Dat stukje over hoefbevangenheid reageerde ik meer op de symptomen die jij noemde, flemen en in de modder staan. Áls ik dan zou denken dat hij hoefbevangen is, zou ik dat eerder denken door het liggen en inderdaad zijn gewicht, niet door het flemen of in de modder staan.
Maar geen idee of hij hoefbevangen is, of een maagzweer heeft, of zere benen, of..
Maar kan mij moeilijk voorstellen dat dit voor een kerngezond paard de meest comfortabele houding is.