Brainless schreef:Er worden er meer geslacht alleen deze zijn er door de media uitgetrokken.
Elk jaar is de aanwas ca 30%.. en deze wordt weer afgeroomd.
Ohhh ok.
Dat wist ik niet. Nee dan stel ik mijn mening bij.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VanHuisUit schreef:Citaat:Lijkt mij dat ze eigenlijk gewoon geld willen verdienen.
Amen.
Wildernisvlees klinkt leuk lief en aardig maar is gewoon commerciele business. Paardenvlees wordt in Nederland nauwelijks gegeten by the way dus gaat nergens over. Vraag me af wat voor transport het is als ze geslacht worden, hoop in Nederland zelf ... maar daar hoor je dan niemand over...
Brainless schreef:Er lopen meerdere grote rassen, de Koniks zijn niet de enige in het gebied.
FN geeft ook gewoon aan dat ze een gezonde kudde willen "kweken" met voldoende aanwas voor verkoop.
Net zoals een boer die kalfjes fokt, de goede houdt hij zelf en de mindere (en de overbodige) gaan naar de slacht.
Fennadev schreef:In de oostvaardersplassen mochten deze twee anders wel lekker blijven zolang hun body score maar goed is. Dus eerlijk gezegd snap ik niet waarom men de hele tijd de ovp zo slecht moet neerzetten in deze kwestie.
(Pb me gerust als je meer wilt weten)
Ik zou eerlijk gezegd ook liever hebben dat ze hier pas gaan slachten als de dieren een slechte gezondheid hebben. Maar dan zit er waarschijnlijk niet genoeg 'wildernisvlees' meer aan. Lijkt mij dat ze eigenlijk gewoon geld willen verdienen.
troi schreef:Volkomen mee eens!
Wat ook een idioot gedoe ook zeg, de ene stichting haalt de paarden uit Spanje naar Nederland om ze te redden en de andere stichting haalt de nederlandse paarden naar Spanje om ze te redden.
Zo blijven we bezig.
Fennadev schreef:@Brainless, voor drie keer de 'plofkip' prijzen in de supermarkt zeker?
Ik ben 1 van de weinige mensen hier die ovp waarschijnlijk gewoon prachtig vindt. Echt leuk om die kleine meidoornplantjes te zien opkomen in het gebied.
8nnemiek schreef:Ik lees hier overal 'slachthuis is in de buurt' en 'daar merken ze niks van'.. Maar hoe stellen jullie je dat voor? Paardjes even een halstertje om doen en vertellen dat ze even braaf moeten blijven staan in een kleine, enge ruimte terwijl iemand met een doodeng apparaat op ze af komt?
Verdoving geven mag weer niet, want dan zijn ze niet geschikt voor consumptie.
Ragdollcat schreef:Laten kopen en dan naar Spanje en verder een "leven in gevang" moeten ondergaan is een hel voor deze Koniks, dat is pas zielig.
8nnemiek schreef:Ik lees hier overal 'slachthuis is in de buurt' en 'daar merken ze niks van'.. Maar hoe stellen jullie je dat voor? Paardjes even een halstertje om doen en vertellen dat ze even braaf moeten blijven staan in een kleine, enge ruimte terwijl iemand met een doodeng apparaat op ze af komt?
Verdoving geven mag weer niet, want dan zijn ze niet geschikt voor consumptie.
josien_m_ schreef:[Hier sluit ik mij bij aan.
Slachten is voor de paarden gewoon het beste.
Ik zie het hele probleem van slachten niet.