Nieuwe dressuurproeven per 1 april

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:00

Iris965 schreef:
Echt waar!! Jeetje..... Wijken nog wel gewoon in de l1? Middengalop dan in de M1?

Ik hoop dat er in de komende dagen nog meer weetjes per klasse worden gepubliceerd...

Maar volgens mij blijft het zo dat je in de B en L1 verruiming in galop moet laten zien (evenals stap en draf) en blijven andere klasse-gerelateerde oefeningen ook gewoon bestaan. :)

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:05

Janine1990 schreef:
Iris965 schreef:
Echt waar!! Jeetje..... Wijken nog wel gewoon in de l1? Middengalop dan in de M1?

Ik hoop dat er in de komende dagen nog meer weetjes per klasse worden gepubliceerd...

Maar volgens mij blijft het zo dat je in de B en L1 verruiming in galop moet laten zien (evenals stap en draf) en blijven andere klasse-gerelateerde oefeningen ook gewoon bestaan. :)

Ja hoop ik ook! We zullen zien :)

Sammie

Re: Nieuwe dressuurproeven per 1 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:24

Middenstap in de B is er de vorige keer net bij gekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:36

In De B hoeft nu geen verruiming in de galop. Alleen middendraf.
as midden stap, draf, galop in de L2 vind ik wel wat laat.
Maar ik snap de gedachtengang op zich wel. Meer geleidelijke overgangen naar moeilijkere oefeningen.

Ben wel ontzettend benieuwd naar de nieuwe proeven. Als ze er zijn kunnen zal er nog wel flink gediscussieerd gaan worden.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:38

Ja klopt! Duurt nog wel lang tot 1 maart :P

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:29

Waarom de midden draf midden stap of galop naar de l2 word het wijken dan vanaf de m gedaan?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:33

Iris965 schreef:
Janine1990 schreef:
Iris965 schreef:

Ja hoop ik ook! We zullen zien :)

U vraagt, wij draaien:
[VN] Nieuwe dressuurproeven 2016: 5 vragen over de klasse BB en B

KNHS komt de komende tijd met meer weetjes, dus die zullen ook op Bokt - VN te vinden zijn :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:43

Anoli, kan er niet een centraal topic gemaakt worden waarin de updates geplaatst worden en in de OP worden gezet? Lijkt me een stuk eenvoudiger, ik zie nu diverse topics waarin veel vragen worden herhaald evenals discussies.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 07:49

Zoveel updates gaan er ook weer niet meer komen gok ik zo... ?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 07:54

Iig nog updates over het L, M, Z en Zz-licht. Dus nog minstens 3. :P

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 08:55

Janine1990 schreef:
Anoli, kan er niet een centraal topic gemaakt worden waarin de updates geplaatst worden en in de OP worden gezet? Lijkt me een stuk eenvoudiger, ik zie nu diverse topics waarin veel vragen worden herhaald evenals discussies.

Dat lijkt mij ook handig!
Heb nu een stip op topics hierover :p

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 18:49

Zijn de nieuwe proeven al ergens te vinden?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 18:51

Nee maart pas komen ze online.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 18:59

Sommige dingen vind ik wel goed. Het überstreichen en halsstrekken t/m Z2 vooral :j
Jammer dat de proeven ook makkelijker gemaakt worden nu. Dat je in het Z pas hoeft door te zitten vind ik wel gek, als dat je niet lukt wacht dan nog even met M starten.. Denk dat de KNHS hier gewoon winst uit wil halen. Een toegankelijkere klasse om te starten = meer starts en als mensen sneller overgaan naar een nieuwe klasse omdat de proeven makkelijker zijn geworden is dat ook leuker voor sommige mensen die anders misschien wel wilden stoppen. BB vind ik nog niet eens een slecht idee. Als je het niet leuk vindt dan start je die klasse gewoon niet. Jammer dat andere proeven makkelijker zijn geworden.

Ik_op_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:47

CastaMickey schreef:
Dat je in het Z pas hoeft door te zitten vind ik wel gek

Heb ik wat gemist? Doorzitten moet toch nog steeds gewoon in de M1? Zoals ik het begrijp verandert alleen dat je straks mag lichtrijden bij midden/uitgestrekte draf en halsstrekken...

Edit: zo staat het op de knhs site:
Citaat:
In de M wordt in de hele proef doorzitten gevraagd, maar mogen ruiters in middendraf, uitgestrekte draf en bij het halsstrekken lichtrijden als zij dat willen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:35

Ik_op_bokt schreef:
CastaMickey schreef:
Dat je in het Z pas hoeft door te zitten vind ik wel gek

Heb ik wat gemist? Doorzitten moet toch nog steeds gewoon in de M1? Zoals ik het begrijp verandert alleen dat je straks mag lichtrijden bij midden/uitgestrekte draf en halsstrekken...

Edit: zo staat het op de knhs site:
Citaat:
In de M wordt in de hele proef doorzitten gevraagd, maar mogen ruiters in middendraf, uitgestrekte draf en bij het halsstrekken lichtrijden als zij dat willen.

Dat bedoel ik idd, verkeerd opgeschreven alleen :P

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:08

Een pupil van me kwam ermee dat je nu in het M sb en travers moet doen , beide maar een keer per proef... maar neem aan pas in het M2?
Vind het steeds waardelozer worden wat ze allemaal vergemakkelijken.
Ik laat hier de kinderen van de manege zelfs gewoon de huidige B proeven rijden met middenstap en middendraf, vind dat ze dat gewoon moeten kunnen op de juiste manier.Niets moeilijks aan , en dat gaan ze er nu dus ook uit halen begrijp ik .. pffff
Dat uberstreichen vind ik overigens wel een grote plus, gaan er veel mee door de mand vallen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:10

Ik vermoed eerder dat er gekozen is voor de term verruimen ipv enkele passen middenstap/draf/galop in B en L1 omdat het grote gros niet verruimt maar gewoon versneld.

In feite blijft het hezelfde enkele passen verruimen als voorbereiding op een hele diagonaal middendraf in de L2 en hoger.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:28

Ik heb dat überstreichen van de week eens een beetje geoefend maar snap niet helemaal wat er nou zo moeilijk aan is. Voor zover ik begrijp moet je gewoon paar keer je handen een stuk naar voren doen?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:49

Het moeilijke daarvan is dat je paard niet in houding mag veranderen. Van mij mag het trouwens wel al in de m2. Daar wordt zelf-draagzaamheid ook al behoorlijk belangrijk.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:53

Hij veranderde inderdaad niet in houding en bleef in zelfde snelheid doorgaan. Hoe lang en hoe ver moeten de handen naar voren, weet iemand dat al? Had ze tot ongeveer halverwege de manenkam.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:41

mirjamalvaro schreef:
Hij veranderde inderdaad niet in houding en bleef in zelfde snelheid doorgaan. Hoe lang en hoe ver moeten de handen naar voren, weet iemand dat al? Had ze tot ongeveer halverwege de manenkam.

Aantal handbreedtes geloof ik.

Ik denk dat er te moeilijk over wordt gedacht door de meesten. Je rijdt je paard met je been naar de hand toe. Als je enkel het contact met de mond verbreekt en er verder niets veranderd hoeft het paar ook niets te veranderen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:22

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:02

Lijkt alsof in de L niet heel veel gaat veranderen. Behalve dan het binnenkomen over de AC-lijn

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:03

Zeepsop schreef:
Lijkt alsof in de L niet heel veel gaat veranderen. Behalve dan het binnenkomen over de AC-lijn

Halsstrekken op diagonaal :)