Bokt.nl zoekt een nieuw uiterlijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:21

Ik vind wat vernieuwing prima, maar blauw moet blijven :=

tessyke

Re: Bokt.nl zoekt een nieuw uiterlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:34

leuk dat er aan gewerkt gaat worden, een nieuw likje verf zal goed doen :D
Ik weet nog toen de boel veranderde naar deze lay-out, half bokt op zijn achterste poten inclusief ik :')

Ben heel beneiuwd hoe het gaat worden!
Miss meer een grote stal van maken met plankjes op de achtergrond ofzo? :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:44

Stilstaan is achteruit gaan en zeker in de IT! Ben benieuwd :-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:43

-O- ook hier iemand die niet bepaald uitkijkt naar wijzigingen. Vaak geen verbetering. Hier dus ook nog steeds bokt 4 omdat 5 alleen ook met flink inzoomen leesbaar is. Deze wijziging is dus voor mij een echte verslechtering geworden kwa leesbaarheid. En eigenlijk hele veel sites die verhippen wat ten koste gaat van de leesbaarheid. Ben daardoor al best veel sites kwijt geraakt ivm niet meer leesbaar zijn.

Ik hoop dus dat dit bij bokt niet ook het geval gat zijn,

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:47

karuna schreef:
-O- ook hier iemand die niet bepaald uitkijkt naar wijzigingen. Vaak geen verbetering. Hier dus ook nog steeds bokt 4 omdat 5 alleen ook met flink inzoomen leesbaar is. Deze wijziging is dus voor mij een echte verslechtering geworden kwa leesbaarheid. En eigenlijk hele veel sites die verhippen wat ten koste gaat van de leesbaarheid. Ben daardoor al best veel sites kwijt geraakt ivm niet meer leesbaar zijn.

Ik hoop dus dat dit bij bokt niet ook het geval gat zijn,

Ik ben wel benieuwd op wat voor apparaat en evt welke browser Bokt5 niet leesbaar wordt?

Als webdesigner/developer heb je altijd te kampen met allerlei verschillende besturingssystemen en verschillende browsers. Het is onmogelijk om het bij alles en iedereen goed werkend te houden. Daarom wordt er meestal alleen rekening gehouden met browsers en besturingssystemen vanaf een bepaald jaartal en/of meest gebruikt etc.

Als we nooit zouden vernieuwen op webgebied zouden we nu nog steeds van die jaren 90 websites hebben met vlammetjes en glitter animaties :')

---

Mooi dat er stappen gemaakt worden! :D werd tijd ook haha. Ik werk zelf all full time. Anders had dit me misschien wel leuk geleken _/-\o_

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:51

Zowel pc als ipad. Bij5 zijn de letters geknepen en dicht op elkaar. Ook lijken ze dikker van structuur te zijn waardoor de letters bij slechter zicht een brij worden ipv losse letters. En de layout geeft dat ik heel veel avatar heb en weinig plek voor de daadwerkelijke reactie. En ik vind bij eigen berichten de layout voor mij ook erg onduidelijk en druk. Ook veel info die niet nodig is en weinig plek voor de daadwerkelijke informatie.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 06:41

karuna schreef:
Zowel pc als ipad. Bij5 zijn de letters geknepen en dicht op elkaar. Ook lijken ze dikker van structuur te zijn waardoor de letters bij slechter zicht een brij worden ipv losse letters. En de layout geeft dat ik heel veel avatar heb en weinig plek voor de daadwerkelijke reactie. En ik vind bij eigen berichten de layout voor mij ook erg onduidelijk en druk. Ook veel info die niet nodig is en weinig plek voor de daadwerkelijke informatie.

Hier hetzelfde probleem. Voor mijn gevoel is de regelafstand ook kleiner en dat maakt het voor een dyslect als mij lastiger om te lezen.
Daarnaast nog wat kleine verschillen als dat mijn onderschrift in bokt4 wel volledig leesbaar is en in bokt5 niet.
En ik vind persoonlijk de afkortingen van de fora echt heel moeilijk, dat zie ik liever voluit geschreven zoals bij bokt4.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:45

Daar loop ik dus ook tegen aan. Precies hetzelfde terwijl er geen verschil zou moeten zijn.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:52

Vreemd! Nouja, wellicht is de nieuwe versie dan goed leesbaar voor iedereen! :D

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:46

Is het een betaalde functie? Weet iemand maar die vroeg dit als eerste :+

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:53

Zouden jullie ook eens kunnen kijken of het mogelijk is om Bokt ook via Tapatalk beschikbaar te maken? Dat is een app waarop je fora kunt bezoeken.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 13:41

verliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:58

BartVB schreef:
* bokt.nl

Het ontwerp van Bokt.nl is de afgelopen 15 jaar al een aantal keer veranderd maar daarbij is nooit een heel consequente lijn aangehouden. De layout van het forum lijkt niet op die van de voorpagina, het ontwerp van de Markt is gebaseerd op de forum layout van jaren geleden en de Wiki ziet eruit als een oude versie van Wikipedia maar dan in het blauw.

Dat kan allemaal een stuk frisser, overzichtelijker, gebruiksvriendelijker en beter geschikt voor mobiel. Ook zijn we bezig met een nieuw project waarvoor de layout vanaf de grond moet worden gebouwd. Om die redenen zijn we op zoek naar een 'User Experience Designer'. Iemand die in staat is om een mooie layout te maken, maar die ook goed in de gaten houdt hoe de bezoeker hier gebruik van kan maken. De Bokt.nl website is, met al zijn verschillende onderdelen, best complex. De uitdaging is om al deze functionaliteit op een overzichtelijke manier aan te bieden.

Het gaat hier om een aantal opdrachten. We beginnen met het nieuwe project, als de samenwerking daar goed bevalt dan kunnen we door met het maken van een nieuw of aangepast ontwerp van bestaande Bokt.nl site. Hoe ver je alles uitwerkt is bespreekbaar, het omzetten van een grafisch ontwerp naar de technische implementatie is iets dat wij in principe zelf kunnen doen. Hoe we dit verdelen is afhankelijk van je kennis en expertise, beschikbare tijd, etc.

We zoeken iemand met ervaring in het ontwerpen van complexe websites die op korte termijn beschikbaar is voor deze klus. Bij voorkeur heb je een relevante opleiding gedaan en gebruik je Bokt.nl regelmatig of heb je affiniteit met de paardenwereld. Het is helemaal super als je in de omgeving Arnhem woont, maar dat is geen must.

Als je interesse hebt in deze uitdaging dan ontvang ik graag voor donderdag 2 juni een email (mijn gebruikersnaam @ bokt.nl) van je met relevante projecten die je hebt gedaan. Laat ook weten op welke termijn je beschikbaar bent. Als je zelf geen grafisch wonder bent maar iemand kent die helemaal geschikt is voor deze klus; stuur deze oproep vooral door!

Wonders stellen eisen, ik stel dus eisen. Kan Bokt deze waarmaken?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:02

Dat ligt eraan wat je eisen zijn. :D

Een leaseauto van de zaak zal geen optie zijn vermoed ik. :+

Denk dat je daarvoor het beste Bart een pb kan sturen.

mikitaxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:18

Zou ook wel heel leuk zijn als je gewoon op alle forums kan en mag reageren.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 00:36

BartVB schreef:
@InekeN: Is inderdaad een betaalde opdracht, zie: BartVB @ [VN] Bokt.nl zoekt een nieuw uiterlijk

@Fish_n_Chips: Tapatalk ken ik maar heeft een aantal flinke nadelen. Hebben we (een hele tijd terug) wel een experiment mee gedraaid.

Oké, dat wist ik niet. Jammer dat het niet de gewenste resultaten had.

Zit er een aparte Bokt-app in het vooruitzicht, of zullen we het met een m.bokt.nl-achtig-iets moeten doen?

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:59

Ik heb enkele dagen terug ook een mail gestuurd :) *fingers crossed*!

littlekath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 00:02

Ik heb jullie een mailtje gestuurd, ik lees hier erg veel reacties over dat jullie niet willen dat Bokt veranderd. Maar als het goed gebeurd, dan zou iedereen er blij mee moeten zijn :D

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:06

littlekath schreef:
Ik heb jullie een mailtje gestuurd, ik lees hier erg veel reacties over dat jullie niet willen dat Bokt veranderd. Maar als het goed gebeurd, dan zou iedereen er blij mee moeten zijn :D

Als er nog code van het jaar nul (bijna letterlijk: de site stamt uit 2001) in zit, die hacken mogelijk maakt of problemen oplevert met nieuwere software, dan zeg ik: ga je gang. Als het uiterlijk van de site ingrijpend veranderd moet worden, dan heb ik daar toch wel meer problemen mee.

Maar bouw anders een functie in waarmee je straks het huidige uiterlijk als optie kunt instellen. :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:19

Het Boktblauw moet blijven. :j :j :j :j

littlekath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:55

musiqolog schreef:
littlekath schreef:

Als er nog code van het jaar nul (bijna letterlijk: de site stamt uit 2001) in zit, die hacken mogelijk maakt of problemen oplevert met nieuwere software, dan zeg ik: ga je gang. Als het uiterlijk van de site ingrijpend veranderd moet worden, dan heb ik daar toch wel meer problemen mee.

Maar bouw anders een functie in waarmee je straks het huidige uiterlijk als optie kunt instellen. :)

Die zullen er vast wel in zitten (no offense bokt :')) De kunst van een website vernieuwen is natuurlijk om al het vertrouwde/herkenbare te behouden, maar dan nóg beter. *D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 07:25

En meestal faalt dat jammerlijk. -O- excuus dat ik dat zo hard zeg. Maar ervaring keert dat als sites "verhippen" het resultaat daarna vaak minder prettig en logisch werkt. Waar je als gebruiker geen keus hebt slikken of wegblijven.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:17

karuna schreef:
En meestal faalt dat jammerlijk. -O- excuus dat ik dat zo hard zeg. Maar ervaring keert dat als sites "verhippen" het resultaat daarna vaak minder prettig en logisch werkt. Waar je als gebruiker geen keus hebt slikken of wegblijven.

Oneens :D Laat mij het tegendeel maar bewijzen. Willen 'verhippen' is een verkeerde reden voor een redesign. Als alles minder prettig/logisch werkt na een redesign, heeft het verkeerde designbureau eraan gewerkt.

Mijn ervaring leert juist het tegenovergestelde. Na redesigns die ik heb meegemaakt stijgt de conversie, gebruiksvriendelijkheid (volgens gebruikers, niet alleen het designbureau), de reacties op het design positief ("Nog helemaal *naam bedrijf*, maar dan 2016.") en de conversie hoger.

Mijn handen kriebelen iig :):)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:27

Heb toch websites meegemaakt die totaal niet meer handig waren na een redesign. Waar ik echt heb zitten op vloeken omdat ik niet meer vond wat ik nodig had.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:29

Vernieuwen om te vernieuwen heeft ook geen zin. Maar wat Sperziemone zegt, vernieuwen om te verbeteren is wel fijn, en als het juiste team er aan werkt dan heeft dat ook een positief effect.