Valentijn van Weering geeft paard weg tijdens wedstrijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:12

Polly schreef:
Boras schreef:
Naast dankbaar en blij is het verstandig om ook nuchter en zakelijk te blijven.

En is dat een taak voor bokt of voor de ouders?? Ik ken deze mensen als hele verstandige mensen met een flinke portie levenservaring, die bekijken dat echt wel goed en staan niet in het leven alsof alles komt aanwaaien. Wat verwacht bokt nou? Dat alle gemaakte afspraken hier ter beoordeling worden aangeboden, kom nou toch!

Dit dus _/-\o_
Waarom denkt iedereen op bokt altijd overal alles van te weten :')
Mooie prijs, die meid krijgt blijkbaar een super kans, en bokt heeft verder geen idee van gemaakte afspraken, dus laten we dat lekker aan haar ouders overlaten :j

Anoniem

Re: Valentijn van Weering geeft paard weg tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:21

Ik vind het een gave prijs alleen zo jammer dat de afspraken die hij zelf gemaakt had niet nagekomen is. In het interview aan de paardenkrant zegt hij eerst 'Ik heb een paar eisen gesteld aan de deelnemers voor de finale. Zo mochten ze niet meer dan twee paarden hebben en geen eigen stal hebben.'
Later zegt hij in het zelfde stukje 'Zo doende hebben wij besloten dat hij bij Laura zelf op stal komt'. Ze heeft dus wel stallen aan huis. Dat vind ik dan wel jammer eigelijk..

Ben wel heel benieuwd wat voor paard het gaat worden ! :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:23

bobje26 schreef:
Later zegt hij in het zelfde stukje 'Zo doende hebben wij besloten dat hij bij Laura zelf op stal komt'. Ze heeft dus wel stallen aan huis. Dat vind ik dan wel jammer eigelijk..

Maar dat wil toch niet zegggen dat ze stallen aan huis heeft? Alleen dat ie niet op zijn eigen complex blijft staan.
Zo lees ik het in ieder geval.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:24

bobje26 schreef:
Ik vind het een gave prijs alleen zo jammer dat de afspraken die hij zelf gemaakt had niet nagekomen is. In het interview aan de paardenkrant zegt hij eerst 'Ik heb een paar eisen gesteld aan de deelnemers voor de finale. Zo mochten ze niet meer dan twee paarden hebben en geen eigen stal hebben.'

Zoals ik de term eigen stal ken is daarmee een beroepsmatige stal bedoeld.
Niet de hobbyist met een paar paarden aan huis.

Dus mij lijkt dat hij zich prima aan die voorwaarde houd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:24

tessyke schreef:
Ik denk dat Suelza het laatste zinnetje gewoon grappig vind. :j
Ik moest toch ook eens grinniken toen met mijn visuele gedachtengang :')

Dorine haar post is idd een heel goede!

Ach so! Heb ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen. :D

....gaatjes boren... Tsja... :')

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:35

Dat is ook waar mijn vriendin en ik over vielen. Het feit dat de familie Kompier bedrijfsmatig een stal runnen. Verder helemaal leuk voor dr!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:40

Mwah zo heel blij zou ik ook niet zijn met deze prijs. Ik hoop dat er in geval van ook een alternatief was? :=

Enfin, ik hoop voor de amazone dat de prijs haar brengt waar ze op hoopt ! :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:44

Ayasha schreef:
Mwah zo heel blij zou ik ook niet zijn met deze prijs. Ik hoop dat er in geval van ook een alternatief was? :=

Enfin, ik hoop voor de amazone dat de prijs haar brengt waar ze op hoopt ! :)

Op basis van de reactie van een deelnemer, die het had over een uitnodiging die ze kreeg waar enkele voorwaarden over de prijs in stonden, ga ik ervan uit dat de prijs van te voren gecommuniceerd is. Genoeg wedstrijden in dit land, niemand die je dan verplicht om mee te doen ;)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:48

Het is toch ook geen verplichting? Als je niet wilt dan accepter je die prijs toch niet. Laura Kompier heft het geaccepteerd en is er duidelijk heel erg mee in haar sas. Niets mis mee toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:50

Mariekes; ik maak op dat dat staat in de uitnodiging voor de finale. Als er een finale is zijn er al wedstrijden voor geweest lijkt me. Is dan een beetje jammer als je bij de selecties niet wist dat dit de prijs zou zijn en er geen alternatief zou zijn. :) Maar goed; zoals ik al zei; ik hoop dat het de amazone op brengt waar ze op hoopt. :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:25

Ayasha schreef:
Mariekes; ik maak op dat dat staat in de uitnodiging voor de finale. Als er een finale is zijn er al wedstrijden voor geweest lijkt me. Is dan een beetje jammer als je bij de selecties niet wist dat dit de prijs zou zijn en er geen alternatief zou zijn. :) Maar goed; zoals ik al zei; ik hoop dat het de amazone op brengt waar ze op hoopt. :)

Dit wisten wij van tevoren dus er is niks aan de hand

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:37

Theeglas schreef:
Dat is ook waar mijn vriendin en ik over vielen. Het feit dat de familie Kompier bedrijfsmatig een stal runnen. Verder helemaal leuk voor dr!

Euh Laura heeft toch geen eigen stal? Volgens mij is die toko van haar moeder en dat is een pensionstal en geen dressuur of trainingsstal. IMO is dat wel even heel wat anders. We hebben het niet over een professioneel amazone hoor...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:01

Theeglas schreef:

Ach zeur niet zo. Laura haar moeder is een alleenstaande weduwe met een paar(!) stalletjes aan huis waar zij haarzelf en haar dochter met (dure)hobby van kan onderhouden. Dit is zeker geen vetpot.

Laura is een meisje van 14 met 1 pony en sinds niet zo lang 1 (ouder!)paard om van te kunnen leren. Dus nee zij is geen prof en heeft gewoon met hard werken die prijs verdiend.

Gun het haar en stop met zeuren. Laura haar moeder is er ook nog en die laat zich het kaas niet van het brood eten en is prima in staat te beslissen in het belang van haar kind. Beter dan wij allemaal.

En Valentijn is gewoon een slimme zakenman, heeft zijn geld echt niet verdiend met zijn stralend witte glimlach ;) en als je er zo samen uit kunt komen, prima toch?!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:12

Suelza schreef:
Theeglas schreef:

Ach zeur niet zo. Laura haar moeder is een alleenstaande weduwe met een paar(!) stalletjes aan huis waar zij haarzelf en haar dochter met (dure)hobby van kan onderhouden. Dit is zeker geen vetpot.

Laura is een meisje van 14 met 1 pony en sinds niet zo lang 1 (ouder!)paard om van te kunnen leren. Dus nee zij is geen prof en heeft gewoon met hard werken die prijs verdiend.

Gun het haar en stop met zeuren. Laura haar moeder is er ook nog en die laat zich het kaas niet van het brood eten en is prima in staat te beslissen in het belang van haar kind. Beter dan wij allemaal.

En Valentijn is gewoon een slimme zakenman, heeft zijn geld echt niet verdiend met zijn stralend witte glimlach ;) en als je er zo samen uit kunt komen, prima toch?!

Zo, die toon kan ook best minder.

Volgens mij zeg ik ook dat ik het voor Laura heel leuk vind (en het haar dus gun). Gaat mij er alleen om dat Valentijn zijn "eisen" dan iets anders zou moeten formuleren.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:16

Nee, mijn toon is prima. Laura is een pony ruiter, rijdt niet voor haar beroep dus mocht gewoon deelnemen aan de competitie.

Ik vind dit gezeur op niets af... Valentijn blij, zij blij en bokt zeurt.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:05

Leuk voor Laura!
Ze werkt er hard voor en haar moeder probeert als alleenstaande er volgens mij alles aan te doen om haar dochter zo veel mogelijk te helpen om verder te komen. Dit is een mooie kans voor Laura, ik wens haar succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:18

Ik ben eruit. Ik heb er geen mening over. :+

Het enige waar ik wel een mening over heb, is dat er blijkbaar zoveel mensen menen dat ze hier iets van moeten vinden. En daarover zelfs soms best onaardig doen tegen elkaar. Terwijl geen van allen hier dat paard gewonnen heeft. 8)7

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:19

Dat is het hele idé van een forum...

evelien_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:26

pff,, zucht wat wordt de boel hier toch weer onnodig opgeblazen zeg.
Mijn eerste post was alleen naar aanleiding van de OP. Pas later kwam er meer bericht over het niveau van de amazone en de leeftijd en wel of geen eigen paarden met of zonder stal aan huis. Nu ik die ook weet kan ik mijn mening enigzins bijstellen en denk ik inderdaad dat de amazone en dhr. Valentijn er samen best uit gaan komen. Alle opmerkingen zijn goed bedoelt omdat we de amazone gewoon het beste gunnen en met de eerste weinige gegevens even bang waren voor een kat in de zak. Na meer gegevens te hebben gekregen ben ik daar niet zo bang meer voor en wens ik de amazone veel succes en hoop dat dit vele kansen voor haar kan bieden. In ieder geval een ervaring die niemand meer af kan pakken.