Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:ook hier iemand die niet bepaald uitkijkt naar wijzigingen. Vaak geen verbetering. Hier dus ook nog steeds bokt 4 omdat 5 alleen ook met flink inzoomen leesbaar is. Deze wijziging is dus voor mij een echte verslechtering geworden kwa leesbaarheid. En eigenlijk hele veel sites die verhippen wat ten koste gaat van de leesbaarheid. Ben daardoor al best veel sites kwijt geraakt ivm niet meer leesbaar zijn.
Ik hoop dus dat dit bij bokt niet ook het geval gat zijn,
karuna schreef:Zowel pc als ipad. Bij5 zijn de letters geknepen en dicht op elkaar. Ook lijken ze dikker van structuur te zijn waardoor de letters bij slechter zicht een brij worden ipv losse letters. En de layout geeft dat ik heel veel avatar heb en weinig plek voor de daadwerkelijke reactie. En ik vind bij eigen berichten de layout voor mij ook erg onduidelijk en druk. Ook veel info die niet nodig is en weinig plek voor de daadwerkelijke informatie.
BartVB schreef:* bokt.nl
Het ontwerp van Bokt.nl is de afgelopen 15 jaar al een aantal keer veranderd maar daarbij is nooit een heel consequente lijn aangehouden. De layout van het forum lijkt niet op die van de voorpagina, het ontwerp van de Markt is gebaseerd op de forum layout van jaren geleden en de Wiki ziet eruit als een oude versie van Wikipedia maar dan in het blauw.
Dat kan allemaal een stuk frisser, overzichtelijker, gebruiksvriendelijker en beter geschikt voor mobiel. Ook zijn we bezig met een nieuw project waarvoor de layout vanaf de grond moet worden gebouwd. Om die redenen zijn we op zoek naar een 'User Experience Designer'. Iemand die in staat is om een mooie layout te maken, maar die ook goed in de gaten houdt hoe de bezoeker hier gebruik van kan maken. De Bokt.nl website is, met al zijn verschillende onderdelen, best complex. De uitdaging is om al deze functionaliteit op een overzichtelijke manier aan te bieden.
Het gaat hier om een aantal opdrachten. We beginnen met het nieuwe project, als de samenwerking daar goed bevalt dan kunnen we door met het maken van een nieuw of aangepast ontwerp van bestaande Bokt.nl site. Hoe ver je alles uitwerkt is bespreekbaar, het omzetten van een grafisch ontwerp naar de technische implementatie is iets dat wij in principe zelf kunnen doen. Hoe we dit verdelen is afhankelijk van je kennis en expertise, beschikbare tijd, etc.
We zoeken iemand met ervaring in het ontwerpen van complexe websites die op korte termijn beschikbaar is voor deze klus. Bij voorkeur heb je een relevante opleiding gedaan en gebruik je Bokt.nl regelmatig of heb je affiniteit met de paardenwereld. Het is helemaal super als je in de omgeving Arnhem woont, maar dat is geen must.
Als je interesse hebt in deze uitdaging dan ontvang ik graag voor donderdag 2 juni een email (mijn gebruikersnaam @ bokt.nl) van je met relevante projecten die je hebt gedaan. Laat ook weten op welke termijn je beschikbaar bent. Als je zelf geen grafisch wonder bent maar iemand kent die helemaal geschikt is voor deze klus; stuur deze oproep vooral door!
BartVB schreef:@InekeN: Is inderdaad een betaalde opdracht, zie: BartVB @ [VN] Bokt.nl zoekt een nieuw uiterlijk
@Fish_n_Chips: Tapatalk ken ik maar heeft een aantal flinke nadelen. Hebben we (een hele tijd terug) wel een experiment mee gedraaid.
littlekath schreef:Ik heb jullie een mailtje gestuurd, ik lees hier erg veel reacties over dat jullie niet willen dat Bokt veranderd. Maar als het goed gebeurd, dan zou iedereen er blij mee moeten zijn
musiqolog schreef:littlekath schreef:Ik heb jullie een mailtje gestuurd, ik lees hier erg veel reacties over dat jullie niet willen dat Bokt veranderd. Maar als het goed gebeurd, dan zou iedereen er blij mee moeten zijn
Als er nog code van het jaar nul (bijna letterlijk: de site stamt uit 2001) in zit, die hacken mogelijk maakt of problemen oplevert met nieuwere software, dan zeg ik: ga je gang. Als het uiterlijk van de site ingrijpend veranderd moet worden, dan heb ik daar toch wel meer problemen mee.
Maar bouw anders een functie in waarmee je straks het huidige uiterlijk als optie kunt instellen.
karuna schreef:En meestal faalt dat jammerlijk.excuus dat ik dat zo hard zeg. Maar ervaring keert dat als sites "verhippen" het resultaat daarna vaak minder prettig en logisch werkt. Waar je als gebruiker geen keus hebt slikken of wegblijven.