Penelope Leprevost onder vuur na bestraffing paard [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 00:03

Pfff... Was ze soms even vergeten dat er sporen aan dr laarzen zitten? Man man, inleveren die sporen, zowel de ruiter als het arme paard, heeft deze sporen niet verdiend...if you know what i mean...

Victoriaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 00:29

Wat een geschift mens! Ze is er met haar wijze van rijden de oorzaak van dat het paard struikelt, ze moest zelf op dr flikker krijgen en niet het paard! Arm, arm dier doe je zo je best krijg je dit als beloning... |(

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 00:49

melody2 schreef:
Jennyj01 schreef:
Vraag me dan weer af waar de steward op dat moment is. pas als de social media er op duikt is het pas een punt. Hoogste boom met deze vrouw.

Wat de amazone doet valt absoluut niet goed te praten, maar om dan te zeggen: "hoogste boom met deze vrouw" vind ik nog veel erger.

Want?

maximuss

Re: Penelope Leprevost onder vuur na bestraffing paard [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 00:53

Dan mag het grootste deel van het Nederlandse dressuurteam mee in de boom gaan hangen... Gaat daar nog gezellig worden...
Of nee, dat zijn altijd ongelukkige momentopnames...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 01:54

Het paard oogt ontzettend mat en moe en lijkt wel daarom te struikelen.

Amazone zou beter wat tijd in de gezondheid steken van dit paard inplaats van haar frustratie af te reageren op het dier.
Als je niet beter zou weten, zou je denken dat de ruiter een puberende 15 jarige was.

Wat mij betreft mag de amazone een afkoelings periode krijgen van een jaar.
Blijft ze maar thuis oefenen tot ze zich wat netter kan gedragen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:22

Vind t altijd wat raar om er dressuurruiters of recreanten thuis bij te halen.
Dit is gewoon niet netjes, punt. Eerste reactie valt nog best te begrijpen,maar dat van een rondje later is niet nodig. Vooral als je op zo'n niveau rijdt, je op een openbare plek bent en je een voorbeeldfunctie hebt.

Dan kun je je ook af gaan vragen, hoe het er thuis aan toe gaat, als dit als normaal wordt beschowd. Ik hoop alleen, dat er eens wat van gezegd/ aan gedaan wordt. Ook bij dressuurruiters en wat voor ruiters dan ook.

Ook ik heb heus wel eens wat gedaan, waar ik niet trots op was. En ben waarschijnlijk niet goed en faantiek genoeg voor het hoogste niveau.....weet, dat je dat heus niet alleen met schouderklopjes bereikt, maar dat getrek en geram heb ik er niet voor over.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:30

spatter schreef:
Het paard oogt ontzettend mat en moe en lijkt wel daarom te struikelen.

Amazone zou beter wat tijd in de gezondheid steken van dit paard inplaats van haar frustratie af te reageren op het dier.

Mee eens :)
Damn... wat sneu zeg voor het paard

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:37

Het blijkt op meerdere sites te zijn aangepast, maar het gaat niet om uitdraven maar de warming-up!! Het is in dat geval dus niet dat het paard al een ronde heeft gesprongen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:48

fransje23 schreef:
Is het normaal dat een paard op een bijzonder vlakke ondergrond, zoals daar, zomaar zo struikelt dat hij echt op zijn voorknieen valt en zijn best moet doen om niet helemaal te vallen? Zeker in een wedstrijdring dan verwacht je toch dat ze wat heter en alerter zijn..

Dat baart mij bijna nog meer zorgen dan haar reactie achteraf, dat is gewoon persoonlijke zwakte van de ruiter.

Ik vind dit ook zorgelijk. Als je topsport paard zo struikelt op een super vlakke bodem, dan gaan bij mij heel veel bellen rinkelen en zou ik de veearts de voorbenen op de foto laten zetten en laten scannen. Better safe than sorry.
Hier is duidelijk meer aan de hand, er liggen geen verborgen boomwortels etc om over te struikelen. Met dit paard zou ik het bos niet in gaan.
Ik vrees dat er meer aan de hand is in de voorbenen van dit paard

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:52

Dit paard heeft ook iets in zijn rechterknie geloof ik. Stond bij dat stukje toen deze hengst is toegelaten voor het kwpn.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:55

Lithya schreef:
Het blijkt op meerdere sites te zijn aangepast, maar het gaat niet om uitdraven maar de warming-up!! Het is in dat geval dus niet dat het paard al een ronde heeft gesprongen.

oh jeetje... nu ik dit lees denk ik: waarom reageert ze zo?
wellicht heeft hij het al vaker gedaan, want als mijn paard dit voor het eerst doet dan sta ik er al naast om hem helemaal te checken. Maar de reactie geven die zij doet... >;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:56

Lithya schreef:

Dat baart mij eigenlijk meer zorgen, het dier struikelt echt enorm over z'n eigen benen. Begin mij af te vragen of dit weer een gevalletje zolang mogelijk 'goed' houden voor de geld/prijzen is.

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:03

Is ze gelijk de ring uit gestuurd?
Heeft de FEI al iets laten horen over een sanctie?
Heeft de FEI al een controledierenarts gestuurd?
En hebben paard en ruiter al een dopingtest gehad?
Zou allemaal gewoon standaard moeten zijn als dit soort beelden opduiken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:07

ruitje schreef:
Ik heb zelf ook wel eens met verhoogde adrenaline een paard onterecht gestraft en daar later spijt van gehad.

Maar ik zie dat ik de enige ben die dat wel eens gedaan heeft :+

Waarbij ik niet wil zeggen dat ik deze actie normaal vind overigens :)

Ik vraag me af of je het filmpje helemaal hebt gezien... want ik denk niet dat jij zo'n actie als deze wel eens gedaan hebt.

Op het moment dat ie struikelt, kun je in je adrenaline iets doen wat niet handig is. Maar deze amazone doet het daarna nog 2x terwijl het paard gewoon rond loopt... en dat is niet okee, en heeft niets met adrenaline te maken.

Dat er op eigen terreinen vervelender dingen gebeuren zal zeker waar zijn (inhakend op een paar FB reacties over dit filmpje, waar het mij verbaasde dat toch nog veel mensen dit gedrag volkomen normaal vinden) maar deze mevrouw rijdt op hoog niveau op openbaar terrein.. dan moet je echt beter weten dan dit...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:07

Euh ja.. Maar de beelden zijn na de wedstrijd opgedoken... Verder vind ik een hoop mensen hier zwaar overdrijven :z

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:10

Hoe bedoel je Sammie?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:11

Wat ik eigenlijk nog veel erger vind; is er dan helemaal geen controle op dit punt geweest? Of durft niemand er iets van te zeggen omdat het redelijk bekende ruiter is ofzo?
Zelf de andere ruiters in de ring kijken niet op of om.

Over het paard en ruiter (al wil ik zo iemand nu niet echt een ruiter noemen) is al voldoende gezegd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:34

Afgezien van het feit dat het gewoon geen nette actie is van deze dame, heeft het ook nog eens geen enkel nut. Paard heeft geen enkel idee waarom hij gestraft wordt.

Jammer weer...

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:44

Verschrikkelijk dat dit gewoon gebeurt... en dat niemand hier wat van zegt in de ring zelf?
Heel fijn dat dit gefilmd is en dat ze op deze manier toch de boodschap krijgt dat je zo niet met paarden moet omgaan. Neem dan lekker een fiets. Gadver.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:48

Sammie schreef:
Lithya schreef:

Dat baart mij eigenlijk meer zorgen, het dier struikelt echt enorm over z'n eigen benen. Begin mij af te vragen of dit weer een gevalletje zolang mogelijk 'goed' houden voor de geld/prijzen is.

Dat denk ik echt niet hoor , paarden zijn nog voor de finale gekeurd nadat ze al 2 rondes hebben gelopen
Vagabond is echt een op de kop gebouwd paard en daar is jaren training aan vooraf gegaan om dat paard toch ietwat te laten zitten en op de achterhand lopen ...denk dat hier nog even zijn ware aard boven komt drijven ..maar vind het ook niet kunnen zeker niet de latere afstraffing ..dat je hem even weer op de kont laat zitten tot daar toe maar dat schoppen en hard halthouden :n

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:56

besita schreef:
Dat denk ik echt niet hoor , paarden zijn nog voor de finale gekeurd nadat ze al 2 rondes hebben gelopen
Vagabond is echt een op de kop gebouwd paard en daar is jaren training aan vooraf gegaan om dat paard toch ietwat te laten zitten en op de achterhand lopen ...denk dat hier nog even zijn ware aard boven komt drijven ..maar vind het ook niet kunnen zeker niet de latere afstraffing ..dat je hem even weer op de kont laat zitten tot daar toe maar dat schoppen en hard halthouden :n

Dat bedoelde ik dus met mijn bericht dat ie niet echt fijn te rijden lijkt te zijn.

Wat mij zorgen baart is dat deze dus KWPN erkend is.....allemaal van die op de kop gebouwde dieren.

En ja ik ben dus bang dat deze dus vaker zo gereden wordt.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:00

ja het is een Vigo ..en Vigo is Nabab de reve ..verklaart een hoop ..
geeft wel goede nakomelingen maar je moet er rekening mee houden ..
Verdi is trouwens net hetzelfde type paard :o

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:10

NenaC schreef:
Dit paard heeft ook iets in zijn rechterknie geloof ik. Stond bij dat stukje toen deze hengst is toegelaten voor het kwpn.

Het straalbeen linksvoor is ingedeeld in de klasse 3. Bij erkende hengsten hoeven de röntgenfoto’s niet aan de geldende KWPN norm te voldoen.

niks aan de knie dus ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:12

Het zou naar mijn mening een goed idee zijn als de FEI ervoor kiest om zodra een official dergelijk gedrag ziet de ruiter een sanctie te geven. In de vorm van strafpunten (idee van balk = 4, dus beginnen met een x aantal strafpunten), uitsluiting van die wedstrijd (jammer dan dat je ver gereisd hebt), een geldboete of een schorsing als het echt heel ernstig is. En dat er dan ook Nederlanders de sjaak zijn...so be it. Als er nooit een voorbeeld gesteld wordt houdt dit soort gedrag nooit op.

Even vanuit een schrikreactie wat doen is nog te begrijpen maar dit kan toch niet? heb niet eens verder kunnen kijken dan dat het paard op stond. Vond het daar al te eng om naar te kijken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:15

besita schreef:
ja het is een Vigo ..en Vigo is Nabab de reve ..verklaart een hoop ..
geeft wel goede nakomelingen maar je moet er rekening mee houden ..
Verdi is trouwens net hetzelfde type paard :o

Ja ik vind dat dus geen goede zaak. Leuk dat ze echte toppers leveren maar wat moet je met zo'n dier als het niet voldoende kan springen. Fijn voor de amateur zo'n paard.

Maar goed dat gaat buiten het topic om.