Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
spicegirl schreef:bij de TWH in "the big LICK " word er op de lendenen gezeten.
dan kunnen de paarden van voor meer omhoog komen.
en ja, IK snap dat dat hier, of bij de bosruiters niet gebruikelijk is,
maar op de amerikaanse shows wel..
), vond ik hier al zoekende nog eea over, wat mijn ogen nóg meer deed rollen......
want dat heeft echt niks meer met dierenliefde te maken. Een paard z'n staken insmeren met brandende goedjes, dat doe je toch niet als denkend mens...
Art_Ificious schreef:Gatsie paardje heeft pijn zie je duidelijk.
Maar... Niet alleen bij deze sport worden paarden hun benen "gemanipuleerd" om het zo even te zeggen.
Bij vrijspringen zie je soms ook enorm hoge sprongen die een paard niet kan maken zonder angst om de balken te raken. (geoefend met stroom op de balken of iets dergelijks)
https://www.youtube.com/watch?v=lbwmpZEUCX0
Ongelooflijk dat hier niet harder tegenop getreden wordt! De "rechten"van een dier, in dezen het paard zijn ver te zoeken. Soring en andere verwerpelijke trainingsmethodes zouden eerst getest moeten worden op deze "trainers" ! Het feit dat tijdens Shows het publiek uit zijn dak gaat zegt in mijn optiek ook genoeg over de bezoekers. Het dierenwelzijn staat daar echt niet zo hoog aangeschreven, kijk maar hoe ze met fokprogramma's hele honden en kattenrassen misvormen omdat het zo "mooi is"!

Electra63 schreef:Iedere keer is er weer (terecht ) een rel/ophef mbt TWH. Schandalig dat die sport/fokkerij niet bij machte is om dit soort uitwassen en mishandelingen uit te bannen.