"Dood" paard is een hit op Facebook

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:53

inowa schreef:
Ik las nog ergens dat hij een soort circus pony is "trickpony" en dit dus deed om snoepjes te bedelen

Volgens artikel in dailymail niet:
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... d-DAY.html

Citaat:
As the clip went viral, receiving fan comments from everywhere between the UK and Australia, the owners revealed that playing dead was not something Pinto was taught, but something she just happened upon herself.

'I've had offers for horse training jobs, but Pinto isn't trained - he's a natural talent.
'Truth is, I don't know a thing about training horses,' the couple posted.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:53

dravergekkie schreef:
NatasjavE schreef:
Geweldig :')

Wij hebben op stal overigens ook een paard waar mensen voor aanbellen om te vragen of het wel goed gaat.

Die blijft alleen plat op haar zij liggen. Maar heel lang en heel stil.

Ik heb er ook zo één.

Heb wel is gehad dat mensen langs het hek stonden te klappen en te zwaaien omdat ze dachten dat ponylief dood was , ze reageert ook echt niet op zo'n moment.

Ze waren al van plan de politie te bellen :+

Kwam toevallig toen net aan en ze maar uitgelegd dat ze erg gek is op de zon en zo heerlijk ligt te soezen.

Zoiets hebben wij 2 jaar geleden ook gehad: was 25 graden, geen wolkje aan de kucht en amper wind; goed warm dus. Veulen was lekker plat op zn zij gaan liggen om een tukkie te doen. En veulens kunnen goed vast slapen. Wat deze die middag ook deed. Weiland ligt langs een (met mooi weer) drukke fietsroute, dus komt een groepje fietsers bij stal bij het hek; ja verderop ligt een veulen dood op het land. Wij nog; die ligt waarschijnlijk gewoon te slapen met dit mooie weer. Maar nee, volgens hun was die toch echt dood want bewoog niet en reageerde nergens op. Ze hadden nog geroepen en keihard in hun handen geklapt; geen reactie.
Hmmm ja, toch er maar even heen dan en checken (ondanks dat een uur daarvoor de paarden nog waren gecontroleerd en veulen lekker aan het rondcrossen was), je weet tenslotte maar nooit met veulens.
Komen bij het weiland; veulen lag idd plat op zn zij en reageerde nergens op. Toch wat ongerust geworden het hek over en richting veulen lopen.. Geen reactie. Even een porretje met een hand; na 2 porretjes werd die eindelijk wakker; keek ons met een super slaperig hoofd aan met een blik die zei; huh, wat gebeurt er? Gelukkig; veulen lag dus idd zoals we in eerste instantie dachten gewoonweg heel vast te slapen.

Dus kan me heel goed voorstellen dat voorbijgangers zich wel eens vergissen in hun 'doodoordeel'. Zelfs wij die het veulen kenden begonnen ff te twijfelen. Gelukkig was in ons geval het vals alarm.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:57

Jo_vales schreef:
Jeetje, volgens mij ligt die pony inderdaad niet voor z'n lol zo vreemd..

[ [url=m/47961C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qNhSqF.jpg]Afbeelding[/url] ]

-O- -O- -O-

Moseskriebel wat is dat dier vet.

ppdreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:06

Vreemde houding inderdaad. Maar eerlijk gezegd vind ik het filmpje helemaal niet grappig maar eerder zielig. Ik vind het heel vreemd dat je met stukken aarde en zelfs een stuk gaas(!) naar je paard gaat gooien.
Als je ongerust bent over de houding loop je er naar toe en controleer je je paard. Als het normaal is en er is geen medische oorzaak oid gevonden, dan laat je het dier lekker met rust.
:(:)

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:02

Blue_Eyes schreef:
@Funnyhorses:
Nou, wat niet dan? Dat ze iets naar hem toe gooien aan het eind vind ik niet chic (heb mijn geluid niet aan, dus ik weet niet of daar nog wat bij gezegd wordt), maar ik vind hem vrij vlot op de benen staan hoor. En of hij moeilijk loopt kun je niet zien, want hij loopt niet in het filmpje. Hij staat alleen even chagrijnig te kijken met een blik van 'wat flik je me nou'.
Ik vind de conclusie dat hij wel iets zal mankeren als hij altijd zo ligt, nogal snel gedaan. Dat weten we namelijk niet.

Dat hij zo kijkt en reageerd als hij opstaat kan juist komen omdat hij op dat moment weer die pijn moet voelen en hij het dus daarom niet leuk vind om weer op te moeten staan

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:04

ppdreamer schreef:
Vreemde houding inderdaad. Maar eerlijk gezegd vind ik het filmpje helemaal niet grappig maar eerder zielig. Ik vind het heel vreemd dat je met stukken aarde en zelfs een stuk gaas(!) naar je paard gaat gooien.
Als je ongerust bent over de houding loop je er naar toe en controleer je je paard. Als het normaal is en er is geen medische oorzaak oid gevonden, dan laat je het dier lekker met rust.
:(:)

Helemaal mee eens

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:40

Ann99 schreef:
Blue_Eyes schreef:
@Funnyhorses:
Nou, wat niet dan? Dat ze iets naar hem toe gooien aan het eind vind ik niet chic (heb mijn geluid niet aan, dus ik weet niet of daar nog wat bij gezegd wordt), maar ik vind hem vrij vlot op de benen staan hoor. En of hij moeilijk loopt kun je niet zien, want hij loopt niet in het filmpje. Hij staat alleen even chagrijnig te kijken met een blik van 'wat flik je me nou'.
Ik vind de conclusie dat hij wel iets zal mankeren als hij altijd zo ligt, nogal snel gedaan. Dat weten we namelijk niet.

Dat hij zo kijkt en reageerd als hij opstaat kan juist komen omdat hij op dat moment weer die pijn moet voelen en hij het dus daarom niet leuk vind om weer op te moeten staan

Dat kan. Tegelijk kijkt mijn paard ook zo als je hem dwingt om op te staan, en daar is toch echt niets mee aan de hand. Het kan ook komen doordat hij even het bloed in zijn benen terug moet krijgen na een poos zo te hebben gelegen.
Ik zeg niet dat er niets mis is, maar wel dat iedereen hier zonder veel informatie wel veel overhaaste conclusies trekt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:48

Achja, als ik 's morgens uit mijn bed stap dan sta ik ook niet direct florissant op mijn benen. Maar dat staat los van het feit dat ik de omgang met de pony op het filmpje op z'n zachtst gezegd bijzonder vind.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:09

( jeetje het is ook nooit goed voor het internet :x )
Zelfs al moest deze pony hoefbevangen zijn, wat ga je doen? die vrouw woont volgens mij toch echt te ver weg om even gaan aan te bellen :+

Ik vind het filmpje trouwens ook te kort om te oordelen, en we horen ook niet te oordelen over zo'n stom kort filmpje wat gewoon als grapje is bedoeld ;)

Moest er nu een graatmagerpaard dat mishandeld wordt in voorkomen kunnen we er commentaar op geven.
( het stenen en heg gooien naar de pony even terzijde gehouden... )

We kennen het paard niet, de situatie/omstandigheden niet en de eigenaars ook niet dus chill, lag er een keertje over of niet en scroll on :Y)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:22

Het filmpje werd geplaatst door de eigenaar in een facebookgroep waar ik zit.
Er werd gelijk op gereageerd dat dit waarschijnlijk geen gezonde houding was en dat er grote kans is dat het dier het niet voor de lol deed.

Ik hoop dus dat andere uit de groep die in haar buurt wonen , haar verder kunnen helpen en samen kunnen kijken of er iets te doen valt voor de pony.

Het is sneu dat zowel de eigenaar als vele anderen niet inzien dat een paard zo niet hoort te liggen.
Net als een schaap op zijn rug is het voor een paard ook erg ongezond en totaal geen natuurlijke houding.
Totaal niet te vergelijken met een hond bv.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:39

MMM, heb het even proberen terug te vinden maar het filmpje is verwijderd van de pagina en de eigenaresse ziet er blijkbaar nog steeds de ernst niet van in.
Heeft voor de tonnetjes ronde pony zelfs een eigen facebook pagina aangemaakt :n

Shirley

Re: "Dood" paard is een hit op Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:40

Hopelijk dat er in haar omgeving wel mensen zijn met gezond verstand dan!

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:26

Waarom gaat ze niet gewoon die wei in? NOOIT voorwerpen naar paarden gooien!

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:28

Ik snap alleen niet dat ze gewoon een steen naar haar pony gooit zeg... Doe je toch niet!

violafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:37

Afbeelding Hier ook zo'n dood paard! HaHa! Maar met de benen omhoog heb ik nog nooit gezien. Dat doet alleen onze hond!

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:56

moonfish13 schreef:
Laat ik het zo zeggen: ik snap de verdenkingen maar ik denk niet dat je dit van dit filmpje kunt beoordelen.
Zelf ken ik ook een pony, nou dat dier is obees, en echt al houd je hem op een stenen paddock met beperkt schraal hooi valt hij nog niet af.
Getest op insulineresistentie en cushing, dat heeft hij dus niet.
En nogmaals ik snap echt je bedenkingen, maar vanaf enkel deze beelden kan je er denk ik niet alles van zeggen.

Daarmee zeg ik niet dat het beest gezond is, maar ik kan er zo gewoon geen echt oordeel over vellen.
Als mijn beest ineens zo lag liet ik hem doorlichten hoor, maar niemand hier kent verder meer als er op facebook staat.

Daarom trek ik ook geen conclusies wát die pony eventueel zou kunnen hebben. Ik merk alleen op dat ik denk dat hij wat mankeert.

Dat stukje over hoefbevangenheid reageerde ik meer op de symptomen die jij noemde, flemen en in de modder staan. Áls ik dan zou denken dat hij hoefbevangen is, zou ik dat eerder denken door het liggen en inderdaad zijn gewicht, niet door het flemen of in de modder staan.

Maar geen idee of hij hoefbevangen is, of een maagzweer heeft, of zere benen, of..
Maar kan mij moeilijk voorstellen dat dit voor een kerngezond paard de meest comfortabele houding is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:33

Jullie kunnen hier wel allemaal roepen dat het diertje ziek is, maar ik ben bang dat dat niet aankomt. Beter een berichtje op haar eigen pagina plaatsen misschien?

Ik zou niet weten of het dier echt iets mankeert.. Ik heb zat gekke dingen gezien. Zag laatst een shet in de wei liggen die een achterbeen gestrekt omhoog had steken := Even later stond ie weer lekker te grazen. Het is natuurlijk niet onmogelijk dat het dier zo gewoon lekker ligt. Ik neem aan dat ie niet 24/7 zo ligt, en als hij echt hoefbevangen zou zijn dan zou dat echt wel zijn opgevallen.

Mijn hond ligt wel regelmatig precies zo := Ziet er erg komisch uit.

Monica_593

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:24

Hahaha geniale pony Maar dat ze nou naar hem roept en hij komt niet en dat ze dan met stenen en gaas begint te gooien dat vind ik echt niet normaal, een fatsoenlijk mens zou naar zijn paard toe gaan of hem lekker laten liggen.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:52

knollentuin schreef:
Als m'n shet zo ligt bel.ik de arts, dan heeft ie koliek.
Hij is nu 23 en heeft 2 x in z'n leven zo gelegen...

Ja mee eens! Hier ook een mini paardje dat dit doet als ze koliek heeft....

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:31

Hmm ik heb het filmpje vandaag nog een keer goed bekeken en nu ben ik er nog meer van overtuigd dat er wel echt wat mis is. Een normaal paard zou echt meteen reageren als ie zulke stenen tegen zn buik/kruis zou krijgen en hij reageert pas als ie een stuk metaal/gaas tegen zich aan krijgt. Als ie zo voor zn lol ligt zou ie zich minstens naar zn zij door laten rollen. Hoe die er daarna bij staat is inderdaad ook niet best. Ik mis ook alertheid, dit dier heeft duidelijk ergens last van. Sneu.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:06

Het filmpje heb ik nu nog eens bekeken maar dan op mijn laptop en met geluid aan. Ik zie nu pas dat zij gewoon gaas naar haar pony ooit, gaas met uitsteeksels!! Hoe haalt ze het in haar hoofd?!
Dan kun je er wel 100% zeker van uit gaan dat die pony niet door de medische molen is gehaald en dat het net zo goed een medische reden heeft. Want die vrouw geeft niet veel om die pony, echt niet.
En dat andere is steen wat ze gooit? Niet te geloven!

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:09

'Why do you keep playing death' hahaha. Hij blijft gewoon lekker zo liggen.

Ik heb die van mij trouwens nog nooit zo zien liggen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:44

wij hebben der ook een die ligt niet zo als deze gewoon op der zei.. maar die slaapt zo diep dat je der eerst op der hoofd kan aanraken of kont voor ze eens reageert.. eerste keer dacht ik dat ze dood was.. als veulen.. als 2 jarige nu nog steeds mensen die dat denken :')

die dingen die ze gooit.. gaat die echt niet dood van. om lopen het land in kan ook.. maar dit ook.
ik gooi ook wel eens een zand klontje na een die niet door loopt zodat ik der niet in de blubber achter aan hoef met na binnen drijven.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:07

Christiene schreef:
wij hebben der ook een die ligt niet zo als deze gewoon op der zei.. maar die slaapt zo diep dat je der eerst op der hoofd kan aanraken of kont voor ze eens reageert.. eerste keer dacht ik dat ze dood was.. als veulen.. als 2 jarige nu nog steeds mensen die dat denken :')

die dingen die ze gooit.. gaat die echt niet dood van. om lopen het land in kan ook.. maar dit ook.
ik gooi ook wel eens een zand klontje na een die niet door loopt zodat ik der niet in de blubber achter aan hoef met na binnen drijven.

Ja oké, situatie die jij beschrijft met zandklontje omdat er 1 niet door loopt...mogelijk pak ik er dan nog even een zweepje ofzo bij. Maar de gehele situatie hier is anders
En op de zij is toch echt wel wat anders dan op de rug. Zijn wel meerdere paarden die doodstil op hun zij liggen

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:17

Zo lag het paard bij ons op de buurt er ook bij!
oorzaak, draai in de darm..

Nee ik vind dit niet heel grappig :brr: