Anoeska schreef:Waarom wil je perse het recht hebben om je in het openbaar negatief over de KNHS te uiten. Als je iets dwars zit, bel je ze op. En dat kan onder de nieuwe gedragsregels ook prima. Ik heb echt nog nooit de behoefte gevoeld om iets over mijn jureren op welke sociale media dan ook openbaar te maken. Dus ik teken zonder problemen de code.
Als het je bij de KNHS allemaal zo dwars zit dat je je er op facebook negatieve dingen over wil blijven zeggen, waarom jureer je dan nog voor zo'n organisatie?
Het gaat om het principe Anoeska. Er zijn heel veel rechten waar ik geen gebruik van wil/hoef te maken. Dat is het mooie van een recht: het mag maar het hoeft niet. Nu wordt het een verbod.
En de scheidslijn is onduidelijk. Je ziet hier op Bokt al in vele topics hoe verschrikkelijk moeilijk het is om het geschreven woord juist te interpreteren. Wat de schrijver bedoelt als opbouwend commentaar, wordt door lezer ontvangen als kritiek of een aanval. We zijn nu eenmaal niet allemaal even vaardig in (begrijpend) lezen en schrijven.
En we hebben geen enkel kader hoe de KNHS hier mee om gaat.