Gespannen Undercover zorgt voor teleurstellende rentree

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:34

Wuis schreef:
FCSA schreef:
Lesje van TT nemen? ;)

Nou inderdaad. Of begin met Parelli. Heb eerst op de grond alles eens voor elkaar. Want dit gaat duidelijk al heel lang niet goed en het paard heeft geen vertrouwen in de berijder. Geld en tijd lijkt me hiervoor geen belemerring met zo'n sponsor. :D

Ik dacht dat ze hiermee(ontspanning, halthouden) aan de gang gingen sinds de beruchte diskwalificatie, hopelijk krijgt Edward betere handvatten voor deze situaties want zo blijft het wel erg onberekenbaar.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:38

Leonoor schreef:
Dat getoeter is volgens mij simpele toeval. Was van de weg erachter.

Ohja op dit niveau zit de jury ook niet meer in een auto he? :')
Bedankt voor je reactie! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:05

Bloodymary schreef:
Wuis, jij bent zeker wel stinkend rijk als bekend paardentrainer die alle moeilijke paarden zo omtovert in relaxte dudes?

Nee hoor, geen idee waar je dat vandaan haalt, dat beweer ik namelijk helemaal nergens. Het enige wat ik zeg is dat er mensen zíjn die dit kunnen en dat het voor veel problemen oplossing kan bieden. Helaas willen veel mensen daar op de een of andere manier niets over horen. Dat is jammer, maar wel typerend voor de mens. Het duurt bij ons altijd heel lang voordat we voor 'nieuwe' dingen open gaan staan omdat we nu eenmaal een stronteigenwijze soort zijn die liever eerst zelf tien keer valt voordat we een ander die nieuwe inzichten heeft, te hulp vragen. :D

Neemt niet weg dat ik dat voor paarden heel jammer en sneu vind.

Ik hoop dat ze inmiddels al een andere weg zijn ingeslagen, dit team lijkt me slim genoeg om daar voor te kiezen. En gelukkig doen meerdere ruiters dan al. *\o/* Er is immers helemaal niets zwaks aan hulp vragen van iemand die het misschien heel anders doet dan wat jij tot nu toe altijd gedaan hebt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-04-16 13:11, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:08

Ik zou willen dat ik mijn paard 20% zo de baan kan rond sturen als hij net zo heet en ontzetten ril is!
Deze man is een echte tovenaar, voor mij dé paardenman bij uitstek. Hij krijgt alles fenomenaal aan het lopen en ja, het kan niet altijd goed gaan. Zeker dit paard is bijzonder moeilijk en ik heb ontzettend veel respect voor hem hoe hij zo ontzettend fijn aan het oplossen en aan het doorrijden is in zijn proef. :)
Ik en daarmee waarschijnlijk 90% van de andere ruiters hadden hem niet zo de baan door kunnen rijden desondanks hij gewoon niet liep zoals hij lopen zou moeten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:08

Kijk aan, weer eentje die protesteert in de piaffe. :+
Klere-knollen ook....

Als een gewone bokker deze taferelen op de wind en de rentree en het paard zou steken, dan zou die ingegraven worden ipv tot de grond afgebroken. Hell, als het Anky of Adelinde was zouden ze ingegraven worden.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:18

Wat is dat nou voor aanname Ayasha?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:20

Blij dat ik niet op zo'n paard hoef te zitten. Ik krijg al de zenuwen van de beelden. Knap dat Edward dit er nog van weet te maken. Soms vraag ik me wel af of je 't nog moet willen... Dit zal voor niemand leuk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:21

bobje26 schreef:
Ik zou willen dat ik mijn paard 20% zo de baan kan rond sturen als hij net zo heet en ontzetten ril is!
Deze man is een echte tovenaar, voor mij dé paardenman bij uitstek. Hij krijgt alles fenomenaal aan het lopen en ja, het kan niet altijd goed gaan. Zeker dit paard is bijzonder moeilijk en ik heb ontzettend veel respect voor hem hoe hij zo ontzettend fijn aan het oplossen en aan het doorrijden is in zijn proef. :)
Ik en daarmee waarschijnlijk 90% van de andere ruiters hadden hem niet zo de baan door kunnen rijden desondanks hij gewoon niet liep zoals hij lopen zou moeten!

Ik ben het helemaal met je eens, onwijs knap dat is het zeker. Maar op dit moment leuk voor het paard om zo door de ring te gaan? Mwoa, nee. Zou het niet nog veel mooier zijn als hij dit zelfs zou kunnen voorkomen? Dán ben je pas écht een team met je paard! *\o/* Lijkt me supergaaf om dat resultaat te zien, ik blijf ze daarom zeker volgen. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:23

Laurie schreef:
Wat is dat nou voor aanname Ayasha?

Da's een observatie, geen aanname. :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:30

Wuis schreef:
bobje26 schreef:

Ik ben het helemaal met je eens, onwijs knap dat is het zeker. Maar op dit moment leuk voor het paard om zo door de ring te gaan? Mwoa, nee. Zou het niet nog veel mooier zijn als hij dit zelfs zou kunnen voorkomen? Dán ben je pas écht een team met je paard! *\o/* Lijkt me supergaaf om dat resultaat te zien, ik blijf ze daarom zeker volgen. :D

bijvoorbeeld, en als 'ie t achterstevoren en met z'n ogen dicht doet is ook heel knap.
Realistisch? nope.

Zelfde dat dit paard, net als mensen, z'n eigen karakter heeft wat zich in bepaald gedrag uit. Tuurlijk kan je door training of gewenning wel rekening houden met bepaalde dingen, maar uiteindelijk is undercover undercover met bijbehorende gebruiksaanwijzing. Edward zal er vast en zeker mee bezig zijn maar je kan mij gewoon echt niet wijs maken dat die spanning te voorkomen is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:31

Sowieso belachelijk dat het nog 70% waard is. Als een onbekende ruiter/amazone dit had neergezet hadden ze met zeker 10% minder naar huis gegaan. 70% is 3 winst! 3 winstpunten! Vertel dat eens aan de ruiters in de basis en de subtop.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:36

Suzanne F. schreef:
Sowieso belachelijk dat het nog 70% waard is. Als een onbekende ruiter/amazone dit had neergezet hadden ze met zeker 10% minder naar huis gegaan. 70% is 3 winst! 3 winstpunten! Vertel dat eens aan de ruiters in de basis en de subtop.

valt mij ook op hoor, net zoals bij IB dat van silfhout echt een geweldige kur neerzette maar toch onder HP kwam. Vond ik echt niet terecht, en de rest van het publiek ook niet (was zo'n app om mee te jureren)
natuurlijk hebben wij als publiek veel minder kijk op zo'n proef, maar toch altijd de ' favorieten' die bovenaan eindigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:43

leeneliefje schreef:
Edward zal er vast en zeker mee bezig zijn maar je kan mij gewoon echt niet wijs maken dat die spanning te voorkomen is.

En je kan mij niet wijsmaken dat je er niets mee kunt, dat het niet te veranderen is. :D Er zijn zoveel paarden met 'spooking problems' die inmiddels geleerd hebben anders te dealen met dingen en daardoor nu anders reageren. Het zou wel heel gek zijn als er bij dít paard nou net niets aan gedaan zou kunnen worden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:49

leeneliefje schreef:
Suzanne F. schreef:

valt mij ook op hoor, net zoals bij IB dat van silfhout echt een geweldige kur neerzette maar toch onder HP kwam. Vond ik echt niet terecht, en de rest van het publiek ook niet (was zo'n app om mee te jureren)
natuurlijk hebben wij als publiek veel minder kijk op zo'n proef, maar toch altijd de ' favorieten' die bovenaan eindigen

Ik vermoedde het al op basis van de openingspost, maar nu ik het filmpje heb gezien denk ik al helemaal: waarvoor heeft hij in vredesnaam die 70% voor gekregen? Binnenkomen in een krabbelgalopje, niet stilstaan tijdens het halthouden en vervolgens wegdraven in een steekdraf, taktfouten tijdens het omstellen van de appuyementen, galopwissels een chaos en de hele proef een onregelmatig achterbeengebruik - daar zal hij toch allemaal minstens 9ens en 10en voor gekregen moeten hebben als hij op alle dubbele onderdelen onvoldoendes en 1e gescoord heeft...
Leuk dat hij ook nog een paard onder zijn kont had, maar ik denk dat Edward deze punten vooral verdiend heeft door 'zichzelf' te zijn... :')

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:07

Wuis schreef:
leeneliefje schreef:
Edward zal er vast en zeker mee bezig zijn maar je kan mij gewoon echt niet wijs maken dat die spanning te voorkomen is.

En je kan mij niet wijsmaken dat je er niets mee kunt, dat het niet te veranderen is. :D Er zijn zoveel paarden met 'spooking problems' die inmiddels geleerd hebben anders te dealen met dingen en daardoor nu anders reageren. Het zou wel heel gek zijn als er bij dít paard nou net niets aan gedaan zou kunnen worden. :+

Er kan vast wat gedaan worden aan het afvloeien van spanning als het er eenmaal is, maar ik denk dat die spanning opbouwen voor 80% wordt bepaald door het karakter en temperament van het paard. En als het zo zou zijn dat het vrij eenvoudig op te lossen is in de vorm van grondwerk of wat dan ook dan was dat vast al gedaan. Er staat natuurlijk ontzettend veel op 't spel en ze willen ook van dit probleem af gezien het ten koste gaat van de prestaties. Daarom ook mijn verbazing over de opmerkingen als ' hij moet gewoon dit of dat, zus of zo doen met zo'n paard dan is 't opgelost.'
als het daadwerkelijk zo makkelijk op te lossen was dan waren ze daar al lang op gekomen. Daar kan je echt van uit gaan lijkt mij.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:15

Na het zien van het filmpje vond ik het allemaal nog redelijk meevallen...
Undercover is inderdaad erg gespannen, maar is ook na een lange tijd zijn eerste wedstrijd en dan gelijk buiten met veel wind. Gewoon weer wat wedstrijdervaring opdoen. Hij ging achterwaarts omdat hij waarschijnlijk angstig was voor iets, meestal is er ook maar 1 ring als hij zijn wedstrijd loopt en niet een andere waar een (bewegend) paard loopt :D Vond het niet een heel hevig protest.

Ik zie niet wat er mis zou zijn met de band tussen Edward en Undercover. Hij begeleidt hem zo goed en rustig mogelijk naar het einde van de proef. En wat ik zag was veel spanning , maar hij bleef vond ik toch nog vrij taktmatig, heb toch wel redelijk mooie piaffe gezien, pirouettes en zelfs stap...na het achterwaarts gaan in de piaffe werd het wel even heel hectisch...

Zelf zou ik best wel willen weten of Edward grondwerk doet met zijn paarden...er wordt hier wel belachelijk over gedaan. Maar ben sinds kort ook met wat trainingsmethoden van Tristan Tucker bezig en het lijkt toch waardevol te zijn, terwijl ik dat grondwerk eerst maar niks vond....En juist dit soort "aard van het beestje" leert hoe hij zelf stress kan laten afvloeien.

Zelf zie ik liever een Totilas, koel in het hoofd maar met wel veel looplust,beweging en power, volgens mij is Zonik ook wel zo'n paard...
Laatst bijgewerkt door manubres op 08-04-16 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:25

Wuis schreef:
bobje26 schreef:

Tja, wedstrijden zijn een leer en oefen moment toch? Je kunt niet altijd pieken en met dit paard is dat helemaal moeilijk denk ik zo! Zou willen dat er meer Edward's zijn op de wereld! Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Van een GP ruiter kun je toch ook niet verwachten dat het altijd goed gaat? :)

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:25

Vind het knap dat hij hem zo de baan nog door stuurt, zou zelf als ruiter er gewoon tegenop zien,
als het buitenseizoen weer zou beginnen met zo'n paard...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:34

JoyCiej007 schreef:
Het hele geheel ziet er al heel gespannen uit..... En dan gaat het idd 'ineens mis' in de proef. Je hoort Undercover ook gewoon gefrustreerd briesen; hoop spanning die hij idd gewoon niet kan laten afvloeien.

.

Herkenbaar uit Aken..
Dus die gaat het voorlopig niet worden

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:46

Ik vind dat hij het goed oplost en ik vind het ongelofelijk knap dat hij dit paard uberhaubt de proef heeft kunnen laten lopen, maar ik kan er echt niet bij dat hier zo'n goede score voor gegeven is. Paard is nieteens regelmatig.

bruintje123

Re: Gespannen Undercover zorgt voor teleurstellende rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:15

En ik denk dat Gal prima tegen een lage score zou kunnen en die netjes zou accepteren.
Het zijn de volgers die dat niet zouden kunnen hebben.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:24

Enough said over de spanning en de score. Ik vind het bijzonder hoe Edward er mee om gaat en het beste van de proef probeert te maken.
Maar leuk lijkt het me niet.
Als dit paard ontspant vind hem fantastisch, maar wat een gevoelig dier!

Ik ben vooral benieuwd of Undercover mee naar Rome gaat.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:28

Respect voor Edward dat hij dit paard nog zo rond kan sturen... ik doe het hem niet na !! Pff wat een spanning ... hopelijk kunnen ze de draad weer oppakken Door veel km te maken ... vind dit toch echt wel een Rio combi als hij weer zo gaat lopen als voorheen... over jurybeoordelingen laat ik me niet uit ... zegt meer over hun kwaliteit van jureren dan over de combi die voor hun rijd. Net als dat ik nooit begrijp waarom dujardin bijna altijd 9 tot 11 % hoger rijd dan de nummer 2.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:29

Als Undercover stress zou hebben van de wind en de omgeving, waarom ging ie in de uitgestrekte stap dan niet aan de haal? Juist toen ie z'n hals kon strekken en ruimte kreeg.

En waarom loopt de spanning zo op, juist in de oefeningen waar de druk vol op de ketel staat?
Je zou juist denken dat oefeningen als piaffe zoveel concentratie vergen dat er minder oog voor de omgeving is.

Je ziet wat onregelmatigheid, is dat van de spanning of is de spanning het gevolg van ongemak wat vooral in de zwaardere oefeningen opspeelt?

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:01

Alle paarden van Gal zijn van die stresskippen. Alleen Totilas was redelijk nuchter.
De druk waar Edward zijn paarden mee rijdt geven veel spanning. Het is mij te toevallig dat elk paard van hem zo gestresst is onder het zadel.