Excuses van Penelope Leprovost

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:28

amiraanouk schreef:
Dat ik dat filmpje van haar en het 'ongelukje' zag, was voor mijn gevoel al best een tijdje terug. Waarom kom je dan nu pas met een excuus? Dan moest je wel heel lang nadenken over een excuus.

Heb je gezien dat dit topic van maart is?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:30

Dat excuus kwam vrij snel alleen nu heeft een Bokker nog een filmpje gevonden waarin dezelde amazone weer niet zo netjes rijdt.

Mariett
Blogger

Re: Excuses van Penelope Leprovost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:24

Ik wou dat opstaan en iets doen nog zin had :( maar vaak is dat gewoon niet zo, en daarom denk ik ook dat veel mensen het niet doen. Dit gebeurt er iedere dag, maar dan in het kwadraat, bij een stal in de buurt, ik kan er bijna niet naar kijken als we er langs rijden. Zo veel gevecht, getrek en in de krul trekken, maar ik doe er niks aan. Sta je dan in je eentje, 18-jarig meisje die het 'zo zielig' vindt.

Maar dit is vreselijk wat je ziet en ik zou het niet goedkeuren, absoluut niet. Maar dit soort dingen gebeuren zo vaak, en volgens mij deed zij op het einde haar best om rustig te blijven en gewoon af te stappen. Dus vandaar dat ik zeg: het is een verbetering.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:09

dat is ook het hele problem. gister nog had een stalgenoot les. de instructrice ging er zelf wel eens op. toen werd het paard flink door de bak geslagen, geschopt en getrokken. de verantwoording is dan dat hij "moet luisteren" het feit dat het paard nooit goed is opgeleidt en de oefeningen simple weg nog niet aankan doet er niet toe. de stalgenoot zelf staat vol bewondering te kijken hoe haar Eigen paard wordt afgetuigd en vind het allemaal fantastisch. zij doet dit elke dag maar dan in minder mate, beetje al la het filmpje dat hier getoont wordt. het dan raar vinden dat het paard pees problemen heft en weigert.... en zo gaat de halve stal te werk, overall waar ik heb ben geweest.

ik schud mijn hoofd en denk er het mijne van. er iets van zeggen? nee, dat heb ik lang geleden opgegeven.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:25

Als ik dit zo doen en mijn instructrice zou dit zien..... pfff die had me van mijn paard getrokken en me de huid volgescholden. Zij pakt wel aan maar op een eerlijke manier. Niks geen trek in de krul en mep er op los. Ik moet van haar juist duidelijk zijn en zo niet dan krijg ik het te horen. Ik maak de fouten en niet mijn paard is haar antwoord dan. Ik vind dit echt niet kunnen of dat laatste filmpje er nou beter uit ziet of niet.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:20

DarkoFoitzik schreef:
dat is ook het hele problem. gister nog had een stalgenoot les. de instructrice ging er zelf wel eens op. toen werd het paard flink door de bak geslagen, geschopt en getrokken. de verantwoording is dan dat hij "moet luisteren" het feit dat het paard nooit goed is opgeleidt en de oefeningen simple weg nog niet aankan doet er niet toe. de stalgenoot zelf staat vol bewondering te kijken hoe haar Eigen paard wordt afgetuigd en vind het allemaal fantastisch. zij doet dit elke dag maar dan in minder mate, beetje al la het filmpje dat hier getoont wordt. het dan raar vinden dat het paard pees problemen heft en weigert.... en zo gaat de halve stal te werk, overall waar ik heb ben geweest.

ik schud mijn hoofd en denk er het mijne van. er iets van zeggen? nee, dat heb ik lang geleden opgegeven.

Dit verhaal herken ik heeel erg. Bij mijn oude manege was het ook heel extreem. "Geef hem eens een ram" en ga zo maar door. Als je er dan wat van zegt krijg je te horen dat het niet jouw probleem is en je je grote bek moet houden. Steeds meer mensen vinden het normaal en staan vol bewondering te kijken als er een paard volledig wordt afgetuigd "ze laat hem zien wie de baas is, zo moet dat". Dan denk ik hou toch eens op en bedenk waarom iets niet lukt. 9 van de 10x begrijpt het paard je gewoon niet.