Ik heb het ook niet over paardrijden in het algemeen. Dat staat idd hoog op de ranglijst gevarensport. Kan zelf niet meer zonder alarmbellen door de douane dus weet er alles van

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
oji schreef:Een cap zal weinig doen ter voorkoming van bezoekjes aan de orthopeed. Dan praat je over bodyprotectors, airjackets, schouder en nek beschermers. Een cap beschermt je tegen bezoekjes aan de neurochirurg.
Ik heb het ook niet over paardrijden in het algemeen. Dat staat idd hoog op de ranglijst gevarensport. Kan zelf niet meer zonder alarmbellen door de douane dus weet er alles vanHet gaat om de veiligheid in de dressuurring, wedstrijdring wel te verstaan. Het moment dat men een hoedje draagt of cap. Daar gebeurt voor zover ik weet nooit iets en dus maak je dan de sport niet veiliger door het hoedje te vervangen door een cap. Dan is het veiliger meer een gevoel dan een statistisch gegeven. En als het gaat om een veiliger gevoel, waar trek je dan de grens? Volgende stap een body protector met schouderstukken over de slipjas?
Hobbyhorse schreef:Dat zou je nou echt niet verwachten dat de meeste ongelukken in de dressuursport gebeuren, wat opvallend.
Heb je misschien een link naar een dergelijk onderzoek R12312?